Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

#3630
Ma mai uitam pe PDF de la ANPM si am mai vazut cateva planse interesante.  Pe la pagina 192 incep plansele detaliate pt cei care stiu sa editeze harta API.

partea 2-a de tuneluri, inca unul de aproape 1km:


spatii servicii:





lucrari la albii:




ecoducte:



4 organiari santier deci probabil 4 tronsoane:


apar si 115 viaducte, dar numai intre 5-10 care sa fie intre 500-1000m, si doar doua mai lungi:



nu stiu daca mi-a scapat ceva major, dar doar vreo 2 viaducte peste 1km si 2 tuneluri pe la 900m, si inca 2 pe la 700m, nu pare chiar cel mai dificil/costisitor proiect.  poate cineva mai rabdator si/sau platit sa se uite cu o lupa, dar pare un proiect destul de binisor prezentat.  sa vedem socoteala finala dar cel putin mie nu pare sa se compare cu badjocoreala de pe CoBra

Stef

#3631
^^Nu înțeleg de unde ideea cu half-profile la A8 montan. Vorbim de regiunea țării cu cea mai mare populație din România (Moldova), excluzând capitala. Nu, A8 montan niciodată half-profile, nici măcar pe sectoarele dificile. E un compromis pe care cetățenii români din partea asta a țării nu mai au răbdare și dorință să îl facă.

montaniardul

Nodul de la Pipirig nu cred ca ar fi o alegere buna. Consider ca varianta corecta ar include un nod la Poiana Largului unde drumurile se intersecteaza.

tom_sawyer

#3633
^^ vorbim de cea mai dificilă și scumpă autostradă din România. Atitudinea totul sau nimic nu grăbește lucrurile în nici un caz.


Ce e așa greu de înțeles? E vorba de a maximiza șansele să fie gata cap-coadă într-un timp cât mai scurt, fără probleme tehnice deosebite sau de finanțare. UE nu finanțează orice, dovadă M6.2







Powered by API/PUM imgur uploader

Muc Cel Mic

Half profile ar presupune oricum constructia integrala a structurilor la dimensiunile full profile(sau cel mult infrastructura lor, desi ulterior ar fi un cosmar aducerea grinzilor(de exemplu) la structuri cu autostrada sub trafic, in zona de munte). Ceea ce ar insemna un cost initial de vreo 70% din total estimat. In timp la fel. Ulterior, construcia celuilalt sens ar fi mult mai anevoioasa ca timp, cat si ca acces in zona cu absolut toate materialele si utilajele. Sa nu uitam ca vorbim de zona de munte, iar half profile-ul executat deja ar fi sub trafic. Aici, ca si costuri ar fi alte probabil alte 50%. Iar in timp, probabil mai lung.
Half profile e o ineptie, tehnic vorbind.

Stef

Hai că avem un dronist nou, pe mine, lol.  :-[  :lol:
Am promis că vine drona, a venit ieri, azi am urcat-o la cer.  8)

Am făcut o scurtă filmare de recunoaștere între rondul Uricani (VO Iași) care este și parte din drumul de legătură cu A8. Apoi am găsit o foreză în Sat Banu. O să merg zilele viitoare și după celelalte foreze, deși ar fi trebuit să termine săptămâna trecută. Acuși se vor apuca și de Bogonos-Horlești, unde a fost discuția despre nodul providențial.

Voi filma inclusiv de la părțile de studii geo și ce mai e, până la finalizarea autostrăzii.

E prima filmare și primul edit, sper că pe viitor să fie din ce în ce mai ok.


mirceaeliade

QuoteHotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni", România – Județul Iași, Republica Moldova - Raionul Ungheni

Valoarea totală a investiției (cu TVA):                                     198.215 mii lei
(în prețuri la data de 21.11.2022 / 1 euro = 4,9417 lei /)         
din care C+M (cu TVA):                                               162.023 mii lei                                                                             
Durata de realizare a investiției:                                      24    luni
Esalonarea invetitiei (INV/C+M):    INV
      C+M
   ANUL I     INV 79.200 mii lei        ANUL II     INV 119.015 mii lei     
                    C+M 64.800 mii lei                      C+M   97.223 mii lei     

Capacități:
Lungime traseu drum proiectat:                        1,00             km         
Lătime platforma:                                    19,53-26,00 m      
Lungime pod/sens:                                 261,20         m      
Punct control frontiera + parcări:                          1                  buc

Accesul în/din țara se va face pe câte șapte benzi pentru fiecare sens de circulație (două benzi pentru autobuz/autocar/microbuz cu lățimea de 5 m fiecare, trei benzi pentru autoturisme cu lățimea de 3,50 m fiecare și două benzi pentru tiruri cu lățimea de 5 m fiecare).

Nu pare sa fi inclus absolut nimic despre conectarea podului la reteaua existenta.  Sunt curios daca asteapta SFul de pe A8 cu nodurile de acolo

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4507-hg22032023dapsi

ddfab

^^ succes! si la cat mai multe filmari! :)

tom_sawyer

^^^^ Aducerea grinzilor va fi un coșmar cu drumurile de acces/întreținere + un sens al autostrăzii gata? :lol:  Atunci nu mai are rost să se apuce de construit deloc, că pare imposibil după logica asta.

mirceaeliade

Sigur in SFul asta trebuie sa existe calcule pt costuri la half-profile si costuri adaugate dupa.  Daca nu, sigur au fost rapoarte prin strainataturi care sa arate cat costa initial la HP, si cat costa in plus suplimentarea mai tarziu

dr4qul4

Inepti rau croatii astia ca au facut B8 (vest de Rijeka) intai HP si abia dupa 10 ani au dublat-o.
.
Si nici nu i-a dus capul sa faca structurile de la inceput. Tunelul ala e si acum cu o banda pe sens. Ba chiar si nodurile erau mai degraba semi-noduri...
Ce rau am mers pe acolo cu 90, pe pilot automat, in spatele unui TIR. 60 de km cred ca i-am facut in 45 de minute. Cu tot cu oprit la taxa pt tunel.
Nu mai bine mergeam eu pe DN? Era putin mai lung, dar in 1h30, eu zic ca ajungeam. Scuteam si taxa si vedeam si eu cateva sate mai pitoresti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GAC

Daca vrem neaparat sa ne gandim la HF, trebuie sa constientizam ca lucrul la tuneluri implica dinamitari. Astfel, daca un sens este construit acum si altul peste 10 ani, atunci, ma tem ca dinamitarile aferente sensului 2 vor putea genera probleme la sensul 1, cu riscul ca peretii de beton ai tunelului sens 1 sa crape, sau chiar mai rau. De aceea, dinamitarile trebuiesc efectuate relativ concomitent pe ambele sensuri, in timp ce peretii de beton sa fie turnati undeva la minim 100 m in spatele frontului de lucru, tocmai ca socurile aferente exploziilor sa nu afecteze integritatea betonului.
De asemenea, taiatul dealurilor si lucrarile de stabilizare versanti vor trebui facute ca pentru full profile.
Nu in ultimul rand, constructia sensului 2 va impune restrictii de viteza si pe sensul 1, daca nu chiar inchiderea circulatiei in anumite intervale. Bineinteles, aceste neplaceri vor avea loc atunci cand volumele de trafic vor fi deja mari, intrucat profilul de autostrada, chiar si HP va fi mult mai eficient pentru orice fel de deplasari.
Opinia mea, poate subiectiva este NU la HP. Hai sa facem lucrul bun de la bun inceput. Tot ce economisim la HP va ajunge cel mai probabil in panselute, borduri si fantani muzicale.
Poate cel mai important aspect in calculatia economica este inflatia. Nu stim cum vor evolua preturile, dar nu vad cum ar putea sa scada.
Banuiala mea sincera este ca daca ne-am fi imprumutat in anii '90 cu 2-3 miliarde $ ca sa facem Pitesti-Sibiu, A3 si A8, am fi avut mult mai mult de castigat (industria grea nu ar fi ajuns la fier vechi, am fi beneficiat de investitii straine directe timpuriu si cel mai important nu am fi avut 40% din forta de munca in strainatate). Acum ne vom imprumuta 2-3 miliarde pe trimestru (daca nu chiar lunar) doar ca sa rostogolim datorii istorice... si vom avea recesiune cat de curand.
Unii l-au Criticat pe Catu ca s-a imprumutat in pendemie cu cateva miliarde la dobanzi derizorii (1-2%), mai bine se imprumuta 40-50 de miliarde cu acele dobanzi (ca sa faca investitii), ca in viitorul apropiat vom fi nevoiti sa ne imprumutam si cu 10% (in EUR) atunci cand recesiunea isi va arata coltii. Deja incasarile din TVA pe Ian 2023 au crescut cu doar 2 % fata de anul trecut, in conditiile unei inflatii de 15%, deci va sa zica consumul (principalul motor al economiei) a scazut cu 13%... si suntem abia la inceput.
Deci, daca obtinem finantare nerambursabila de la UE, chiar si in procent mai mic fata de anul trecut, trebuie sa facem A8 full profile cap-coada. Intre timp, termina UMB pe A7 si va fi probabil foarte avansat si la tunelurile de la Holdea, daca nu chiar si la Meses.

dr4qul4

plimba-te cu streetview la croati, schimba intre 2011/18 si 2021/22 si o sa vezi ca ce zici tu acolo nu are nici un fundament. Au sapat doar atat cat au avut nevoie si au ridicat doar viaductele de pe un sens.
Tu chiar crezi ca exploziile alea se fac dupa ureche? SUnt niste calcule exacte care spun unde si cat explozibil se pune, si secventa de detonare, astfel incat sa sparga doar cat vor.
Inflatia se vede si in dobanzi. 1 euro imprumutat acum, valoreaza 1 euro + dobanda compusa peste x ani.
Nu avem bani de FP si nici firme care sa o construiasca repede. HP ar fi gata cu cel putin 5 ani mai repede. Daca UE nu finanteaza puternic FP (si din ce vad tot creste cofinantarea de la buget pe rutier), atunci vorbim de minm 10 ani. De anul viitor buget va trebui sa revina in deficit de 3%. Si e si an electoral.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Stef

#3643
Cum puteți compara traficul din Croația cu cel din România? Cum puteți compara o autostradă strategică pe axe de securitate cu una internă? Cum puteți compara o autostradă a unei regiuni cu 50% mai multă populație decât Croația în întregime? Sunt de 3 ori mai multe mașini în România decât oameni în Croația. Numai în astea 6-10 județe deservite direct de A8 sunt mai multe mașini decât picioare de adult în Croația.

Oricum, e o discuție moartă și un non-subiect, de fapt.

dr4qul4

#3644
Simplu. Ma uit la cifrele de trafic si prin Orientalii nostrii bate vantul, in schimb Croatii fac turism in PeninsULA cat nici nu visam noi.
Si ungurii au facut M70 intai HP, dar nu pentru ca era dificil traseul ci pentru ca atat era traficul. Probabil si alte bucati. In centrul Europei.
Continuati sa visati, inistati pentru totul sau nimic si veti merge tot pe drumurile alea peticite.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist