Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

pasadia

Sunt convins ca aia care polueaza, in harta aia de mai sus, o fac pentru ca drumul lor NU ESTE lung si obositor. Nu, ei se plimba de placere caci ei au parte de siguranta si confort pe traseul pe care il urmeaza.

mirceaeliade

Unii din paleologii aia posibil sa fi trecut si pe la cursuri de economie unde se studiaza printre altele si analize cost-beneficii, nu doar analize de tip "ca asa vrea muschii mei".  O autostrada X1 dubla la pretz pe un coridor cu trafic Y1 dublu fatza de autostrada X1/2 cu trafic Y1/2 sunt cam echivalente fara alti factori gen accesibilitatea la fonduri si discounturi.  E din categoria daca stim si cerem sa construim DOAR noduri faraonice, normal ca nu se renteaza sa faci iesiri de pe autostrada si la comunitati mai mici care nu prea ar afecta traficul dar care ar beneficia mult de acces la autostrada. 

Dar cand mai suntem si bine-voitori si avem discutii oneste despre ce se renteaza si cum putem gasi discounturi de la dobanzi mai mici, mai multe fonduri nerambursabile, analuzam profile HP, sau acceptam ca pot fi si curbe limitate la 80km/h prin munti cu tuneluri si/sau viaducte mai scurte, poate ajunge sa si construim ceva.  Ca nu mai suntem la stadiul "las' ca aia de la Bruxelles ne dau eu bani cumva "

GDC

@mirceaeliade: nu cred că e o surpriză pentru nimeni că traficul majoritar e pe zona unei viitoare A13. Și într-adevăr probabil ar avea costuri considerabil mai mici decât A8 sau A14 (aia prin nord). Dar să luăm in calcul și costul transportului din Iași, Suceava, Botoșani până la Cluj, Oradea, care ar fi mai mare pe sud, față de ceva pe nord. Plus că un alt motiv pentru care arată așa poate fi că autostrada spre vest e momentan Sibiu-Nădlac. Poate dacă se face și A3 Cluj-Borș aproape complet se mai schimbă datele și pentru un transport Iași, Suceava, Botoșani până la Budapesta. Apropos, de când e poza? A3-A10 Târgu Mureș-Sebeș a devenit doar de curând atractivă.
Un exercițiu de imaginație: Cu A1 Nădlac Sibiu și A3 Târgu-Mureș-Borș, timpii Budapesta-Sibiu și Budapesta-Tg. Mureș ar fi cam la fel. De ce aș alege aproape 5 ore pe Sibiu-Brașov-Iași full autostradă, în detrimentul a 3 ore și jumătate pe Tg. Mureș-Ditrău FP, Ditrău-Tulghes HP, Tulghes-Vânători Neamț DN, restul FP până la Iași?

Și într-adevăr, momentan pe DN traseul A8 îți face greață, ăla pe la Bicaz și mai și. Așa că mulți îl vor evita, chiar în detrimentul unui drum mai lung.
Opinia mea: hai să ne concentrăm pe cum facem bucăți din mai multe, pe rând, astfel încât să avem maxim de beneficiu. Cu gândire "toată autostrada FP în 5 ani" ne vom bloca încă 10 ani în pretextul "nu sunt bani".

dumbravaandrei

#3948
@mirceaeliade la cel mai serios mod, pare ca ai facut cursuri de economie exact cat am facut eu de medicina...
Iti garantez ca daca ai o trecere decenta a Carpatilor Orientali, se modifica harta aia substantial... asta pentru ca omul se adapteaza in  mod dinamic conditiilor si oportunitatilor...

GAC

discutia incepe sa aiba nuante negativiste pronuntate.
intradevar, discutam de 5 autostrazi montane + 1 DEx. nu ne apucam de toate simultan si nici maine.
din toate proiectele, cel mai important e A8, are continuare catre moldova, la a8 se va racorda chisinau si mai departe ucraina de sud.
A8 e f bine pozitionata, taie moldova aproape in 2. prin intermediul A7 se va putea ajunge la A8 in max 3 ore de oriunde din moldova si mai departe in max 5 ore la granita de vest. deci un sofer de tir se va putea incadra in cele 8 ore de condus ca sa iasa din tara de oriunde ar pleca din moldova.
atunci cand vom avea a8, tot traficul greu care acum merge prin tihuta, va migra pe a8+a3.
trebuie sa o facem!
cu a1 + a8 vom face marea unire.

ionescu63

A1, A8 si nu in ultimul rând A7

ovicor

Cu A7 se face "Mica Unire"! Cu A1 si A8 se face "Marea Unire"! Plus unirea Regatului cu Europa!

Stef

Au apărut pe CESTRIN și alternativele pentru drumurile de legătură SRU Iași și Aeroport Iași





RazesIesean

Varianta galbena pare ca e mai usor de construit. Evita rapa (groapa) de la Rediu Aldei si merge pe platou pana la Aroneanu.
Acolo cu coborarea spre deversarea de la Aroneanu, nu stiu ce panta este plus in nou viaduc peste garla / mlastina din capatul Ciricului..
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

alinuttt

#3954
Eu nu înțeleg, de ce pentru traseul A8 nu ar fi suficient half profile? E cea mai lungă traversare montană, iar paradoxal traficul pe drumurile dintre Târgu Mureș și Iași e cel mai redus dintre șoselele care se pretează la autostradă.
De ce o șosea sigură cu separator de sensuri nu ar fi suficientă?

Argumentul ,,pentru că și Moldova vrea autostrăzi'' nu ține, pentru că dacă Ajută Dumnezeu Moldova va avea A7 și A8 (Leghin)Târgu Neamț-Ungheni. Suficient în opinia mea, opinie bazată pe harta de mai sus cu media zilnică de vehicule.


gabim

^Pentru ca probabil mare parte din traficul greu intre Moldova si Transilvania va migra probabil pe A8. Daca o sa fie suficient trafic pentru autostrada e intr-adevar sub semnul intrebarii (momentan cred ca Tg. Mures - Cluj pe A3 nu are trafic de autostrada), dar asta e vechea problema romaneasca: ori DN care trece prin toate satele la standard de secolul 19, ori autostrada fara nicio optiune intre.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

alinuttt

Ideea e că din acea hartă reiese că peste nicio porțiune din Orientali nu e trafic atât de intens care să justifice o autostradă. Nici chiar de la Brașov la Bacău, darămite între Târgu Mureș și Iași.


gabim

#3957
^Cred ca harta aia nu prezinta poza completa. Suspectez ca Bacau - Brasov e mai tranzitat pe motiv ca pe acolo se ajunge mai repede la A1 pana la granita de vest (minus cei 10km de la Holdea), pasul Tihuta are avantajul distantei mai scurte spre vest (in special din zona de nord a Moldovei). Cand A3 va fi gata de la Tg Mures pana la granita (chiar fara A8) suspectez ca harta aia va arata altfel. Daca se adauga si A8 (si eventuala continuare pana la Chisinau) cred ca traficul pe acolo va fi si mai aglomerat. Dar astea sunt doar niste presupuneri ale mele.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

Bachus01

De lotul cu tunelul Meses 7 miliarde lei (1.4 miliarde euro) nu se mai plânge că este scump ? Daca adunam ce lucrează UMB acum pe A3 + restul loturilor pana in granița cred ca ajungem undeva la 2.5 miliarde euro. Adica 50% din A8 montan . Pentru ce am mai facut A3 ? Ma scuzati , doar sa ne dam pe A de la Târgu Mureș,  Cluj si Oradea. Sa lăsăm totusi demagogia la o parte. A3 se va pune în valoare cu A8 complet . Fără A8 , A3 este doar moft regional . Eu zic sa blocaj  1 saptamana A3 si A10 sa vedem daca tot la fel apar discutii ca nu avem trafic de autostrada. Mai pe scurt Moldova (cu o populație destul de mare )  + Republica Moldova (aici poate ar trebui sa insistăm pe lângă UE pt niste extra fonduri pt A8) nu au trafic de autostrada , dar in ardeal este . Plătim impozite reduse fata de restul tarii si nu stiu ? Momentan traficul se împarte,  când o sa fie gata garantat va avea si trafic de autostrada. Pur si simplu imi este scarba, greață si ce mai vreti voi cand trebuie sa trec din Moldova in Ardeal.  Indiferent de traseu . Trăim în 2023. Aruncati un ochi pe harta europei .

Dacă tot avem gata SF ul , lansat rapid în licitație minim pana la Ditrau (va ajuta destul demult) + macar un lot montan

shift2rail

@alinuttt : MZA-ul real ptr A8 se obtine aditionand mza-urile din pasul Tihuta+pasul Bicaz+pasul Oituz plus, (mai greu de estimat) numarul celor descurajati sa mai traverseze Carpatii Orientali de dificultatea acestor trecatori.