Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#4590
Quote from: P3trut on February 06, 2024, 12:10:11 AMLot 2c: km 72+000 – km 89+000 – Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin).

Quote from: mirceaeliade on February 06, 2024, 09:28:05 AMLotul 2c parca nu are nod la final.  Sper ca se vor destepta sa il liciteze cu inca vreo 2 km din 2b.

Într-adevăr, nodul Pipirig este cu ~500 m mai la vest de capătul lotului 2c.

(diferența de kilometraj este de 92,195 m)







Powered by API/PUM imgur uploader

AlexxC

montaniardul, cand deschizi harta pentru vizualizarea proiectelor de infrastructura foloseste modul terrain.
Vei vedea ca in zona Șașvereș autoastrada traverseaza valea pe viaduct la o inaltime destul de mare fata de DN13a;
dpdv al terenului este posibila o descarcare provizorie undeva intre Praid si Bucin.

Kimi

Trebuie prioritizate loturile care scot traficul greu din zonele urbane.

O sa fie o adevarata aventura pentru tiruri sa tranziteze Praidul. De localnici nu mai vorbesc.

https://www.google.ro/maps/@46.5518426,25.1271208,3a,75y,321.49h,85.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA-ohTOXyDr231xAJCeYeKQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu

Geri


Săptămâna viitoare se semnează contractul pentru capătul vestic

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii I Tg Mureș - Miercurea Nirajului din Autostrada Unirii A8 va fi semnat la finele săptămânii viitoare, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu

,,Sper ca săptămâna viitoare la final să semnăm ultimul contract de PNRR, capătul vestic din A8", a spus șeful Transporturilor, amintind și de victoria în instanță în cazul contestațiilor.

sursa:
Economica.net


Cuvantul cheie al domnului Grindeanu: "Sper"

Articol postat pe site-ul economnica.net in data  " mie, 07 feb. 2024, 14:03 " pentru a avea o referinta la care saptamana viitoare se refera domnul Grindeanu. Si anume saptamana 12-18.Februarie.2024.

horatiu.cosma

Apropo de discuția de zilele trecute despre cum un proiect poate fi lansat rapid în licitație dacă își dorește ministrul asta, și cum pe A8 nu prea există dorința asta:

https://economedia.ro/parcurs-fulger-pentru-centura-timisoara-vest-de-pe-masa-guvernului-in-seap-in-doar-3-saptamani-centura-de-14-kilometri-si-profil-de-2x2-are-un-cost-estimat-de-17-miliarde-lei.html

"Este un alt caz (până la urmă fericit) de parcurs fulger pentru o investiție din zona de Vest a țării : în mai puțin de o lună de pe masa Guvernului (Hotărârea de Guvern aprobată în 18 ianuarie 2024). La sfârșitul anului trecut, Drumul Expres Oradea-Arad lua aviz pe bandă rulantă de la ministerele avizatoare în cursa pentru a prinde finanțarea din Programul Transport."

DragosC

59 miliarde lei, aproximativ 12 miliarde de euro ?!?!
Nu spera si nu ai teama

GDC

@DragosC Nu, 375 miliarde lei, aproximativ 75 miliarde de euro. Facem concurs de dat sume aiurea în ron pe care le transformăm în euro sau explicăm și ce înseamnă?

DragosC

@GDC imi cer scuze, am crezut ca este evident la ce ma refer, conform titlului topicului - este vorba de costurile pentru toata autostrada A8, conform screenshoturilor postate in urma cu o saptamana, pe pagina 305, si pe care le repostez pentru claritate:



Nu spera si nu ai teama

GDC

@DragosC: mi-era clar ce reprezintă cifrele, dar eu voiam să știu care e substratul acelui post. Lasă-mă să ghicesc: "ce mult costă, nu mai bine nu facem nimic? Că altfel ne mănâncă toți banii din {insert financing program here}"
Cred că s-a mai tot spus: nu are logică deloc începerea întregului traseu "cât mai curând" astfel încât să fie vreodată vorba de a plăti banii ăia în următorii 5-10 ani.
Pe porțiunea Tg Neamt-Ungheni important e Tg. Neamț-Letcani, cu prio 2 până la DN 24. Și acolo (mai ales Tg Frumos-Letcani) e necesar autostrada FP de vreo 15 ani încoace.
Iar pe porțiunea Tg Mureș Tg Neamț zău că nu văd necesar Tulgheș Leghin (de ce se gândesc la Pipirig-Leghin nu-mi pot da seama) prea curând și pe Ditrău-Tulghes sigur ar merge un HP o perioadă bună.

Dar doar de amorul artei, nu face nimeni un cost A3 Tg Mureș-Borș sau un cost A1 Pitești-Nădlac? Să ne minunăm ce mult au costat și vor mai costa? Când terminăm cu "nu sunt bani pentru autostrada A8"?

DragosC

Da, costa enorm si nu, nu cred ca e o investitie obligatorie la aceste costuri fenomenale.
Nu spera si nu ai teama

voicul

Dar stii ca aici suntem pasionati de infrastructura?
Ca nu zici: mi se pare ca strada aia din statul ala parasit, strada aia care a fost refacuta acum 5 ani ... parca totusi nu ar trebui sa fie refecuta inca odata.
Zici de A8 de care o sa beneficiaza niste milioane de oameni + cei din R. Moldova.

Dar ok - si ce facem cu banii?
+ ca e 12 mld ca atat e costul (sau pe acolo). Stii ca peste 5 ani cu inflatie o sa fie vreo 15 mld.

iulic

#4601
@DragosC.
1. Nu asa se pune problema legata de A8, desi costul estimativ total de la Ungheni (frontiera) la Ungheni (Mures) de 12 miliarde de euro pare descurajant (doar pare, nu este). Dar daca am merge pe aceeasi abordare, putem calcula costul total al A1 complet (Bucuresti - Arad): ajungem la vreo 20-25 de miliarde? Sau incercam un cost pentru A3 (Bucuresti - Bors, fara bucata lipsa Brasov - Tg.Mures): ajungem si acolo la vreo 15 de miliarde? Conform logicii tale, nu trebuia nici macar sa ne apucam de ele, ca sunt proiecte "faraonice" si prea scumpe. Insa, ce sa vezi? Sunt proiecte foarte mari, care se fac etapizat, cu o perioada de finalizare ce se intinde pe 10-15-20-25 de ani.
In acest mod trebuie privit orice proiect major, nu ca un cost total pe care trebuie sa-l acoperim in urmatorii 5 ani.
2. In cazul A8, stiu ca, privind din Ilfov, Moldova de Nord se vede undeva departe, la periferie. Si nu merita autostrazi prea multe.
Oricum trebuie impartita discutia pe segmente
- Ungheni - Iasi - preia traficul ce vine dinspre Chisinau si, chiar e mai departe (Odessa) - SF-ul acestei autostrazi la vecinul estic e initiat deja si se vrea un culoar regional transfrontalier. Dar mai important pentru Iasi e ca acest segment al A8 functioneaza ca o centura nordica si asigura acces la aeroport si Spitalul Regional (in constructie) ce va deservi mare parte din judetele Moldovei;
- Iasi-Tg. Frumos are trafic de autostrada de cel putin 10 ani, iar in ultimul timp se simte cum orasul se sufoca din cauza infrastructurii subdimensonate.  Este, in plus o portiune cu multe accidente mortale. Asta trebuie realizat neaparat si e de urgenta zero. Altfel, e ca si cum se face un segment de autostrada Bucuresti - Urziceni: e util, dar se muta problema la 60 km mai incolo.
- Tg. Frumos - Nod A8/A7. De la Tg. Frumos scade putin presiunea, din simplul motiv ca traficul se imparte: (a) E583 spre Roman - Bacau; (b) DN28A spre Pascani - Suceava.  E pitoresc sa mergi cu TIR-ul pe DN28A prin sate, pe dealuri, cu curbe stranse. Practic fara segmentul asta, utilitatea celorlalte doua scade semnificativ. Acest segment va prelua traficul celor doua ramuri pe care se circula acum de la Tg. Frumos.
- Nod A7/A8 - Lot3 PNRR din A8. Practic este un segment de vreo 5 km care face legatura dintre nodul A7/A8 si portiunea aflata in costructie cu finantare PNRR. Fara aceasta bucatica, scade utilitatea loturilro aflate in constructie (A7 Mircesti - Pascani si A8 Motca -Leghin).
- Motca - Leghin - lotul este in constructie, are finantare PNRR. Nu mai e de discutat aici.
Pana aici cred ca am argumentat suficient de ce este nevoie de aceasta portiune din A8, Iasi - Leghin, din care e urgenta Iasi- Tg. Frumos.
- pt partea transilvana (Tg. Mures- Miercurea Nirajului) se semneaza in cateva zile contractul de executie, cu finantare PNRR, deci nu mai are rost sa discutam;
- segmentul montan Miercurea Nirajului - Leghin, face obiectul celei mai intense dicutii in continuare. Are niste argumente foarte solide care au fost discutate si ras-discutate in sprijinul sau. In prezent, discutia principala este cum sa se realizeze mai eficient si util: FP vs. FP alternat cu HP; portiuni prioritare. Oricum, la cum se prefigureaza, aceasta portiune se va construi complet in cel putin 10 ani, ca sa fiu si eu super-optimist.
Pentru asta am argumentat mai demult (pentru referinta: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=19.msg425496#msg425496).

In concluzie, nu e utila deloc discutarea globala a unui proiect de asemenea anvergura, doar aruncand in eter sume totale, fara o privire mai atenta asupra detaliilor.

pentium10

Maine pe 16.02.2024, la sediul MTI, se semneaza contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului cu antreprenorul NUROL.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

RaduG


Moldovangmihai

După ce a declarat directorul de la Nurol ei sunt foarte încrezători că pot duce mai multe proiecte în paralel cu speranțe pentru viitor să fie și mai multe dar eu văd altfel adică pentru lotul din a3 puteau de mult să termine lotul ce ținea strict de dânșii.
Să fie într-un ceas bun. cel mai important punct este încadrarea în termen și sau devansarea acestui.