Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

sillentium

Quotedirectorul general Geostud, Nicolae Petru a transmis că, pe Lotul 2(al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești) a fost mobilizat tot personalul disponibil, 120 de angajați care lucrează cu 6 foraje. Mobilizarea tuturor resurselor pentru Lotul 2, deși același proiectant lucrează și pe secțiunea Autostrăzii Unirii Târgu Neamț-Iași-Ungheni a fost criticată, însă de un reprezentant al Asociației Împreună pentru Autostrada A 8, Irinel Bucur: ,,Asadar, e clar acum de ce nu s-a avansat mai repede cu tronsonul Letcani – Ungheni, motivul fiind faptul ca, citez, Geostud a mobilizat intreg personalul de 120 angajati pt efectuarea investigatiilor pe lot 2, Sibiu – Pitesti."

https://economedia.ro/autostrada-sibiu-pitesti-geostud-face-foraje-la-o-adancime-de-260-de-metri-pe-lotul-boita-cornetu-din-cei-31-de-kilometri-ai-lotului-2-tunelurile-au-o-lungime-de-5-kilometri.html

mirceaeliade

Quote5. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii "Autostrada Târgu Mureş-Târgu Neamţ - Secţiunea I: Târgu Mureş – Miercurea Nirajului km 0+000 - km 22+000 şi legătura la Autostrada A3 (2,4km)", judeţul Mureş
6. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii "Autostrada Târgu Mureş -Târgu Neamţ - Secţiunea III: Leghin - Târgu Neamţ km 181+195 (89+000)- km 211+107 (118+912)", judeţele Neamţ şi Iaşi
10.PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 417/2017 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Secţiunea 1C, subsecţiunea Ogra-Târgu Mureş pe teritoriul
11.localităţilor Cristeşti, Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni şi Târgu Mureş din judeţul Mureş" din cadrul obiectivului de investiţii "Autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea", precum şi completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 417/2017
incep "devreme" cu exproprieri pe ciotul A3
https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-19-decembrie-2022

jalemare

Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru două dintre secțiunile A8 (Autostrada Unirii), finanțate prin PNRR!

Pentru Secțiunea Târgu Mureș-Miercurea Nirajului (22 km)- care va tranzita județul Mureș- sunt alocate 3,64 miliarde de lei.

Aici vor fi construite 16 poduri, 16 pasaje și 4 structuri casetate, la care se adaugă un drum de legătură cu A3 (2,39 km).

Pentru Secțiunea Leghin-Târgu Neamț (29,91 km)- ce va tranzita județele Neamț și Iași- suma alocată este de 2,51 miliarde de lei.

Pe această secțiune vor fi construite 13 poduri, 11 pasaje și 2 viaducte.

Până la sfârșitul acestui an vom lansa în licitație contractele pentru proiectarea și execuția acestor două secțiuni cu o lungime cumulată de 52 de km!

Sunt pași concreți pentru construcția A8 (Autostrada Unirii) ce va avea o lungime totală estimată de 311 km (Târgu Mureș - Târgu Neamț- Iași- Ungheni).

Sorin Grindeanu-Facebook

naivu

Dacă reușește până la finalul anului să lanseze licitația pe capetele A8.montan și să desemneze câștigătorii(ul) pe Bacău-Pașcani e mai mult decât speram vreodată de la Grindeanu&Pistol  :)

JoSo

Sunt curios ce firme vom avea la licitatiile de pe A8, tinand cont ca A7 a prezentat interes major pentru firmele turcesti dar nu au avut loc de UMB, cred ca o sa fie bataie intre turci, austrieci si poate ceva firme ucrainene?

Xenos

Sigur, e important că se pornește cu Tg Mureș - Miercurea Nirajului, dar nu se putea până la Sovata? Până la Sovata nu sunt dificultăți de relief și măcar ducea....undeva....

naivu


Kimi

^^ Pentru Cnair, daca nu e campie, e automat un lot dificil care trebuie amanat. Prostia e ca se opreste lotul la vest de Miercurea Nirajului, nu la est, si tot traficul de tranzit va trece prin localitate.

In schimb sunt optimist ca va fi strabag pe Ungheni - M. Nirajului si UMB pe Leghin - Motca, am asa o presimtire.  :)

alarma

In afara de faptul ca tot traficul va trece prin Miercurea Nirajului, DJ135 dupa Magherani are cateva curbe stranse in urcare, unde iarna circulatia intodeauna e blocata cand ninge. Sa nu mai vorbim de faptul ca in aceasta zona : https://www.google.com/maps/@46.5809824,24.9461314,3a,75y,189.88h,105.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1suPyQ9KabSAH0CvjG8uvgWw!2e0!7i16384!8i8192 drumul tot crapa, caci nu a fost bine facut. Si acum vorbim doar de trafic de masini mici. Cand masinile de tonaj mare vor merge pe acolo, va fi vai si amar.

hvm

putem doar spera ca o sa continue pana la Sovata cat de curand. cat despre zona de mijloc eu o vad licitata asa cam undeva prin 2025, si o sa liciteze cam tot UMB. Pana atunci o sa traga tare sa fie totul gata pe la tunelul pe care il au acum ca sa poata bifa ca experienta, iar daca nu pot inca, atunci sigur o sa faca la comun...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Hercule

Fara traversarea spre Sovata, bucata Acatari - Miercurea Nirajului va fi goala. Parerea mea.
- Trafic greu pentru Miercurea Nirajului e putin. Iar pentru tranzit spre Sovata ar fi o prostie sa se foloseasca DJ135 (M Niraj - Magherani - Sarateni care e ingust, virajat si cu pante mari) in detrimentul DN13A (Balauseri - Sovata).
- Traficul usor spre Sovata e preponderent din Targu Mures. Pentru mureseni nu vad un motiv real de a parcurge un drum aproape dublu prin Acatari spre Miercurea Nirajului doar ca sa scapi de cateva sate. Eventual autostrada ar fi folositoare pentru cei ce vin de la distanta mai mare dinspre vest.

PS A nu se intelege ca nu imi doresc sa se construiasca. Ba din contra.
Deșteaptă-te române!

mirceaeliade

Stie careva cum de-alde Drula&Co. au ales sa ceara fonduri doar pana la Miercurea Nirajului? Era vorba de incadrare in vreun plafon sau avea probleme segmentul M.Nirajului-Sovata?

horatiu.cosma

#3432
Era nevoie de un proiect cât mai matur posibil, cu calendar realist (cu rezerve incluse) care să se încadreze în bornele PNRR intermediare și finale. Din analizele făcute cu cei implicați, doar Tg. Mureș - M. Nirajului se încadra. Restul până la Sovata evident că poate să se facă în continuare pe POT, dacă se mișcă actualii guvernanți mai cu talent.

stangabriel

Este esentiala legatura cu Dn13. Ca a mai intrat o portiune, e perfect.

Ady_ro

𝗩𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗯𝘂𝗻𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗮𝗺𝗯𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗮𝗹𝘂𝗿𝗶 𝗮𝗹𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶
A fost aprobată finanțarea pentru 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗), proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF) în valoare de 16.486.604 euro. În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
✅️ 261,20 m lungime pod nou peste Prut
✅️ 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
✅️ 8 m lățime parte carosabilă
✅️ 1 km lungime traseu
✅️ 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
✅️ punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
➡️ Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.
➡️ Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
ℹ️ Studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie.
ℹ️ Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.
Ne bucurăm de o bună colaborare cu reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, motiv pentru care sunt convins că vom realiza cât mai repede ceea ce ne-am propus.

Sursa:https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu