News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Geri


solicită CNAIR să emită ordinul pentru începerea etapei de proiectare pe lotul Nurol Târgu Mureș-Miercurea Nirajului/Pentru lotul 3 UMB a primit ordin de începere la 4 luni de la semnarea contractului

,APEL CATRE CNAIR: ELIBERATI ORDINUL DE INCEPERE A LUCRARILOR PE A8 LOTUL TG-MURES-MIERCUREA NIRAJULUI !
Desi timpul este un factor presant in contextul termenelor asumate de Romania prin PNRR, desi contractul pentru lotul Tg-Mures-Miercurea Nirajului al Autostrazii A8 a depasit termenul limita de 31.12.2023, fiind semnat cu intarziere abia in data de 16.02.2024, desi constructorul a anuntat disponibilitate si o mobilizare majora pentru contractele de executie pe care le are in Romania, constatam ca in continuare Ordinul de Incepere a Lucrarilor intarzie sa apara.
In contextul unei intarzieri absolut inexplicabile de 4 luni de zile pentru emiterea acestui OIL pe celalalt tronson al A8 finantat prin PNRR (Motca-Leghin), pentru ca aceste tergiversari si intarzieri in derularea etapelor procedurale duc la pericoul ratarii absorbtiei integrale a fondurilor alocate, solicitam CNAIR sa actioneze de indata si sa elibereze Ordinul de Incepere a Lucrarilor pentru lotul Tg-Mures-Miercurea Nirajului al Autostrazii A8 ! "

sursa:
economedia.ro

mirceaeliade

#4636
del

dumbravaandrei

Bună dimineața și Forța Steaua! Era vorba de lotul Nurol, care e de cealaltă parte a munților...

GIV

daca nu scria si umb cine mai dadea click pe articol? :lol:  :troll:

Konter

Există un risc ca secțiunea montană din Autostrada Unirii A8 Tg Mureș – Ungheni să nu mai poată fi finanțată din Programul Transport, susține Cătălin Urtoi, directorul general interimar al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
"Sper să nu greșesc, dar senzația mea este că în acest moment secțiunea montană de pe A8 este într-un «blocaj tehnic», asta ca să mă exprim elegant", a explicat acesta.
Pentru secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (159 km) au fost aprobați indicatorii tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern în 29 noiembrie 2023.
Practic din acel moment se putea lansa licitația de proiectare și execuție pe toate cele șase loturi ale tronsonului Miercurea Nirajului – Leghin, consideră Cătălin Urtoi.
Dar, din păcate, a apărut o nouă situație, cea a auditului pentru siguranța circulației, fapt pentru care nu a putut fi lansată licitația.
"În acest moment, pe două loturi din cele șase stabilite a fost finalizat acest audit și sper ca în următoarele două luni să fie lansată licitația de proiectare și execuție. Ar fi o bila albă pentru CNAIR", apreciază directorul general interimar al CNIR.
Aceste loturi sunt: Lot 1B, Miercurea Nirajului-Sarateni (23 km) și Lot 2C, Pipirig – Leghin (17 km).
Pentru celelalte patru loturi de pe secțiunea montană continuă procedura de auditare pe Siguranța Circulației.
Pe aceste patru loturi ar trebui realizate și studii geotehnice, așa cum reiese din raportul Bei-Passa, raport solicitat de către CNAIR în urmă cu aproximativ doi ani.
De asemenea, este nevoie de studii geo pe care fostul proiectant spaniol Acciona nu le-a mai realizat. Decizia luată de către CNAIR a fost una care a permis ca acest proiect să meargă înainte.
"Aceste studii geo nu ar trebui să blocheze licitațiile pe aceste patru loturi, mai ales că există deja un precedent cu o astfel de situație pe Sibiu-Pitești și de aceea îmi doresc ca, și în acest caz, specialiștii din CNAIR să analizeze cu celeritate situația și să găsească soluția cea mai bună pentru ca acest proiect să avanseze" a explicat Cătălin Urtoi.
Cele patru loturi sunt: Lot 1C, Sarațeni – Joseni (32,4 km), Lot 1D, Joseni – Ditrău (14,4 km), Lot 2A, Ditrău – Grinties (37,9 km) și Lot 2B, Grinties – Pipirig (34,1 km).

https://arenaconstruct.ro/autostrada-a8-sectiunea-montana-in-blocaj-tehnic-risca-pierderea-finantarii/

 

tom_sawyer

Începe să înghită tot rahatul pe care l-a aruncat cu prietenii lui de la podcast.

horatiu.cosma

Nu se poate așa ceva, există întârzieri și blocaje pe A8, ce mi-e dat să văd ochilor  :D .

survola

,,a apărut o nouă situație", ce să facem?

tom_sawyer

#4643
Astăzi, 8 martie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind trecerea unor sectoare de drum județean, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al județului Iași, respectiv a unor sectoare de drum comunal, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al comunei Golăiești și din domeniul public al comunei Ungheni, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și încadrarea acestora în categoria funcţională a drumurilor de interes national

Scurtă descriere

Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește preluarea sectoarelor de drum județean DJ 248D și DJ 249A, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al județului Iași precum și preluarea sectoarele de drum comunal DC 8B, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al comunei Golăiești și din domeniul public al comunei Ungheni, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și încadrarea acestora în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional, potrivit datelor de identificare prevăzute în anexa la prezentul proiect de act normativ.

MT


Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., derulează atât  proiectul de infrastructură de interes național ,,Autostrada Târgu Neamț – Ungheni", care este în faza de studiu de fezabilitate, cât si proiectul de infrastructură de interes național ,,Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni", care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova.
      În cadrul proiectului de infrastructură de interes național ,,Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni", care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni.
      În Cererea de finanțare a fost inclusă atât componenta de pregătire (Studiu de Fezabilitate), cât și componenta de proiectare și execuție.
    Astfel:
    Proiectul de infrastructură rutieră ,,Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni", are în componență sa și realizarea conexiunii rutiere până la un drum național principal, pentru a putea asigura descărcarea traficului rutier.
    Luând în considerare asumarea modernizării sectoarelor de drum de interes județean, cât și a sectoarelor de drum de interes local, prin proiectul de infrastructură ,,Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni";
    Ținând cont de necesitatea asigurării unei alternative de acces printr-un drum național la punctele de trecere a frontierei cu Republica Moldova, precum și o conexiune rutieră directă cu Punctul de trecere a Frontierei Ungheni este necesară preluarea unor sectoare de drum.
    Potrivit prevederilor art. V alin. (4) din Legea nr. 198/2015 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 7/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, ,,sectoarele de drum de interes judeţean sau local necesare realizării obiectivelor de interes naţional sau care asigură legături cu punctele de trecere a frontierei se vor prelua în proprietatea publică a statului şi în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., prin hotărâre a Guvernului, fără a fi necesar acordul autorităţii administraţiei publice judeţene sau locale."
    În conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată cu modificările și completările ulterioare, art. 6 alin. (1) lit. d) pct. (i), ,,drumurile naționale principale sunt: "drumuri naţionale care asigură legătura capitalei ţării cu oraşele reşedinţă de judeţ, legăturile dintre acestea, legăturile cu obiectivele militare, astfel cum sunt definite la art. 3 lit. h) din Legea nr. 122/2011 privind regimul armelor, dispozitivelor militare şi muniţiilor deţinute de Ministerul Apărării Naţionale şi de forţele armate străine pe teritoriul României, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu punctele de control pentru trecerea frontierei de stat a României."

Sectorul de drum județean DJ 248D, are o lungime de 2,111 km
Sectorul de drum județean DJ 249A, are o lungime de 11,524 km
Sectorul de drum comunal DC 8B aflat pe teritoriul administrativ al Comunei Golăiești, are o lungime de 2,021 km
Sectorul de drum comunal DC 8B aflat pe teritoriul administrativ al Comunei Ungheni, are o lungime de 4,039 km





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#4644

min. 29:48, Daniel Mătăsaru, Asociația Moldova Vrea Autostradă:

"Vreau să fac o corecție pentru că e importantă și n-aș fi vrut să las lucrurile nelămurite. Dl. Ciurea a început să prezinte un clasament [Ionuț a prezentat ierarhizarea din Master Planul adoptat în 2016], dar n-am înțeles dacă cumva asta schimbă faptul că Autostrada Unirii A8 nu este pe coridor principal; adică este pe coridor principal, în Master Planul de Transport, prin urmare este asumat așa. Mai mult, dacă ați avea pauze de publicitate un pic mai lungi, ar fi avut timp să ajungă și la Planul Investițional, nu din 2016, ci din 2023 [corect este: din 2021] unde Autostrada Unirii este proiect fanion, flagship, așa se numește, așa este definit. Deci are prioritate ridicată. Astea ca să lămurim lucrurile."

https://support-mpgt.ro/programul-investitional-2021-2030/

pag. 66, Lista proiectelor prioritizate și ierarhizate:



Îl invit pe Dl. Mătăsaru să citească atent documentul de care vorbește, eventual să dea search după cuvintele "fanion" și "flagship" dacă nu le găsește. De asementea, poate îi întreabă pe Grindeanu/Ciolacu (că tot se vede cu ei) cum de un proiect aflat pe ultimul loc în listă pare că e promovat de zor, cu scos la licitație "anul acesta" [Grindeanu dixit în 2023]. Asta dacă tot caută dușmani ai autostrăzii A8.

Ionut

For the record.
Eu am citat în emisiune din MPGT inițial din 2016, să se vadă istoria și deciziile inițiale. Prioritățile pe autostrăzi au rămas însă aceleași, scriptic. Practic  știm cum se schimbă, fiecare invocând tot felul de inepții și minciuni.

shift2rail

^^ Matasaru se refera la programul oficial transport POT '23-'27 (document negociat si aprobat de Comisia UE la sf lui 2022, n.m). In acest document, autostrada Tg-Mures_Iasi, apare, intr-adevar, ca proiect prioritar (flagship), alaturi de Pitesti-Sibiu si Orbital Buc:

"Proiecte fazate din perioada 2014-2020:
Proiecte fazate care răspund condițiilor de eligibilitate ale acestei priorități (exemplificativ, dar fără a se limita la: Autostrada Sibiu-Piteşti (loturile 1,4,5);
Centură București Sud și proiectele conexe; Drum de mare viteză Pitești-Craiova; Autostrada Transilvania;)

Proiecte noi de investiţii:

Ø Proiecte prioritare pentru finalizarea coridoarelor (flagship projects):
·Autostrada Piteşti-Sibiu (loturile 2,3);
·Orbital București (drumurile de centură și drumurile de conectivitate)
·Autostrada Tg.Mureș - Tg. Neamț- Iași – Ungheni;

Ø Alte proiecte:
·Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov;
·Autostrada Sibiu – Brașov;
·Legătura rutieră rapidă Arad – Oradea;
·Legătura rutieră rapidă București - Alexandria (faza 1 din București - Craiova);
·Autostrada Brașov - Bacău (inclusiv Bypass Brașov Nord);
·Legătura rutieră rapidă Pașcani - Suceava – Siret;
·Legătura rutieră rapidă Craiova - Filiaşi - Dr.Tr.Severin (faza 1);
·Legătura rutieră rapidă Dr.Tr.Severin - Caransebeș - Lugoj (faza 1);
·Poarta Sălajului – Biharia."

iulic

#4647
Foarte interesanta prioritizarea din tabelul de mai sus:
1. Din totalul de 27 de proiecte, doua traversari ale Meridionalilor sunt in top 4, prima traversare a Orientalilor pe locul 14, iar a doua pe locul 19.
2. A DOUA traversare a Meridionalilor, pe coridor SECUNDAR, e pe locul 4, PRIMA traversare a Orientalilor, pe coridor PRINCIPAL, e pe locul 14.
3. Comarnic - Brasov e pe loc 4 si se opreste acolo,  iar continuarea, spre Sibiu e abia pe locul 9 si spre Bacau pe locul 19.
Deci o autostrada de weekend "spre munte", pe coridor secundar, fara continuari prioritizate, e pusa in top 4, in timp ce o autostrada pe coridor principal, care sa lege de Vest o intreaga regiune, e undeva la mijlocul prioritatilor.
4. @Ionut Tinand cont de (1), (2) si (3), cand e vorba de A8 montan: e scumpa. Cand e vorba de CoBra: dar A8 nu e scumpa?
Nu degeaba se isterizeaza Moldova.
Eu zic sa pastram decenta si sa finalizam cu prioritate cate o traversare FP a Meridonalilor (SiPi, e prioritate pe care nimeni din tara asta nu a contestat-o) si Orientalilor (A8), plus portiunile non-montane lipsa din A1 si A3. In paralel se poate pregati documentatia si da drumul la portiuni si din coridoarele secundare.
L.E. Programul oficial transport POT '23-'27 (thanks, @shift2rail) a recunoscut prioritatile reale.

mirceaeliade

#4648
Nu cred ca a zis ceva *impotriva* la A8, ci a aplicat acelasi argument pro A8 sa fie si pro-CoBra.  Daca tot vorbim de prioritizare, daca nici acum cand (1) din 772 km de santiere semnate peste jumate sunt in Moldova, si (2) daca ar fi gata maine alte SF-uri s-ar lansa minim inca vreo 250 de km de santiere aici daca nu chiar vreo 500 km, inca sunt unii care "se isterizeaza", ce sa mai zica altii care nu au practic deloc sustinere de cei de la butoanele centrale?

RazesIesean

Apai e gata SF-ul pe A8 montan de luni de zile si totusi nu se scoate la licitatie.
Asta e marea meteahna a multora din partea de est a tarii.
De ce in vest s-a mers pe repede inainte cu toate procedurile si pe A8 se uita ba audit de siguranta, ba pe loturile ce au nu se scoate la licitatie.

si in legatura cu A3 (CoBra), nu are nimeni nimic cu ea, dar nu e prioritara acum, avand in vedere costurile si ca la o distanta rezonabila este o trecere de Carpatilor in diferite faze ce constructie / proiectare.
Daca era aceeasi situatie cu A13, iti zic eu ca nimeni nu cerea A8. Dar cel putin la A13 mai trec cel putin 2-3 ani pana iese SF-ul, e logic sa fie prioritizate sectoarele din A8
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~