Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

misiekwas

^Nu, dar are obligația sa facă dovada ca are suficient echipament ca să fie în stare sa execute lucrări. Nu trebuie sa fie utilajele proprii, dar lipsa de utilajele suficiente la dispozitie ar fi insemnat ca nu îndeplinește criterii formale de licitație.

Kimi

Eu zic sa nu ne facem niciun fel de sperante ca UMB o sa termine ceva din A7 + A8 pana in 2026. De fapt, ma astept ca nici la anul sa nu vedem mare activitate. Ma astept la anul sa incheie restul santierelor (DX12, A0, DX6 si mare parte din A3) si abia din 2025 sa intre in forta pe A7 si A8.

Duta C

#4322
Sa lasam prostiile !!
Daca statul are bani de facturi ,nu incepe razboiul , Umbrarescu ai da Dumnezeu sanatate, UMB va termina tot ce a inceput! Haideti mai colegi ca noi nu lucram la economedi!

RaduLuc

Se vede clar ca nu toata lumea stie cum se pregateste constructia unui lot de autostrada. Nu poti incepe atatea loturi de autostrazi in aceelasi timp fara sa ai numarul de utilaje/personal necesar pentru fiecare lot in parte, de departe este clar ca acest lucru nu a fost posibil in timpii contractuali......dar daca a fost acceptat atunci sa nu ne miram ca o sa fie intarzieri.....sau sa fie gasite scuze pentru intarzieri! Sa uitam un pic de patriotism si de slogane de genul cel mai bun cel mai cel sau altele similare, astea nu ajuta cu nimic in respectarea termenelor .... si sa ne ancoram in realitate!! DA UMB poate sa faca lucruri deosebite si de calitate dar din pacate are prea multe contracte in aceelasi timp si nu are destule forte sa le termine la timp pe toate!!! Sa nu ma intelegeti gresit va termina cateva la timp daca isi va propune, are cum sa faca asta, dar sigur nu pe toate, iar daca va incerca sa le faca pe toate in paralel atunci sigur nu va termina nimic la timp!! 

dumbravaandrei

@Duta C nu lucrăm la economedia. Cum nici UMB nu prea lucrează pe A7. Adunat, nu e pe mai mult de 10% din traseu, și acolo progresul e de te doare mintea. 
La anul de pe care șantier ar reloca muncitori?!? 

mike_us

Quote from: Kimi on October 28, 2023, 11:59:35 AMEu zic sa nu ne facem niciun fel de sperante ca UMB o sa termine ceva din A7 + A8 pana in 2026.
@Kimi Buzău - Focșani nu o sa fie gata in 2025? Hai înțeleg ca nu crezi ca va fi gata in 2024 dar nici in 2025?

Kimi

^Posibil dar putin probabil. Gaseste usor motive cnair sa le prelungeasca termenul.

La anul ar trebui sa mai intre pe alte doua santiere, la Margina si pe capatul A8. Ma astept la anul sa participe si pe Pascani - Suceava, daca nu pana la Siret. Alte santiere, alte discutii.

Decat sa lucreze cu taraita pe A7 mai bine s-ar concentra sa inchida santerele avansate pana in decembrie 2024 si sa dea in folosinta acei KM de autostrada. Apoi sa se mute cu totul pe A7. Pana atunci nu inteleg de ce nu bat palma cu Marcu sa bage ei la terasamente ca sunt totusi 250km de santier.

26ld

^Speculez putin, daca mi se permite: UMB stie deja ca se vor renegocia termenele din PNRR, au fost prea optimisti la preturile de la licitatie, doar 80% din valoarea estimata si/sau e o lacomie mare la mijloc, mai ales la ce preturi sunt acum la km de autostrada si mai ales ca ei au tot licitat la proiecte noi desi se vedea clar ca nu pot duce atatia km de santier.

mirceaeliade

^Eu zic ca e grav daca la momentul semnarii unui contract suntem deja la stadiul "sigur vor renegocia".

hefaistos

Eu zic sa nu aruncam ușor cu cuvintele. Nu se "renegociază" renegociază ca asa vor doi "jmecheri". Se indexează cu inflația. La toate contractele.
Iar povestea cu "sa se închidă alte lucrări și sa se arunce cu toată forța pe A7" nu merge asa. Dece ? Pentru ca între cei ce formează piloții și cei ce toarnă asfaltul pe pod e un interval de cel puțin 6 luni. Lucrările se planifica din timp și etapizat.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

sirius.alfa

START pentru aprobarea în Guvern a secțiunii de munte din Autostrada Unirii (A8) : 6 miliarde de Euro pentru loturile dintre Miercurea Nirajului și Leghin (159 km.). Pe traseu vor fi 265 de poduri și 47 de tuneluri /Se estimează că pe A 8 vor lucra peste 21 000 de drumari
sursa

shift2rail

^HG-ul vorbeste de un drum expres, pare ca inca nu sunt transate dilemele A vs Dx si FP vs HP.

Archi

Sau au luat copy paste din alte parti si n-au verificat.. Imi suna plauzibil

tom_sawyer

#4333
Astăzi, 31 octombrie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții  "Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț - Secțiunea II: Miercurea Nirajului - Leghin, km 22 + 000 - km 181+195", județul Mureș, județul Harghita și județul Neamț

Pentru sectorul de autostradă, viteza de proiectare este de 120 km/h. Nodurile rutiere sunt proiectate la viteza de 60 km/h.

Documentația tehnico-economică aferentă obiectivului de investiții a fost avizată în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe cu Avizul nr.39/03.10.2023. Au fost aprobați următorii indicatori tehnico-economici:
lungime traseu autostradă: 159,195 km,
lățime platformă: 26,00 m,
structuri (poduri, viaducte, pasaje): 265 buc., tuneluri: 47 buc., spații de servicii: 8 buc., Centre de Întreținere și Coordonare: 2 buc., punct de sprijin și întreținere: 1 buc., parcări de scurtă durată: 8 buc., noduri rutiere: 5 buc.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 37.482.387 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 32.545.881 mii lei.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 14.11.2023

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 14.11.2023


MT




















Powered by API/PUM imgur uploader

bim14

Oricum pare de domeniul fantasticului aceasta lucrare, asa ca nu stiu cati dintre cei de pe aici vor apuca sa traverseze meridionalii pe o autostrada. Dupa cum stiti, de azi s-au cam oprit investitiile publice, cu exceptia celor ce au si fonduri europene in componenta. Ori un stat care nu este in stare sa se dezvolte fara a primi ajutor extern, nu stiu cat de capabil este. Orice solutie e buna atat timp cat oamenii nu vor mai fi nevoiti sa se fereasca de cei de pe contrasens sau sa stea in spatele convoiului de tiruri de pe trecatorile dinspre Moldova spre Transilvania. Evident ca basarabenii sunt si mai saraci decat noi, dar poate ar trebui sa fie si ei implicati in acest proiect, ca doar si pe ei ii ajuta aceasta autostrada sa atraga investitori sau sa ajunga mai repede si in siguranta vara la Sovata.
Poate o esalonare a cate un lot montan construit la 4-5 ani ne-ar da o speranta ca in 20-25 de ani vom putea calatori pe autostrada/drum expres de la granita estica la cea vestica a romaniei.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.