Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

slartibartfast

Podul e o zonă periculoasă și restrictivă pentru circulație. Pe câmp, dacă mergi pe jos pe drum și vine o mașină, te mai oprești să te duci alături până trece. Pe pod, nu ai unde să te duci. Acolo trotuarele sunt mai importante. În plus, e bine să ai suportul ăsta la poduri de la început, că e mai complicat să modifici poduri ulterior, pe când lărgirea drumurilor ca să aibă trotuare este mai simplă.

mirceaeliade

cred ca in principiu oamenii cel putin prin Transilvania nu prea au obiceiul sa mearga pe asfalt.  de obicei merg pe marginea drumului, pe pamant.  pe un pod ai parapetul care i-ar obliga sa mearga pe linia aia continua de pe margine.  nu stiu cum conduc altii, dar nu mi se pare ok sa mergi, mai ales la viteze de 90km/h la juma de metru de un pieton care e poate batut de soare sau cu niste tzuica la bord

hvm

Astia care zic ca pietonul poate circula pe marginea drumului as vrea sa ii vad cum isi trimit copilul la scoala pe acel drum pe care ai o latime de 7 metri si cu parapeti inalti de 1 metru pe fiecare margine lipit de banda alba.... iar pe langa el sa treaca doua tiruri in ambele directii care se intampla atunci sa se intalneasca pe pod (presupunem ca tirurile merg cu viteza legala). Ce face copilul care e la mijlocul podului si vede tirurile ca vin din fiecare parte? are de alergat 20m in orice parte sa ajunga pana la marginea podului si daca e pus in continuare parapet pana ajunge la nivel cu solul mai sunt cel putin 200... Nici Usain Bolt sa fie nu se descurca sa ajung la capat inaintea tirului...

La noi in comuna sunt unii copii care merg si 6km pe jos din unul din sate pana la scoala principala din comuna.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hvm

Sper sa nu se trezeasca vreunul sa spuna ca exista autobuze scolare. La noi exista un microbuz de 12 locuri (nu bag mana in foc poate or fi vreo 16 - nush - e ala normal) pentru 5 scoli si o distanta de vreo 30km intre cele mai indepartate doua sate.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Toata discutia asta e ipocrita. Daca exista copii sau adulti care merg pe drumurile alea si trec podurile, e o cerinta pe care proiectantul nu are cum sa o ghiceasca si pe care nu are cum sa o includa in proiect fara ca beneficiarul sa o puna formal. Proiectantul deseneaza un pod, nu face un studiu de trafic pietonal intre localitati. Daca proiectantul e dintr-o tara mai din vest, a proceda chiar corect: acolo nu iti trimiti copiii pe jos pana in satul vecin pe un DJ fara trotuare, sau o faci o singura data, pana vine protectia sociala si ti-i ia. Daca primarii din zona faceau macar trotuare pe vechile trasee de DJ atunci proiectantul avea cum sa ia in considerare continuarea pe pod, altfel nu.

Microbuzele scolare sunt o realitate. Unchiul meu face 5-6 ore pe zi drumuri ca sofer pe microbuz scolar cu 18 locuri, parca, ia profesorii pe la 6 dimineata si copiii in tura a doua, la sfarsit ii duce pe toti acasa. Sunt zeci de kilometri, da, dar nu merge nimeni pe jos mai mult de 500 de metri. Din cate stiu toate scolile au fost dotate cu microbuze acum 2 ani. La fel si postasul, pana si in Bucuresti in zonele de case postasul vine cu bicicleta electrica, e greu de conceput ca in 2022 nu putem sa ii echipam cu o bicicleta macar, dar trebuie extins un pod ca sa mearga pe jos.

Nu zic ca podul nu are nevoie de trotuare, dar e ipocrit sa te astepti de la proiectantul autostrazii sa le faca din proprie initiativa. Daca beneficiarul le-a cerut si nu au fost executate, sa raspunda cine a facut receptia, daca nu sunt cerute atunci discutati cu CNAIR, nu cu proiectantul. In orice caz abordari de genul "think of the children" nu sunt deloc oneste.

hvm

#3275
@Fred:
Si discutia aceasta de care spui, cand ar trebui sa aiba loc cu cnair? Dupa ce s-a terminat sf-ul sau in cadrul singurelor discutii publice cu locuitorii in timpul SF-ului?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Nu discutia cu CNAIR, ci cea in jurul afirmatiei "pe lotul A3 construit de Strabag, au gresit proiectantii si nu au inclus trotuare pe acele pasaje peste autostrada" si urmarea cu copiii si postasii. Aia cu CNAIR e la momentul potrivit, in contextul potrivit, dar cu cuvintele si atitudinea nepotrivite.

