Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Acolo a fost o combinație de factori care nu se regăsesc aici:

- sectoare PNRR ultra urgente și sectoare non PNRR
- tronson "montan" și tronsoane "non montane", separare care a făcut sens și din punct de vedere mediu pentru cei de la ANPM
- niste oameni smart cărora le-a păsat cu adevărat de problema asta vs unii mai dezinteresați de aspectele astea

mirceaeliade

Eu doar sper ca daca au ramas si cativa oameni semi-competenti si nu complet dezinteresati si complet non-smart care sa ia formula din trecut si macar sa incerce sa faca din nou.  Motivatii se pot gasi oricand cu putina vointa si istetime (vai ne trebuie acum ca acum e razboi nu in cativa ani).

mirceaeliade

QuotePresedintele Consiliului Judetean, Costel Alexe, a avut o intalnire, la Ministerul Transporturilor, cu secretarul de stat Irinel Ionel Scriosteanu si secretarul general adjunct al Guvernului, Lucian Rusu. Discutiile au vizat proiectul Podului de la Ungheni.
"In urma intalnirii, presedintele CJ, Costel Alexe, a anuntat ca indicatorii tehnico-economici pentru acest obiectiv urmeaza sa fie aprobati de Guvern, iar in februarie va fi formata o comisie mixta Romania – Republica Moldova care va monitoriza implementarea investitiei. De asemenea, caietul de sarcini pentru proiectare si executie este aproape finalizat, urmand sa fie demarata procedura de licitatie", informeaza Consiliul Judetean Iasi.
https://infrapress.ro/2023/02/01/se-pregateste-licitatia-pentru-podul-de-la-ungheni-podul-peste-prut-de-la-ungheni-va-avea-261-metri-si-costa-40-milioane-lei/

hefaistos

261 de metri si doar 40 mil lei = 8 mil euro?
 :hm:
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

yetiman

Din textul articolului:

QuoteValoarea investitiei se ridica la 40.110.666 euro cu TVA, bani din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

oneLess

La Cosmești cu cât  a câștigat  UMB? Cam seamănă proiectele! Deși  ăla  e 1+1 cred.

GIV

@oneLess  "execuția Podului peste Siret de la Cosmești a fost semnat cu UMB pe 19 aprilie 2022 și este unul dintre primele proiecte relicitate după explozia prețurilor la materialele de construcții, în special oțel.

UMB a depus singura ofertă la a doua licitație a CNAIR pentru podul peste Siret cu o lungime de 486 de metri și un traseu nou care va funcționa ca o centură la Cosmești, în județul Galați. Contractul a fost semnat pentru 146 milioane de lei, 5 luni proiectare și 19 luni pentru execuție, de la momentul obținerii Autorizației pentru Construire."

https://economedia.ro/cnair-anunta-ca-noul-pod-peste-siret-de-la-cosmesti-pe-care-il-construieste-umb-a-primit-finantare-europeana-prin-poim.html#.Y9qX7nZByMo

mirceaeliade

La Cosmesti am vazut ceva cu 480m lungime, deci aproape dublu (Siretul are debit mai mare decat Prutul).  Oricum, la Ungheni se vrea si dublu ca latime dar si cu parcare si vama. Dar ca pretz 40 mil fatza de 30 mil tot pe acolo se ajunge.


Stef

Foraje Târgu Frumos - Lețcani + info


sillentium

Dupa stabilirea traseului final pe Motca-Letcani-Ungheni par a se misca lucrurile.
Echipa lui Urtoi a inceput sa dea importanta tronsonului si spune ca ar fi 5 foreze pe Tg. Frumos-Letcani.
Sa vedem daca si CNAIR si Consitrans vor tura motoarele si vor veni cu solutii pragmatice care sa accelereze executarea portiunilor Motca-Nod A7-A8 si Tg. Frumos-Letcani.

ovideatza

Am vazut si eu una sambata, in apropierea DN-ului.
Deci exista minim1  :)

sillentium

Notificarea pe Mediu pe Moţca-Ungheni, adică prima etapă a fost transmisă ieri către APM Iași - 20 Februarie 2022!
Asa ca sperante pentru acordul de mediu in mod optimist abia peste opt luni.

a.l.x

Quote22.02.2023
A8 - Tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni

Astăzi, în calitate de Consilier Onorific al Ministrului Transporturilor și de membru al Consiliului de Administrație CNIR am solicitat o întâlnire cu, conducerea Consitrans, proiectantul de pe tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni.
Au participat la această discuție Președintele Consitrans, Directorul General Consitrans și la invitația mea Senator de Iași, dl Maricel Popa.

Discuțiile au fost foarte clare:

1. Finalizarea Acordului de Mediu și SF-ului pe acest tronson în 8 (opt) luni de zile!

2. Am solicitat o informare directă între Consitrans și subsemnatul, la orice problemă care apare, în așa fel încât să evităm blocajele de orice natură!

3. Finalizarea temei de proiectare pentru studiile geo pe secțiunea Letcani-Ungheni și înaintarea spre aprobare către CNAIR până la sfârșitul lunii Februarie 2023.

4. Am propus celor de la Consitrans să mă solicite atunci când au probleme la nivel de instituții avizatoare și să profite constructiv de experiența mea din ultimul an în finalizarea documentației de mediu pe tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamț!

5. În finalul discuțiilor am fost de acord toți cei prezenți cu acest mod de lucru, astfel încât cel mai așteptat proiect de către ieșeni și de românii de dincolo de Prut să fie finalizat ca și documentație de Acord de Mediu + SF în 8 (opt) luni de zile!

Ministerul Transporturilor susține autostrăzile Moldovei!

#HaiCaSePoate!
Facebook-Catalin Urtoi

Stef

#3584
Conform emisiunii live a lui Cătălin Urtoi (Consilier MT) și Irinel Bucur (activist infrastructură) până pe 23.02.2023 s-a răspuns la toate clarificările (peste 600) pentru cele două licitații de pe capetele montane. De asemenea, deși în SEAP încă nu apare nimic modificat, perioada de depunere a ofertelor pe capetele montane se va prelungi cu câteva săptămâni - o lună.