Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

Acum ca avem un constructor desemnat pe lotul Targu Mures - Miercurea Nirajului, trebuie pregatit si scos la licitatie cat mai repede continuarea pana la Sovata pentru a maximiza potentialul autostrazii, altfel de la Acatari la Miercurea Nirajului o sa avem trafic foarte mic (poate cum avem acuma pe A3 la Nusfalau).

mirceaeliade

#4351
Meh, urgenta era ca era asigurata finantarea prin PNRR.  Din lipsa banilor, eu zic ca mai bine se concentreaza sa dea drumul la semnari pe celelalte 3 segmente A3 pana la granita, inclusiv Meses, ca utilitatea sa fie maxima.  Daca se semneaza azi tot ce este desemnat vom avea aproape 900 km de santiere cu contracte semnate.  CNAIR/CNIR mai bine se concentreaza acum pe aducerea de noi bani si SF-uri facute bine decat pe start de licitatii care vor fi cu semnul intrebarii la finantare.

Cat despre trecere peste CF pe DN e putin probabil.  SF-ul a venit cu PT, deci semnarea aici e direct cu start executie, fara proiectare.  Si pt ca sunt bani PNRR, putin probabil sa fie ceva cu negociere directa sa schimbe contractul care urmeaza sa fie semnat.  Oricum majoritatea lumii de pe DN va intra pe A8 si nu va mai sta la trecerea de CF.

montaniardul

#4352
Doua chiestiuni pe care nu le inteleg:

1. daca (deocamdata) s-a renuntat la autostrada Targu Mures - Fagaras de ce se vorbeste de un nod pentru conexiunea A8 cu A3? Asa spune Irinel Ionel Scriosteanu pe pagina sa de facebook:
 
"Astăzi a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția unei secțiuni de capăt a Autostrăzii Unirii #A8, respectiv 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟭 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗠𝘂𝗿𝗲𝘀 - 𝗠𝗶𝗲𝗿𝗰𝘂𝗿𝗲𝗮 𝗡𝗶𝗿𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 (𝗸𝗺 𝟬+𝟬𝟬𝟬 - 𝗸𝗺 𝟮𝟮+𝟬𝟬𝟬) 𝘀𝗶 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗹𝗮 𝗔𝟯 (𝟮,𝟰 𝗸𝗺), fiind vorba de constructorul turc Nurol Insaat Ve Ticaret AS.
Pentru Secțiunea I, sunt prevăzute următoarele caracteristici:
✅️ lungime totală de 24,390 km
✅️ 16 poduri
✅️ 16 pasaje
✅️ 4 structuri casetate
✅️ 3 noduri rutiere: 1) la Autostrada Transilvania (km 2+180), 2) DN13 Târgu Mureș (km 10+110) și 3) DJ151D Miercurea Nirajului (km 21+320)
✅️ 1 Centru Întreținere și Coordonare
✅️ 2 parcări de scurtă durată
✅️ drum de legătură 2,390 km !"

Oare se doreste reluarea proiectului A3 spre Fagaras?

2. viitoarea conexiune A8 cu DN13 de la Acatari este supra dimensionata chiar daca zona de vale foarte larga permite acest lucru. Totusi cred ca s-ar fi potrivit un nod mai mic (si mai ieftin).

naivu

^
1. Probabil cândva se va face măcar un transregio TgM-Fagaraș, nu strică să ai nodul pregătit
2. Nodul de la Acățari e cea mai dorită și mai necesară secțiune a lotului, va prelua tot traficul Brașov-Cluj (cel puțin până va fi în circulație nu doar Sibiu-Făgăraș dar și Făgăraș-Brașov). Nu mă pronunț dacă e supradimensionat sau nu, dar trafic o să aibă!

nohablaespanol

Este mai mult o tehnicalitate, irelevanta pentru comunicarea acestui proiect, mai ales in contextul in care A3 Fagaras-TgM are slabe sanse de a fi realizata vreodata (chiar, oare isi asuma cineva in sfarsit sa redenumeasca toata A3 Bors-TgM in A8?).

Formal, A3 continua de la actualul drum de legatura spre TgM mai departe catre Acatari (cotind apoi spre sud) si A8 incepe la aprox. 2.4km de la nodul cu drumul de legatura.

Din cate stiu eu, in realitate trecerea de la A3 la A8 va insemna doar o schimbare a indicativului drumului. Drumul este acelasi. Daca se va face vreodata A3 mai departe (sau vreun Transregio), se va desprinde din drumul care se construieste acum printr-un nod care va fi proiectat la momentul respectiv. La momentul acesta nu este prevazut niciun nod.


Lucian_V

Daca priviti harta pe siteul proinfrastructura este lamuritor:
A3 se termina langa Targu Mures si "intra" in oras cu ajutorul unei bretele cu 2 benzi pe sens.
A8 incepe oficial la cativa km mai incolo la intersectia cu DN13, zona Acatari.
Cei cativa km care lipseau intre cele 2 autostrazi (A3, A8) au fost proiectati pana la urma si inclusi in A8, astfel ca la Acatari se intersecteaza de fapt A3 si A8 + DN13, cred ca despre acest nod este vorba.

FlorinR

Cele 3 noduri rutiere:
1) Autostrada Transilvania (km 2+180) - actuala iesire de la Tg Mures - e la km 2+180 din A3, numerotarea km se face spre vest
2) DN13 Târgu Mureș (km 10+110) - de fapt e la Acatari (km 10 din A8) - numerotarea km se face spre est
3) DJ151D Miercurea Nirajului (km 21+320) - la Miercurea Nirajului inaintea capatului lotului (km 21 din A8)

Nu e prevazut nod la intersectia A3 cu A8

dragosm

@florin74, eu am înțeles că Viena își dorea profit (relativ) mare pe acest lot și din acest motiv oferta Strabag nu a fost mai bună financiar, e.g. echipa locală ar fi licitat mai jos.

Nu cred că diferența e chiar "infimă", o să aflăm curând.

germanul2012

@pasadia, din câte îmi amintesc, la Acățari sunt scoase șinele de la traversarea DN-ului (linie ferată dezafectată). Acuma. nu știu dacă intr-un viitor apropiat sau îndelungat, acea linie va mai fi reabilitată. Cât despre nod, este caracteristic celor din România. Exagerat de extinse ca și amplasament. Probabil cei care proiectează sunt excesiv de mărinimoși cu terenurile ocupate. ???

gicu

Acum văd și eu cât de stupid e nodul de la Acățari. Dacă tot se face acel sens giratoriu pe DN, de ce nu au legat intrarea pe autostradă acolo? Mai fac o trompeta practic degeaba.

naivu

^E un nod "trompetă dublă" relativ clasic, se face când A se intersectează cu un drum f circulat (e.g. A0+DN1) și nu se poate amplasa un nod "treflă" (e.g. A0+A3). Ținând cont de traficul dinspre BV care va dori pe A3 e bine că au făcut o trompetă și nu un giratoriu pe DN13.
Mai stupid mi se pare giratoriul ăla, probabil a fost cerut de firmele din zonă, bine că nu încurcă decât traficul provenit din/cu destinație în TgMureș.

vlad.b

Stateam si ma intrebam ce se mai intampla cu sectorul estic, intrucat nu am mai auzit noutati de mult timp. Asa ca am cautat...

Quote,,Astăzi (n.r. vineri 10 noiembrie) a avut loc o nouă ședință de prezentare a stadiului proiectelor de infrastructură mare din Regiunea Moldova.
QuoteA8 Pașcani -Ungheni. Consitrans ,firma care execută Studiul de fezabilitate și proiectarea pe acest tronson, a amânat încă o dată termenul de obținere a acordului de mediu. Noul termen asumat este sfârșitul lunii februarie 2024 .
QuoteSecțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni : septembrie 2024 este termenul estimat de CNAIR pentru finalizarea contractului cu Consitrans (studiu de fezabilitate, proiect tehnic, proiect autorizație de construire).

Sursa: https://economedia.ro/asociatia-impreuna-pentru-autostrada-unirii-a8-acordul-de-mediu-pentru-sectiunea-targu-neamt-iasi-ungheni-amanat-pentru-februarie-2024-licitatie-pentru-un-singur-lot-pe-sectiunea-de-munte.html

mirceaeliade

QuoteA8 tronsonul ll, zona montană Leghin – Miercurea Nirajului, 159 km. Se așteaptă ca în următoarea perioadă Guvernul sa aprobe indicatorii tehnico- economici. De la: "până la sfârșitul acestui an se va scoate la licitație întreg tronsonul montan, 159 km", s-a ajuns la: "până la sfârșitul acestui an este posibil sa fie scos la licitație un segment de 25-30 km". Așa domnilor, fiți realiști❗ Deși se discută mult și prost, tronsonul montan nu are asigurată finanțarea. Probabil același motiv, lipsa banilor, ține blocat și tronsonul Pașcani – Iași – Ungheni. Unii mai spun și că PSD-ul local, prin influența pe care o are la Ministerul Transporturilor ar bloca intenționat acest tronson ca să nu treacă drept realizare a prietenilor liberali aflați momentan la conducerea CJ (n.r CJ Iași). Îi cred în stare, sunt suficient de cinici !", arată Asociația ,,Împreună pentru A8".

alin2pas

Quotetronsonul montan nu are asigurată finanțarea.
E cel mai plauzibil motiv la un deficit bugetar de 6%, fără speranțe de reducere semnificativă. Să nu uităm că urmează un an cu multe rânduri de alegeri și nu se pot lua măsuri drastice.

a.l.x

Au depus contestații  Strabag , Tekfen , Nurol...
CNSC