Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

GDC

De curiozitate: domnul Urtoi nu mai urlă nimic despre întârzierile inacceptabile la capetele A8 montan prin PNRR? Că tare preocupat era când erau "ăilalți" la putere.

Au venit foștii mari făuritori de PPP înapoi la putere, iar intră A8 la naftalină. Dă-l în mă-sa de PNRR. "Îl renegociem".

Acum trecând peste nervi: care mai e stadiul? Mai e vreo șansă cu capetele astea prin PNRR?

Ionut

În ritmul ăsta, nu. Că se scarpină în cap ca să găsească o soluție pentru a le plăti spaniolilor capetele când ei pot fi plătiți, conform contract, doar dacă livrează tot SF-ul.

cristi5

@GDC domnul Urtoi a fost angajat la MT. Probabil asta era scopul agitatiei precedente. Sau na, putem zice ca acum a vazut realitatea din interior si l-a lasat fara cuvinte :)

Ministrul ieri la Digi24 zicea ca AM se va da pe toata lungimea A8, ceea ce s-a intamplat si pe alte proiecte. Nu inteleg cum se pupa asta cu ideea de "SF livrat numai pe capete"

endre.kemenes

@GDC
A urlat si el si Catalin Bucur zilele astea:
1. Catalin Urtoi: https://www.facebook.com/urtoi.catalin/posts/pfbid0CHfjbzRo2hho4wtj8D2MJjQEosMPQzBZZqaqhE3j8C9kebuyuANQ5Jo91zvAW96Kl
QuoteÎn urma emisiunii de ieri de la  DIGI TV, unde Ministrul Transporturilor, dl Sorin Grindeanu a spus că este "moderat optimist" în legătură cu realizarea capetelor de pe tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamț de pe A8 am fost interpelat imediat, într-o ședință de criză de către colegii de la asociația Împreună Pentru A8 și Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, asociații care m-au susținut pentru ocuparea funcției de Consilier la cabinetul Ministrului Transporturilor.
În urma discuțiilor care au avut loc aseară, colegul Irinel Bucur a postat astăzi câteva idei, iar eu personal le-am preluat, deoarece sunt de acord cu această poziție.
Mâine voi prezenta Ministrului Transporturilor decizia asociațiilor și voi face în continuare toate demersurile pentru ca acest proiect să nu rateze PNRR-ul, doar că poziția mea nu este una executivă sau decizională.
În acest moment decizia este la CNAIR!
Eu dacă aș fi fost directorul general CNAIR (fără apropo-uri) aș fi eliminat în primul rând timpii care se pierd în luarea unor decizii și care stau în semnătura șefului (vezi decizia cu ecoductele), sau aș fi grăbit decizia juridică pe contractul cu Acciona.
Aici se cunoaște situația și soluția încă de pe timpul lui Cătălin Drulă, dar nimeni nu-și asuma o decizie!
Și uite așa trece timpul, iar proiectul acesta riscă să piardă finanțarea PNRR.
Știu că sunt urmărite postările mele și sper ca mâine să nu mi se închidă ușile pe la CNAIR.
Eu nu fac politică și nu mi-am sacrificat zilele departe de casă pentru a asista la o tragere de timp într-un stil pur românesc.

