Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Daca tot va intereseaza atat de mult persoana mea (desi, recunosc, consider ca e absolut penibil sa ataci persoana cu care dialoghezi in loc sa "ataci" argumentele acesteia), atunci ati putea citi in mesajele scrise tot de mine in urma (chiar cu multi ani in urma).

De fiecare data am spus ca:

- Nu exista traseu de autostrada dorit in RO care sa fie justificat prin nivelul de trafic. Ma rog, exista in apropierea aglomerarilor urbane importante, dar acolo e mai util sa gandesti radiale la un standard mai scazut decat o autostrada (caci ai nevoie de mai multe noduri decat e indicat pe A)
- prin urmare tot timpul am sustinut ca e nevoie sa renuntam la solutia unica sub forma unei autostrazi si sa gandim mai flexibil - HP, 2+1 alternativ, centuri, etc...
- si tocmai pentru ca e nevoie de multe investitii mici am sustinut ca e mai normal ca ele sa fie administrate local, cu mult mai putina coordonare nationala decat acum

Strict pe tema A13, puteti cauta incluziv cum acum 2 ani il contraziceam pe @vancouver. El spunea (in baza impresiei bazate pe o singura traversare ocazionala, a sectorului DN11 dintre Brasov si Tg. Secuiesc) ca e neaparat nevoie de A pe acel segment, eu ii spuneam ca un HP amenajat ca 2+1 alternativ va face fata fara probleme.

Asa ca, revenind - daca vreti sa imi discutati persoana mea, macar faceti-o pe baza mesajelor scrise de mine. Altfel, va invit sa discutati A8, nu persoana lui @pasadia

mirceaeliade

Eu sunt de parere ca si daca e cu 50% mai scump sa faci etapizat e ok daca iese cu cam un sfert/treime mai ieftin initial.  Cand va fi o retea acceptabila prin toata tara de drumuri moderne, sunt sigur ca se vor gasi bani sa acopere diferenta de pret.  Latirile de pe A1/A2/A3 la 3 benzi ar fi fost mai ieftine daca erau facute de la bun inceput prin anii '70/'90/2010, dar au durat literalmente decenii ca traficul sa necesite upgrade de la FP la FPx1.5.  La fel se poate face si cu HP=>FP.  Ce bine ar arata Valea Prahovei la HP fata de ce e acum.  Sigur si A8 poate sa tolereze un HP montan la 70-80% din pretul unui FP daca asta inseamna ca cu diferenta de bani se mai pun 100km de campie FP pana la Iasi.

ovicor

Trebuie luat in calcul ca acel upgrade de la HP la FP va fi necesar peste multi ani, aspect deloc de neglijat. Deci, acolo unde se poate, un HP exploatat ca 2+1 ar fi de preferat. Nu de alta, dar "arde" si-n alte locuri!

Stef

Total de acord, poate proiectantul a inclus în SF niște estimări pentru Ditrău - Pipirig pentru FP și HP și, de ce nu, DX. După experiența condusului pe DX12 eu aș prefera DX între Ditrău - Pipirig dacă diferența de preț e foarte mare (și cred că ar fi) față de FP.

tom_sawyer

#4249
Nu înțeleg cum au putut aproba indicatori tehnico-economici cu platformă de 26 m. Practic nu au respectat normativul care impune pentru autostrăzi în zona de munte platformă de 23,5 m, bandă de 3,5 m.

Normativul a fost respectat întocmai de PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA pentru SF la VO Gura Humorului.

LE:
@RazesIesean : normativul prevede semi-profil chiar pe platforma de 23,5 m:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=19.msg410320#msg410320

RazesIesean

#4250
Poate, poate si-au dat seama ca e rental HP (unde e ok cu platforma de 26, adica banda + NJ + urgenta) pe zona de munte.

LE: Am mers anul acesta de mai multe ori pe S31 (Austria) Schnellstrasse intre Viena si Szombathely (Hungary).
Trece o zona deluroasa / muntoasa si mare parte din autostrada e facuta 2+1 dupa cum se poate vedea in link.
De abia acum se lucreaza la cealalta platforma. Pe multe zone terasamentele sunt la 2+2, dar aproae toate structurile sunt pe un singur sens (2+1 + NJ).

Acest lucru mi se pare cel mai convenabil pentru toate traversarile montane viitoare.

https://www.google.de/maps/@47.673582,16.3809415,3a,75y,204.9h,62.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVdT7U1Uq4e7lIoF58Z0THw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

alexV

Am avut ocazia sa discut cu unul din proiectantii de A/DX din tara despre half-profile, si vreau sa atrag atentia la un detaliu:

Din calculele lor rezulta ca un half-profile e > 90% din costul unei autostrazi intregi. Am pus intrebari si am aflat ca au socotit half-profile astfel: terasament full, structuri full, iar pe unul din sensuri nu se pun balastul stabilizat si straturile de asfalt. Aiurea interpretare, aiurea argument pt full profile.

