Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.


Kimi

Acum ca e ales traseul final pe Motca - Ungheni se poate prioritiza livrarea documentatiei pentru Motca - Pascani?

Si ca sa nu se mai repete povestea de mai sus, vreau sa semnalez de pe acum cel putin doua probleme pe traseul A8 (pe DN-ul paralel), pe care se va circula mult si bine pana e gata toata autostrada cap coada.

1. Mai sus de Poiana Largului, in Petru Voda, sunt doua poduri (peste raul Largu daca nu ma insel) care stau sa cada. Unul s-a surpat deja in vara. De atunci se circula alternativ cu semafor si nu am vazut absolut nicio schimbare pana acum, semn ca nici macar nu s-au apucat sa faca ceva.

2. Intre Tulghes si Ditrau, pe DJ 127, erau in vara cel putin 16 km de drum fara asfalt. Stiu ca acolo se lucreaza dar nu am gasit mai nimic despre proiectul ala in afara de niste articole propagandistice. Ce procent de executie are, care e termenul de finalizare samd.

Stef

^ puțin probabil să se separe, nu se câștigă prea mult timp. Probabil va rămâne la fel, în proporție de 90%.

medicul de garda

Nu cred ca mai are vreo relevanta acum cat de repete se scoate la licitatie o sectiune inainte alteia, dar sunt foarte curios cum va fi lotizat proiectul asta, ca o impartire inteligenta a nodurilor intre loturi poate duce la beneficii sau pierderi imense pentru trafic, in functie de problemele intalnite pe parcursul constructiei. Mai ales ca nemaifiind proiect pe fonduri PNRR nu o sa fie acelasi imbold din partea autoritatilor sa mearga totul snur.

Personal, eu as vedea o impartire similara cu restul A7, loturi si mari si mici, separate pe grad de dificultate, ca sa poata licita potential mai multi constructori fara sa se blocheze in contestatii. Dupa mine, ar fi 4 loturi:
- Motca-Pascani, din motive de separare geografica, lot scurt, beneficiu mare daca se face in acelasi timp cu lotul vecin
- Pascani - Podul Ilioaiei, lot mare, dar nu foarte greu, care sa iti mute traficul de pe DN28 cu beneficiul evitarii Tg Frumos
- Podu Ilioaiei (cu nod cu tot) - Letcani + toate drumurile alea de legatura din zona, lot deosebit de important chiar si fara restul A8 prin functia de centura
- restul A8 pana la granita ori ca un singur lot lung, greu prin dealuri, ori impartit in doua bucati egale ca lungime. Aici conteaza mai putin, fiindca traficul se subtiaza mult dupa Iasi. Probabil e mai bine sa fie spart in doua bucati, fiindca daca se intampla ceva cu unul din ele, cealalalt are o utilitate similara pentru traficul peste granita, in contextul in care podul de la Ungheni ar fi deja gata
Trust me, I'm an east-european doctor!

naivu

Din discuțiile anterioare Motca-Pascani nu e asa critic cum pare. Ditrau-Tulghes-PLargului-Leghin va dura mult până la inaugurare, până atunci, chiar dacă termină Leghin-Motca, traficul dr TgNeamt+ce se strecoară dinspre PLargului va fi destul de mic, nu văd cu ce ar încurca dacă ar mai merge puțin pe DN2 până la primul nod/drum de legatura DN2-A7 deja prevăzut.
Mai degrabă aș prioritiza un lot de câțiva km dinspre podul Ungheni care se pare că va fi licitat în curând.

Fred

In prima faza Pascani-Motca ajuta A7, nu A8, fiind o varianta excelenta pentru Bucuresti-Suceava. Cand va exista Pascani-Leghin atunci va fi o varianta de luat in seama inclusiv pentru Bucuresti-Vatra Dornei, iar cand va exista Pascani-Poiana Largului va fi sigur varianta mai buna pentru Bucuresti-Vatra Dornei (versus blocajele de la Gura Humorului si Campulung Moldovenesc), in extremis chiar si pentru Bucuresti-Bistrita (blocaje pe Valea Prahovei si autostrada lipsa de la Ploiesti la Tg. Mures) si mai spre nord. Dupa cum spunea @medicul de garda , Pascani-Motca e lot scurt cu beneficiu mare.

Pentru A8, Motca-Podul Iloaiei e drumul Iasi-Suceava. Nu vrei sa descarci traficul pe dealul de langa comuna Motca, 28A,  nu e potrivit pentru asa ceva. Asta presupunand ca Motca-Podul Iloaiei va fi gata inainte de Pascani-Suceava, altfel Motca-Pascani e mai putin important.

dumbravaandrei

cand ai fost ultima data de la Poiana Largului la Vatra?  O:-)
e ok-ish pentr un drum de concediu, dar cu centura la Gura Humorului, Motca-Spataresti-Gura Humorului-Vatra e greu de "combatut"...

Fred

Vara locuiesc acolo (langa Vatra Dornei), circul ocazional in toate directiile. Nu imi place drumul pe valea Bistritei, dar daca A7 si Pascani-Leghin vor fi gata inaintea centurilor Gura Humorului si Campulung, atunci prefer sa strang din dinti si sa merg pe la Poiana Largului, cred. Motca-Gura Humorului-Vatra Dornei inseamna 142 km si 2h21 conform Google Maps, Leghin-Vatra Dornei doar 116km si 2 ore, iar Leghin-Motca pe autostrada nici nu se pune. Din Poiana Largului e si mai bine, doar 85km, cu A7 si A8 si fara A11 (parca asta e indicativul pentru Suceava-Satu Mare) ala o sa fie drumul. Cu A11 e alta poveste, dar intr-un viitor mai de Star Trek, cu data stelara.

naivu

Denumirea neoficiala pt Suceava-SatuMare e A14 (A11 e pt Oradea-Arad)

mirceaeliade

Urtoi:
QuoteUltimele știri despre A8!
1. Draftul pe documentația de mediu de pe secțiunea montană cu toate completările în urma dezbaterilor publice a fost transmis către departamentul Mediu CNAIR, iar de mâine începe analiza și eventuale completări de către proiectant înainte de a fi transmis către APM Neamț.
2. Documentația transmisă mai trebuie completată cu tabelele păduri (UA și UP).
Până la sfârșitul săptămânii va fi finalizată și această etapă.
3. Documentația în legătură cu identificarea proprietăților ce urmează a fi expropiate pe secțiunea montană a fost finalizată, cu o singură excepție.
Excepția este Miercurea Nirajului, dar astăzi au transmis și ei tabelele completate.
Mâine urmează o verificare a celor de la Protelco și retransmiterea către Primăria Miercurea Nirajului pentru avizare.
4. Pe tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni continuă studiile geo pe sectorul Tg.Frumos- Podul Iloaiei-Leţcani.
5. CNAIR va declanșa dezbaterea publică în legătură cu traseul drumurilor de legătură la A8 - sectorul Centura de Nord a Iașului. Este vorba de legătura cu Spitalului Regional de Urgență și Aeroportul Internațional Iași.

sillentium

QuoteCompania de Drumuri a aprobat studiul geotehnic pentru sectorul Moțca-Târgu Frumos (32 km.) al Autostrăzii Unirii, iar pe următoarea secțiune spre Lețcani vor fi suplimentate utilajele de foraj pentru finalizarea investigațiilor geotehnice în martie, a precizat directorul general Geostud, Petru Nicolae. Este vorba despre studiile pe sectorul Târgu Neamț-Iași-Ungheni al Autostrăzii Unirii (A 8), contract pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic semnat în 2021 cu firma de proiectare Consitrans pentru 59 de milioane lei și estimare de finalizare pentru a doua jumătate a anului.

Firma de specialitate Geostud asigură consultanța de mediu și execută studiile geotehnice pe sectorul Moțca-Iași-Ungheni, iar pentru primul tronson s-au făcut 290 de foraje însemnând peste 8200 de metri liniari. Pe următorul tronson, Târgu Frumos-Lețcani (29 km.) sunt 285 de foraje în tema de proiectare din care s-a realizat un procent de 73 % a transmis reprezentantul firmei : ,,Am realizat studiul geotehnic pe sectorul Moțca-Târgu Frumos de 32 de kilometri, am predat către CNAIR studiul, 8258 de metri de foraje și 299 de foraje în total deja realizate, iar studiul a fost aprobat. În momentul de față ne desfășurăm activitatea pe sectorul Târgu Frumos-Lețcani, 29 de kilometri are acest tronson, avem în tema de proiectare un total de 6647 de metri de foraj, adică 285 de foraje. Până acum am realizat 4838 de metri de foraj adică 190 de foraje, ceea ce înseamnă că suntem la 73 % procent din investigațiile din teren. Pe lângă acestea noi facem și analizele de laborator. Noi avem acum în teren un singur utilaj mobilizat, dar la începutul lunii februarie mai aducem două utilaje și estimăm, dacă vremea va fi favorabilă să terminăm într-o lună și jumătate". -Petru Nicolae, Geostud într-un podcast realizat de Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Sorin Grindeanu și Irinel Bucur, activist civic din Iași. De asemenea, Urtoi a anunțat că, în următoarea perioadă ,,CNAIR va declanșa dezbaterea publică în legătură cu traseul drumurilor de legătură la A8 – sectorul Centura de Nord a Iașului. Este vorba de legătura cu Spitalului Regional de Urgență și Aeroportul Internațional Iași."

https://economedia.ro/autostrada-unirii-targu-neamt-iasi-geostud-a-predat-studiul-geotehnic-pentru-sectiunea-motca-targu-frumos-si-suplimenteaza-utilajele-de-foraj-pentru-tronsonul-spre-letcani-pe-care-il-va-finaliza-in.html

mirceaeliade

poate asta inseamna ca grabesc sa conecteze PNRRul A8 cu nodul A7, cu etapizare gen cum au facut cu cealalalta jumatate

sillentium

ar fi super daca etapizeaza si sparg in loturi mai mici
in felul asta se poate visa la o conexiune Letcani - A7 mult mai devreme

horatiu.cosma

Nu se poate sparge acordul de mediu. Acolo e punctul critic.

mirceaeliade

Parca si pe TgMures-TgNeamt se spunea ca nu se poate sparge AM-ul si cumva a iesit.  Nu se poate face ceva similar?  Sau am inteles eu gresit?