Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

#3315

P3trut

@mirceaeliade vad ca ai pus ca acele "capete" vor avea licitatia in ianuarie. Din ce stiu eu, faza cu "capetele" e un artificiu pentru viitoarea licitatie insa nu se poate scoate nimic la licitatie pana INTREG SF-ul este finalizat, inclusiv sectorul "de mijloc", pentru ca SF-ul e contractat pentru toata lungimea autostrazii si nimic nu poate fi facut pana nu este tot finalizat.

Gresesc cumva?

hvm

#3317
^
Din cate stiu era o discutie legat de separarea celor trei segmente. Eu cred ca o sa fie predate cele doua si incheiat amiabil proiectul pentru zona de mijloc, iar pentru acea zona sa fie realizata o completare. La cum se misca lucrurile eu asta am impresia...

Iar justificarea pentru curtea de conturi o sa fie: decat sa pierdem sute de milioane din PNRR am desis sa pierdem cateva milioane pentru refacerea SF-ului... Si mai e si "legea" care spune ca tre sa fie totul gata pana in 2030. Daca nu incepe acum, n-are nici o "sansa". Acoperit si de lege, si de urgente, si de compensare financiara ....

E tras de par, dar cred ca la limita realizabilului...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

P3trut

@hvm da, asa e, ideea mea era ca la licitatie vor fi scoase toate "sectoarele" in acelasi timp, pentru ca nu au cum sa scoata doar capetele, din moment ce SF-ul trebuie predat pentru toata autostrada (nu au cum sa predea SF-ul pe bucati, din motive contractuale) - din cate stiu eu, asta e problema cea mai mare cu SF-ul A8-ului, ca nu au cum sa demareze nimic pana nu e gata tot.

hvm

Sunt deacord. Dar mei imi pare ca o dau de o amiabila sa predea tot, dar capetele sa fie utilizabile, iar mijlocul sa fie "prefectibil ulterior" intr-o actualizare + PT...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

Pai asta e miza, să găsească o soluție prin care să aprobe capetele separat, sau tot SF-ul cu mijlocul cu lipsurile cunoscute.

hvm

@horatiu.cosma: Absolut. Asta zic si eu, dar mai sunt unii care afirma ca "nu e legal" si ca ar trebui reziliat sau facut tot, ceea ce mie imi e clar ca nu e posibil, si decat reziliat si pierdut fondurile mai bine incheiere amiabila si folosit SF-ul de pe capete pentru licitatie de PT+ executei... Iar pentru restul facut actualizarea SF + PT. Aceasta pentru a face un pas inainte si a stabili traseul si efectua exproprierile, si obtinut AC. Din momentul asta nu se mai poate construi nimic pe traseu si stim si noi o treaba. Daca se schimba legislatia pe viitor prefer sa mai platim o actualizare de PT noi ca si contribuabili dar stim ca  se face tot pe acolo, decat sa ne facem ca facem ceva cum e acum pe A3 Ploiesti - Brasov. Eu nu inteleg de ce nu se da o lege ca exproprierile sa se realizeze ca parte din elaborarea SF-ului... Ar fi mult mai simplu...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hefaistos

SF bani putini
Exproprierile bani mai multi.
In conditiile in care intre SF si executie pot trece si 15 ani...
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

#3323
un mic update CNAIR:
QuoteCOMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 28.09.2022 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul "Proiectare si executie pod Ungheni"  in vederea obtinerii unui grant alocat prin CEF-T-2022-MILMOB — CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara.
CEF 2 - Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.
Obiectivul specific al proiectului este proiectarea si realizarea unui pod cu 2x2 benzi de circulatie, precum și a infrastructurii de acces necesare, conform Aplicatiei de Finantare, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea duală a infrastructurii de transport, în vederea îmbunătățirii mobilitatii atât civilă, cât și militară.
Lungimea totală a podului, punctului transfrontalier și locurilor de parcare adiacente este de 1.000 m, din care lungimea podului este de 261,20 m. Proiectul mai include si realizarea unui tronson de autostrada cu 2x2 benzi de circulatie cu lungimea de 0,5 km care va asigura functionalitatea independenta a podului pana la finalizarea integrala a autostrazii Targu Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni.
Valoarea totală a proiectului este de 33.038.883,33 Euro din care contributia Uniunii Europene este de 16.486.604,33 Euro (valori fara TVA).
Data de incepere a Proiectului : iunie 2023.
Durata proiectului: 43 luni.
deci 50% fonduri UE.  formula asta probabil poate fi aplicata pt loturile A7 de dupa Pascani si posibil pt A8 sau pt "Autostrada Nordului"
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/proiectare-si-executie-pod-ungheni

QuoteCătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, susţine într-o postare pe o reţea de socializare că a fost indentificată o sursă de finanţare pentru construcţia podului de la Ungheni.
Observatie! In cateva zile va fi depusa documentatia pentru obtinerea Acordului de Mediu, in conditiile in care SF-ul este finalizat!
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/s-a-gasit-finantare-pentru-podul-de-la-ungheni-ce-spune-un-consilier-al-ministrului-transporturilor--334705.html

sa vedem ce va insemna in realitate acest "in cateva zile"

mirceaeliade

Urtoi a mai scris pe FB:
QuoteÎn această seară mă voi referi doar la tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamț.
Secțiunea 1 și 3, finanțate prin PNRR:
Februarie 2022                        Septembrie 2022
1. Sunt demarate                   1. Procedurile de
procedurile de Mediu               Mediu sunt
prin depunerea                           FINALIZATE!
Memoriului de Prezentare
2. Avizele de Apă NU  erau  2. Avizele de Apă
                                                  au fost obținute!
3. Documentația SF               3. Documentația SF
depusă incomplet                   finalizată pe
La CNAIR în                              capete cu studii
August 2021 cu                        geo avizate
studii geo
incomplete
4. Documentația de                4. Documentația
expropiere era la                      cu identificarea
etapa de inițiere                       proprietarilor
a identificării                             a fost finalizată!
proprietarilor     

Concluzie!
În câteva zile va fi emis Acordul de Mediu pentru cele două secțiuni!
Este un prim Acord de Mediu pe A8, pe care îl așteptăm de câțiva ani buni!
Acelasi "in cateva zile".  Sa vedem ce inseamna in realitate acest termen politicienesc

razvan96

Ținând cont ca decizia e data si draftul AM probabil publicat, până in 10 octombrie cel târziu iese si acordul.

horatiu.cosma

https://www.facebook.com/100003203405254/posts/pfbid02KBn1KSiy9EWJK49aKi6bhf9YUEaarcALtCJyWFLFPgD3o5DRFn1JYkiMrkA2Uv5Yl/

Au făcut o întâlnire ca să stabilească subiectele de discuție ale întâlnirii adevărate  :lol:  :lol:  :lol: .

Dacă nu ne-ar durea lipsa infrastructurii in Moldova, ar putea fi pusă în operă o comedie pe cinste cu guvernarea actuală.

RazesIesean

^ Adica o intalnire preliminara este de obicei necesara sa se stabileasca agenda unei sedinte extinse.
In aceasta ar trebui sa fie detaliata cine prezinta, ce si cum, sa nu fie timpi morti si persoanele relevante sa fie pregatite (corporate type).
Dar mai tare doare (special cand vorbesc de infrastructura din Moldova) cand fac asemenea intalniri si la sedinta extinsa tot in aer sunt si nu au raspunsurile necesare.


~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

mirceaeliade

Urtoi pare sa scrie zilnic pe FB despre A8.  Ar fi bine daca ar fi si ceva mai multa substanta. De acum 2 zile:
QuoteVă informez că astăzi au ajuns la CNAIR experții în tuneluri din Marea Britanie care reprezintă comisia BEI PASSA și care vor face o analiză pe teren, în zona Miercurea Nirajului-Leghin.
De concluziile lor depinde decizia CNAIR în legătură cu închiderea contractului de SF pe tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamt.
Pentru continuarea proiectului așteptăm o singură decizie:
Închiderea contractului de SF și transferul studiilor geo nerealizate în etapa de Proiect +Execuție.
Orice altă variantă înseamnă întârzierea proiectului de către CNAIR!

naivu

Quotetransferul studiilor geo nerealizate în etapa de Proiect +Execuție
Pai nu exact asta e sursa tergiversarii licitatiilor de executie si a surprizelor de dupa semnarea contractului? Un motiv pt care ne evita antreprenorii seriosi? Motivul pt care nu stim daca se vor termina PiSi2+3+4 sau tunelul Meses? De ce nu o licitatie pt completarea SF cu ce trebuie, ca sa stim exact de la ce pornim licitatia?