Si eu cred ca rational e un A8 montan half-profile amenajat ca 2+1 alternativ, mai precis: culoar de expropriere full, dar terasament, viaducte si tunelui pe un singur fir. Daca A8 are vreo sansa la realitate, cam asta e.

misiekwas

^Si eu am calculat ca dacă vreau un kayak, dar trebuie sa fie construit la standard de portavion, îmi iese prețul în jurul de portavion. Noaptea mintii.

mirceaeliade

E praf in ochi sa coste 90% la HP.  Cu scuze ca s-a proiectat in SF tunel dublu deci noi tre' sa facem tunel de 6 benzi nu de 3 sigur sa poate "motiva" pe alocuri.  Dar sunt multe zone unde din doua viaducte paralele se va construi doar unul.  Si imi vine extrem de greu sa cred ca acolo va fi pret mai mult de 60-65% la un singur viaduct fata de doua paralele.  Cum nu exista PT si nici macar geo facut, sunt sigur se poate cere tuneluri mici si in 20 de ani sa se reproiecteze langa un al doilea tunel, cu traseu de 10m mai la o parte.

hefaistos

Deja ai pornit greșit.
Sa licitezi proiectare+execuție și sa lași castigatorul sa proiecteze HP în speranța că va respecta interesele romanilor de a putea extinde la FP cândva.
Cine poate certifica ca proiectul HP îndeplinește condițiile de extindere la FP.
Singura soluție reala e:
1. Proiectarea separata la nivel de FP cu definirea de către proiectant a unor soluții de realizare parțială a unor lucrări și estimarea economiilor realizate pentru fiecare asemenea soluție HP.
2. Analiza la nivelul CNAIR a soluțiilor și alegerea acelor solutii care au sens tehnico-economic.
3. Licitarea execuției pe baza setului de lucrări HP alese de CNAIR (și nu lăsate la latitudinea/la mila constructorului).
Orice alta varianta ar transforma totul intr-un dezastru. Un dezastru de 4 miliarde de euro, pentru cei ce vor sa facă economie, ca asta vreți, în loc de o autostrada de 6 miliarde, un drum național de 4 miliarde care eventual nici nu poate fi upgradat la nivel de autostrada.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

bim14

#4255
Austria, la o suprafata de aproximativ 1/3 din cea a romaniei, are o retea de peste 2200 de km de autostrazi si drumuri expres si peste 150 de km de tunel la nivelul acestora. Am inteles ca s-au apucat de dublarea tunelului Karawanken ca sa poata merge linistiti la mare in Croatia. Dupa cum stiti, cateva dintre tuneluri/tunele sunt taxate chiar daca se plateste vigneta la nivel national. Poate o taxare a portiunilor montane ar fi o varianta de luat in calcul in cazul A8, numai sa se construiasca odata pentru ca romanii civilizati merita sa traverseze carpatii la nivel de autostrada sau drum expres.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

Gio

Romanii civilizati merita sa traverseze muntii pe autostrada, dar asta se poate intampla si pe A13. Nu rezulta de nicaieri o justificare superioara pentru A8 fata de A13, sau poate, cine stie, le construim in acelasi timp pe amandoua ;) . Daca 6.4 mld de Euro nu sunt o problema, mai punem cateva mld si le facem pe amandoua.

iulic

Probabil se va ajunge pana la urma la taxe de autostrada / tunel si nu numai pe A8. Poate o solutie ar fi ca dupa 10 ani de la darea in exploatare a unei portiuni de autostrada, sa se impuna taxa pe acea portiune. Fondurile colectate astfel ar putea fi alocate dezvoltarii in continuare a infrastructurii.

mirceaeliade

#4258
Sunteti naivi daca credeti ca taxele de autostrada se pot duce direct la investitii in autostrada. Poate ma insel, dar o suma semnificativa din acciza la benzina a fost creata cu motivatia ca se construiesc autostrazi din ei.  Dar oamenii au uitat.  Doar daca e un sistem care include un privat interesat de profitul propriu se vor garanta ca galbenii nu se vor deturna spre pomeni electorale si/sau pensii speciale.

Hercule

Comparatia de mai sus cu caiacul la pret de portavion e trasa de par. Frizeaza ridicolul si nu demonstreaza nimic.

Uite aici o comparatie mai buna FP vs HP:

Powered by API/PUM imgur uploader
Deșteaptă-te române!