Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Comparatia ta nu-i corecta
Pentru ca daca "Batonul dublu" (FP) ar avea 100 de grame, "Batonul simplu" (HP) ar avea undeva pe la 35-40 de grame.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Stef

#4261
Ne putem uita la ,,prețul per kg", pentru care comparația e bună și se numește economie de scară (sau derivă din ea), un principiu fundamental în economie. Dar cred că e clar pentru toată lumea că e mai scump HP+upgrade la FP decât FP din prima. Nu cred că zice nimeni că ar fi mai ieftin să faci HP și potențial upgrade decât FP. Singura dilemă e cu cât % mai mult  sau dacă e nevoie. Iar aici trebuie aplicate procente de business/stat, nu de buget al familiei.

misiekwas

#4262
Nu-i trasa de par, și nu privește neapărat a8, e chestie de proiectare care va privi următoare proiecte, anume incapacitatea de a concepe orice între autostrada FP și drumul național care trece prin fiecare satulet pe drum. Nu-i de mirare ca - dacă punctul tău de pornire este ca HP este FP fără un strat de asfalt, nu-i de mirare ca îți iese prețul de FP. Ceea ce va fi problema mai încolo. Atitudinea "dacă nu-i FP, atunci mai bine sa lăsăm" e după părerea mea dăunătoare pentru dezvoltarea infrastructurii în viitor.

Cum am spus, dacă neapărat construim a8 ca FP, sa construim. Dar dpdv proiectării, da, consider ca cazul prezentat de @alexV este unul absurd. Dacă pleci de la premiza ca HP este FP minus strat de asfalt, nu-i de mirare ca îți iese 90% de preț.

Și da, @Stef are dreptate în privința de faptul ca HP+upgrade va fi mai costisitor, dar presupunem totuși creșterea graduala de PIB, dar și creșterea graduala de trafic către și din Moldova (cu cât, asta-i întrebare). Pe scurt, dacă va apare nevoie, putem sa cheltuim mai mult, dar va fi asigurata deja "trecerea rapida a Carpaților orientali"

Hercule

Am vrut sa fie o glumă, dar dacă tot m-ați luat în serios explicați-mi de ce comparația mea nu e corectă, în schimb HP-caiac vs. FP-portavion vi se pare OK. La asta n-a sărit nimeni sa corecteze. (nu aștept răspuns!)

În fine, A8 trezește multe frustrări. Vă las pe voi sa dezbateți. Eu mă mulțumesc cu ce o ieși, FP și/sau HP. Și așa decizia nu se ia aici, oricâtă patimă s-ar pune.
Deșteaptă-te române!

misiekwas

Scuza, nu m-am prins ca a fost gluma, și eu nu spuneam asta privind portavion în serios. Dar problema rămâne imho ca dacă asta e baza calculelor pe care fac, atunci habar nu vom avea cât ar costa HP.

Și da, discuția privind a8 este din păcate des destul de toxica și devine personala.

Stef

Anyway, Tulgheș - Pipirig ar fi un singur lot, de vreo 37 km, ăla super greu montan. Până la bani, cred că ar fi greu și cu un constructor care să facă față la așa ceva.

tom_sawyer

#4266
Din ultima producție video a găștii lui Urtoi legat de A8 montan (nu dau link pentru că aruncă cu lături, minciuni și atacuri politice în API și acest forum):

- vor fi 6 loturi, fiecare cu nod în capăt, (exact acestea de pe hartă; traseul și pe harta API):
Miercurea Nirajului - Sovata, descărcare în DN13A
Sovata - Joseni (Bucin/Borzont), descărcare în DN13B
Joseni - Ditrău, descărcare în DN12
Ditrău - Tulgheș (Pintic), descărcare în DN15
Tulgehș (Pintic) - Pipirig, descărcare în DN15B
Pipirig - Vânători, descărcare în DN15B

Quote from: mirceaeliade on March 21, 2023, 03:09:10 PM

- pe exercițiul financiar curent (2021-2027) se aplică regula n+2 (nu +3 ca pe POIM), deci limita e 2029 (nu 2030)

- să nu se mai vorbească pe-aici că nu sunt bani, că așa cum A7 se face din împrumuturi, așa ne împrumutăm și pentru A8

- urmează să se liciteze 2 loturi, hai 3; chiar anul ăsta; deși "aici e o discuție"; de către CNAIR (nu CNIR).

montaniardul

#4267
Nodul de la Pipirig este inutil. De ce nu l-au mutat la Poiana Largului? Acolo este o intersectie importanta care directioneaza traficul spre Vatra Dornei si Piatra Neamt. De asemenea ar fi mai aproape de zona turistica Masivul Ceahlau - statiunea Durau - Lacul Izvorul Muntelui.

rota

damn, chiar nimeni nu s-a gandit la un nod la Bistricioara sau Poiana Largului? se mai poate adauga un nod in stadiul asta oare? cred ca e cel mai important punct turistic acolo.

hefaistos

Am măsurat pe harta, de la nodul Pipirig pana la Poiana Largului sunt 12 km. Și asta e autostrada, nu scara rulanta, sa se termine în fata usii apartamentului.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Stef

#4270
Și eu aș fi vrut un nod la Poiana Largului, dar avem viaduct prin lac, peste actualul pod, într-o zonă cu înălțimi extrem de variate, cred că ar fi fost un nod mult prea costisitor și foarte complicat tehnic.

montaniardul

@hefaistos acesul zonei turistice Ceahlau - Durau la autostrada nu cred ca ar fi ca o "scara rulanta sa se termine in fata usii de apartament". Ci este vorba de faptul ca zona aia turistica trebuia sa aiba un acces usor la autostrada. Zona Pipirig poate sa foloseasca foarte bine de nodul de la Vanatori - Neamt.

@Stef nimic nu este imposibil de realizat daca vrei sa dezvolti si mai mult o zona turistica. Nu cred ca era atat de greu de realizat un astfel de nod.

Stef

^Sunt unul dintre cei mai pro-A8 membri de pe forum și chiar îmi doresc A8 FP complet, dar faptul că NU avem nod la Poiana Largului îmi demonstrează că cei care au gândit traseul au făcut-o în mod rațional. Era ușor să trântească acolo un nod pe o hartă, deci reiau: faptul că NU există acolo nod îmi dă încredere că variantele de FP sunt raționale.

PS: nu am spus imposibil, am zis doar costisitor și extrem de greu tehnic, mai ales pe un lot de aproape 40 km deja foarte complicat

alin2pas

Cred că la Poiana Largului nu ar fi deosebit de complicat de realizat un nod de tipul celui care se realizează la Bascov pe A1 (giratoriu supratraversat de autostradă). Chiar diferențele de nivel ajută la realizare.

AnRcH

#4274
"Nu rezulta de nicaieri o justificare superioara pentru A8 fata de A13" @Gio

Ba da, exista mai multe:

- Iasul este cel mai populat judet din Romania, ~1.000.000, (asta si apropos de "hinderland-ul mic" de care vb cineva zilele trecute).
- Sunt patru orase chiar pe traseul A, trei doar in jud Iasi
- A8 este la mijlocul Moldovei. A13 nu serveste echitabil SV, BT, IS, ci doar BC, eventual VN.
-A8 are planuita o continuare spre Rep. Moldova, chiar pana la Odesa (care ar fi un port mai aproape pt Iasi decat Constanta, cand UKR va fi in UE ).

De asemenea, a fost demonstrat stiintific de catre un profesor la Fac. de Geografie, George Turcanasu, ca cei din BC ar ajunge cu 1/2 de ora mai repede la Budapesta pe A8, fata de A13.

https://www.facebook.com/george.turcanasu/posts/3221870357832250

https://www.facebook.com/george.turcanasu/posts/3205060469513239