Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

stangabriel

https://economedia.ro/ministerul-mediului-a-dat-avizul-pentru-podul-peste-prut-de-la-ungheni-la-frontiera-cu-republica-moldova-in-lipsa-autostrazii-unirii-cnair-cauta-variante-de-rezerva-pentru-ca-podul-sa-nu-ajunga-m.html

Compania de Drumuri a primit vineri, Acordul de Mediu pentru Podul peste Prut de la Ungheni, podul care va asigura trecerea rutieră a frontierei dintre România și Republica Moldova, a anunțat Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Podul peste Prut de la Ungheni va fi construit de Ministerul Transporturilor din România și continuă Autostrada Unirii, secțiunea Târgu-Neamț-Iași-Ungheni, acum în etapa de proiectare.

Podul are o lungime de 261 de metri, cu aproximativ un kilometru drumul de legătură, un termen de execuție de 2 ani și o valoare de aproximativ 40 de milioane de euro, cu finanțare europeană prin POT (Programul Operațional Transport 2021-2027). Guvernul va aproba indicatorii tehnico-economici în decembrie 2022 sau ianuarie 2023 după care poate fi lansată licitația pentru execuție. Însă problema Podului de la Ungheni este cauzată de întârzierea secțiunii Târgu Neamț-Iași-Ungheni de pe Autostrada Unirii A 8. În timp ce podul ar putea fi terminat în 2025-2026, conexiunea la Autostrada A8 încă este neclară, secțiunea din A8 neavând nici măcar traseul final aprobat. Etapa de proiectare are cel puțin șase luni întârziere, deci documentația tehnică va fi predată de-abia anul viitor. De aceea CNAIR trebuie să propună soluții pentru conexiunea podului la rețeaua existentă, cea mai apropiată legătură fiind la DN 28 în zona Tomești (la est de Iași).

La rândul său, Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor (mandatul Cătălin Drulă) a prezentat un calendar estimat al investiției : ,,Cu o istorie de circa 7 ani de zile, într-un final s-a obținut Acordul de Mediu pentru acest obiectiv strategic al Moldovei (Apusene și Răsăritene) !

Pașii următori :
1. Avizarea Studiului de Fezabilitate în CTE CNAIR, CTE MT, Aviz Consiliu Interministerială de Avizare Lucrări Publice și apoi aprobarea Indicatorilor Tehnico-Economici prin HG.
2. lansarea licitației de Proiectare și Execuție la finalul anului 2022
3. În scenariul pozitiv, la jumătatea anului 2023 se poate desemna antreprenorul.
4. În scenariul fără contestații, se poate realiza Proiectul Tehnic și obține Autorizația de Construire până la finele anului 2023.
5. În perioada 2024-2025 (conform SF execuția este estimată la 24 luni) se poate construi podul de 261,2 m lungime, drumul de circa 1 km lungime și construcțiile aferente punctului vamal.
6. În scenariul pozitiv, în anul 2026 podul este finalizat.
Covăsnianu a mai precizat că, în 2015 Ministerul Transporturilor demara procedurile pentru un studiu de fezabilitate, însă proiectul a fost blocat între 2017 și 2020, procedurile fiind reluate în 2021.
Date tehnice: Pentru implementarea proiectului va fi adoptată următoarea soluţie: Poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton, grindă continuă cu înălţime variabilă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie). Lucrarea de artă va avea schema statică de grindă continuă cu trei deschideri de 70.00 m + 100.00 m + 70.00 m şi lungimea totală de 261.20 m. Structurile de pod vor fi dimensionate respectând normele in vigoare (Normele Europene). Pe fiecare pod aferent unui sens de circulaţie este asigurată o parte carosabilă de 8.00 m pentru două benzi de circulaţie şi un trotuar de 2.05 m pentru pietoni separat de partea carosabilă printr-un parapet de siguranţă metalic.

Punct control trecere frontieră

A fost proiectat un punct de control trecere frontieră care corespunde traficului rutier de perspectivă. Acesta se desfăşoară pe o lungime de circa 530 m si este prevăzut cu:

– zonă de parcare şi cântare pentru autovehiculele de transport marfă;
– parcări pentru autoturisme – doar la ieşirea din ţară;
– spaţiu destinat verificării amănunţite a călătorilor (doar la intrarea in România);
– spaţiu închis, destinat verificării amănunţite a autoturismelor;
– spaţiu destinat verificării amănunţite a tirurilor (spaţiu inchis cu posibilitate de depozitare) şi Roboscan;

Accesul în/din ţară se va face pe câte 7 benzi pentru fiecare sens de circulaţie:

– 2 benzi destinate transportului de marfă (tiruri);
– 3 benzi destinate autoturismelor;
– 2 benzi destinate autocarelor.

Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T) este o prioritate majoră pentru Guvernul Republicii Moldova, fiind menționată în obiectivele specifice ale Strategiei de Transport și Logistică pentru anii 2013-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 827 din 28.10.13, ,,Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua europeană". În scopul conexiunii rețelei rutiere a Republicii Moldova cu rețeaua rutieră a României care este parte integrantă a rețelei (TEN-T), au fost lansate proceduri pentru construcția podului rutier de frontieră între cele două state, proiect care va fi implementat sub supravegherea şi responsabilitatea generală a Guvernului Republicii Moldova şi Guvernului României, potrivit Acordului între cele două Guverne.

horatiu.cosma

Pod care va fi muzeu fără A8 Iași - Ungheni și care în continuare nu are nici măcar traseu aprobat.

survola

Podul în sine (și drumul de legătură) sunt un obiectiv strategic pe ruta Iași - Chișinău, cu sau fără A8.

naivu

Dpdv politic, podul asta ar trebui facut chiar daca niste ani de zile nu l-am putea folosi decat ca pod de pietoni si biciclete.

shift2rail

^ a trecut vremea podurilor simbolice, " de flori" de la inceputul anilor '90: moldovenii au nevoie de investitii reale in conectivitate pe energie, digital si transport.

mirceaeliade

Asa cum Podul de la Braila a fost semnat fara ca exproprierile pt legaturi sa fie facute timp de vreo 2 ani, asa se poate face si aici la Ungheni. Eu zic ca mai bine sa dam drumul la contractul pt construirea podului (ca nu stim cat vor dura contestatiile) si intere timp sa gasim solutii de conectare.  Nu sa o lalaim cu licitatia ca vai inca nu stim ce sa facem cu legaturile.  Ca iara ne vedem cu ani de zile de tergiversari.

hefaistos

#3381
Podul trebuie făcut pentru ca va cataliza și restul de proiecte. În România și în Md. Altfel se intra intr-o logica de oul sau găină.
Adica
1. De ce sa facem pod ca tot nu avem proiect de autostrada
2. Nu ne apucam de autostrada pentru ca nu avem nici macar pod

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

@shift2rail , pana ajungem sa avem autostrada completa TgMures-Iasi-Chisinau-Odesa este important sa facem macar "simboluri". Ce altceva este segmentul Leghin-TgNeamt-Motca inclus in PNRR decat un simbol ca A8.montan este pe bune? (ce diferenta ar face in cei 5-10 ani pana se vor termina segmentele adiacente?). Podul de la Ungheni ar fi un simbol ca A8 este pe bune atat pana la Iasi cat si dincolo de Iasi.
Iar podul sigur nu va ramane muzeu pana ajunge A8 la el; e greu de crezut ca nu  se va face descarcare macar pana la cel mai apropiat DJ.

jalemare

𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗮𝗹𝗲 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗔𝟴 𝗮𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗮𝘃𝗶𝘇𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗲 𝗿𝗲𝗽𝗲𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗮𝗶𝗻𝘁𝗲 - 𝗷𝗼𝗶𝗮 𝘁𝗿𝗲𝗰𝘂𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝗖𝗧𝗘-𝘂𝗹 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿, 𝗮𝘀𝘁𝗮𝘇𝗶 𝗶𝗻 𝗖𝗼𝗻𝘀𝗶𝗹𝗶𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝗶𝗮𝗹 𝗹𝗮 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗗𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗶𝗶
Au fost avizați în ședința Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației indicatorii tehnico-economici aferenți ultimelor două secțiuni de autostradă cuprinse în Planul Național de Redresare și Reziliență #PNRR. Este vorba despre 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟭 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗠𝘂𝗿𝗲𝘀 - 𝗠𝗶𝗲𝗿𝗰𝘂𝗿𝗲𝗮 𝗡𝗶𝗿𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝗶 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗹𝗮 𝗔𝟯 și 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟯 𝗟𝗲𝗴𝗵𝗶𝗻 - 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁, aferente Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț.
Caracteristicile prevăzute pentru cele două secțiuni sunt:
𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟭 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗠𝘂𝗿𝗲𝘀 - 𝗠𝗶𝗲𝗿𝗰𝘂𝗿𝗲𝗮 𝗡𝗶𝗿𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 (𝗸𝗺 𝟬+𝟬𝟬𝟬 - 𝗸𝗺 𝟮𝟮+𝟬𝟬𝟬) 𝘀𝗶 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗹𝗮 𝗔𝟯 (𝟮,𝟰 𝗸𝗺)
✅️ lungime totală de 24,390 km
✅️ 16 poduri
✅️ 16 pasaje
✅️ 4 structuri casetate
✅️ 3 noduri rutiere: 1) la Autostrada Transilvania (km 2+180), 2) DN13 Târgu Mureș (km 10+110) și 3) DJ151D Miercurea Nirajului (km 21+320)
✅️ 1 Centru Întreținere și Coordonare
✅️ 2 parcări de scurtă durată
✅️ drum de legătură 2,390 km
📍 sunt traversate U.A.T-uri din județul Mureș
𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟯 𝗟𝗲𝗴𝗵𝗶𝗻 - 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁 - 𝗸𝗺 𝟭𝟴𝟭+𝟭𝟵𝟱 (𝟴𝟵+𝟬𝟬𝟬) - 𝗸𝗺 𝟮𝟭𝟭+𝟭𝟬𝟳 (𝟭𝟭𝟴+𝟵𝟭𝟮)
✅️ lungime totală de 29,912 km
✅️ 13 poduri
✅️ 11 pasaje
✅️ 2 viaducte
✅️ 2 noduri rutiere: 1) DN15B (Vânători-Neamț) și 2) DN15C (Târgu Neamț)
✅️ 4 spații de servicii
✅️ 1 Centru Întreținere și Coordonare
📍 sunt traversate următoarele U.A.T-uri din județul Neamț: Vânători-Neamț, Agapia, Târgu-Neamț, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești și Păstrăveni și Moțca din județul Iași
ℹ️ Traseul Autostrăzii Târgu Mureș –Târgu Neamț continuă traseul Autostrăzii Turda – Târgu Mureș (A3), în zona localității Gheorghe Doja, facilitând traficul auto pe direcția Vest-Est, între Transilvania și Moldova. Autostrada A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii, este cuprinsă în Master Planul General de Transport al României.
ℹ️ În data de 17 noiembrie, cele două secțiuni ale autostrăzii au fost avizate în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
ℹ️ În data de 18 noiembrie, am obținut acordul de mediu pentru Podul de la Ungheni, pod care va veni în sprijinul consolidării relațiilor economice, sociale și frățești dintre România și Basarabia. Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.

Ionel Scriosteanu - Facebook

mirceaeliade

Daca nu ma insel, asta inseamna ca pt a da drumul la licitatie pe SEAP mai e nevoie doar? de o hotarare de guvern pt parobare a Indicatorilor Tehnico-economici.

stangabriel

3 noduri rutiere: 1) la Autostrada Transilvania (km 2+180), 2) DN13 Târgu Mureș (km 10+110) și 3) DJ151D Miercurea Nirajului (km 21+320)

Nod A3 se va face de acum ?

sillentium

@stangabriel cand o fi sa se faca A3 daca se mai face vreodata

Dan_s

Quote2 noduri rutiere: 1) DN15B (Vânători-Neamț) și 2) DN15C (Târgu Neamț)
Si la intersectia cu DN2 de langa Motca nu avem nod?
Asta inseamna ca 3/4 din tronson va fi muzeu :lolz:

ionutpunctro

Chiar la asta ma gandeam si eu. Tronson de 30km si doar 5-6 circulabili, nefolositori pentru cei care trec pe DN15B pentru ca se ocoleste prea mult.

Ar putea face macar o descarcare simpla temporara pe DN2 prin care sa poate fi dat in folosinta tot lotul si asa s-ar ocoli 6 comune + Targu Neamt.

hefaistos

Cred ca s-a mai spus. Din motive numai de unii stiute, ultimii 5 km, pana laaa intersectia cu A7 aau fost exclusi din lot.
Banuiesc ca unul dintre motive este ca zona nu e chiar plata, ar putea fi nevoie de viaducte si de aici riscul ca lucrarea sa nu poate fi realizata in termenul de 31 decembrie 2026. Dar e doar o banuiala personala.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.