Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#4170
Quote from: jalemare on August 24, 2023, 03:19:35 PMAm aprobat astăzi în CTE #CNAIR  indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitației pentru construcția secțiunii II a Autostrăzii #TârguMureș - #TârguNeamț (#A8)!

Proiectul, finanțat prin Programul Transport (#PT), are o valoare totală estimată de 31,56 miliarde lei (fără TVA).

Cristian Pistol-Facebook

Scrioșteanu a dat-o cu TVA, să pară producția la hectar mai mare. 6,35 mld. € + TVA

Poate ne face și un calcul cu banii rămași din PT.

misiekwas

Still, asta e suma uriașă și fără TVA. Plus, întârzieri, schimbării de soluții tehnice relicitarii, timp pierdut la contestații... Plus, acorduri de mediu vor fi o distracție. Nu m-ar mira dacă ar ieși peste pretul cu TVA.

mirceaeliade

Sectiunea montana parca are 5 sectoare. Vreo 2 la vest de Ditrau si vreo 3 la est.

tom_sawyer

QuoteȘi tot astăzi am semnat primul contract pentru construcția unei secțiuni a #A8 dar și primul contract finanțat prin PNRR pe #AutostradaUnirii.
Secțiunea 3 (#Leghin - #TârguNeamț) are o lungime de 29,9 km, o valoare contractuală de 1,56 miliarde de lei (făra TVA) si trebuie finalizată în anul 2026 de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.
Durata contractului este de 30 de luni, dintre care 6 luni proiectare și 24 de luni execuție.
facebook.com/CristianOvCPistol/


București, 21.09.2023
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul national de redresare si rezilienta, au convenit în data de 19.09.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.37 pentru proiectul "Autostrada A8, Targu Mures- Targu Neamt, Sectiunea III: Leghin- Targu Neamt" în vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Componenta  4. Transport sustenabil.

Proiectul constă în construirea a 29,912 km de autostrada cu o platforma de 26,00 metri, inclusiv 2 noduri rutiere, 13  poduri, 8 pasaje, 2 viaducte si 3 ecoducte .

Valoarea totală a  proiectului este de 2.505.257.169,57 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de  899.571.533,56 lei, contributia publica nationala 1.209.189.590,00 lei iar TVA aferent reprezinta 396.496.046,01 lei.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de la data semnarii Contractului de Finantare pana la data de 31.12.2026.

CNAIR


S-au actualizat prețurile sau cum se explică creșterea valorii?

Ionut

Valoarea contractului de FINANȚARE include și neprevăzute și rezervele de implementare. Cred că de aici diferențele.

Stef

Mâine interministeriala pentru montan.

miszlik

Cātālin Urtoi pe facebook:

Autostrada Unirii-A8!

De câteva minute, secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin (159.2 km) are AVIZ FAVORABIL cu unanimitate de voturi în cadrul Consiliului Interministerial!

Acest proiect va fi finanțat prin Programul de Transport 2021-2027!

ovicor


mariusbalasa

Am si eu o intrebare pentru un prieten...

Daca acum avem si Autostrada Unirii-A8 secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin la pret de tunel de (6,4 milliarde euros fara TVA pentru 159.2 km )... pe Programul de Transport 2021-2027 ...

Cum stam cu banii si ce proiecte vor ramane in cele din urma pe acest Program de Transport 2021-2027 ???  O:-)


Bachus01

A8 montat nu cred ca prinde nimic din POT 2021-2027. Chiar daca la 1 ianuarie 2024 lanseaza in licitatie (si am un feeling ca vor lansa toate loturile ) avem minim 1 an - 1 an jumatate licitatia (sume mari , o sa fie bataie intre turci , romani si italieni) + 1 an jumatate - 2 ani proiectarea .