2. Irinel Bucur: https://www.facebook.com/irinelion.bucur/posts/pfbid02Bbb45dBSiy4xhypo5JSz8XB7qDeSjXbB28BX5NeAAqhGhaddofj1Pv9wASGiKZGCl
Quote𝗖𝗔𝗣𝗘𝗧𝗘𝗟𝗘 𝗔𝗨𝗧𝗢𝗦𝗧𝗥𝗔𝗭𝗜𝗜 𝗔𝟴 𝗜𝗡 𝗖𝗥𝗜𝗭𝗔 𝗗𝗘 𝗧𝗜𝗠𝗣?
➡️ In urma emisiunii de la Digi24 in care a fost prezent Ministrul Transporturilor si in care au fost prezentate mai multe informatii in ceea ce priveste infrastructura rutiera din Moldova, finantata prin PNRR (A8 – capete), asociatia Impreuna Pentru A8 s-a reunit de urgenta, chemandu-l pe consilierul ministrului pentru a analiza situatia.
♨️ 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗮 𝗮𝗳𝗶𝗿𝗺𝗮𝘁 𝗰𝗮, 𝗶𝗻 𝗰𝗲𝗲𝗮 𝗰𝗲 𝗽𝗿𝗶𝘃𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗰𝗮𝗽𝗲𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗔𝟴, 𝗲𝘀𝘁𝗲 "𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗮𝘁 𝗼𝗽𝘁𝗶𝗺𝗶𝘀𝘁" 𝗰𝗮 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗲𝗮 𝘀𝗲 𝘃𝗼𝗿 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮 𝗶𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗮𝘀𝘂𝗺𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗣𝗡𝗥𝗥 (𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁 𝟮𝟬𝟮𝟲) 𝘀𝗶 𝗰𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗯𝗹𝗲𝗺𝗮 𝘁𝗶𝗻𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗰𝗼𝗿𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗺𝗲𝗱𝗶𝘂 𝗱𝗲𝗼𝗮𝗿𝗲𝗰𝗲 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝘁𝗿𝗮𝘃𝗲𝗿𝘀𝗮𝘁𝗲 𝘇𝗼𝗻𝗲 𝗽𝗿𝗼𝘁𝗲𝗷𝗮𝘁𝗲!
⚠️ 𝗖𝗿𝗲𝗱𝗲𝗺 𝗰𝗮 𝗺𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗮 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻𝘁𝗮𝘁 𝗱𝗼𝗮𝗿 𝗷𝘂𝗺𝗮𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗽𝗿𝗼𝗯𝗹𝗲𝗺𝗮 𝘀𝗶 𝗻𝘂 𝗰𝗲𝗮 𝗺𝗮𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗮, 𝗱𝗼𝗰𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝗰𝗼𝗿𝗱𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗺𝗲𝗱𝗶𝘂 𝗳𝗶𝗶𝗻𝗱 𝗴𝗮𝘁𝗮 conform EPC (subcontractantul care se ocupa de acest aspect, cu experienta si pe Pitesti - Sibiu) si celor din CNAIR, 𝘀𝗶𝗻𝗴𝘂𝗿𝗮 𝘀𝗶𝗻𝗰𝗼𝗽𝗮 𝗳𝗶𝗶𝗻𝗱 𝗼 𝗱𝗲𝗰𝗶𝘇𝗶𝗲 𝗮 𝗖𝗡𝗔𝗜𝗥 𝘀𝗶 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 ca sa accepte, la o investitie de 6.4 miliarde euro, daca se finanteaza 2 ecoducte de 18 milioane fiecare, ecoducte necesare ca sa poata traversa ursii, habitatul lor de tranzit fiind afectat de noua autostrada iar ecoductele sunt in conformitate cu legislatia europeana. Este fals inteles public ca in ariile naturale nu se pot construi autostrazi, singura conditionalitate fiind legata de mai multe lucruri ce trebuie facute pentru a proteja acel habitat.
‼️ 𝗘𝘀𝘁𝗲 𝗶𝗻𝗰𝗿𝗲𝗱𝗶𝗯𝗶𝗹 𝗶𝗻𝘀𝗮 𝗰𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗮𝗽𝗲 𝟯 𝘀𝗮𝗽𝘁𝗮𝗺𝗮𝗻𝗶 𝘀𝗲 𝘀𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁 𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮𝗷 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗼 𝘀𝘂𝗺𝗮 𝗱𝗲 𝟯𝟲 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝟲.𝟰 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗮𝗿𝗱𝗲, 𝗮𝘁𝗮𝘁 𝗰𝗮𝘁 𝗶𝗻𝘀𝗲𝗮𝗺𝗻𝗮 𝘁𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝗧𝗴. 𝗠𝘂𝗿𝗲𝘀 – 𝗧𝗴. 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁, 𝗮𝗱𝗶𝗰𝗮 𝗳𝗶𝘅 𝟬.𝟱𝟲% 𝗱𝗶𝗻 𝘁𝗼𝘁𝗮𝗹 iar acest aspect 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝗿𝗲𝘇𝗼𝗹𝘃𝗮𝘁 𝗨𝗥𝗚𝗘𝗡𝗧, prin acord in urmatoarea saptamana si mers mai departe!
♨️ Intre timp, 𝗲𝘅𝗶𝘀𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗮𝗿𝗲 𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮𝗷 𝗹𝗮 𝗮𝗰𝗰𝗲𝗽𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗴𝗲𝗼, 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝗶 𝗲𝗳𝗲𝗰𝘁𝘂𝗮𝘁𝗲 𝗰𝗮𝗻𝘁𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝘃 𝗰𝗼𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺 𝗮𝘀𝘂𝗺𝗮𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗼𝗳𝗲𝗿𝘁𝗮 𝗰𝗮𝗻𝘁𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝘃𝗮 𝘀𝗶 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗻𝗰𝗶𝗮𝗿𝗮, oferta ce este parte din contract, 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗻𝘁𝘂𝗹 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗮𝗻𝗱 𝗰𝗵𝗶𝗮𝗿 𝗱𝘂𝗯𝗹𝘂𝗹 𝗰𝗮𝗻𝘁𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗶 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝗮𝘁𝗲 𝘀𝗶 𝗼𝗳𝗲𝗿𝘁𝗮𝘁𝗲. CNAIR la presiunea civica exercitata in urma mai multor proteste din 2018 si 2019 si inainte de alegerile europarlamentare, a acceptat oferta ca fiind conforma chiar daca cantitativ numarul de foraje geo nu erau suficiente iar oferta nu trebuia acceptata de prima data, lucru recunoscut si de CNAIR in timpul sedintelor de monitorizare si progres!
🆘👉 𝗗𝗮𝗰𝗮 𝗮𝗰𝗲𝗮𝘀𝘁𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗯𝗹𝗲𝗺𝗮 𝗻𝘂 𝘀𝗲 𝗿𝗲𝘇𝗼𝗹𝘃𝗮 𝗶𝗻 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝘀𝗰𝘂𝗿𝘁 𝘁𝗶𝗺𝗽, 𝗻𝗲 𝗽𝘂𝘁𝗲𝗺 𝗹𝘂𝗮 𝗮𝗱𝗶𝗼 𝗰𝘂𝗿𝗮𝗻𝗱 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗽𝗼𝘀𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗶𝗶 𝗰𝗮𝗽𝗲𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗔𝟴 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗶𝗻 𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁 𝟮𝟬𝟮𝟲. 𝗔𝘀𝗼𝗰𝗶𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗮 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁 𝘂𝗻 𝗴𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰 𝗚𝗮𝗻𝘁𝘁 𝗰𝘂 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗲𝗹𝗲 𝘀𝗶 𝘁𝗶𝗺𝗽𝗶𝗶 𝗻𝗲𝗰𝗲𝘀𝗮𝗿𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝘂𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁.
🆘👉 𝗟𝘂𝗰𝗿𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝘀𝗮 𝗺𝗲𝗿𝗴𝗮 𝗰𝗲𝗮𝘀 𝗱𝗮𝗿 𝗰𝗲𝗮𝘀 𝗲𝗹𝘃𝗲𝘁𝗶𝗮𝗻 si in maxim 4 luni trebuie sa existe si acord de mediu pe zona montana plus receptionat SF-ul. 𝗖𝗼𝗼𝗿𝗱𝗼𝗻𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝘀𝗮 𝗳𝗶𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗺𝗽𝗹𝗮𝗿𝗮 𝘀𝗶 𝗽𝗿𝗲𝗰𝘂𝗺 𝘁𝗮𝗿𝗮 𝗻𝘂 𝗮 𝗺𝗮𝗶 𝘃𝗮𝘇𝘂𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗶𝗻𝘀𝘁𝗶𝘁𝘂𝘁𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗯𝘂𝗴𝗲𝘁𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝘂𝘁𝗲𝗮 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗮 𝗰𝗮𝗽𝗲𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗔𝟴 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗹𝗮 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁 𝟮𝟬𝟮𝟲.
🆘👉 𝗥𝗲𝗽𝗲𝘁, 𝗱𝗮𝗰𝗮 𝘁𝗼𝘁𝘂𝗹 𝗺𝗲𝗿𝗴𝗲 𝗰𝗲𝗮𝘀 𝗲𝗹𝘃𝗲𝘁𝗶𝗮𝗻, 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 𝗔𝗹𝘁𝗳𝗲𝗹 𝘀𝗽𝘂𝗻𝗲𝗺 𝗮𝗱𝗶𝗼 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗮𝗰𝘂𝗺 𝗶𝗮𝗿 𝘃𝗶𝗻𝗼𝘃𝗮𝘁𝗶𝗶 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝗮𝗿𝗮𝘁𝗮𝘁𝗶 𝗰𝘂 𝗱𝗲𝗴𝗲𝘁𝘂𝗹 𝘀𝗶 𝗻𝗲 𝘃𝗼𝗺 𝗮𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮 𝗰𝗮-𝗶 𝘃𝗼𝗺 𝗮𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗽𝗲 𝘁𝗼𝘁𝗶!
⚠️ 𝗗𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗚𝗲𝗻𝗲𝗿𝗮𝗹 𝗖𝗡𝗔𝗜𝗥 𝗮𝗿𝗲 𝗢𝗕𝗟𝗜𝗚𝗔𝗧𝗜𝗔 𝗦𝗔 𝗥𝗘𝗭𝗢𝗟𝗩𝗘 𝗽𝗿𝗼𝗯𝗹𝗲𝗺𝗲𝗹𝗲 𝗨𝗥𝗚𝗘𝗡𝗧 𝘀𝗮𝘂 𝘀𝗮 𝗽𝗹𝗲𝗰𝗲 𝗱𝗮𝗰𝗮 𝗻𝘂 𝗲 𝗰𝗮𝗽𝗮𝗯𝗶𝗹 𝘀𝗮 𝗼 𝗳𝗮𝗰𝗮! Imi pare rau ca sunt extrem de categoric dar in mediul privat, daca la prima problema te blochezi si nu rezolvi, pleci acasa, mai ales ca 𝘀𝗼𝗹𝘂𝘁𝗶𝗮 𝗲𝘅𝗶𝘀𝘁𝗮, 𝘀-𝗮 𝗺𝗮𝗶 𝗮𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝘁 𝗽𝗲 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 𝘀𝗶 𝘀-𝗮 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻𝘁𝗮𝘁 𝗰𝗼𝗻𝗱𝘂𝗰𝗲𝗿𝗶𝗶 𝗖𝗡𝗔𝗜𝗥 𝗶𝗻𝗰𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝘂𝗿𝗺𝗮 𝗰𝘂 𝟮 𝗹𝘂𝗻𝗶 𝗰𝗮𝗻𝗱 𝘀-𝗮 𝗳𝗮𝗰𝘂𝘁 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗽𝗲𝗹𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻 𝗰𝗮𝗱𝗿𝘂𝗹 𝘀𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁𝗲𝗶 𝗗𝗜𝗡 𝟳 𝗔𝗣𝗥𝗜𝗟𝗜𝗘 𝗿𝗮𝗺𝗮𝘀𝗮 𝗳𝗮𝗿𝗮 𝘂𝗻 𝗿𝗮𝘀𝗽𝘂𝗻𝘀 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗮𝗰𝘂𝗺. Consider ca se impune o cercetare disciplinara pentru inactiunea conducerii companiei, incluzand cel putin scaderea salariului daca nu chiar desfacerea contractului de munca pentru punerea in pericol a investitiilor strategice din fonduri europene!
