Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

balint

Quote from: johnny on October 10, 2023, 08:29:05 AMPrin A8 ajungem la Budapesta pe M3 si apoi pe M0 trebuie inconjurat aproape tot orasul.
Ai uitat ca se construieste drumul expres M4, deci de pe A3 mergi direct pe M4 si nu mai trebuie sa te urci pe M35 la M3 si apoi sa mergi in jurul Budapestei pe M0.
De aici reiese ca drumul va fi mult mai rapid pana la Viena pe ruta A8-A3-M4-M0-M1 decat pe A7-A13-A1-M5-M0-M1.

pasadia

#4291
Asa m-am saturat de povestea cu timpul in care se strabate Iasi -Budapesta... Parca ai zice ca toti cei 1 milion de locuitori ai Iasi-ului au drum, in fiecare an, la sau pe langa Budapesta. Nu au, si de asta cand faci asemenea analize ar mai trebui sa ai si niste date de O/D (origine/destinatie). Si presupunand O = municipiu Iasi (adica vreo 350k locuitori) si toate cele 365 de zile din an, s-ar putea sa avem niste date interesante:

toate datele de mai jos sunt inventate de mine, nu am acces la (si nici nu stiu sa existe) vreo baza de date cu analize similare:

- 2 milioane de calatorii efectuate (adica plecari din Iasi la mai mult de 30-40 de kilometri)
din care

1.200.000 spre judete apropiate (BT, VS, NT, SV, BC), in scopuri bine definite (transport marfa, vizitat rude, turistic, etc...) - adica calatorii in cazul carora D nu se schimba.
400.000 spre alte regiuni ale tarii (si la fel, putem descompune cate sunt spre CT, cate spre B, cate spre CJ, etc...)
si tot asa mai departe pana ajungem la vreo
50.000 spre Budapesta (sau pe langa Budapesta mai departe).

Moment in care ar trebui sa realizam ca traficul Iasi - Budapesta s-ar putea sa fie mai mic si mai neinsemnat decat traficul Iasi - Cluj. Sau Iasi - Brasov. Dar noi tot o dam cu Budapesta in sus si in jos.

Si da, o analiza de genul asta ar trebui sa mai tina cont de flexibilitatea destinatiei. De flexibilitatea rutei - de exemplu, in mod real, chiar si acum, azi, aproape orice destinatie din Germania e mai aproape ca timp si kilometri de Iasi daca traseul strabate Ucraina si Polonia, NU Ungaria! Dar inca odata, traseele acestea, de peste 1000 de km, sunt mult mai importante pentru traficul de marfa, nu pentru cel cu masina personala de sub 3 tone. Iar traficul de marfa e limitat la 90km/h, lui ii este suficient un traseu pe care nu exista pante si serpenmtine, nu are nevoie de autostrada full-profile.

@RazesIesean editez mesajul scris initial pentru a nu mai face inca un off-topic:





60 de km mai putin prin Polonia, timpul cu 8 minute mai mare (acum, cu vreo 2 ore mai devreme era mai putin cu cateva minute prin Polonia). Inca odata, asta nu inseamna ca as recomanda acum cuiva sa strabata acest drum prin afara UE, tin doar sa subliniez ca exista si alta ruta decat Budapesta.

hefaistos

Eu propun sa mutați discuția la DN-uri. Aici e vorba pana la urma de autostrăzi nu de drumuri cu o banda pe sens. Sau la 2+1. Nu de alta, dar pana la urma chiar o sa înceapă sa va creadă cineva ca un drum cu platforma de 14m este tot un fel de autostrada, doar ca una ceva mai mica.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

RazesIesean

@pasadia daca te-ai saturat nu mai intra pe topicul A8 si gata.
App cum ti-a iesit tie mai scurt prin Polonia si Ucraina, dat fiindca mie de acasa din Nuremberg trec prin CZ, SK etc.

Ramai la A13 si nu mai improsca cu venin de fiecare data cand ajungi pe topicul de A8.

Da, pentru Moldova in special partea centrala si nord, plus Republica A8 este cel mai viabil.
Nu mai vreau sa fac 8-9 ore pana la Cluj mers regulamentar pentru 400 KM ca sa vizitez prietenii, dorim si noi in 3 ore sa fim la Borsec si sa ajung sanatos acasa.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Stef

#4294
@iulic cum îți permiți date cantitative și analize științifice, alea sunt bune doar când le folosim în interese personale sau pentru agenda personală, în rest don't look up:p

Revenind la studiul științific cu date cantitative măsurabile menționat mai sus: Budapesta este literalmente o variabilă, poate fi înlocuit cu Londra, Berlin, Copenhaga sau Viena, iar ajustând orele din legendă, culorile rămân aceleași pentru județele respective. Adică o variantă mai bună decât celelalte două. Atât își propune studiul respectiv, nimic mai mult.

mirceaeliade

Nu uitati ca tot ce se vorbeste pe forum are cam valoare zero cand vine vorba de decizii de genul unde si cum se face sau nu HP sau FP.  Cred ca tot ce putem spera realist e sa se ceara sa se faca acte pentru o comparatie onesta intre variante HP si FP, si acele comparatii sa se faca publice.  Nu mi-e clar ca SFul facut recent discuta in vreun fel bugete comparative intre HP si FP, dar se da inainte cu "se liciteaza anul asta" si "las' ca bani se vor gasi/face din neant".

