Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Orice proiect de Lege/HG trebuie sa aiba o Nota de fundamentare / Expunere de motive care explica de ce este necesara reglementarea respectiva...

Ce scrii acolo? "Pentru ca platim aproape degeaba o institutie total imbecila si incompetenta, numita CxxxxR, Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege..." ?!?!...  >:(

Iar legi pe o singura speta nu pot fi date decat in regimuri dictatoriale/absolutiste.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

Nu imi e clar daca asta sugereaza segmentarea SF sau doar AM

>Anunț public privind dezbaterea publică asupra depunerii Raportului privind impactul asupra mediului, a Studiului de evaluare adecvată și a Studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă pentru proiectul "Construire autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, secțiunea 1 Târgu Mureș – Miercurea – Nirajului și legătură la autostrada A3" propus a fi amplasat în județul Mureș, loc. Miercurea Nirajului, extravilan și intravilan, comunele Gheorghe Doja, Crăciunești, Acățări, Păsăreni și Gălești.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/anun%C8%9B-public-privind-dezbaterea-public%C4%83-3

Ionut

Păi e clar. Scrie că e vorba de RIM, SEA, SEICA pentru capătul de vest. Procedura de mediu este deschisă separat pe capete, tocmai pentru a putea merge înainte cu lucrările.

vancouver

Se va proceda in felul urmator:
- se segmenteaza AM, se scoate mai repede pe capete
- dupa ce toata documentatia de mediu e gata pe capete, proiectantul se va ocupa cu forte maxime de mediu pe zona de mijloc
- pana e gata AM si pe zona centrala se continua pregatirea licitatiilor pentru capete
- in ziua in care AM va fi complet pt. Tg. Neamt - Tg. Mures se urca in SICAP licitatiile pentru capete

Situatia e cam asa:
- sectiunea 1, capat vestic = studii mediu 100%, s-a declansat dezbaterea publica
- sectiunea 3, capat estic = studii mediu 95% - urmeaza probabil si aici in cateva zile sa fie gata si sa se porneasca dezbaterea publica
- sectiunea 2 de mijloc (montana) = studii mediu 40-50%, cand termina pe sect. 3 intra cu toti oamenii pe sectiunea 2

Legat de dezbaterea publica, aceasta are nevoie ca sa nu poata fi ulterior contestata de minim 1 luna inainte publicare anunt. Deci pe sect. 1 va avea loc dezbaterea propriu-zisa pe final de iulie inceput de august, in fiecare localitate de pe traseu (la primarie daca am inteles bine), cate 2 localitati pe zi.

Targhetul este AM complet in dec. 2022.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

Nu stiu de ce am impresia da parca anul trecut se vorbea ca vom fi unde suntem acum prin trimestrul 1 ca sa fie totul predat vara.  vad ca e mijlocul verii, deci minim juma de an intarziere la termenele negociate de pe vremea lui Drula

cove_adrian

Ieri, 21.06.2022, la Primăria Municipiului Iași a avut loc o dezbatere tehnică despre autostrăzile ce tranzitează județul Iași: A7 și A8.
ONG-urile de specialitate din Moldova (MoldovaVreaAutostradă,MișcareapentruDezvoltareaMoldovei și ÎmpreunăpentruA8) ce militează, propun soluții tehnice, promovează cu pasiune și dedicare proiectele Moldovei NU au fost invitate!
Intuiesc că a fost o întâlnire secretă (cu ușile închise) din moment ce ONG-urile specializate pe infrastructură și nici presa nu au fost invitate. Posibil 'deranjau' intrebările legitime și argumentele ce puteau fi prezentate de membrii asociațiilor civice ce militează pentru A7 si A8 din poziții neremunerate, civice și voluntare.
Din informațiile din mediul online aflăm că s-au prezentat noi termene față de întârzierile deja acumulate în 2022 și cunoscute de mediul ieșean vis-a-vis de A7 și A8.
Dacă tot s-au vehiculat noi termene îmi permit să menționez următoarele:
➡1) în 𝗺𝗮𝗿𝘁𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 conform CNAIR trebuia să avem Acordul de Mediu obținut pe secțiunile din PNRR din sectorul montan. Info aici: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/stadiul-contractului-de-servicii-
➡2) în 𝗺𝗮𝗶 𝟮𝟬𝟮𝟮 conform CNAIR trebuia să avem predat Studiul de Fezabilitate pe Ungheni-Iași-Tg. Neamț.
➡3) în 𝗶𝘂𝗻𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 conform CNAIR trebuia să avem Acordul de Mediu obținut pe secțiunea inter-capete din sectorul montan. Info aici: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/stadiul-contractului-de-servicii-
➡4) în 𝗶𝘂𝗻𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 conform calendar CNAIR trebuia să avem obținut Acordul de Mediu pentru podul de la Ungheni
Patru (4!) calendare ratate în 2022!
Pentru a fi siguri că nu mai apar întârzieri adiționale, autoritățile centrale au împins calendarele către finalul anului 2022.
Date fiind întârzierile de mai sus mă declar "moderat-optimist" vis-a-vis de noile angajamente.
P.S. Nu s-a vehiculat niciun termen pentru obținerea Acordului de Mediu pentru podul de la Ungheni! 
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