Ionut

Poate totuși închidem subiectul.

sillentium

#3278
"In sedinta lunara de progres desfasurata vineri la Prefectura Iasi a reiesit faptul ca, in ciuda informatiilor si sloganurilor optimiste aparute in spatiul public cu privire la trecerea de etapa AMC1 (Analiza Multi-Criteriala Etapa 1) pe tronsonul Tg-Neamt-Iasi-Ungheni, in realitate lucrurile sunt mai complexe, mai complicate si prezinta riscul de noi intarzieri pe sectorul Letcani-Ungheni. Practic, desi scopul AMC1 este de a stabili un numar mai redus de alternative de traseu care sa fie studiate in cadrul Analizei Multi-Criteriale Etapa 2 in vederea stabilirii variantei finale a traseului si profilul transversal aplicabil drumului de mare viteza, din sedinta de vineri am aflat ca se va merge in Etapa 2 cu 4 variante de traseu pentru o cronofagă si dificila analiza detaliata.
Concret, se studiaza din nou la nivel de detaliu fiecare dintre variante, aspect ce va duce la noi intarzieri suplimentare fata de calendarul asumat si pana la definitivarea traseului in vederea efectuarii studiilor geotehnice. "

Sursa
https://www.facebook.com/moldovavreaautostrada/posts/pfbid0RKfDyFuvbwzSzdboyfwh5mDhpCYrnw435qUwBkK1DHkyKSmb3U5NyXNh1ku4Qbn8l

P3trut

Ma lamureste si pe mine cineva, scurt, ce e asa de dificil in alegerea unei variante de traseu la A8 Iasi, exceptand interesele si ambitiile locale?

sillentium

este si o problema cu finantarea pe Letcani - Ungheni (Prut)

" Ieri, in cadrul sedintei de la Prefectura Iasi s-a comunicat faptul ca Jaspers considera costul autostrazii Letcani - Ungheni (Prut) prea scump comparativ cu nivelul de trafic existent si ca doreste fazarea executiei astfel incat ei sa finanteze acum la profil half, adica doar un sens de circulatie si ulterior, cand traficul va creste, sa se faca si cealalta jumatate."

sursa
https://www.facebook.com/irinelion.bucur/posts/pfbid02xuf93nh8aCpCVnebunbRfrJxjCH43uHqF8nR8AfCYEnHwuq35hH19mbA5uPSRwbJl

horatiu.cosma

Deci să înțeleg că practic A8 est e în continuare blocat în același punct în care era și în toamna trecută și că anunțurile triunfaliste că s-a depășit AMC1 au fost doar praf în ochi? Din toamnă discută obsesiv MT-Urtoi-CNAIR-Jaspers dacă să fie Lețcani - Ungheni autostradă completă sau half-profile și încearcă să selecteze un traseu și aflăm că nu au rezolvat nici una dintre problemele astea la AMC1, doar au amânat decizia la AMC2. Totuși, Urtoi în afară de a primi bani publici și a-și construi profilul politic mai face ceva pe acolo?

KingDei14

#3282
Deci s-a stabilit traseul final pe Tg mures Miercurea Nirajului? Nu mai bine faceau cv de genu in loc sa taie orasul in 2?

naivu

Pt ca "ceva de genul" costa, din cauza reliefului, mult mai mult decat varianta propusa! Cat despre taiat orasul in 2, vad ca doar cartierul/satul Santana e de partea cealalta; un pasaj peste/sub A pt drumul de legatura MNiraj-Santana mi se pare o solutie satisfacatoare.

KingDei14

Mda și fix asta ar fi problema, ca nu s bani ))))) Și dacă fac asa trebuie distruse și câteva locuințe. Am văzut ca locuitorii și inclusiv primarul sunt nemulțumiți de decizia asta, dar na, a avut loc o ședință acolo, dacă nu s a stabilit ce și cum, ce sa i faci