Si pentru care tot zic ca se vor gasi bani de imprumut: acum 2 ani ratele de imprumut peste tot in lume erau cu MULT mai mici decat sunt acum si cat vor fi in viitorul apropriat.  Daca s-a gasit pentru ce s-a semnat pana acum pe A8 si A7, nu inseamna ca ratele pe viitoare proiecte get montan A8 nu vor fi cu mult mai substantiale.  Anul 2023 a fost cam primul an cand s-a contractat peste bugetul planificat, asa ca limitarile la constructii vor fi altele decat cele pana acum.  Nimeni nu da bani statului roman sa se imprumute mai mult decat poate sa plateasca, si nu e prea clar ca se vor gasi creditori care sa ne dea bani 'ieftini' daca deja avem probleme cu balansarea bugetului.

misiekwas

^îmi se pare și firesc ca finanțarea de aceste tronsoane montane (o fi A8, A6, a3) oricum vor trebui sa repună pe agenda tema de taxarea pe autostrăzi. Dar vom vedea.

AnRcH

#4297
Quote from: montaniardul on October 09, 2023, 09:28:17 PM@AnRcH eu cred ca nu trebuie sa fie o competitie intre A8 si A13. Sunt doua coridoare de transport foarte utile.

Nu spun ca trebuie sa fie competitie. Eu spun ca sunt prioritati, la banii pe care ii avem, si conform TEN-T aprobat. Noi le-am folosi pe toate, inclusiv "A Nordului", daca maine ar fi gata. Evident toate sunt utile.

misiekwas

^ Cam ironic ca thread-ul despre "Autostrada Unirii" este o cearta potențial mai lunga decât autostrada însăși.

26ld

Daca mi se permite si mie sa intervin, daca nu sa se stearga mesajul, nicio problema: oameni buni, nu mai cautati cearta si nu mai luati totul in nume personal pe un forum proinfrastructura. Din ce am citit pana acum eu, nimeni nu e contra A8, dar multa lume nu intelege ca oricat ne dorim noi ceva, nu inseamna ca e si posibil sau fezabil. Infrastructura mare se face cu buget mare, ceea ce din pacate, nu e in Romania. Din ce am citit eu pe topicul asta, o groaza de oameni incearca abordarea logica, pe cifre, nu inseamna ca sunt contra variantei actuale sau au ei o agenda ascunsa. Cred ca toti soferii si nu numai isi doresc conexiuni rapide catre toate punctele de pe continent.

Politicul oricum nu e influentat de ce scrie x sau y pe un forum, dovada clara fiind promisiunile aruncate de fel si fel de consilieri. Din contra, ei vad asociatia si poate si comunitatea de aici drept contra lor, ceea ce spune multe despre cei care iau deciziile in urma carora utilizatorii de aici se "cearta". 

Vlad94

^^Galceava de pe forum se va rezolva cu inceperea lucrarilor pe cate un ciot pe A8 si A13. Atunci toata lumea va urmari lucrare, nemaifiind loc de astfel de discutii :D .

Ionut

Cred că din viteză am șters un comentariu cu un quote mare care nu era de șters. :doh:

sillentium

Pentru execuția Lotului I de pe A8 urmează să fie expropriate aproape 1.200 de imobile (case și terenuri) cu o suprafață totală de 3,4 milioane metri pătrați, iar costul despăgubirilor este de 14 milioane lei. ,,Indicatorii tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții "Autostrada Târgu Mureş-Târgu-Neamţ – secţiunea I: Târgu Mureş-Miercurea Nirajului, km 0 + 000-km 22 + 000 şi legătura la Autostrada A3 (2,4 km)" au fost aprobați prin Hotărârea Guvernului nr. 1.529/2022. Pentru realizarea lucrărilor pentru "Autostrada Târgu Mureş-Târgu-Neamţ – secţiunea I: Târgu Mureş-Miercurea Nirajului, km 0 + 000-km 22 + 000 şi legătura la Autostrada A3 (2,4 km)" este necesară ocuparea unei suprafețe de teren de 3.410.333 mp aferentă unui număr de 1.193 de imobile proprietate privată, pentru care este necesară a fi aprobată declanșarea procedurilor de expropriere. De asemenea, pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național "Autostrada Târgu Mureş-Târgu-Neamţ – secţiunea I: Târgu Mureş-Miercurea Nirajului, km 0 + 000-km 22 + 000 şi legătura la Autostrada A3 (2,4 km)", este necesară ocuparea unei suprafețe de 121.154 mp aparținând proprietății publice a statului și o suprafață de 122.678 mp aparținând proprietății publice a unităților administrativ-teritoriale Gheorghe Doja, Crăciunești, Acățari, Păsăreni, Gălești, Miercurea Nirajului, din judeţul Mureș", arată proiectul de Hotărâre de Guvern.

Tingting

Când va fi desemnat câștigătorul între Tg.Mureș și Miercurea Nirajului? A fost amânat?

alexandru26

Pe 19 octombrie trebuia sa se anunte castigatorul licitatiei Lot 1  Autostada A8 Targul Mures- Miercurea Nirajului