Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#4560
Quote from: TeoH9 on January 31, 2024, 07:14:29 PMUcrainenii de la Automagistral Pivden au tot licitat in ultima vreme dar nu au piens momentan nicio lucrare.

Sunt parte din asocierea care a depus singura ofertă pentru Centura Cluj (cu Dimex, CON-A, Concelex).

cosminn

De Ness citisem ceva legat de lucrări CF de nu confund eu.

a.l.x

Quote from: GIV on January 31, 2024, 03:51:15 PM:headbash:  @a.l.x_s conform carei analize?

 Au terminat 13km pe A3(aproape fără structuri) cu întârziere și mie nu mi s-au părut foarte convingători. Iar acum trebuie să termine până în 2026 38km.Nu îți trebuie analiză.  :)

Vom vedea.

pasadia

Eu traiesc cu impresia ca intarzierea Nurol de pe lotul de la Nusfalau se datoreaza mai degraba CNAIR-ului care a tot intarziat decizia privind nodul temporar de la Porț.

Stef

NESS execută lucrările din prima etapă (pregătire șantier și altele) pentru SRU Iași și e în pole position și la licitația pentru restul proiectului. Pentru prima licitație au fost contestați de Danlin XXL, dar contestația a fost respinsă.

micklesh

#4565
^^ Automagistral

In Republica Moldova la sud au reabilitat 2 sectiuni de drum M3, (1+1, 2+1).
Acum lucreaza la drum de ocolire a or. Vulcanesti (partial reabilitare, partial drum nou)

Konter

Comsales Grup par a fi din Moldova si au numai cladiri pe structura metalica realizate, slabe sanse sa castige: https://www.google.com/search?q=comsales+grup&rlz=1CDGOYI_enRO1013RO1013&oq=comsales+grup&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDI5MjZqMGo0qAIAsAIA&hl=en-GB&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Ness proiect sunt specializati in hidroedilitare si cladiri, dar au si Quick Wins la CFR in lucru:
https://nessproject.eu/proiecte

TibiV

Hai sa punem si "sursa primara" (desi economedia nu prea poate fi considerata sursa "de incredere"...), caci @Konter a postat doar la "Poduri...", desi este categoric capatul romanesc al A8...

Quote from: Konter on February 01, 2024, 12:41:24 AMCNAIR a primit miercuri, 31 ianuarie trei oferte la contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni
Durata contractului este de 24 de luni, iar finanțarea este asigurată 50 % prin CEF, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Au fost depuse trei oferte pentru proiectarea și construcția podului peste Prut de la Ungheni !

– Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL
– NESS PROIECT EUROPE S.R.L – Ofertant unic
– Comsales Grup SRL
Proiectul urmărește realizarea unei legături rutiere între România (județul Iași ) și Republica Moldova (raionul Ungheni ). Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă (A8) Târgu Mureș -Iași-Ungheni (km 96+140) și care va traversa râul Prut pe două poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m. Cele două poduri vor avea tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 24 de luni din care: 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 156,26 milioane de lei (fără TVA) iar sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile, CEF -Connecting Europe Facility." -Cristian Pistol.
Proiectul podului peste Prut de la Ungheni face parte din ultima secțiune a Autostrăzii A 8, Târgu Neamț-Iași-Ungheni, mult întârziată în faza de studiu de fezabilitate și proiectare (Consitrans).

https://economedia.ro/cnair-a-primit-trei-oferte-pentru-construirea-podului-peste-prut-de-la-ungheni-parte-din-autostrada-unirii-a8.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

Cam scurta perioada de constructie, probabil doua ierni si eventuale viituri!

Konter

Întârzierile din proiectul de realizare a Autostrăzii Unirii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni sunt, în cea mai mare parte, cauzate de contestațiile în faza de licitație și a celor din faza de proiectare, după cum afirmă reprezentanții CNAIR.
Ca urmare, sectorul ieșean al Autostrăzii Unirii A8, care se află încă în etapa de proiectare, se îndepărtează de finanțarea din Programul Transporturi, iar sectorul montan avansează parțial, susține un fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covasnianu.
Dar, CNAIR declară că și-a îndeplinit toate atribuțiile și depune în continuare toate eforturile ca toate proiectele pe care le are în derulare să fie finalizate la standardele de calitate solicitate în termenii contractuali.La început de an, autostrada este caracterizată de întârzieri în diferite faze, dar și de contestații (secțiunea Miercurea Nirajului – Târgu Mureș riscând să rateze finanțarea din PNRR).
Singura veste bună este că anul acesta, pe actualele date ale problemei, este certă execuția secțiunii de 29,9 km de la Moțca-Leghin, care va constitui pe lângă debutul "atacării" zonei montane și eliberarea municipiului Târg Neamț de traficul greu/de tranzit pe direcția Moldova –Transilvania.

https://arenaconstruct.ro/autostrada-unirii-sectorul-iesean-ar-putea-pierde-finantarea-pt/

mirceaeliade

#4570
QuoteÎntârzierile din proiectul de realizare a Autostrăzii Unirii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni sunt, în cea mai mare parte, cauzate de contestațiile în faza de licitație și a celor din faza de proiectare, după cum afirmă reprezentanții CNAIR.
Ce minciuna de politicieni.  Nu mai stiu pe unde am scris dar parca au stat aproape 9 luni sa decida un castigator contestat (de vreo 2 altii) si inainte de depunerea ofertelor au taraganat cu clarificarile la licitatie undeva spre 6 luni. Parca a trecut un an de la termenul original publicat pe SEAP cu estimarea semnarii.  Si astea toate din interiorul CNAIR, nu cine stie ce judecator nepatriot, turc care sa vina sa ne fure banii, sau european care sa nu vrea sa ne dea banii in cec alb.  Sunt incompetentii platiti din taxele noastre, cei pe care declaratorii "ii reprezinta".

Kimi

Pana la urma cum ramane cu Ungheni - Miercurea Nirajului? Ne poate "traduce" cineva decizia CAB?

AnRcH

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/sabotaj-sedintele-tehnice-au-ajuns-sa-consemneze-doar-intarzieri-in-proiectul-a8--374016.html

Ultima întâlnire online, de vineri dimineață, a celor de la CNAIR, a reprezentanților societății civile și ai autorităților, precum și a celor din partea proiectanților – mai puțin Consitrans – a dezamăgit activiștii pro-autostradă. Deși aceste ședințe sunt numite ,,de progres", pare că tocmai asta lipsește din ceea ce se prezintă și se discută. ,,Ședința de progres cu societatea civilă a demonstrat încă o dată că firmele de proiectare care au contracte în derulare cu CNAIR pentru proiectele de infrastructură rutieră mare din zona Moldovei înregistrează întârzieri inacceptabile în ceea ce privește termenele, în contextul unei competiții tot mai acerbe pentru finanțarea construcției de autostrăzi și drumuri expres în România", conchide Asociația ,,Moldova Vrea Autostradă" pe pagina proprie de Facebook.

Pe lângă întârzieri, sunt semnalate și cauze – cum ar fi amplasamentul eronat al nodului de la Horlești, dar și lipsa la ședințe a celor de la Consitrans, firma care trebuia să fi încheiat demult revizuirea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic pe tronsonul ieșean al Autostrăzii Unirii. Nici Varianta de ocolire Iași-Est nu a avansat, unde proiectantul (SC Proiect Construct Regiunea Transilvania) a acumulat și el întârzieri de peste un an la primul pachet de documentație, studiu de prefezabilitate.


https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/sabotaj-sedintele-tehnice-au-ajuns-sa-consemneze-doar-intarzieri-in-proiectul-a8--374016.html


gruia88

Dar Iasi-ul nu ramane cam departe de A8 ? Stiu ca era o discutie de un drum de legatura , este cumva acela cu portocaliu de la nod-ul Letcani?