elphax

le amana pana le anuleaza de tot ...  >:(

mirceaeliade

#3247
>Termenele CNAIR pentru Autostrada Unirii: ,,Capetele" de la Târgu Mureș și Târgu Neamț, finanțate prin PNRR, lansate în licitație pentru proiectare și execuție pe 15 decembrie

QuoteLansarea licitației până la sfârșitul anului înseamnă, practic, că s-a depășit problema ecoductelor de 36 de milioane de euro.
Iată termenele asumate de către CNAIR și proiectantul Acciona pentru tronsonul Tg.Mureș – Tg.Neamț:
Sectorul 1, Tg.Mureș – Miercurea Nirajului, finanțare PNRR
– Emitere Acord de Mediu – 4 Octombrie 2022
– Întocmire Documentație Atribuire – 15 Noiembrie 2022
– Demarare Procedură Achiziție – 15 Decembrie 2022
Sectorul 3, Leghin – Tg.Neamț (Moţca), finanțare PNRR
– Emitere Acord de Mediu – 4 Octombrie 2022
– Întocmire Documentație Atribuire – 15 Noiembrie 2022
– Demarare Procedură Achiziție – 15 Decembrie 2022", a transmis consilierul lui Grindeanu, care se ocupă de proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei.
În privința tronsonului de mijloc, Miercurea Nirajului – Leghin (cel mai greu pentru că traversează munții), este asigurată finanțarea parțială prin POT – Programul Operațional Transport 2021-2027, acordul de mediu va fi emis în noiembrie, iar licitația pentru proiectare și execuție va fi lansată în ianuarie 2023.

Sincer pare praf in ochi sa dai voie 3.5 ani proiectantului sa faca un SF+AM si sa te astepti executantul sa aiba doar 3 ani la dispozitie pt PT+executie. Termenul anterior era in Aprilie dar acum cer 8+ luni in plus.  Ceva miroase putred.

https://economedia.ro/termenele-cnair-pentru-autostrada-unirii-capetele-de-la-targu-mures-si-targu-neamt-finantate-prin-pnrr-lansate-in-licitatie-pentru-proiectare-si-executie-pe15-decembrie.html

GDC

Jocul e simplu: amână până vor spune că nu s-a mai putut din tot felul de cauze: mediu, Drulă, Soroș, extratereștri.
Imediat după vestea asta, va veni și "salvarea": relicitarea pe A13 care "oricum e singura trecere fezabilă a Carpaților". Poate vă e cunoscută fraza de la roșii de Bacău. ;)

mirceaeliade

Quote,,În Moldova societatea civilă nu mai are răbdare şi dacă CNAIR nu va urgenta soluţionarea din punct de vedere juridic a studiului de fezabilitate pe tot tronsonul Tg. Mureş-Tg. Neamt, în soluţia propusă, adică închiderea contractului, iar acele studii geo care nu au putut să fie realizate (din condiţii dificile de relief – muntos) să fie trecute în contul fazei de Proiectare + Execuţie pentru a câştiga timp, vor fi nemulţumiri majore în rândul cetăţenilor din Moldova! Le-am transmis şi personal celor din conducerea CNAIR, dar am considerat că este bine să fie informată şi opinia publică", a afirmat Cătălin Urtoi.

https://www.g4media.ro/consilier-al-ministrului-transporturilor-in-moldova-societatea-civila-nu-mai-are-rabdare-daca-cnair-nu-va-urgenta-studiul-de-fezabilitate-pe-intreg-tronsonul-targu-mures-targu-neamt-din-a8-vor-fi.html

survola

O să iasă lumea în stradă?
Hai să fim serioși.

cristi5

Da, cei 4000 de soferi pe zi vor iesi in strada cu schimbul.

Pai e forma ditai consilierului ministrului de a-si masca neputinta.

Cand proiectul va intarzia si mai tare, o sa zica "v-am spus eu"

Omul mai face si altceva decat cascadorii din astea mediatice? Ca nu vad cu ce ajuta ele imaginea ministrului, sau proiectele in sine.

GDC

#3252
@cristi5 e a doua oară când te joci cu cifrele ca să denaturezi adevărul și de acum încep să cred că e doar rea voință. Cei 4000 pe zi nu trebuie să iasă cu schimbul ci doar o dată toți care ar merge într-o lună. Dar la cum pui tu problema sună ca și cum numai 4000 de oameni ar fi interesați de autostrada asta. Îi uiți pe cei care ocolesc acum pe nord doar fiindcă le e greață de calitatea drumului pe DN15 și DN12C. Și încă nu ți-ai corectat afirmația cum că sectorul montan de A8 are 180 de km. Am înțeles, ești împotriva A8, sper că nu e și poziția API în general.

Că Urtoi mănâncă delicii turcești e adevărat. De când a venit el consilier nu a făcut nimic pentru nici un sector de autostradă în Moldova, totul a mers din inerție. Dar nici pe tine nu te văd venind cu soluții.

Și oamenii din Moldova probabil nu vor ieși în stradă. Dar la următoarele alegeri vor căuta alternative. Și pentru cei care speră că alternativa va fi USR, mă tem că nu va fi așa. Mă tem să nu fie vreun aur, platină sau ce-o mai ieși atunci.

cristi5

#3253
@GDC
De fapt mesajul meu era despre acest consilier care la potentialul clamat inainte sa se ceara consilier (ia-ma consilier, ca de nu, te injur zilnic in presa) trebuia sa fie deja cu plugul in teren si sa infiga tzarusi.

Nu sunt deloc importiva A8 (cred doar ca A13 montan e ceva mai fezabil, dar *nu* cred ca sunt neaparat alternative ori-una-ori-alta). A8 montan e un proiect extrem de mare si greu, si mi-e teama ca va fi greu de finantat din cauza raportului cost/beneficiu care sper ca putem fi de acord ca e mare. Gasesti mai sus pe topic cateva solutii pe care le-am propus pentru imbunatatirea acestui raport (scazut costuri, in principiu, inceput cu zonele grele care inlcouiesc serpentine, si pt ca au raport cost/beneficiu mai bun, ca economisesc motorina)

Banui tot mai tare ca exista o legatura intre trafic mic si lipsa de interes politic si administrativ. Lipsa de interes e o posibila explicatie pentru mismanagementul cras cu care a fost tratat SFul in zona de munte. Si tocmai la trezit interesul, consilierul de mai sus nu a reusit mare lucru.

hefaistos

Deocamdata A8 are SF aproape de finalizare macar pe capetele premontane si finantare asigurata prin PNRR in timp ce A13 are un SF proaspat reziliat pe zona de munte.
Trebuie reamintit, se pare, ca A13 nu e de la Brasov la Bacau ci de la Sibiu la Bacau. Asa ca A7 are un avans de timp de 2-3 ani
Dar asa cum am pierdut o generatie (aproape 20 de ani) cu trecerea Carpatilor spre sud, prin "competitia" Valea Oltului - Valea Prahovei om pierde inca una pana alegen traseul spre Moldova.
Sa nu uitam ca din 2027 ioc bani europeni pe auto, deci dupa 2025 s-ar putea sa vedem iar scheme califragilistice, gen Parteneriat Public Privat, atribuire prin negocieri directe, concesiune pe 30 de ani cu sume garantate de guvern, rezilieri si reluari de la 0.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.