Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stef

^Apropo de Republica Moldova că nu s-a precizat aici... În 3 martie 2022, în aceeași zi cu Georgia și la trei zile după Ucraina, Republica Moldova a solicitat aderarea. Acum 4 zile, pe 5 octombrie 2023, Parlamentul European a votat un text care recomandă începerea negocierilor cu Republica Moldova. E doar un început, e o cale lungă până departe, dar importanța A8 e cu atât mai justificată acum.

montaniardul

@AnRcH eu cred ca nu trebuie sa fie o competitie intre A8 si A13. Sunt doua coridoare de transport foarte utile.

mirceaeliade

#4277
E ciudat sa vezi oameni care cred ca accesul pe A la un parc national din cele doar vreo 13 care le are Romania nu e motivat economic.  Oamenii care fac turism de obicei se duc la sute de km, deci sunt cam cei mai mari utilizatori de autostrazi dupa tiristi, asa ca probabil ar fi printre cei pentru care ar trebui gandite reteaua de autostrazi.  Daca chiar se vrea justifica a nu face nod, se prezentau 2 variante, una fara, si una macar cu o valoare estimativa a nodului care sa arate ca pretul nu justifica bonusul economic creat de turism in zona.

Unii vor tuneluri cu (2+1)*2 benzi prin munti la un trafic decocamdata nedemonstrat, iar altii cred ca noduri dedicate masinilor mici (deci cu curbe stranse) pentru o zona cu trafic turistic demonstrat e prea mult.  :((

N.B.: "demonstratie stiintifica" inseamna de obicei un D.O.I. cu un peer-review, unde un alt expert in domeniu vede ca totusi conluziile sunt demonstrate rational prin calcule, nu doar un "asa mi imi da cu carioca"

pasadia

#4278
E doar o gluma, nu sariti in sus:

Fraza de mai sus, aia cu Odessa mai aproape de Iasi decat Constanta (sper ca doar in kilometri, nu si in identitate), mi-a adus aminte de momentul in care un prieten timisorean mi-a demonstrat ca cel mai celebru oras din Croatia este mai aproape (pentru el) decat Vama Veche.

LE: legat de nodul care ar trebui sa deserveasca zona parcului national Ceahlau - un asemenea nod nu in Poiana Largului ar trebui facut, ci in Bistricioara, in preajma intersectiei dintre DN15 si DJ155F. Iar nodul gandit la est de Tulghes ar putea fi mutat foarte bine imediat la sud de Tulghes.

Kimi

Daca cei din birouri alegeau la vremea respectiva traseul pe la Sovata - Gheorgheni - Piatra Neamt - Roman - Pascani cred ca nu mai existau discutiile astea interminabile A8 vs A13.

Gio

@AnRcH Nu vreau sa subestimez importanta traseului Odessa-Chisinau-Iasi-Cluj-Oradea-Budapesta dar nici traseul lui A13 nu e irelevant, Bacau- Brasov-Sibiu-Timisoara-Arad etc plus ca e alternativa spre vest pentru Galati-Braila. Iar daca ala din Bacau o poate lua pe A8 atunci si ala din Iasi/Chisinau o poate lua pe A13. Da, e un ocol de 80 km dar in ecuatie mai trebuie tinut cont si de costurile celor doua A8 vs A13 si de dificultatea traseului, nu conteaza doar sa ajungi cu juma de h mai repede la Budapesta. Pana la urma avem un Master Plan care a stabilit niste prioritati, daca nu ne tinem de el atunci inseamna ca este doar orientativ? Hai sa vedem in Master Plan care e prioritara A8 sau A13? Ok, sa fie amandoua, dar ma indoiesc ca o sa fim in stare sa construim sectoarele montane in acelasi timp, deci trebuie gandit bine care sa fie prima.

Stef

#4281
Când ocolim 10 minute pe cocoașa de la Focșani o luăm razna și începem să calculăm milioane de minute pierdute (ceea ce e corect), dar câteva MILIOANE de oameni să ocolească 30 minute de fiecare dată e ok? Nu, nu e OK. Înțelegeți vă rog că județul Iași are 1 milion de locuitori de unul singur. Suceava, Botoșani, Neamț, Vaslui și deja ai 3 milioane (am scos Bacăul). Mai punem 2 milioane de moldoveni (de peste Prut) și avem cel mai mare conglomerat de vorbitori de limbă română din... lume.

miahi

@Stef, fara sa particip la polemica A8,  judetul Iasi nu a avut oficial niciodata 1 milion de locuitori. La ultimul rencensamant au rezultat 760774, maximul a fost 816910 in 2002. Suma oficiala a populatie judetelor mentionate de tine este de aprox. 2.6 milioane.

dr4qul4

Eu nu inteleg de unde ardoarea asta a Moldovenilor de a ajunge la Budapesta. Parca traditional le placea mai mult Brasovul si mai recent, Italia.
Dar in fine, oricum nu mai conteaza, decizia a fost luata. A8 a inceput sa intre in licitatii, A13, nu a ajuns cu SF-ul macar pana la Brasov (judetul cel mai indreptatit pt a avea macar o autostrada).
Acum sa speram ca gasim si bani, si sa nu incepem cu lotul Joseni-Ditrau
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Stef

#4284
^976.586 domiciliați în județ, date oficiale DJS. La rezidenți e mai complicat de calculat, dar fluctuațiile sunt +/- funcție de perioada anului. 1 milion și la DSP (pe listele ministerului sănătății în pandemie)

Regiunea (cu tot cu Bacău) are peste 3.2 milioane (date oficiale ADR Nord-Est)

INS raportează doar rezidenții. Și chiar dacă folosim numerele respective, la nivel de țară se păstrează procentul de români afectați/implicați etc indiferent de sursa folosită (toate sunt oficiale)

alecu26

A13 nu prea a existat niciodata in planurile de autostrazi de la noi. Nu stiu de ce nu se intelege asta.
A fost scoasa din joben pe.vremea camd se vroia neaparat A3 CoBra...facut concesiune. A contribuit si dorinta teribila a unor de ai scoate si pe Bechtel din tara si atunci a aparut si Brasov Sibiu si a disparut Brasov Tg Mures, ba disparuse si Sibiu Pitesti.
Pentru a o justifica economic s-au facut multe multe giumbuslucuri la calcule.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

johnny

Pana acum am fost spectator la discutii dar, acum ma bag si eu in seama. Sustinatorii A8 sustin ca pentru moldoveni ar fi un castig de timp pentru deplasarea la Budapesta. Dar ma intreb eu, oare cati moldoveni au interes sa se opreasca la Budapesta. Majoritatea se duc spre Viena sau mai departe. Prin A8 ajungem la Budapesta pe M3 si apoi pe M0 trebuie inconjurat aproape tot orasul. De 2 ori am parcurs acest traseu, mergand spre Viena, si de fiecare data am pierdut mai mult de jumatate de ora numai pana la intersectia cu M5. Si nu era ora de varf. Daca plecam din Moldova pe ipoteticul A13, ajungem la Budapesta pe M5. Deci timpul castigat mergand pe A8 nu prea mai iese. Acest calcul l-am prezentat acum vreo 2-3 ani si domnului profesor mai sus mentionat si nu s-a sinchisit nici macar sa-mi dea un raspuns. Oarecare. Ceea ce-mi arata faptul ca ii incurca teoria si mai bine nu ma baga in seama. 

carutasul

curios e că pe traseul ăsta nu s-a vorbit de half profile sau alte artificii, deși presupun că ar fi o variantă...

RazesIesean

#4288
^ S-a vorbit de foarte multe ori ca mare parte din tronsonul montan sa fie HP (cel putin cele 3 tronsoane de la Ditrau la Pipirig).
Dar dupa cum se poate vedea in urma cu 2-3 pagini, "cica" un HP e 90% din FP.
Eu zic sa lasam specialisti, bine nu cei de la CNAIR, sa decida ce si cum.

LE: Vorbesc doar de sectorul montan. Pana ajunge autostrada la Iasi mai trece multa apa pe Bahlui.
Cand ii ziceam lui Urtori ca autostrada se va construi prin 2026 (minimum prima cupa), el tot o dadea cu legea etc.
Uite ca acum nu mai are glas sa tipe (daca a smantanit oalele) ca blocheaza drumurile sau Consitransul sa fie tras la raspundere.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

iulic

#4289
"De ce Budapesta? O simplă privire asupra hărţii sistemului rutier din Europa central-estică, ne demonstrează că Budapesta e cel mai apropiat nod autorutier major, ce e capabil să realizeze joncţiunea dintre sistemul teritorial al Moldovei apusene şi Europa centrală, de vest, de nord şi de sud. Cu alte cuvinte, e un nod rutier obligatoriu de trecere pentru a obţine cele mai reduse distanţe timp către toate marile aglomeraţii urbane europene." (Sursa: George Turcanasu, FB si Ziarul de Iasi1, Ziarul de Iasi2, Ziarul de Iasi3, Ziarul de Iasi4).
Analiza e argumentata, stiintifica, fara opinii speculative.
P.S.: Moldovenii, ca majoritatea romanilor, vor sa ajunga si la Brasov, si la Cluj, si in Delta, si la Orsova.