Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

alin2pas

De multe ori apar piedici puse proiectelor de interes național de administrațiile locale, de genul cocoașei de la Focșami, cartiere de vile sau terenuri de fotbal pe traseul autostrăzii, avize și aprobări date cu mare întârziere etc. Cu toate acestea, puține primării se descurcă fără sprijin de la bugetul de stat și oricum apelează la bani de la buget pentru lucrări de investiții. Nu se poate să fie tratate aceste autorități după cum se comportă și ele? Ar putea fi tăiați banii de la bugetul de stat pentru finanțarea primăriilor, blocate proiectele de investiții etc. Cum ar fi fost să le spună celor de la Focșani: ,,cu ocolul dorit de voi costurile de construcție ale autostrăzii cresc cu x milioane lei. Nu avem de unde să luăm acești bani decât din sumele destinate Focșaniului. Facem autostrada cocoșată, dar voi veți rămâne fără acei bani".

mirceaeliade

La Focsani le-a mers ca uns: Autostrada vine pana la oras, se departeaza ca o distanta dubla, vine inapoi pentru localnici si dupa aia pleaca.  Si va fi si prima sectiune deschisa dintre toate contractele actuale A7.  De la centru de facto i-au premiat pentru cocoasa impusa intregii Moldove.

ovideatza

Quote from: hvm on June 13, 2023, 07:00:56 PMcartier de vile fix pe noul traseu al autostrazii, si poate se muta 200 de metri mai incolo sa nu fie expropriat terenul ca sa poata fi construite acele vile... Nu era stabilit traseul? sau nu se da aprobare de la primarie? Sau e mai sus legatura si nu s-au gandit initial pana n-au fost stransi cu usa.... ?


Asta e oul vs gaina.
Nu stiu sigur care a fost primul.

INSA ceva e sigur: NU exista traseu al acestei autostrazi, ca daca aveam traseu aveam si culoar dat la primarii pentru interdictie construire si poate si expropiat deja. Discutam de vreo 2 ani cred de VARIANTE de traseu.
Deci ce facem? IN tot judetul Iasi pe unde trec variantele nu mai construim nimic?

Cartierul ala e in planuri/ constructie dinainte de a fi traseul. Cartierul exista, traseul final NU, ca doar vorbim de el acum.

Ca s-a nimerit sa treaca pe acolo autostrada nu vad mare branza, e nevoie de o decizie: fie il ocolesti fie il expropriezi. Daca poti - il ocolesti, te indepartezi usor de el, daca nu poti face asta facil il expropriezi ca nu e monument istoric. Ce mare lucru?
Dar e nevoie de cineva sa ia o decizie. La noi nimeni in tara asta nu decide nimic, nu isi asuma nimic.

ovideatza

#3798
https://apix.ro/autostrada-a8-in-ce-conditii-va-fi-modificat-traseul-prin-satul-horlesti-raspunsul-ministerul-transporturilor/

QuoteO problemă la acest moment vizează traseul autostrăzii prin localitatea Horlești[...]

Vineri, la Rediu, va avea loc o dezbatere pe această temă.

,,S-a procedat la realizarea unei analize cu privire la posibilitatea, cât și oportunitatea efectuării unor modificări punctuale a traseului în zona satului Horlești, astfel încât să fie evitată demolarea construcțiilor edificate în acest moment. Analiza va trata atât aspectele tehnice de constructibilitate, cât și impactul asupra costurilor de execuție. Totodată, se analizează și impactul asupra derulării contractului de servicii, astfel încât, această modificare să nu producă întârzieri în implementarea obiectivului de investiții. Astfel, în cazul în care această modificare nu produce niciun efect negativ asupra aspectelor relatate mai sus, se va proceda la modificarea traseului pe zona respectivă"

O altă problemă care a fost invocată, de data aceasta de autoritățile locale și județene, vizează renunțarea la legăturile dintre autostradă și două obiective importante ale Iașului: Spitalul Regional de Urgență și Aeroportul Internațional Iași. Din analiza făcută de către Consitrans rezultă că aceste legături nu ar fi rentabile, astfel că, din punct de vedere financiar, nu s-ar justifica.

sillentium

QuoteSecțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 25 iulie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici)

,,Obiectul contractului îl reprezintă proiectare și execuție Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura la Autostrada A3, în lungime de aproximativ 24,4 km (inclusiv drumul de legatură în lungime de 2,4 km), în conformitate cu prevederile contractului de lucrări."

Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț are o lungime de 30 de kilometri, valoarea din SEAP este de 2,3 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 18 iulie. UMB și alți cinci constructori au depus oferte pe 19 aprilie pentru acest lot (detalii aici).

,,Obiectul contractului îl reprezintă PROIECTARE ȘI EXECUȚIE Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări":

Pe lângă ,,capetele" din PNRR, avansează și documentația sectorului de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (160 km). Graficul pe care l-a prezentat directorul CNIR, Cătălin Urtoi, arată că licitația pentru proiectare și execuție ar putea fi lansată la sfârșitul anului.

,,Pe data de 12 Iulie 2023 expiră ultimul termen contractual la SF-ul de pe tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamț ! Odată cu închiderea SF-ului urmează încă trei etape importante înainte de licitația de Proiectare + Execuție respectiv:

– Avizare documentatie SF în CTE CNAIR

– Avizare documentație SF în CTE MT

– Avizare documentație SF în Interministerială și HG cu indicatorii tehnico-economici și aprobarea finanțării. Această ultimă etapă este și cea mai importantă, deoarece Guvernul României își va asuma financiar realizarea acestei investiții!

https://economedia.ro/autostrada-unirii-cnair-anunta-in-iulie-constructorii-loturilor-finantate-prin-pnrr-avanseaza-si-proiectul-sectiunii-de-munte-de-pe-a-8.html

mike_us

Ce bine ar fi sa ii vedem câștige Strabag pe Târgu Mureș – Miercurea Nirajului.


Bachus01

După ce nu au facut absolut nimic in judetul Iasi in materie de infrastructură,  acum vor sa rezolve cu  autostrada dinprobleme. Si cam asa se intampla mai peste tot. Sa mai pierdem iar luni de zile. Pot si ei sa lanseze un SF si licitație de execuție ulterior . Sau pot incepe de pe acum demersurile.

mike_us

Eu zic ca in 1-2 ani pe măsura ce A7 va avansa spre Pașcani presiunea sa se dea drumul la bucățile de A8 din zona va deveni mai mare.

naivu

^^^Comparația între nr de noduri de pe centura Clujului și nr de noduri de pe A8 Moțca-Ungheni nu e cea mai fericită. Scopul A8 nu e să fie centura Iașului cât varianta de ocolire a Iașului, e normal să nu ai nod pt fiecare cartier. Dar chiar și așa ai dreptate, să nu faci nodul către aeroport și viitorul spital regional e de-a dreptul imbecil, iar niște bretele/drumuri de legătură pt un acces mai facil la nodurile prevăzute ar face proiectul mai bun!

danvoicu

Le fac ei mai tarziu pe alt proiect mai complicat si mai scump. Nu trebuie sa mai incurce/saboteze si ei circulatia pe timp nelimitat. Mai fratilor voi nu sunteti "romani adevarati". De ce sa fie simplu? Nu-i mai bine complicat?

ovideatza

https://apix.ro/traseul-a8-in-judetul-iasi-a-fost-batut-in-cuie-ce-a-decis-cnair/

QuoteCNAIR a informat, în ședința săptămânală [...] că traseul A8 în județul Iași rămâne nemodificat în urma discuțiilor privind ruta stabilită pe raza comunei Rediu.


Quote[..]s-a revenit și asupra drumului de legătură dintre A8 (sectorul Ungheni – Iași – Tg Neamț, care un rol și de șosea de centură pentru mun. Iași) și zona Aeroportului – Spital Regional de Urgență.

,,CNAIR, în acord cu Consitrans (proiectantul, n.r.) și autoritățile locale, spune că studiul de fezabilitate al acestui drum de legătură va fi parte a studiului final al acestui sector de autostradă, dar doar al SF-ului, fără proiectare, și că efectuarea lucrărilor se va face în paralel cu cele de pe A8, aproximativ pe același aliniament, iar finanțarea va fi asigurată din aceleași surse"

Declaratia aceasta mi se pare dubioasa.
Adica se face doar SF pentru drumul de legatura cu SRU+Aeroport.
Dupa cum ziceam, CONSITRANS cauta sa mai "taie din ele", adica nu vrea sa faca proiectare (geo adevarat, proiect tehnic, detalii de executie, etc) pentru tot, mai taiem, mai lasam pe alt contract.
Asta inseamna ca se va licita (candva) separat PT+executie.
Posibil ca negocierea sa fi fost "bretea legatura la Uricani" (unde lucrurile sunt mai complicate decat era prevazut la SF) vs "legatura cu SRU/Aeroport". Sper sa nu le faca pe ambele la "nivel de SF" ca ne-am scos.

Pe montan nimic nou.

GDC

Și totuși pune cineva vă rog un desen să înțeleg cum ar trebui să arate legătura la aeroport/spitalul regional? Multumesc anticipat.

stangabriel

https://economedia.ro/varianta-noua-pentru-legatura-aeroportului-iasi-si-a-viitorului-spital-de-urgenta-la-autostrada-unirii-modernizare-largire-la-4-benzi-a-dn-24-iasi-sculeni.html

Aeroportul Internațional Iași și viitorul spital de urgență Iași vor avea, totuși o conexiune rapidă la Autostrada Unirii A 8. Autoritățile locale și asociațiile civice au transmis Ministerului Transporturilor/ CNAIR mai multe variante pentru a asigura legătura celor două obiective la A 8, cel mai important proiect de infrastructură din regiune. Noul scenariu de lucru vine în contextul nemultumirilor pe care, și Camera de Comerț și Industrie Iași le-a arătat după eliminarea bretelei dedicate din A 8 către Iași și Aeroport (detalii aici).

Chiar legătura rapidă nu va fi cu bretea dedicată din A 8, Compania de Drumuri și CJ Iași ar putea asigura conexiunea prin DN 24 (Drum European E 53 spre vama Sculeni), șosea care ar urma să fie modernizată prin realizarea unui acostament lărgit sau varianta de profil 2×2 (n.r acostamentul lărgit nu prezintă siguranță fără parapete sau sistem 2+1). De la nodul rutier al Autostrăzii A 8, investițiile pe DN 24 se vor face pe o lungime de 12,4 km., iar din DN 24 se va desprinde o bretea la profil de drum rapid spre Aeroport, potrivit unor precizări pe care le-a transmis activistul civic Irinel Bucur, din partea Asociației ,,Hai că se poate" : ,,Propunerea facuta de grupul Haicăsepoate cu privire la conectarea viitorului spital regional si a aeroportului prin CA Rosetti,adica DN24, a fost luata in calcul si inclusa in strategia Ministerului Transporturilor. Astfel, alaturi de propunerea CJ Iasi ca aeroportul sa fie conectat si printr-un alt drum de autostrada A8, adica pe undeva prin zona Aroneanu/Rediu Aldei, aceste 2 obiective vor avea astfel conexiune rapida atat cu orasul cat si 2 conexiuni cu autoatrada, una prin DN24 si nodul de la Cotu Morii (Vulturi) si unul prin drumul propus de CJ. Aici se va face un subcontract pt realizare SF si obtinere acord de mediu, subcontract semnat cu acelasi prestator daca trimite o oferta si avand la baza preturile deja specificate pt lucrari asemanatoare. Traseul in zona Horlesti ramane neschimbat si anume cel albastru ramane batut in cuie. S-a luat deja decizia la CNAIR. Nodul rutier, adica bretelele de acces si iesire pt vehicule sub 7.5t ca mai mult nu suporta drumul judetean, ramane si el acolo. Inca nu stiu ce configuratie va avea." -Irinel Bucur.





Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

sper ca nu e atat de inteligent incat sa propuna 2x2 in lungul Cacainei, prin mijlocul satului... ca vad ca asa e trasat acum...

Pe de alta parte, Iasul trebuie sa isi rezolve problemele de afluire/defluire din oras si sa dezvolte niste bulevarde mai acatarii, spre toate punctele cardinale. Varianta asta cu DN24 sa devina principala cale de intrare in oras pica din start pentru ca nu ai cum sa distribui traficul prin Sararie/Ticau/Pod de Fier. Trebuie bulevarde noi, unele strazi facute sens unic, practic trebuie resistemezat totul (e posibil, fezabil, nu e chiar asa de scump numai ca trebuie munca si minte)
Ca acum se intra pe o banda pe sens din orce directie si nu A8 o sa rezolve problemele astea.