Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 15 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

de ce nu mai sunt bani europeni din 2027?  nu se mai fac contracte cu 85% bani de la comisie?

hvm

s-a mai discutat pe forum anul trecut. Din 2027 comisia nu mai da bani pentru rutier. Directia este spre CF.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

ah mersi de clarificare, am scapat discutia respectiva. nu stiu unde exact pe ce topic sa continui discutia asta, dar cu toata "din 2030/2035 nu se mai vand masini pe hidrocarburi" nu mi-e clar ca nu e altceva decat exces de zel.  cel putin pentru cei cu densitate mica de autostrazi, ca noi, se pot face eforturi sa sa atraga bani daca le zicem "autostrada spre noii candidati UE Moldova si UKR"

Feri

QuoteCOMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA (CNAIR), anunță publicul interesat asupra depunerii Raportului privind impactul asupra mediului, a Studiului de evaluare adecvată și a Studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă pentru proiectul "Autostrada Târgu Mureș - Târgu Neamț, Secțiunea III Leghin – Târgu-Neamț (Moțca), propus a fi amplasat pe teritoriul județului Neamț, orașul Târgu Neamț și comunele: Vânători-Neamț, Agapia, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești și Păstrăveni și județul Iași, comuna Moțca, sat Boureni - extravilan"

Tipul deciziei posibile luate de Agenția pentru Protecția Mediului Neamț poate fi emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării de emitere a acordului de mediu. Raportul privind impactul asupra mediului, Studiul de evaluare adecvată și Studiul de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă pot fi consultate la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Piatra Neamț, Piața 22 Decembrie, nr.5, telefon 0233/215049, în zilele de luni-joi orele 8-14 și vineri între orele 8-12 și la sediul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din b-dul Dinicu Golescu 38, sector 1, București, în zilele de luni-joi între orele 9-16 și vineri între orele 9-13. Documentele menționate sunt disponibile și pe site-ul Agenției pentru Protecția Mediului Neamț http://apmnt.anpm.ro – Acasă – Reglementări – Acord de mediu – Documentații în procedura EIA și EA – Liste de control etapa de definire – Dezbateri publice rapoarte studii EIA și al titularului http://www.cnadnr.ro/ .

Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului, a studiului de evaluare adecvată și a studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă  va avea loc la sediul:

- Primăriei comunei Moțca, jud. Iași, în data de 24.08.2022 începând cu orele ora 15.30;

- Primăriei comunei Petricani, jud. Neamț în data de 25.08.2022 începând cu orele 15.30;

Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/opinii/observații privind documentele menționate la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Neamț din Piatra Neamț, Piața 22 Decembrie, nr.5, telefon 0233/219695, pe e-mail la adresa office@apmnt.anpm.ro sau pe fax la nr. 0233/215049, până la data de 25.08.2022.


Anunțul și linkurile cu documentația de mediu: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/autostrada-t%C3%A2rgu-mure%C8%99-t%C3%A2rgu-neam%C8%9B-sec%C8%9Biunea-iii-leghin-%E2%80%93

mirceaeliade


florin.ciubotariu

QuoteAutostrada Unirii-A8
Tronsonul Tg.Neamț-Ungheni
Acum cinci minute s-a încheiat ședința de la CNAIR, în legătură cu etapa AMC 1 pe acest tronson.
Au participat specialiști din cadrul CNAIR, respectiv departamentul Mediu și UIP A8, Director Tehnic, Proiectantul Consitrans și Geostud,  Jaspers și subsemnatul ca reprezentant al MT.
Concluzia Jaspers:
" Noi nu mai avem probleme legate de AMC 1.
Se poate trece la AMC 2 și așteptăm metodologia  pentru această etapă"
Răspuns proiectant Consitrans:
" Săptămâna viitoare vom transmite metodologia pentru AMC 2"
Voi urmări în continuare modul în care se desfășoară analiza în AMC 2 și voi reveni cu detalii.
Hai că se poate!

Sursa: FB Catalin Urtoi

KingDei14

 Cand se ajunge la AMC 2 se trece la stabilirea traseului final?

cristi5

#3262
Acelasi consilier Personal al ministrului ne anunta ca soarta A8 ardelean se va decide in 1-3 august cand vor avea loc dezbaterile de mediu la primarii :)

Acciona a depus documentatia de mediu (SEICA, EA si RIM) pt TgMures- Miercurea Nirajului. Acordul de mediu a fost respins acum 11 ani... Drama si suspans.

Pentru ca restul postarii e bullshit (dorinta numitului de a arata ca lucreaza, poate-poate prinde un post permanent, nu dependent de un ministru trecator), preiau aici doar programul

- Primăria Miercurea Nirajului - 01.08.2022, ora 16.00

- Primăria Gălești - 01.08.2022, ora 17.30

- Primăria Păsăreni - 02.08.2022, ora 16.00

- Primăria Acățari  - 02.08.2022, ora 17.30

- Primăria Crăciunești - 03.08.2022, ora 16.00

- Primăria Gheorghe Doja - 03.08.2022, ora 17.30

Ar fi foarte interesant daca cineva are timp sa se duca la macar una din aceste dezbateri. Pacat ca nu sunt si online, oare de ce? :)

pentium10

#3263
Live din M Nirajului

https://www.facebook.com/marton.kodok/videos/1069149013961260/?__tn__=%2CO

later edit:

Am fost la dezbaterea despre studiul asupra mediului referitor la #autostradaA8.
Prima dezbatere din cele 6 stabilite a fost la Primaria Miercurea Nirajului.
Voi fi foarte scurt:
- s-a vorbit despre impactul asupra mediului intrun rezumat de circa 8 minute
- apoi masa a inceput tot feluri de discutii, si sala a devenit zgomotoasa
- momentul oportun sa intrebi sala daca cineva are obiectii, normal, cetatenii s-au cei interesati nici nu stiau ca e momentul sa reactioneze, deci fara reale observatii in acest punct al sedintei.
- apoi a inceput podiumul (de aici incepe streamingul live)
- defapt toata intalnirea a fost un podium de discutii, un director, un deputat, un secretar de stat, unii din Iasi, altii din Mures, toti facand "discurs".
- intrun fel exprimau un gand pozitiv, dar fara actiune reala, si erau la amabilitati, ca nimeni nu s-a luat de nimeni
- la un moment dat a fost intrebata Milvus - asociatia care a propus 3 ecoducte din cate am inteles, si ei au avut un "discurs" "uns", si au afirmat ca totul e in regula cu studiul asupra mediului, si nu trebuie facute modificari
- parca e cel mai bine pregatit proiect, toata lumea a fost in principiu de acord
- Oare chiar asa sa fie?
- Vom vedea.

La final am fost singurul care a vorbit despre 2 obiectii reale.
1. Legatura de la capatul A3 existent pana la nodul A3-A8 cum stim de pe era Bechtel, ESTE inclus in acest studiu, si mi s-a CONFIRMAT ca nu exista in planse desenat acest traseu. Deci nu e cel mai bine pregatit proiect, demontez din start.
Nu stim cum arata nodul A3 - drum de legatura catre TgMs

2. Le am explicat ca pe lotul A3 construit de Strabag, au gresit proiectantii si nu au inclus trotuare pe acele pasaje peste autostrada catre Cerghid si Acatari.
Si am rugat sa se consemneze in procesul verbal a sedintei ca pentru sectorul A8, toate pasajele care sunt asfaltate, sa fie proiectate cu trotuare. Fiind vorba de sate care sunt rupte de comune, e imperios necesar asiguarea unei treceri pietonale a autostrazii.
Ancorat in realitate a fost primarul din Miercurea Nirajului care a subliniat ca probleme locale sa fie tratate prioritar fata de probleme gen ursu, si pasarea. A8 e pentru oameni.
Oamenii simpli localnici, desii au fost in sala, circa 5 la numar, nu erau pregatiti. E nevoie si de educarea lor, sa inceapa sa exprima doleanta lor. Azi nu s-a intamplat.

Procesul verbal a fost semnat de peste 25 de participanti.
Poza poate fi preluata de presa chiar si fara mentionarea sursei.

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

#3264
a doua zi, de la cineva din sala am primit poza asta



Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

TibiV

Nu chiar excelent...

"Și cu aceasta, au mai făcut un pas până la prima tăiere a copitei."

WTF?!?!?...

"Ezzel pedig újabb lépést tettek az első kapavágásig."

Este o diferenta (mare) intre prima tăiere a copitei si prima sapa/cazma ...
 ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

KingDei14

Excelenta treaba Pentium! Vei merge și la celelalte ședințe?

Fred

#3268
Quote from: pentium10 on August 01, 2022, 04:33:02 PM2. Le am explicat ca pe lotul A3 construit de Strabag, au gresit proiectantii si nu au inclus trotuare pe acele pasaje peste autostrada catre Cerghid si Acatari.
Si am rugat sa se consemneze in procesul verbal a sedintei ca pentru sectorul A8, toate pasajele care sunt asfaltate, sa fie proiectate cu trotuare. Fiind vorba de sate care sunt rupte de comune, e imperios necesar asiguarea unei treceri pietonale a autostrazii.
La modul cel mai serios: nu sunt trotuare nici intre sate. Podurile peste autostrada sunt in afara localitatilor, poate merg oamenii cu bicicleta intre localitati dar mai rar pe jos. Daca poti merge intre 2 sate fara trotuar pe marginea drumului de ce nu poti merge si 40 de metri peste un pod in acelasi mod? Da, pe termen lung ar fi putut sa prevada 2 metri de spatiu pentru pietoni si biciclete in ideea construirii unei alei de 2 metri pe langa drum care sa lege satele, cum am vazut prin Olanda, dar nu poti sa dai vina pe proiectantii unei autostrazi ca nu au inclus ceva ce nu a fost cerut si nici nu e rezonabil de previzibil. Era treaba primarilor din localitatile alea sa ridice problema daca e una reala.

Si ideea de "trotuare" e ambigua, ce trotuare am vazut pe marginea podurilor sunt 2 chestii foarte inguste (chiar si 60-80cm) pe fiecare parte a podului, pe unde se pot intersecta 2 pietoni, in loc de o singura cale lata de 2 metri pe o singura parte.

pentium10

simplu de inteles:

- sunt postasi care inca umbla pe jos intre sate (nu au in dotare biciclete, masini etc)
- sunt copii care umbla la scoala/after school pe jos
- asa arata pasajul de la DJ151D intre Ungheni si Acatari peste A3 dat in trafic anul trecut - e pericol public daca vrei sa treci autostrada pe jos sau cu bicicleta

nu e o mare cerere sa prevada 1.5 metrii de latime pentru un trotuar - si doar acolo unde pasajele sunt peste autostrada

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures