News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cricric


pasadia

Acatari, evident. Eh, de nervi, caci sunt satul si de una si de cealalta. Voi edita si in mesajul initial pentru a se intelege corect.

@ horatiu: diferenta de pret, atat cat exista, e utila pentru a finanta si altceva. Iar surplusul de pret de peste 15-20 de ani ti-l permiti din dezvoltarea atrasa intre timp. Dar a plati acum ceva de care n-ai nevoie cu adevarat imi seamana tare mult cu contractul Bechtel - un fel de tichie de margaritar.

Iar invocarea vreunei concluzii purtata in cazul altei discutii nu e frumos. Odata pentru ca nu e aceeasi discutie (diferentele de trafic sunt IMENSE!) si apoi pentru ca nici macar atunci nu s-a ajuns la vreo concluzie. Sau ma rog, ceea ce prezinti tu ca fiind o concluzie pentru mine ramane doar o ipoteza de lucru.


horatiu.cosma

Nivelul de trafic va creste semnificativ, fiindca majoritatea vor prefera un ocol si de 50 de km doar ca sa nu treaca muntii pe variantele actuale. Poate ca nu am ajuns la o concluzie cum spui tu, dar macar a ajuns CNADNR-ul si MT-ul, invocand motivele pe care le-am amintit si eu. O alta problema va fi reprezentata de lipsa de experienta a soferilor romani in cazul half-profilului de A, dar asta e o alta poveste si nu mai vreau sa o dezvolt.

pasadia

Hai sa presupunem ca ai dreptate si ca prin absurd lumea va prefera sa faca ocoluri si mai mari decat 50 de kilometri. Voi aduna traficul de tranzit din 2010 de pe urmatoarele rute:

DN12A, Miercurea Ciuc - Comanesti: 1537
DN12C, Gheorgheni - Bicaz: 3058
DN15, Toplita - Targu Neamt: 1889
DN17, Bistrita - Suceava: 2441

In total avem 8925, o cifra mai mica decat 9652, minimul de pe DN7, Ramnicu Valcea - Sibiu. Deci 4 rute distincte impreuna nu fac cat una singura care traverseaza Meridionali!!!

Cat priveste restul argumentelor: CNADNR si MT nu au capacitatea de a ajunge la concluzii, ar trebui mai intai sa fie capabili de dileme. Iar soferul roman are orice experienta necesara cat timp sensurile sunt delimitate clar de parapeti New Jersey sau ceva similar.


horatiu.cosma

Diferenta nu pare asa de mare, plus ca luandu-ma dupa ce ai zis mai devreme, zona se va dezvolta, deci traficul va creste. Sa ajunga in 2 ani la 10.000, ceea ce e posibil si probabil, deja e o nevoie presanta de autostrada. Hai sa nu comparam cu VO care e varful de lance, ci cu alte MZA-uri de pe autostrazile de la noi.

delacroix

Quote from: pasadia on April 02, 2015, 06:31:28 PM


DN17, Bistrita - Suceava: 2441

Cifra e gresita. Eroare de redactare acelui care a facut harta.

pasadia

Au inversat DN17 cu DN17D (nu de alta dar acolo este evident gresita cifra)?

@ horatiu: Valea Oltului nu e "varf de lance". Din contra, in zona Brezoi - Talmaciu este cel mai mic trafic de pe intreaga bucata de A1 (da-mi voie sa adun traficul de pe DN7 Deva - Arad cu traficul de pe DN68A - DN6 - DN69, Deva - Lugoj - Timisoara - Arad, caci tu ai propus adunarile).
La fel, traseul A3 pe ruta Targu Mures - Cluj - Oradea depaseste cifra de 10.000 peste tot (intre Cluj si Oradea adaug si ruta Cluj - Zalau - Oradea).
Traficul de pe ipoteticul traseu A7 (DN2) nici nu are rost sa-l pomenesc, depaseste cu mult traficul de pe traseul A8. Traficul de pe A12, Pitesti - Craiova e la nivelul traficului cumulat de mai sus.

Singurul traseu de autostrada propus care are trafic mai mic decat traficul cumulat de mai sus este A6, Lugoj - Drobeta. Dar acolo intervine prioritizarea UE caci altfel statul roman tot la DX ar ramane.


horatiu.cosma


Toate acele liniute verzi si galbene care merg dinspre Moldova spre Ardeal si se transforma in zona muntilor in albastre inseamna izolare, subdezvoltare. Cu o autostrada, o sa vezi cum pe harta respectiva va aparea in zona montana dintre cele doua regiuni o linie rosie care va aduna tot traficul respectiv.

panda_no 5

Din harta de mai sua aglomerat este si Bucuresti Urziceni Buzau Focsani Bacau Roman.
Numai rosu si galben.
La fel de la Roman spre Iasi sau Suceava.

pasadia

panda, n-ai inteles. Trebuie autostrada de la Calarasi pana la Calafat, prin Giurgiu si Zimnicea caci acolo este cea mai mare izolare.

@horatiu: inca odata repet ca optiunea mea e pentru un half-profile. Un half-profile care ajuta IN ACEEASI MASURA ca si o autostrada la disparitia acestei izolari presupuse. Adu argumente pertinente pentru a combate aceasta pozitie, nu alta.

TibiV

Hai sa ne amintim de la ce a pornit discutia:

Quote from: igorashu on April 02, 2015, 11:39:21 AM
Mă întreb cu ce ar trebui să se înceapă? Cu partea mai grea (tronsonul montan) sau cu cele mai uşoare?
Care ar fi varianta cu cele mai mari beneficii?

Mi se pare o intrebare generala, potrivita pentru orice autostrada montana, dar cu atat mai valabila pentru probabil prima autostrada din Moldova (centura Bacau e pana la urma centura, si deocamdata half-profile).

Rolul A8 este sa uneasca Moldova (zona cea mai putin dezvoltata a Romaniei) cu Ardealul (si de aici cu restul Europei) printr-o legatura rapida si sigura.
pasadia a dat o serie de trasee alternative, dar nu cred ca se pot numi nici rapide nici sigure.

Deci principalul merit al lui A8 (si motivul de fapt pentru care CE a pus-o pe TEN-T core) este ca traverseaza Carpatii, nu ca imbunatateste circulatia pe Targu Neamt-Pascani-Iasi sau ca Sovata devine mai accesibila turistilor dinspre Targu Mures.

Pana la urma de la Iasi la Tg.Neamt se poate ajunge si acum - nu foarte comod si rapid, dar se poate. Si de la Tg.Mures la Sovata.
De la Tg.Neamt la Ditrau - nu.

Sub ce forma faci zona montana - full sau half - asta este alta discutie, care s-a mai purtat si probabil se va mai purta.

Iar argumentul ca nu are trafic este valabil acum, insa nu ia in considerare efectul pe care il va avea insasi constructia A8.

Rolul A8 este sa faca Moldova accesibila celor care ar fi interesati sa investeasca acolo dar nu o fac tocmai pentru ca nu exista o legatura rutiera rapida si eficienta. Iar atunci cand Moldova va fi accesibila, multi investitori se vor duce acolo pentru ca vor gasi forta de munca suficienta si inca nu foarte pretentioasa in privinta salariilor (spre deosebire de Banat, unde companiile au inceput sa caute angajati la zeci de kilometri de fabrica, sa organizeze transport cu autocare etc. - vezi threadul de industriue auto).

Pe scurt A8 isi va genera singura traficul cand va exista. Insa doar daca va trece muntii.

Daca ai doua capete care se opresc la poalele muntilor, atrunci poti sa spui ca ai imbunatatit cu ceva conditiile de transport si in Moldova si in Ardeal. Si cam atat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

QuoteDe la Tg.Neamt la Ditrau - nu.

Cred ca sunt, in decursul unui an, vreo 50 de persoane din Tg. Neamt care au treaba in Ditrau. Sau invers. Si care pot folosi oricand DN12 pana in Toplita si apoi DN15-DN15B. Sau tot DN12 pana in Gheorgheni si apoi DN12C - DN15 -DN15C.
Dar da, de lipsa bucatii dintre Ditrau si Tulghes am tinut cont cand am propus ca in faza a doua sa se construiasca bucata Joseni - Tulghes (vezi acest mesaj).

QuoteDaca ai doua capete care se opresc la poalele muntilor, atrunci poti sa spui ca ai imbunatatit cu ceva conditiile de transport si in Moldova si in Ardeal. Si cam atat.

Din contra:
QuoteCa atare pe aceste bucari ar fi suficient un half-profile care ar aduce urmatoarele beneficii:
- siguranta in trafic,
- eliberarea intregului teren corespunzator traseului,
- cost mai redus,
- marirea vitezei de deplasare considerabil (estimez ca ar creste viteza medie, pentru toate categoriile de autovehicule, de la circa 45-60 km/h pana spre 90-100km/h - adica plusul de viteza adus ulterior prin contructia completa a autostrazii ar fi mai mic).

Cele 2 afirmatii se bat cap in cap. Si as vrea sa inteleg de ce consideri tu (sau oricine altcineva) ca beneficiile estimate de mine nu sunt reale si suficiente.

Si la fel as vrea sa pricep de ce ne dorim numai si numai autostrazi. Sincer, nu suntem buricul Europei. Trafic de tranzit pe lunga distanta nu avem: Turcia si Grecia ne va ocoli prin Bulgaria si Serbia, Ucraina ne va ocoli prin Polonia. Traficul generat de noi este mic si oricat de optimisti am fi nu avem motive sa ne inchipuim cresteri mai mari de 100%. 1+2 cu separator median imi pare o solutie mult mai potrivita pentru situatia noastra.

TibiV

Nu am spus ca beneficiile amintite de tine nu sunt reale, si nici nu am susţinut nicăieri ca vreau doar full profile.
Poţi vedea dacă reciteşti postarea mea. (Acum scriu pe mobil si e mai greu să fac quote...)

Am spus că misiunea A8 este să treacă munţii ca prim pas pentru scoaterea Moldovei din sărăcie cronică.

Si evident că nu trebuie făcută pt 50 de inşi care călătoresc pe ruta Ditrau-Tg.Neamț, ci pentru 50 de mii de camioane care vor circula pe ruta Moldova-UE , atunci când autostrada va duce la apariția în Moldova a unui număr de investiții la fel de mare ca al celor din Banat.

Am auzit cu urechile mele zeci de oameni de afaceri germani, italieni, austrieci, olandezi spunând că ar investi în Moldova dacă nu ar fi atât de izolată...

PS
Care sunt cele două afirmații care se bat cap in cap ?

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#358
Am adaugat aici si o parte din analizele economice pentru celelalte sectoare din A8.
Acum aveti acolo calculul pentru toata A8. Nu uitati sa tineti cont de cursul RON / EUR folosit la momentul respectiv (2011), adica 4,2621.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)