Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

bim14

Quote from: Stefan27 on February 20, 2024, 12:27:56 PMAcum pe relația CJ-IS(TG FRUMOS) se fac cam 5:30h, am scos si 5h dar 120 prin localități(nu recomand)
Sper sa nu citeasca de pe la minister ca de la Cluj la Iasi sunt sub 6 ore, ca o sa visam la autostrada mult si bine. Citind pe aici, e posibil ca principalul avantaj al autostrazii sa fie reducerea numarului de accidente mortale prin faptul ca nu mai trebuie sa fim atenti mai mult la ce vine din sensul opus.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

pasadia

Chiar și GMaps da 6 ore de la aeroport Cluj până la antibiotice (probabil as putea pune o ora in plus daca calculez de la Vivo până la Palas, dar asta ține de traficul din cele două orașe).

Probabil nu convine unora traseul propus de GMaps - adică DN16 (care a primit totuși asfalt bun, dar tot rămâne cu o geometrie nasoala -sus, jos, stânga, dreapta - pentru pasagerii sensibili) și de la Reghin pe DN15 și DN15B.

iulic

Se presupune ca un sofer responsabil face si macar o pauza de 15 - 20 de minute, asa ca timpul se duce spre 6 ore si jumatate. Daca se mai prinde si vreun interval orar cu aglomeratie pe traseu, ajungem la 7 ore.

gsimon

Voi putea reveni cu un update aici peste cateva zile, duminica dimineata (aleg sa plec devreme, ca sa nu pierd timp pe drum) am un drum din Cluj la Iasi.
Asa cum sugera si Pasadia ma gandeam la ruta pe Reghin.
Din pacate inca ruta pe A3 pe la Mures nu mi se pare un mare "Geschäft" fiindca adauga 40 de km in plus si 40 de minute.

Probabil dupa ce iesi direct la Miercurea Nirajului sa se mai schimbe calculele.

gabim

#4624
Putin probabil sa se schimbe mari calcule cu autostrada pana la M. Nirajului pentru traficul Iasi-Cluj. Ai avea de ales intre a traversa P. Neamt sau Tg. Mures sau a face un ocol semnificativ. Cred ca A8 va avea un beneficiu mai mare in Moldova (orice bucata intre Motca si Tulghes e binevenita) sau cand in partea transilvana va ajunge pana la Ditrau.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

bim14

De la Targu Mures (zic Tg M pentru ca pana aici orice varianta e ) la Budapesta se merge pe la Oradea sau Arad? Eu si alti amici am mers pe la Arad din considerente de siguranta
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

Stef

#4626
Deși în principiu șantierul e despre A7, scrie frumos acolo Autostrada Unirii  O:-) Personal sper să nu scrie degeaba prea mulți ani.





Powered by API/PUM imgur uploader

P3trut

Macar tronsonul de legatura intre Leghin - Motca si A7 daca l-ar scoate la licitatie in urmatorul an..

Stef

Cred că tronsonul ăla ar fi ceva de genul Moțca - Târgu Frumos Nord, deci... mai e treabă.

RazesIesean

^^ Nu se va scoate nimic la anul, cred ca prin 2027-2028 daca o sa vedem o cupa de pamant pe sectorul iesean.
Consitrans cu gajul celor de la CNAIR intarzie artificial proiectele.
Cum regula acum e primul venit primul servit pentru Iasi nu o sa fie buget pentru constructie.
Dex11: Consitrans
Semnare: 1.07.2021~~~~~~~~~~~OIL: 28.7.2021~~~~~~~~~Finalizare Nov 2023 ~~~~~~~~ Licitatie executie  22 Feb 2024
A8: Consitrans
Semnare: 8.04.2021~~~~~~~~~~~OIL: 7.5.2021 ~~~~~~~~~Finalizare Q2/Q3 2025 (Daca totul e okay) ~~~~~~~~ Licitatie executie  La doamne ajuta.
Deci pana in Q3/Q42025 nu se va licita nimic. Iar sa fie scos din contract sectiunea dintre capatul A8/DN2 si nod turbion nu va fi posibila.
In concluzie gaura dintre A7 si A8 va fi mult si bine.

Nu vreau sa fac acuzatii, dar vazand cum s-a livrat DEX11 si ce piedici se fac la A8, ca iesean ma simt roman de mana a 3, 4.

Nu investiti in nimic in cel mai mare judet ca numar de populatie dupa Bucuresti.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Bachus01

Referitor la lansearea in licitatie pentru Lot 1b Miercurea Nirajului - Sarateni  si lot 2c Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) . O ineptie din punctul meu de vedere cu lotul 2c Pipirig - Vanatori Neamt ( Leghin) . Daca tot aruncam praf in ochi acum de alegeri , macar sa il aruncam cum trebuie . In loc de de lotul 2c Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) mai bine scoateam in licitatie lotul 1c Sarateni - Joseni  si  1d Joseni - Ditrau . Asa mutam o parte din traficul greu pe autostrada si eram mult mai castigati + utilitate mai mare si pentru moldoveni si pentru secuime .

 In rest subscriu la tot ce a spus @RazesIesean , o flegma in ochi aruncata moldovenilor de catre conducere si de catre unii useri de pe forum . 30 ani de umilinta , subdezvoltare , costuri marite , concurenta neloiala cu firmele din vestul Romaniei , scadere demografica . Avem nevoie de drumuri rapide si infrastructura in toata Romania . Dar cand vezi bagate in fata metroul Cluj , DX11 si alte proiecte numai este o banuiala sabotarea infrastructurii din Moldova si O MARE CERTITUDINE !!!!

ovideatza

^^ Iasi (zona de iesire, Canta, adica fix la limita orasului) - Cluj (zona Manastur, deci "dincolo", pana la Aeroport Cluj probabil mai taiem 20 min)

joi cu marti retur, acu 2 saptamani, adica nu vineri, nu duminica.

Plecari pe la ora 10 dimineata.

De fiecare data waze mi-a dat 6 ore 40-45. Diferente de 5 min intre traseul pe Piatra Neamt-Bicaz-Tg Mures vs Targu-Reghin-Apahida.
Evident ca m-am dus pe Bicaz, fara camioane si cu o bucata considerabila de autostrada. Mai confortabil.
Pe partea cealalta poti insa sa mergi mai tare daca vrei, ai chef de asa ceva si ai si cu ce. Daca nu ai chef nu rezolvi nimic alegand acel traseu.


La asta se adauga macar 2 opriri cam mereu. Daca mananci (unul care merge cu familia mananca) mai bagi 1-2 ore per total traseu opriri.

in Gheorghieni zici ca e zona de razboi.

Colegul de mai sus cu 5ore 30 cred ca zicea pana in Tg Frumos, adica 6 si putin pana in Iasi. Oricum eu nu am mai facut 6 ore pe acest traseu de ceva ani. Probabil am mai imbatranit si nu mai merg ca...

In timp, am trecut de la mersul pe Vatra Dornei la ruta pe Tg Neamt iar mai nou de 1-2 ani cam prefer pe Bicaz, desi e o bucata rea de drum dupa Lacu Rosu-Gheorghieni.

Existenta fiecarei bucati de autostrada se simte.

Cam dupa Borzont, cand sa treci Bucin, chiar cu pauze, cu un copil in spate care s-a cam plictisit de drum si curbe, incep sa ma intreb "mai am??"...

Abia astept sa ajunga A8 mai aproape de Sovata.

Fiecare 20-30km de autrostrada conteaza.

Pentru autoturisme in ecuatia Iasi-Cluj cred ca e mai de impact continuarea spre Sovata.
Pentru camioane ecuati e cam alta.

Sunt curios cum va arata situatia timpului de parcurs cand vom avea gata cele 2 tronsoane "date in lucru", daca se va inclina balanta si pt autoturisme pt trecerea pe Poiana Largului. Pt ca nu vom avea la acel moment sectorul Iasi-DN2, iar trecerea prin Pascani poate fi cu dus si cu intors cand e aglomerat.



Partea grava e asa: in 2008-2009 a aparut A3 pe la Cluj. acum A3-ul are ceva continuitate, se fac planuri de legare corecta la oras, etc. Adica dupa 15-16 ani.
Astazi la Iasi nu exista deloc o autostrada.
Sa inteleg ca la Iasi voi avea o situatie asemanatoare Clujului de astazi in cel mai bun caz peste 15 ani? Adica 2040?
Nu mai mai gandesc ca ma apuc plansul si ma duc la corul bocitoarelor.

GAC

cred ca problema inrarzierilor poate fi transata inteligent.
pascai-iasi are 4 loturi:
1. lotul pascani - tg. frumos sa fie prioritizat si livrat anul acesta;
2. lotul tg. frumos - iasi pe locul 2;
3. loturile pana la ungheni sa fie amanate pana in 2025-26-27.

dumbravaandrei

Sunt așa de încâlcite dpdv administrativ că nu știu dacă are cum să iasă ceva la licitație în următorul an (vorbesc de Pașcani-Ungheni).

ovideatza

#4634
Iasi(Letcani) - pana in DN2 trebuie dat cam tot in executie rapid. E prioritatea 0 si nu cred ca este drum mai criminal care sa fie intr-un stadiu mai "neatacat" decat acesta.

Letcani-Tg Frumos desi se circula are un risc major de accidente si se blocheaza la Podu Iloaiei. Incidenta mare de accidente.

Tg Frumos - Pascani - DN2, desi acolo se imparte traficul, e f important in ecuatia de timp/ siguranta pt toate directiile avand in vedere ca A7 va fi gata inainte: Bucuresti (Sud)/ Ardeal (Vest)/ Suceava (Nord).
Fara aceasta bucata accesul la A7 si A8 spre montan va fi greu pt directiile Nord si Vest necesitand traseu prin Pascani, Ruginoasa, etc.

Cele 2 loturi sunt prioritatea 0 in zona la proiecte intarziate.

Dar la cum merge proiectarea nici eu nu cred ca in 2024 va fi vreo licitatie de executie. Probabil dupa jumatatea lui 2025, avand in vedere ca dupa primirea PT mai dureaza pana se pregateste licitatia. Ce sens ar avea sa mai amani ceva? Oricum se vor executa in 2026-2030...adica in cel mai bun caz sa fie fazate pe deja urmatorul exercitiu (unde sper ca vor mai fi bani de asa ceva).

Quote from: gsimon on February 22, 2024, 12:11:14 PMDin pacate inca ruta pe A3 pe la Mures nu mi se pare un mare "Geschäft" fiindca adauga 40 de km in plus si 40 de minute.
Depinde de ore si de trafic. Daca esti mai infipt la drum intins, pe Reghin iesi mai repede. Mie ultimele 2 drumuri avand in vedere unde a trebuit sa ajung in Cluj (adica in zona de Vest) mi-a iesit echivalent. Ruta pe Reghin a devenit ok de cand s-a reabilitat Apahida-Reghin majoritar.


PS: din lotizarile acestui tronson nu m-am prins unde intra drumul de legatura cu VO Iasi (Rond Uricani). Sper ca nu il "lasa pt viitor", adica la sfantu' asteapta, asa cum e lasat drumul de legatura cu SRU/ Aeroport