La cum se misca statul , maxim loturile de la Miercurea Nirajului pana la Ditrau poate vor ciupi ceva din fonduri . Dar este nesemnificativ

Cred ca o mare parte din POT 2021-2027 va merge pe Sibiu - Pitesti lot 2 , 3 si 4 .

shift2rail

^Nu e deloc evident ca vor mai exista fonduri structurale ptr rutier din exercitiul bugetar urmator ( post 27), la moment sunt discutii aprinse despre o reorganizare masiva a cadrului financiar  european catre verde, digital si competitivitate industriala.

razvan96

Fondurile se cheltuie pana la N+3, deci fonduri ia fără probleme pana in 2030, e suficient timp-oricum nu toate loturile ar avea 18 luni proiectare. Reversul este încetinirea de facto a celorlalte șantiere, o dată pentru ca se concurează pe finanțare si apoi ca se concurează pe resurse non-financiare. Deja nu sunt suficiente foreze pentru ce avem in lucru si loturile cele mai grele din Pitești-Sibiu nu au început.

iulic

Chiar daca dureaza vreo 4 ani licitatiile + proiectarea, tot mai raman 3 ani pentru executie, pana in 2030. In fiecare exercitiu bugetar au fost realocari de fonduri intre programe - in functie de ritmul real si nevoile reale pe la fiecare program. Sume mari s-au realocat catre infrastructura si transport. A8 fiind un proiect pe termen lung, e evident ca executia si finalizarea sa integrala va dura peste un deceniu, foarte probabil va fi nevoie de continuarea in urmatorul exercitiu bugetar.
Nici A7 nu avea finantare acum 3 ani, iar PNRR finanta numai twin transformation: digital & green. Iata ca A7 este finantata prin PNRR, capetele montane ale A8 la fel si ambele au o componenta green - perdea de padure si infrastructura pentru masini electrice. De ce a fost finantat A7? Ca era o nevoie obiectiva si avea documentatia cea mai avansata.
In contextul geopolitic actual lucrurile se reaseaza si parca vad ca maine-poimane apar alte programe pentru infrastructura de transport (de ex., infrastructura strategica) care doresc sa finanteze proiecte (inclusiv rutiere). Daca ne tot plangem ca nu ajung banii, ca e prea greu, ca e prea complicat etc. si nu pregatim doumentatie, SF, proiect, licitatii etc., iar ratam niste oportunitati de finantare (valabil pentru toate proiectele, nu e vorba de A8 aici). Daca documentatia este gata, o scoti din sertar si propui finantarea.
Deci, s-a aprobat A8 montan in CTE interministerial? Hai cu HG, licitatii si cu proiectarea, apoi executie pentru banii care vor fi disponibili. Sa nu uitam ca pe vreo 3 sectiuni grele mai sunt studiile geo de facut, deci astea probabil trec de 2030 si, intr-adevar nu vor "papa" prea mult din POT.
V-as ruga sa va translatati in trecut si sa va aduceti aminte ca si pentru exercitiile bugetare anterioare multi se plangeau la aprobare ca sunt bani putini. Se ajungea spre finalul exercitiului sa constatam ca jumatate din bani nu sunt cheltuiti, ca nu erau proiecte. Atunci se faceau cereri peste cereri de realocare pentru rambursarea de fonduri cheltuite pe proiecte deja implementate etc., numai sa nu pierdem banii.




Stef

Extrem de puțin probabil să se lanseze toate până la sfârșitul anului. Eu mai degrabă văd Miercurea Nirajului - Gheorgheni/Ditrău și Poiana Largului - Leghin în licitație. Pentru restul vorbim în anii ce vor urma.

naivu

Daca nu le lanseaza pe toate, eu as vedea prioritizata in primul rand MNiraj-Sovata, este cel mai evident quick-win: este mai scurt si mai usor decat Sovata-Joseni, Ditrau-Tulghes sau Tulghes-Pipirig si este dublat de un DJ (nu de un DN). Sovata-Joseni este dublat de DN13B, un DN fara localitati despre care am auzit lucruri bune, poate fi lasat mai la urma. Joseni-Ditrau e usor dar e doar o varianta de ocolire Joseni+Gheorgheni pt cand se termina Ditrau-Tulghes. Ditrau-Tulghes mi se pare urmatorul ca urgenta, pt ca si el este dublat doar de un DJ. Pipirig-Leghin ar fi ceva mai scurt, dar nu reusesc sa-i vad plusvaloarea fara Tulghes-Pipirig. Poate cineva care frecventeaza drumurile din zona, ar putea face o prioritizare mai inspirata.