Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dan_c

#375
COMUNICAT DE PRESĂ
-20.05.2015-
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale anunță că astăzi (20.05.2015) a fost semnat contractul de servicii Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru,,Autostrada Târgu Mureș - Ditrău".

Contractul a fost atribuit Asocierii Aecom Ingenieria SRL - Consitrans SRL -Search Corporation SRL și are o valoare totală de 22.713.614,42 lei fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri FEDR (85%) și Bugetul de Stat(GOR 15%).
Proiectul are ca scop realizarea unui sector de autostradă între Târgu Mureș - Ditrău,în vederea asigurării infrastructurii de bază necesară cererii de transport în creștere, asigurând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.
Precizăm că durata contractului este de 17 luni.

CNADNR SA

link: http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/1_Comunicat%20CNADNR%20SA%2020.05.pdf

Ionut

17 luni? Bai ce termene criminale.
A fost re-revizuit acest SF. Poate o sa vedem totusi si lucrari!!! >:(

alecu26

initial a fost mai scurt. A fost contestat si s-a castigat la CNSC parca. Nu poti mai repede din cauza avizului de mediu daca-mi amintesc bine. Plus ca acum trebuie macar sa se dea impresia ca se face pe bune, ca asa cere Comisia...(daca vrei sa prezinti alternative de traseu, de solutii tehnice, etc....trebuie sa faci si investigtii pt ele, topo, geo, cantitati, sa le discuti cu beneficiarul...etc).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

Ma intreb de ce in SF-urile anterioare nu a iesit "castigator" un traseu pe la Reghin si de-a lungul DJ153C? Se urca si se coboara pe vai, altitudinea pasului e tot pe la 1100m, mai jos nu scapi nici pe la Sovata.
Plus ca mai prinzi inca un oras industrial (Reghinul) in traseu.

Hmm....

pasadia

Istvan, vezi raspunsurile lui nenea_hartia de dupa intrebarea similara pusa de mine aici.

istvan78

Ooohh, vad ca s-a discutat deja pa larg. Mersi!

Ne asteptam, deci, ca si noua revizuire sa reevalueze din nou oportunitatea variantelor de traseu in contextul actual al planurilor de viitor (in care. de ex., continuarea A3 de la Tg.Mures spre Brasov se muta pe un orizont de timp nespecificat).

ciprebbe

Aici mie imi miroase o licitatie pt tronsonul de 9 km de la capatul A3 pana la nod Acatari.
Mai departe imi e greu sa cred ca vor merge mai repede de 2018-2019.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cricric

#382
Bucata aia de 9 km e chiar importanta si e bine daca gandeste CNADNR-ul putin in perspectiva.
Ar insemna ca Sighisoara va fi la o distanta de 40  km fata de autostrada.

ciprebbe

Si eu sper ca tocmai asta sa fie ideea lor si sa intre rapid in licitatie dupa actualizarea SF.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

istvan78

DACA in urma revizuirii SF (pornind de la Tg. Mures) se muta traseul prin Reghin, autostrada ar putea trece la nord de Mures chiar de la Ungheni si continua catre Reghin de aici.
In acest caz, legatura de la Acatari la A3 ar putea fi realizata si printr-o simpla sosea "de centura".

De remarcat, in orice caz, ca acest contract s-a semnat inaintea celui de pe PiSi, si daca continua asa si cu tronsonul Ditrau-Tg.Neamt, am putea avea SF revizuit pe Tg.Mures - Tg. Neamt inaintea celui de pe PiSi!

cricric

Si probabil un SF pe bune ne-ar da si posibilitatea pentru a evalua cat mai aproape de adevar costul autostrazii.

cutter

#386
Tg. Mureș-Ditrău este prevăzut în Strategia de Implementare a Master Planului în următorul exercițiu financiar după 2023 pentru execuție, iar realizarea SF-ului este prevăzută în 2021-2022. Deci semnarea acestui contract acum este o nouă pierdere de bani. Un nou studiu care va trebui revizuit ulterior. Și toate astea pentru că CNADNR nu joacă în echipă la Ministerul Transporturilor.


pasadia

Si pentru ca vad SEARCH-ul trecut la castigatori ar fi corect sa banuiesc ca asta e explicatia dezacordului dintre MT si CNADNR, sau e vorba de ceva mai profund?

istvan78

#388
Pai nu v-a explicat "prietenul" ca MPGT e oricum "flexibil"? Adica, scriem acolo ce vor "ei" s-apoi facem "ca noi ", sau mai degraba "cum iese", ca de un plan nu suntem in stare sa ne tinem.