🆘👉 Totodata 𝘀𝗼𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝗺 𝗣𝗨𝗕𝗟𝗜𝗖 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝘀𝗮 𝗳𝗮𝗰𝗮 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗱𝗲𝗺𝗲𝗿𝘀𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗶𝗻𝗰𝗮𝘁 𝘀𝗮 𝗺𝗼𝗱𝗶𝗳𝗶𝗰𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗲𝗮 𝘀𝗮𝗹𝗮𝗿𝗶𝘇𝗮𝗿𝗶𝗶 𝘀𝗶 𝘁𝗼𝘁𝗶 𝘀𝗲𝗳𝗶𝗶 𝗶𝗻𝘀𝘁𝗶𝘁𝘂𝘁𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝘀𝘂𝗯𝗼𝗿𝗱𝗼𝗻𝗮𝘁𝗲, 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗹𝗮 𝗲𝘀𝗮𝗹𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟯, 𝘀𝗮 𝗮𝗶𝗯𝗮 𝘀𝗮𝗹𝗮𝗿𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝘅𝗶𝗺 𝟭𝟬𝟬𝟬𝗲𝘂𝗿 𝗻𝗲𝘁 𝗽𝗲 𝗹𝘂𝗻𝗮 𝗶𝗮𝗿 𝗱𝗶𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁𝗮 𝘀𝗮 𝗼 𝗼𝗯𝘁𝗶𝗻𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗯𝗼𝗻𝘂𝘀𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗼𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗰𝗮 𝗹𝗶𝘃𝗿𝗲𝗮𝘇𝗮 𝗹𝗮 𝘁𝗶𝗺𝗽 𝘀𝗶 𝗰𝗼𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗶𝗻 𝗱𝗲𝗿𝘂𝗹𝗮𝗿𝗲! 𝗕𝗼𝗻𝘂𝘀𝘂𝗹 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗳𝗶 𝗰𝗮𝗹𝗰𝘂𝗹𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗻𝘁𝘂𝗮𝗹 𝗶𝗻 𝗳𝘂𝗻𝗰𝘁𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝘃𝗮𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁𝗲 𝗰𝗮 𝘀𝗮 𝗻𝘂 𝗳𝗮𝗰𝗮 𝗺𝘂𝗹𝘁𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗺𝗶𝗰𝗶 𝗰𝗶 𝘀𝗮 𝗳𝗶𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝗮𝘁𝗶 𝗱𝗲 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗶, 𝗱𝗲 𝗮𝗻𝘃𝗲𝗿𝗴𝘂𝗿𝗮!
⚠️ Bagam de seama clar ca deviza, precum spunea si ministrul, este: timpul trece, leafa merge, noi cu drag ne facem ca muncim!
🆘 𝗡𝘂 𝘀𝗲 𝗺𝗮𝗶 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗮𝘀𝗮! 𝗣𝗡𝗥𝗥 𝗶𝗻𝘀𝗲𝗮𝗺𝗻𝗮 𝗺𝘂𝗹𝘁𝗶 𝗯𝗮𝗻𝗶 𝘀𝗶 𝘀𝘁𝗿𝗮𝘁𝗲𝗴𝗶𝗮 𝗱𝗲 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲 𝘂𝗿𝗺𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗮𝗻𝗶! 𝗗𝗮𝗰𝗮 𝘂𝗻𝗶𝗶 𝗮𝗻𝗴𝗮𝗷𝗮𝘁𝗶 𝗽𝘂𝗻 𝗶𝗻 𝗽𝗲𝗿𝗶𝗰𝗼𝗹 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗲, 𝗲𝗶 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝘀𝗮 𝗽𝗹𝗲𝗰𝗲 𝘀𝗶 𝘀𝗮 𝗳𝗶𝗲 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗶 𝗹𝗮 𝗿𝗮𝘀𝗽𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿𝗲, 𝗶𝗻 𝘀𝗼𝗹𝗶𝗱𝗮𝗿 𝘀𝗶 𝗰𝘂 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘁𝘂𝘁𝘂𝗿𝗼𝗿 𝗯𝘂𝗻𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲𝘁𝗶𝗻𝘂𝘁𝗲, 𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝘃 𝘀𝗮 𝘀𝗲 𝘃𝗮𝗻𝗱𝗮 𝘀𝗶 𝗰𝗵𝗶𝗹𝗼𝘁𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗲𝗶, 𝘁𝗮𝗿𝗮 𝗽𝗶𝗲𝗿𝘇𝗮𝗻𝗱 𝗺𝘂𝗹𝘁𝗶 𝗯𝗮𝗻𝗶!
𝗔 𝘀𝗼𝘀𝗶𝘁 𝘃𝗿𝗲𝗺𝗲𝗮 𝘀𝗰𝗵𝗶𝗺𝗯𝗮𝗿𝗶𝗶 𝘀𝗶 𝘃𝗿𝗲𝗺𝗲𝗮 𝗶𝗻 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲𝗿𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝗻𝘁𝗮 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝗿𝗮𝘀𝗽𝗹𝗮𝘁𝗶𝘁𝗮 𝗶𝗮𝗿 𝗹𝗲𝗻𝗲𝗮 𝘀𝗶 𝗳𝘂𝗱𝘂𝗹𝗶𝗮 𝗰𝗼𝗻𝗱𝗮𝗺𝗻𝗮𝘁𝗮!
‼️ 𝗣𝗦: 𝗕𝗶𝗻𝗲 𝗲𝗿𝗮 𝗱𝗮𝗰𝗮 𝗮𝗻𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗰𝘂𝘁 𝗺𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗗𝗿𝘂𝗹𝗮 𝗮𝘀𝗰𝘂𝗹𝘁𝗮 𝘀𝗶 𝗿𝗲𝘇𝗼𝗹𝘃𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗯𝗹𝗲𝗺𝗮 𝗮𝘀𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗻𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗷𝘂𝗿𝗶𝗱𝗶𝗰𝗮!
Dar acesta s-a incapatanat sa caute vinovati in alta parte decat acolo unde erau ei de fapt, adica la CNAIR si la comisia care a evaluat si a acceptat oferta care era insuficienta din punct de vedere al cantitatii minime de forajelor geo si toti acestia vor trebui sa raspunda inclusiv penal daca nu dreg busuiocul in al 14 ceas, celelalte 2 fiind deja trecute!
‼️ 𝗣𝗦𝟮: 𝗖𝗼𝗻𝘀𝗶𝗹𝗶𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗺𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗖𝗮𝘁𝗮𝗹𝗶𝗻 𝗨𝗿𝘁𝗼𝗶 𝗮 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗶𝗻𝘀𝗮𝗿𝗰𝗶𝗻𝗮𝘁 𝘀𝗮 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗺𝗶𝘁𝗮 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗮𝘀𝗽𝗲𝗰𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗮𝘁𝗮𝘁𝗲, 𝗳𝗶𝗶𝗻𝗱 𝗻𝗲𝗰𝗲𝘀𝗮𝗿𝗮 𝗮𝗰𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝘂𝗶𝗮, 𝘀𝗼𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝗻𝗱 𝘀𝗶 𝗼 𝗶𝗻𝘁𝗮𝗹𝗻𝗶𝗿𝗲 𝗰𝘂 𝗺𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗶𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗰𝗮 𝗴𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰𝘂𝗹 𝗻𝘂 𝘀𝗲 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗲𝗮𝘇𝗮 𝘀𝗶 𝘀𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗮𝘁𝗮 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗶𝗲𝘀𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗮, 𝘃𝗼𝗿 𝘂𝗿𝗺𝗮 𝗮𝗺𝗽𝗹𝗲 𝗮𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶 𝗱𝗲 𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮!

mirceaeliade

#3214
Fara a sti exact cine e tipul asta mi se pare dubios ca tzipa la Drula cand el a plecat de aproape 1 an de la MT.  De ce nu tzipa la cei care sunt la ciolan acum?  Daca Drula ar fi trebuit dar nu a putut, in ultimele 8 lluni nu ar fi fost normal sa se poata?  Cam politrucisme comentariile astea fara gramatica dar cu multe iconuri.  Ma rog, a pus un tabel cu date care poate ar fi interesant de folosit ca reper.  Interesant e ca nu o sa fie nici un start licitatie anul asta, poate doar ceva semnari inainte de finish 2023.  Eu nu prea intzeleg cum doate pregatirile "au voie" sa dureze aproape 24 de luni dar constuctorul e asteptat sa ia doar 24 de luni cat dureaza hartzogaroaiele prin birouri.  Ala care da cu lopata si excavatorul sa munceasca in transpiratzie, dar toti de la birou sa fie linistitzi la o cafea tot acelasi timp? WTF???


vancouver

#3215
Multumesc Catalin Urtoi si Irinel Bucur pentru implicare si pentru incercarea de a rezolva pro activ lucrurile.

Ceea ce rezulta destul de clar, este ca avem un director CNAIR incompetent si fricos, incapabil sa-si asume decizii si sa duca CNAIR inainte. Exact invers fata de doamna de dinainte, care a fost o locomotiva.

Aici este rolul ministrului Grindeanu de a-l schimba de urgenta pe acest om care conduce si blocheaza CNAIR. Domnule ministru au trecut alea 3-4-5 luni necesare ministrilor care sunt pe din-afara cand preiau un minister ca sa se dumireasca. Deci va rog sa actionati si sa inlocuiti pe cel care conduce CNAIR, cu cineva care nu are frica de a semna documente. Daca imi permiteti o propunere, aceasta este Mariana Ionita. De altfel sa nu uitam ca actualul sef CNAIR este pus direct de Florin Catu si nu stiu ce mai cauta - chiar si politic privind lucrurile - la carma unei institutii.

Catalin Urtoi si Irinel Bucur, va rog sa nu va fie frica sa-l criticati deschis pe seful CNAIR si sa propuneti insisten schimbarea acestuia. Doar punând degetul pe rana rezolvam ceva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cove_adrian

@vancouver se pare ca nu il cunosti pe 'activistul' Catalin Urtoi. In 2021 asociatia IptA8 spunea https://www.news.ro/social/asociatia-impreuna-pentru-a8-orice-intarziere-a-proiectului-autostrazii-ungheni-iasi-targu-mures-reprezinta-o-bataie-de-joc-la-adresa-locuitorilor-din-moldova-1922401603042021011719846592 adica cataloga "civic" DUR orice intarziere pentru autostrada A8 ca " o bataie de jos la adresa Moldovei". La nici 12 luni, in 2022 intarzierile de peste 4 luni de zile pe A8 (consemnate si asumate de CNAIR prin aditionalul care 'impinge' termenul de predare al SF pe Ungheni-Iasi-Tg. Neamt pana pe 29.08.2022) au disparut si acum avem indemnuri de tipul "Hai ca se poate!". Nu mai sunt intarzieri, se fac progrese si daca nu se fac progrese atunci se identifica probleme (false) de exemplu : mediu, proceduri, ecoducte noi aparute in afara zonei de protectie a A8 etc. Pentru cele expuse de mai sus am folosit informatii oficiale din comunicari via Facebook asumate.

Revenind la subiect eu stiu urmatoarele lucruri :
a) Conform art. 1 alin (2) din LEGEA nr. 47 din 17 martie 2004 ce aplica ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 84 din 18 septembrie 2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. -  C.N.A.D.N.R. este persoană juridică română, de interes strategic naţional cât timp statul este acţionar majoritar, care se organizează şi 𝗳𝘂𝗻𝗰𝘁̧𝗶𝗼𝗻𝗲𝗮𝘇𝗮̆ 𝘀𝘂𝗯 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗿𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿, 𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁̧𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝘀̧𝗶 𝗧𝘂𝗿𝗶𝘀𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶.
b) Cand Ministrul Transporturilor declara ca este 'moderat optimist' asta inseamna mesaj pt CNAIR (companie sub autoritatea MT) sa nu faca nimic adica sa nu semneze/sa nu avanseze cu proiectul/sa se gaseasca orice solutie pentru a intarzia acest proiect.
c) Am mai vazut acest scenariu! E filmul anilor 2016-2020 pentru Autostrada A8! Se cheama manipularea societatii civile prin a arata ca problema nu e la MT ci in alta parte (la Mediu/Comisia Europeana, Ministerul de Finantare, Rusia etc.), cazul de fata doar la CNAIR si la X persoana. Si se invoca motive stupide pentru a deturna/abate atentia de la lipsa asumarii raspunderii, nedorintei de a construi autostrada A8 din partea MT.
d) Ministerul Transporturilor face strategia CNAIR. Ulterior CNAIR implementeaza strategia MT. Punct.

Referitor la A8 imi permit sa vin cu urmatoarele precizari:

1) Autostrada A8 𝗮𝗿𝗲 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗻𝘁̦𝗮𝗿𝗲. Există finanțare ASIGURATĂ din PNRR pentru cei 59 de km din sectorul montan ai A8. 59 de km (Miercurea Nirajului-Tg. Mures si Motca-Tg. Neamt-Leghin) beneficiaza de 𝟱𝟮𝟳,𝟱 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗲𝘂𝗿𝗼 asigurați din 2021. In acelasi timp din POT 2021-2027 sectiunea Miercurea Nirajului-Motca beneficiaza de 𝟭.𝟬𝟬𝟬 𝗺𝗶𝗹 𝗲𝘂𝗿𝗼 = 𝟭 𝗺𝗹𝗱 𝗲𝘂𝗿𝗼. Sectiunea Ungheni-Iasi-Tg. Neamt are finantare asigurata din POT 2021-2027, adica inca 𝟴𝟳𝟱,𝟱 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗱𝗲 𝗲𝘂𝗿𝗼. In total Autostrada A8 are sanse de a 'consuma' peste 𝟮𝟰𝟬𝟬 𝗺𝗶𝗹 𝗲𝘂𝗿𝗼=𝟮,𝟰 𝗺𝗹𝗱 𝗲𝘂𝗿𝗼 pana in 2027. Important e sa se continue traseul IREVERSIBIL initiat din 2021 intr-o maniera accelerata. 
2) 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗖𝗢𝗡𝗦𝗧𝗥𝗨𝗜 în rezervații naturale. Recomand autorităților să aplice legea, implicit OUG 105/2020 (ce actualizeaza Legea 291/2018) pe textul căruia am lucrat în 2020 în calitate de consilier onorific impreuna cu CNAIR. 
3) Pentru sectorul montan (cel puțin pentru capetele incluse în PNRR) nu e nicio rezervă sau blocaj! Procedurile de mediu inclusiv cu noile solicitări 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗽𝗿𝗲𝗱𝗶𝗰𝘁𝗶𝗯𝗶𝗹𝗲 și cunoscute de proiectantul de specialitate având experiență similară (vezi A1 Sibiu-Pitești unde identic a fost rezervație naturală și se PROIECTEAZA/EXECUTĂ după caz/lot acum!)

Cu alte cuvinte bani exista si lipseste ceva specific! Se cheama MUNCA! Si ca sa citez pe domnul activist de mai sus : "Hai ca se poate...la munca!"

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

GDC

#3217
Deci de la domnii Bucur și Urtoi înțeleg următoarele:
- se doarme și nu se acceptă 2 ecoducte. Nu se acceptă la ce? La finanțare? Mă gândeam că un studiu de fezabilitate plus acord de mediu vor da soluția ( în mare, că înțeleg că nu e PT) și aia e. Aia trebuie finanțată. Aici cine freacă menta aiurea? Pistol? Sau înțeleg eu ceva greșit?
- mai sunt ceva probleme la studiile geo. Înțeleg că forajele sunt de două ori mai multe decât asumate în contract și tot nu e bine? Adică înțeleg că nu sunt suficiente pentru un SF de calitate, dar acum ce se așteaptă? Alte foraje în același contract nu se primesc. Să se facă la fel ca pe PiSi suplimentare. Din nou, aici cine doarme? 
- oricum ar fi, e vina lui Drulă. A stat omul 8 luni jumătate ca ministru și nu a vrut deloc să rezolve "problema asta de natură juridică". Nu prea înțeleg care e, poate mi-o explică cineva, dar bănuiesc că e de pe vremea când a fost semnat contractul. În schimb săracul ministru actual, care e de la același partid care conducea MT, CNAIR și pe vremea semnării contractului, a avut abia 6 luni, zic să mai stăm vreo câteva, că nu ne grăbim. Suntem "moderat optimiști".

@vancouver: de multe ori sunt de acord cu părerile tale, dar pe acești domni nu am cum să-i felicit acum. Poate dacă s-ar concentra mai mult în a spune cu subiect și predicat că un Pistol nu vrea să dea cu bățul și din cauza asta nu avansează nimic, în loc să atace miniștri de acum 9 luni, atunci ar fi mai credibili.

API nu poate ieși cu o luare de poziție? E de-a dreptul penibil ce se întâmplă și autostrada asta iar intră în uitare. Trebuie spus clar unde se tergiversează și cine e persoana care trebuie să facă următorul pas.

horatiu.cosma

#3218
E foarte mult zgomot și fum care acoperă situația reală din diverse motive și interese.

Pe scurt A8 Tg.Mureș-Tg.Neamț stă în felul următor:

1. Capetele Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin - Moțca:

Au finanțare europeană asigurată de anul trecut prin PNRR. Ca să tragă banii europeni trebuie să atingă niște borne în anii următori: licitație de lucrări încheiată cel târziu la final de 2023, lucrări finalizate cel târziu în 2026.

Ca să se întâmple termenele de mai sus, anul trecut am reușit să spargem aceste sectoare de restul proiectului pe tot ce înseamnă birocrație, pentru a putea merge mai rapid cu ele. Astfel, s-au reobținut certificatele de urbanism, avizele, procedura de mediu e în desfășurare la APM Mureș și Neamț și dacă prestatorul împreună cu autoritățile responsabile își fac treaba, ar trebui să avem acord de mediu în această vară pe capete. Povestea cu introducerea celor două ecoducte (Găiești Mureș și Oșlobeni Neamț) e o non-problemă, se pot muta la o adică pe procedura de mediu a sectorului central. Pe partea de studiu de fezabilitate studiul de geo e gata, proiectarea e spre final, deci teoretic lucrurile stau bine aici.

2. Miercurea Nirajului - Leghin

E sectorul cel mai dificil al A8 cu cea mai lungă trecere montană din țară. Procedura de mediu e începută, dar e semnificativ mai complexă decât cea de pe capete. Pe partea geo, așa cum au anticipat unii încă din 2019, s-au terminat puținii bani ofertați și mai e mult și bine de forat până să se atingă cerințele contractuale. Aici blocajul e complet și ne aflăm într-un punct similar cu Spea-Tehnic în 2017 pe Sibiu-Pitești.

În plus, contractul și caietul de sarcini asumate prin ofertă de proiectant sunt extrem de rigide, este modelul CNAIR mai vechi cu toate riscurile aruncate la proiectant care le ia în brațe, gândindu-se că va merge ca în ultimii ani, cu maculatură ieftină, fără verificări profesioniste a studiilor de teren. Acciona a scris negru pe alb în ofertă că va face toate studiile geo conform normativului, iar CNAIR a scris în contractul din 2019 că poate aproba și plăti un studiu de fezabilitate complet cap coadă de la Tg. Mureș la Tg. Neamț, fără sectorizări.

Juriștii CNAIR au definitivat recent coliva, spunând în stilul caracteristic "proiectantul conform art x din contract și-a asumat realizarea tuturor responsabilităților și cerințelor prevăzute în contract la un nivel de detaliu minim acceptat de normative și legi și orice, așa că să facă".

Cei care urlau anul trecut că nimic nu merge, brusc sunt foarte tăcuți acum. Le-am asigurat finanțarea, spargerea birocrației pe sectoare, a rămas pentru ei să găsească o soluție de spargere contractuală pentru a prelua capetele și licita rapid lucrările. Deocamdată înțeleg problema la nivelul "ne bat niște ecoducte". Fiecare poate trage concluziile.

Kimi

@cove_adrian eu nu stiu ce faceti voi, cum reprezentati "societatea civila", dar nu vad nimic concret in afara de texte lungi in care dati vina pe altii. Probabil asa e sistemul. Dar un lucru pot sa spun sigur: am incercat sa iau legatura cu voi pe subiectul A8/A7 si nu am primit nici macar un raspuns de la voi. Pentru mine tot ce faceti e doar gargara politica, fara nicio legatura cu acea "societate civila".

Spor in continuare la postat scuze pe forum si dumnezeu cu mila.

cove_adrian


@Kimi nu stiu la ce/cine te referi cand precizezi 'societatea civila'. Sunt membru fondator al asociatiei civice apolitice, echidistante si independente "MOLDOVA VREA AUTOSTRADA" si ce am facut noi (in grupul ce activeaza de 7 ani) are legatura cu interesele Moldovei. Spre exemplu in nov 2020 am realizat si propus GOV RO de atunci strategia de implementare accelerata pentru sectorul montan din A8. Link: https://moldovavreaautostrada.ro/monitorizare/opinii/includerea-a-doua-tronsoane-din-sectorul-montan-a8-in-pnrr/?fbclid=IwAR2hcp4kTWbn6bUbNXRuqyPPa4Odkszol8w0Pr04XTq3UgWWzCrONfYQlQQ
Propunerea cu capetele din sectorul montan al A8 in PNRR imi apartine fiind cel care a conceput argumentatia tehnica in MVA si am prezentat-o la Palatul Culturii din Iasi ministrului Bolos. Ulterior am explicat-o la CJ Iasi, Mitropolia Moldovei, presa locala, centrala si in judetele NT, HG si MS. MFE a luat act de propunere si inclus-o in draft PNRR. In 2021 in echipa lui Catalin am promovat activ si ireversibil capetele din A8 in PNRR alaturi de Horatiu.

'Gargara' pe care tu asa o numesti se numeste VOLUNTARIAT si inseamna actiuni concrete din partea MVA respectiv :
1. Cel mai mare lanț uman din Iași pentru Autostradă (2017)
2. Marș motorizat spre București pentru A8 și A7 - actiune unica in istoria post-decembrista din partea societatii civile (2018). Personal am condus 'flancul estic' via Iasi-Vaslui-Bucuresti avand in coloana ~ 40 de autoturisme
3. Organizarea celui mai mare protest pentru Autostradă din istoria Iași-ului, peste 7,000 de persoane (2019)
4. MVA solicită proiectarea autostrăzii A7 în corelație cu realitatea teritorială din Moldova (2020). Am lucrat activ cu CNAIR pt a 'demonstra' Jaspers ca Moldova are nevoie de A pe Valea Siretului si nu doar de DEx
5. Moldova Vrea Autostradă propune reconfigurarea intersecțiilor de la Tișița și Adjud cu autostrada A7 (2020)
6. Includerea a două tronsoane din A8 în PNRR (2020)
7. Scrisoare deschisă către Acciona pentru urgentarea studiilor geo-tehnice (2021). Detaliu: trimisa in lb. spaniola
Altele :
8. sanctionarea cu argumente a golaniei numite PPP impreuna cu API, IpA8 (cand era apolitica) si MDM. Detaliu: protest(e) inclusiv in Piata Victoriei.
3. vizita de lucru la Bruxelles la CE, Parlament-comisia TRAN. Eveniment unic in istoria UE cand un ONG de specialitate a participat oficial la discutiile din plenul comisiei TRAN. Multumiri dnei Karima Delli.
4. includerea MVA in CM POIM intial ca membru observator, din 2022 -membru cu drept de vot (precum API). Multumiri pentru sustinere API.
Lista completa de rezultate aici - https://moldovavreaautostrada.ro/rezultate/

Asa ca mai usor cu acuze referitoare la 'gargara politica'. Sper sa fie o confuzie din partea ta.
Astept sa ma contactezi pentru a-ti explica ce a(m) facut (in) MVA in ultimii 7 ani de zile in Moldova intr-o maniera apolitica, voluntara si echidistanta si bineinteles sa te pun in contact cu colegii pentru a promova interesele Moldovei intr-o maniera NEREMUNERATA si ACTIVA. Multumesc!
 

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

GDC

@cove_adrian: eu personal nu neg voința voastră de a face ceva pentru infrastructura Moldovei și chiar rezultatele obținute atunci când s-a putut munci. O singură problemă am: am văzut de mai multe ori la tine cuvântul "ireversibil" menționat în legătură cu A8 și mai ales capete A8 montan prin PNRR. Dar marele of este că nu mai pare așa ireversibil parcursul acestor sectoare. Din acest motiv trebuie acționat acum.

Sugestia mea, dacă îmi permiteți, pentru tine și @horatiu.cosma (apropos mulțumesc pentru clarificările de mai sus) e să ieșiți cu un comunicat public în care să spuneți punctual ce trebuie făcut și cine trebuie să facă, pentru a merge proiectul ăsta înainte.

Poate săracul ministru nu știe, au trecut doar 6 luni și consilierii lui sunt mai ocupați să dea vina pe alții, n-ar fi frumos să-i explicați?

Oricum, presiunea publică trebuie să fie mare acum, altfel băieții vor face ce știu mai bine: vor dormi liniștiți, salariile intră oricum.

Kimi

@cove_adrian apreciez orice implicare, nu ma intelege gresit, dar facuta cu cap pana la capat. Nu ma intereseaza mitingurile pentru ca astea pot rezolva doar o problema rezolvabila peste noapte. O autostrada nu se face peste noapte.

Si acum sa explic mai concret. Orice ciot de autostrada va atrage trafic. Dar daca nici cioturile alea nu sunt facute cu cap tot ce fac e sa mute dopurile de trafic in alta parte. Si aici o sa iti dau niste exemple specifice pentru care am incercat sa te contactez fara raspuns.

1. Nodul de la vest de Miercurea Nirajului. Daca tot se face, de ce nu se face o decarcare temporara la EST de M. Nirajului? Autostrada oricum trece aproape de DN. Asa bagi tot traficul prin localitate. La fel se va intampla si la Praid dar acolo pot sa inteleg ca e mai dificil relieful pentru PNRR.
2. De ce nu ati bagat cu capetele astea si lotul de campie intre Joseni si Ditrau? Acolo iarasi bagi tot traficul in localitati din nou.
3. Pe A7 la nord de Pascani, lotul Bacau - Pascani se termina in camp. Acolo mai trebuia inca maxim 1km sa ajungi in DJ208 si sa ocolesti astfel Pascaniul pana continua A7 spre Suceava. Acum urmeaza sa se aprope PT deci probabil ca nu se mai poate face nimic.
4. Intre Motca si Pascani se putea face ceva a.i. sa se liciteze complet Leghin - nod A8-A7. Asa asteptam fie dupa SF-ul TGM - TG Neamt, TG Neamt - Ungheni pentru cativa km dintre Motca si Pascani.


Eu apreciez ce faceti si mai ales idea cu capetele de pe A8 dar as aprecia si mai mult sa ascultati si parerile altora care nu sunt de la voi din asociatie si care bat drumul asta.
Ideea asta cu spargerea in loturi ar trebui sa rezolve problemele urgente de trafic din zonele critice de pe traseul autostrazii, in special din aglomerarile urbane, nu doar sa faci niste capete ca apoi sa te lauzi ca ai pus prima lopata pe A8.
Ma bucur in schimb ca o trebuit sa te simti atacat ca sa putem avea un dialog. (fara niciun sarcasm)

GDC

@ Kimi: Probabil (a se citi "sper") că ideea colegilor era:
- lansăm până la M. Mirajului prin PNRR că e ușor și ne încadrăm ca timp.
- în paralel (aproape) lansăm tronsonul următor, cu nod între Sovata și Praid, prin fonduri europene "normale". Aici întârzierea de un an sau 2 nu punea în pericol finanțarea.

În orice caz, încet încet ne trezim cu marele nimic care a fost și până acum pe A8. Până vor avea timp colegii mai în temă să răspundă, încerc eu să schițez un parcurs de urmat, bazat pe ce am înțeles:
- marii juriști de la CNAIR găsesc o cale să desfacă marele contract, astfel încât să se primească SF pe capete. După aia pot să o lălăie liniștiți până va veni vreun șef la Minister și CNAIR care să-i pună la treabă pentru restul.
- ecoductele sunt plasate în procedura de mediu pentru restul tronsonului. Apropos,nu mi-e clar, care e povestea cu ecoductele? În studiul de mediu s-a constatat că trebuie, bănuiesc. Așa, și? De ce nu merg o dată cu procedura de mediu de capete? Mai trebuie ceva studii?  Dacă da, să se facă în procedura de mediu pentru restul tronsonului, dacă trebuie doar o acceptare/semnătură, să știm și noi a cui.
- cu studiul primit pe capete se lansează urgent cele două loturi ca să mai putem spera la PNRR.
- când e gata procedura de mediu pe restul, se lansează și lotul care să aibă nod lângă Praid cu fonduri prin POT 2021-2027.

Probabil e mai complicat decât ce am scris eu, așa că rog încă o dată pe colegii în temă ( @cove_adrian și @horatiu.cosma) când au timp să schițeze o soluție mai clară, cu subiect și predicat, preferabil detaliată astfel încât să înțeleagă tot omul ce trebuie făcut și cine trebuie să facă (adică să evităm formulări "CNAIR trebuie să lanseze licitația" ca răspuns atotcuprinzător, ci chiar toți pașii care mai trebuie făcuți până la "trimiterea către SEAP" sau cum mai formulau stimabilii).

Kimi