Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Poate baga turbo pe Centura Fagaras. Dar trebuie sa castige capatul A8 cat mai repede.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

horatiu.cosma

Câteva aspecte interesante din decizia CNSC de pe Tg. Mureș - Miercurea Nirajului:

- CNAIR a secretizat ilegal niste procese verbale din cadrul evaluării ofertelor, cu scopul de a face cât mai complicat de contestat. Practic, Strabag a contestat aproape în orb, însă a câștigat la CNSC desecretizarea acelor procese verbale ale CNAIR (nu și oferta tehnică și financiară Nurol, ce fuseseră declarate confidențiale de Nurol). După această prima victorie a mai depus o contestație cu argumente suplimentare, pe baza informațiilor suplimentare obținute.

- i-a prins pe Nurol cu balastul stabilizat. CNAIR a scris in clarificări că vrea balast stabilizat in stație și nu in situ, iar Nurol a dat copy paste in oferta de la altele unde a ofertat in situ. E cel mai clar motiv de descalificare dintre toate.

- la experiență similară în proiectarea unei autostrăzi în ultimii 5 ani Nurol a pus o autostradă PPP din Turcia construită în perioada 2011-2019, fără să facă dovada că s-a întâmplat vreo urmă de proiectare în ultimii 5 ani (2018-2023). Îmi vine greu de crezut că o să poată veni cu vreo argumentație credibilă că cu un an înainte de inaugurarea autostrăzii ei încă proiectau la ea.

- la experiența similară privind construcția unui pod de minim X sute de metri, Nurol a venit cu niște hârtii din care se înțelege la traducere că a fost vorba despre o recepție provizorie, nu completă. De investigat, însă am mai auzit povesti că turcii vin cu documente falsificate pentru experiență similară în UE, că favoriții lui Erdogan nu pățesc nimic dacă sunt prinși.

- preț neobișnuit de scăzut la terasamente. In apropierea proiectului nu se găsește balast bun, sunt costuri mari, documentate, cu transportul materialelor, iar Nurol nu are niste preturi credibile.

Din modul cum au atacat în 2 pași, din argumente, modul de redactare, se vede că a luptat Strabag pentru proiectul ăsta ca un leu prins la colț, și-a dorit extrem de mult proiectul și pare că le-a ieșit.

Puneți în comparație munca unor oameni determinați de a scoate apă din piatră seacă în câteva zile (argumente solide pentru atac dintr-o ofertă secretizată mai mult decât era legal) cu munca comisiei de evaluare din CNAIR care s-a ocupat de licitație, 7 luni de evaluare în care nu au fost în stare să găsească aceste hibe cu oferta completă în față. Sau poate nu au vrut să vadă. Sau doar incompetență crasă. Sau câte puțin din fiecare.

Ce urmează?

Varianta scurtă, Nurol primește niște semnale că e vorba de un proiect strategic pentru România, așa cum e și lotul lor din A7. Si nu merg la CAB. Și în ianuarie se anunță noul câștigător și în februarie se semnează contractul, ordin de incepere in martie, lucrări pregătitoare în toamna lui 2024, organizare de șantier etc, final lucrări toamna 2026, la limită pentru PNRR.

Varianta lungă, cu CAB, decizie prin februarie, reevaluare și nou câștigător în martie cu Nurol descalificat, altă contestație și acolo, respinsă pe final de primăvară, semnat contract în vară, început lucrari la început de 2025, aproape imposibil încadrare în termenul PNRR.

bacovia

Cu siguranta si ceilalti constructori turci au venit pe aceeasi filiera.

Doar nu e coincidenta toata inflatia asta de tikareti din ultimii ani.

tom_sawyer

29 Dec 2023
Anunț public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni" propus a fi realizat pe teritoriul administrativ al județului Iași: municipiul Pașcani, orașul Târgu Frumos, orașul Podu Iloaiei, comunele Moțca, Miroslovești, Stolniceni – Prăjescu, Heleșteni, Ruginoasa, Costești, Ion Neculce, Bălțați, Erbiceni, Dumești, Lețcani, Miroslava, Rediu, Popricani, Victoria, Aroneanu, Ungheni, Golăești.

Informațiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul APM Iași din strada Calea Chișinăului nr. 43, Iași, județul Iași și la sediul COMPANIEI NAȚIONALE DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA, bulevardul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, București în zilele de luni-joi, între orele 9-12.

Observațiile publicului se primesc zilnic la sediul APM Iași din strada Calea Chișinăului nr. 43.

CNAIR


Stef

Excelentă veste, NOT.

Că tot își făcea lumea griji că or să fie prea multe loturi licitate pe montan anul ăsta, iaca că e 30 decembrie și nu ne mai punem problema de bani.

Totuși paguba asta de lot dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului și eșecul ăsta răsunător cu o perioadă de evaluare atât de mare  DEGEABA plus celelalte eșecuri nu ar trebui să atragă și niște demiteri/demisii?

Ionut

Mda. Deci mergem pe scenariul lung. Mai vorbim prin vară. 2026 este pa-pa.

tom_sawyer

Comisia de evaluare nu va reevalua și da câștigătorul până nu vine decizia de la CAB?

horatiu.cosma


miszlik

Daca Strabag apuca de lucru in 2025,poate să fie gata pana la sfărsitul  anului 2026,nu credeți?

dumbravaandrei

trebuie pus un test de "ebrietate" inainte de a trimite postarea pe thread...

cum sa fie gata in sub un an lotul ala?!?

marius.firtonea

#4451
Poate ar fi bine sa nu mai fi asa acid si sa încerci sa intelegi ce a zis omul. Se referea daca ar incepe lucrările in ian 2025 s-ar putea incheia in dec 2026, adica 24 de luni, adica 2 ani pt tine.

dumbravaandrei

#4452
1) Trebuie desemnat un castigator
2) Trebuie un proiect (avem doar AM), adica minim 6 luni.
3) Trebuie executat. Avand in vedere 2), daca OIL apare in Ianuarie, de executie (exceptie ce se poate lucra fara AC), ar fi minim iulie-august. Adica 18 luni de executie. Tura asta trebuie executat de la 0, nu mai e drept ca in palma, au ceva mai multe structuri ca pe Chetani-Campia.

Tot nu da nimic sub 30 de luni si in cele mai bune alinieri astrale.

L.E: asa-i ca aveam dreptate cu testul ala? N-am zis nicicand ca m-ar exclude ;)

Hercule

Daca e vorba de continuarea A3 spre Miercurea Nirajului, dupa ce autostrada coboara de pe delusorul pe care se termina acum la Targu Mures, relieful e fix ca in palma pana la MN. Orice structura este necesara doar pentru supratraversare drumuri locale sau paraie.
Mai incolo de Miercurea e alta poveste.
Deșteaptă-te române!

Bachus01

Nu exista termen de comparatie cu celelalt lot. Nu sunt expropieri, nu avem mutate utilități , eventuale defrisari si lista poate continua .