Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

mdragos

Atat spun: 47 tuneluri , total 11 km .  :D . Daca nu liciteaza firme serioase nu o sa o vedem facuta prea curand.

mirceaeliade

11 km de tuneluri din 150 chiar pare putin comparativ cu ce s-a vanturat pe A3 pe aia vreo 60.  Sunt curios cand o sa iasa A13 in vreo 2-3 ani sunt curios va iesi semnificativ mai ieftin si cu mai putine tuneluri.

Bachus01

Din punctul meu de vedere trebuie sa fie lansată în licitație cât mai repede. Toată! O sa avem 12-18 luni licitație + contestatii+ semnare . După vreo 12-18 luni proiectare si inca 36-48 luni execuție.  Pe zona montană.  Sectoarele pana in zona montană ar ajuta si ele mult. In mare , cam  2-3 ani pana intra in executie . Pana atunci termina cu A7 , A0 , speram si A1. 600-1.2 miliarde pe an nu este imposibil pt Romania. PIB oricum o sa mai creasca Si poate mai are vreo ceva de la UE . Dacă nu , împrumut.  Cum sa putut pentru n motive , se va putea si pt acesta .

Si cred ca trebuie renuntat la ideiile cu half profile sau ca nu avem trafic , etc . Legatura intre Moldova si Ardeal/Vest dupa 30 ani este obligatorie . Bine ca au trântit grecii autostrazi prin relief mult mai dificil , jumatate din populație iar noi inca plângem in continuare .

mitsu

Eu cred ca trebuie facuta half profile, pentru ca altfel nu se mai face deloc sau cu foarte mare intarziere - costa mult prea mult, mai ales ca se va construi si A13, clar mai ieftin, full profile.
Un half profile, cu 2+1 alternativ pe portiunile de urcare/coborare, este mult mai realist, intr-o prima faza.

alinuttt

Era o discuție cu ceva timp în urmă pe topicul general de autostrăzi despre proiectele viitoare, respectiv ce urmează după acest număr considerabil de kilometri de A/DX contractați sau după caz aflați în stadiul de licitație.

Scriu aici pentru că e mai potrivit în contextul aprobării ITE SF A8 montan la nivel CNAIR.
Cred că în mod rezonabil trebuie să ne punem întrebarea câte proiecte poate să ducă statul în paralel?

Contextul e următorul: Ne aflăm la finalul ciclului POIM 2014-2020. Atât în ceea ce privește acest ciclu, cât și cel anterior România a contribuit cu un procent mult mai mic din valoarea investițiilor finanțate pe fonduri europene decât se prefigurează că o va face pe POT 2020-2027: 60% din valoarea proiectelor de autostrăzi/DX, contribuția UE fiind de 40%. În total, din câte înțeleg(și sper că nu mă înșel), România are alocate pentru autostrăzi și DX-uri circa 4,5 miliarde de euro(vorbim aici de finanțarea de la UE de 40% + 60% buget de stat, adică total). Dacă însumăm valoarea proiectelor de pe A3 de la Poarta Sălajului spre Borș, A1 cu loturile 2 și 3 Sibiu-Pitești, deja cred că suntem foarte aproape de această sumă. Să avem în vedere și proiectele care se vor faza de pe POIM. Despre A13 Sibiu-Făgăraș, A11 Oradea-Arad, Alternativa Techirghiol, A8 Târgu Neamț-Iași, A7/DX7 Pașcani-Suceava-Siret ce să mai spunem? Atenție și la loturile PNRR de autostradă care sunt finanțate din componenta de împrumut a PNRR din câte știu și cu o cofinanțare într-un procent semnificativ de la bugetul de stat.

Iar despre A8 montan... Ce ar mai fi de zis în contextul dat?

Așa cum îmi doresc infrastructura de transport pusă la punct, îmi doresc să avem și spitale și școli noi, respectiv modernizate.

tom_sawyer

^^^ Grecii au făcut autostrăzi cu taxă, dar nu e convenabil să amintim asta.

GAC

haideti sa avem licitatia lansata si vedem ulterior cum finantam. vom avea recesiune cat de curand, institutiile europene vor veni cu pachete de stimulare economica. chiar daca vom fi nevoiti sa ne imprumutam la fmi este infinit mai bine sa facem autostrazi decat sa platim pensii si salarii la bugetari. eu cred ca putem negocia cu institutiile europene sa ne mai dea cate ceva. ecuatia economica s-a schimbat de cand s-a facut 'cincinalu  2020-27. in orice caz, cand economia e in recesiune, statul trebuie sa stimuleze economia cu proiecte de investitii mari, care sa atraga noi investitii private. altfel economia nu merge...

shift2rail

FMI nu acorda imprumuturi pentru proiecte de investitii, doar ptr finantarea balantei de plati, cand pietele private de capital nu te mai imprumuta si esti pe marginea default-ului.

Sansele ptr un PNRR 2 sunt rezonabile spre mari, in zona euro se aduca nori amenintatori, va fi insa complicat de convins Comisia sa continue alocatiile ptr rutier (focusul va fi majoritar pe feroviar/naval).


mirceaeliade

Nu poti lansa o licitatie FFF scumpa fara sa ai un plan de finantare.  Nu ai cum sa semnezi sis dupa aia sa zici ca nu ai bani.  Pe termen scurt, singura posibilitate pentru A8 cu bani europeni e sa se motiveze ca e ruta alternativa si directa spre Rep. Moldova, pentru ca celalalt vecin e in razboi.  Dar pentru asta trebuie un politician sa negocieze cu cei de la Bruxelles.  Insa deocamdata inca suntem la categoria "pasibil de penalizari" pentru ca deja avem deficit inainte sa dam drumul la plati pentru autostrazi...

misiekwas

^ss nu menționăm faptul ca lansarea de licitație fără sursa garantata de finanțare va rezulta în oferte mai degrabă neserioase.

a.l.x

QuotePrimul contract pentru Autostrada Unirii : CNAIR semnează cu UMB contractul pentru lotul Leghin-Târgu Neamț finanțat din PNRR/CNSC a respins contestația Danlin

  CNAIR poate semna cu UMB contractul pentru proiectarea și execuția lotului Leghin-Târgu Neamț pe Autostrada Unirii după ce, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins, vineri, pe fond contestația DANLIN XXL din Neamț
Sursa

Să vedem dacă și aici CNAIR amână semnarea, în cazul în care Danlin merge la Curtea de Apel. :troll:

naivu

Cât de repede se va licita A8 montan depunde de interesul UE pt A8. 6 mld EUR nu sunt un capăt de lume pt bugetul UE, dacă vor cât mai rapid (și au și cu cine lucra din partea României), tot ei vor inventa și soluția pt contribuția UE!
Presupunând că nu se vor putea porni licitațiile simultan pe toate loturile, ar fi hine să înceapă cu segmentul MNiraj-Sovata, care, cuplat cu DN13B Praid-Joseni ar uni zona depresiunilor intracarpatice de sistemul european de autostrăzi.

GAC

acum ca ukraina si moldova vor UE, se schimba ecuatia infrastructurii europene, sigur va fi interes european pt A8. banuiala mea este ca si zilele lui putin sunt numarate si rusia va fi din nou eldorado pentru multinationale in timp ce rusii vor fi saraci si disperati. reconstructia ukrainei inseamna multe importuri dinspre vest.

Ionut

Dar ce înțelegeți voi prin "interes european"? Interes e de ani de zile, încă din 2010 (parcă) sau mai devreme atunci când a fost pusă A8 pe TEN-T Core. Ăsta e interesul.

Prioritățile sunt însă decise de România, că banii nu sunt nelimitați. Vedeți că deja în PT statul vine cu 60% din banii autostrăzilor, UE pune 40%. Față de 15%/85% pe POIM.

Asta apropo de banii pierduți. Că dacă aveam banii din POS-T, de exemplu, consumați, pe POIM aveam bani de alte drumuri și pe PT de ALTE drumuri.

P3trut

Doamne, cand te gandesti la banii pierduti si ce se puteau face cu ei, te intrebi de ce nu vezi vreo 2-3 functionari si politicieni la zdup pentru asemenea ignoranta si/sau incompetenta crasa.

Fara niste trageri la raspundere serioase cred ca mereu o sa avem un aparat administrativ care-si bate joc si de noi si de cei din el care chiar lucreaza si-l tin pe picioare cumva.