Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

pentium10

5 case ori 20-40000 euro
vs
158 milioane de euro
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

TibiV

Pot sa fie si 10 case x 100.000 euro...

Dar KingDei14 propune o cocoasa "a la Focsani"...
Si inca o cocoasa scumpa, pe teren accidentat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

S-a analizat, ar fi fost mult mai scump și prin niste dealuri foarte problematice.

cristi5

@KingDei14 Aradul e taiat in doua de cati ani? Chiar nu inteleg fobiile astea focsanene.

mirceaeliade

#3289
Un termen care va intra si in uzul romanilor.  Vrem autostrazi dar nu cumva casa mea de vacanta si ceilalti 3 vecini ai mei sa fie deranjati.  Mai bine taiem muntii cu tuneluri de cativa kilometri decat cumva sa ii expropriem.  Si dupa aia sa ii aplaudam pe chinezi cum pot sa faca autostrazi peste tot la ei.
QuoteNIMBY (or Nimby),[1] an acronym for the phrase "not in my back yard",[2][3] is a characterization of opposition by residents to proposed developments in their local area, as well as support for strict land use regulations. It carries the connotation that such residents are only opposing the development because it is close to them and that they would tolerate or support it if it were built farther away.
https://en.wikipedia.org/wiki/NIMBY

Iar despre Letcani-Ungheni, nu se poate face executie imediata de tip A pana la Letcani, si dupa aia sa se lase DN-ul sa se aglomereze ca sa se dea direct drumul la partea a 2-a din A pana spre granitza?  E cam ciudat ca acum ca s-a bagat si Rep Moldova pe harta TEM sa nu se dea exact pe portiunea finala bani ca sa aiba si basarabenii pana la poarta un punct de legatura modern. Si noua ne-a fost greu sa bagam autostrazi pana nu am vazut pe unguri cu autostrazile pana la granitza noastra.

ovideatza

#3290
pe A8 Iasi Nord as prefera half-profile cat timp creste traficul decat 0 barat.
Asa ca nu mi se pare ok ce propui, sa asteptam sa creasca traficul...

Quote from: mirceaeliade on August 08, 2022, 11:58:58 AMsi dupa aia sa se lase DN-ul sa se aglomereze ca sa se dea direct drumul la partea a 2-a din A pana spre granitza? 

Care DN? Ca nu ai DN direct pe traseul A8 Iasi Nord. Ai doar DN-uri care converg in oras, adicatelea tot traficul greu ar ramane in oras. Sa nu uitam ca A8 Iasi Nord inseamna si centura orasului + legatura la Aeroport + legatura la Spitalul Regional si se leaga de sperantele de alta centura pana la drumul spre Vaslui. Ca nu avem centura la Iasi si nu se intrevede a fi inainte de A8 Nord.

Daca spun ei in SF pe acolo de solutia half-profile, nu de DX, mi s-ar parea extraordinar si cred ca ar fi prima data in vreun SF de A de la noi...(exceptand incercarea decalata in timp cu vreo 10 ani de la A7 centura Bacau)
Crezi ca nu ar tine half profile in nordul orasului la traficul de acum + inca 10 ani? Sa fim seriosi.
Mi-as dori HP in nordul orasului si pe sectorul montan al A8 executat acum (adica in urmatorii 10 ani sa fie integral gata) decat A8 full profile integral peste 30-40 ani...

Mie referirea la HP mi s-a parut una din cele mai bune vesti din ultimii ani pe A8, dupa cea cu tratarea capetelor sectorului montan ca proiecte distincte. Seamana cu "descentralizarea" atat de mult asteptata (sau nu, depinde de unde privesti).

contador

#3291
Quote from: mirceaeliade on August 08, 2022, 11:58:58 AMIar despre Letcani-Ungheni, nu se poate face executie imediata de tip A pana la Letcani, si dupa aia sa se lase DN-ul sa se aglomereze ca sa se dea direct drumul la partea a 2-a din A pana spre granitza?

Ce DN sa mai lasi sa se aglomereze? Ala care traverseaza intreg orasul si e deja blocat la orele de varf?



Feri

QuoteCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR S.A.), anunță publicul interesat asupra deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul "Construire autostrada Târgu_Mureș-Târgu Neamț, secțiunea 1 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului și legătura la autostrada A3"...
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/construire-autostrada-t%C3%A2rgumure%C8%99-t%C3%A2rgu-neam%C8%9B-sec%C8%9Biunea-1-t%C3%A2rgu

mirceaeliade

^daca tin minte bine, planul era sa emita AM pe capetele A8 pana la 4 Oct. dupa astea 10 zile, daca nu sunt reclamatii, pot sa il emita direct?


AlexxC

Nu cunosc prea bine zona dar din harta postata anterior din tot segmentul Letcani-Ungheni ,prioritatea zero ar fi sectorul Letcani-Vanatori (lungime 10km) care ar aduce grosul beneficiilor: centura pe nord, conexiune cu aeroport si viitorul spital si cel mai important creeaza o iesire alternativa din oras spre Tg-Frumos folosind DN24. Restul proiectului pana la Ungheni (lungime 20km) are o importanta marginala avand in vedere MZA-ul actual prin punctul de trecere al frontierei, 3-4000 vehicule pe zi.

contador

#3296
Da, segmentul Letcani -- Vanatori ar scoate ceva TIR-uri din oras, insa conexiunea cu Aeroportul Iasi si cu Spitalul Regional de Urgente ar urma sa fie facuta printr-un nod rutier aflat putin mai la nord de Rediu Aldei, iar de acolo ar mai ramane cam 10 km pana la granita.

Oricum ideea de a termina (temporar) autostrada la Letcani si de a continua apoi spre granita prin DN-urile care aproape trec prin buricul targului e una tare neinspirata.

TibiV

Quote from: Subcarpathia_Engineering on August 11, 2022, 10:42:02 AMhttps://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/comisia-europeana-propune-prelungirea-a-patru-coridoare-de-transport-ten-t-pana-in-ucraina-si-republica-moldova-2028971

A8 - TEN-T Core pana la Chisinau?

A8 este TEN-T Core...

Stiu ca esti nou, dar NU apreciem link-urile "chioare"...

Puteai sa iei un pasaj relevant, daca era greu sa pui tot textul...

QuoteComisia Europeană propune prelungirea a patru coridoare de transport TEN-T până în Ucraina şi Republica Moldova
28.07.2022 17:29

Comisia Europeană a anunţat joi că şi-a modificat propunerea legislativă din luna decembrie 2021 privind revizuirea Regulamentului pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport (TEN-T), în ideea prelungirii a patru coridoare TEN-T până în Ucraina şi Republica Moldova, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.


Printre modificările avute în vedere de Comisie se numără în special prelungirea Coridorul Marea Nordului - Marea Baltică via Lvov şi Kiev până la Mariupol, prelungirea Coridorului TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee până la Odesa via Lvov şi Chişinău precum şi prelungirea coridoarelor Marea Baltică-Marea Adriatică şi Rin-Dunăre până la Lvov.

,,Prin prelungirea a patru coridoare TEN-T până pe teritoriul Ucrainei şi Republicii Moldova, incluzând porturile Mariupol şi Odesa, propunerea noastră va ajuta la îmbunătăţirea conectivităţii de transport dintre aceste două ţări şi UE, facilitând schimburile economice şi conexiuni mai bune pentru cetăţeni şi companii. Aceste coridoare vor fi de asemenea o prioritate cheie în refacerea infrastructurii de transport din Ucraina după terminarea războiului", a declarat comisarul european pentru Transport, Adina Vălean.

De asemenea, propunerea revizuită a Comisiei Europene a scos Rusia şi Belarus de pe harta coridoarelor TEN-T, ,,în contextul actual, cooperarea cu aceste state nu este considerată a fi adecvată şi nici în interesul Uniunii Europene", se precizează în comunicatul Executivului comunitar.

În plus, propunerea Comisiei cere ca noile linii care sunt construite în ţările membre UE care au o graniţă terestră cu Ucraina şi Republica Moldova să fie construite pe baza ecartamentului standard european şi invită statele membre să elaboreze planuri de modificare a liniilor de cale ferată existente, acolo unde sunt justificate economic, la ecartamentul standard european.

Propunerea Comisiei privind revizuirea Regulamentului pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport (TEN-T) este discutată în prezent de Parlamentul European şi Consiliul UE.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

#3298
Nu imi dau seama daca a fost postat deja, dar cred ca oricum a fost prin luna mai:

ovideatza

#3299
Modificari ale sectorului estic al segmentului montan A8 pentru depasire blocaje de mediu (am spus bine?  :) )

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/foto-se-scurteaza-capetele-autostrazii-a8-cel-de-la-motca-se-opreste-la-vanatori--332043.html
QuoteDacă segmentul Tg. Mureş-Miercurea Nirajului are în continuare 25 km, cel de la Moţca până la Tg. Neamţ (Vânători) va avea aproximativ 29 km, în loc de 34, lungimea estimată iniţial. Bucata Vânători-Leghin va fi inclusă în segmentul montan, pentru care avizul de mediu ar putea fi emis spre sfârşitul anului.

[...]

,,Nu exista un traseu stabilit pentru Ungheni-Iaşi-Tg. Neamţ", ne-a spus Adrian Covăsnianu. Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor a adăugat că principalul avantaj al mutării acestui capăt spre est, de la Leghin la Vânători Neamţ, este scoaterea lui din aria protejată omonimă, principala problemă de mediu de pe acest traseu.

La Vânători Neamţ va fi nodul – mai întâi punctul de descărcare a traficului de pe acest segment de autostradă – către DN 15B, nod care iniţial apărea în zona protejată. Acum, ,,se rezolvă problema ocolirii Tg. Neamţ, asigură conectivitatea cu drumul naţional, deserveşte mănăstirile din vecinătatea acestui oraş", a arătat Covăsnianu.


Pe scurt inteleg ca vom avea A7-dupa Tg Neamt. Deci intr-un orizont decent va exista conexiunea Tg Neamt la A7+ocolire Tg Neamt (centura pentru relatia cu A7).
Cam asta se alege pe partea asta de munti in urmatorii 5-7 ani (sper).