Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

alecu26

ce naiba...autostrada fazata e o gogorita politica, care suna bine ca orice alte mii de declaratii politice. Nu va mai bateti capul.

cel mai aproriat exemplu imi vine acum....'"regim de autostrada"".
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Scuze pentru off-topic, dar nu rezist, apropos de "regim de autostradă"...

Banc de pe vremea lui Ceausescu:

Doi stau de vorbă, unul întreabă:
- Mă, care o fi deosebirea între "democraţie" si "democraţie socialistă" ?
- Păi cam ca diferenţa dintre un scaun şi un scaun electric !....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: MNU on March 10, 2015, 09:43:00 PM
In multe tari, un semi-profil cu raze si rampe ca pentru autostrada, cu toate intersectiile denivelate, cu intrari/iesiri cu zona de accelerare/franare si cu acces controlat poate fi clasificat ca drum expres.

Ce descri tu acolo exista deja in normativul romanesc de autostrazi (PD162) si se numeste autostrada etapizata (sectiunea II, art 14-17 si fig 1a). O asemenea autostrada (half-profile), conform normativului romanesc, se poate marca cu indicativ de autostrada (Ax) si tablite verzi. Viteza maxima, per normativ, in faza half-profile, este de 100 km/h.

Normativul de autostrada nu e deloc rau; are la baza o adaptare a draftului din 2001 a standardului de bune practici TEM (editia III), facut de ONU prin UNECE. Sunt mici ambiguitati pe-ici pe colo, la capitolul noduri in principal, si nu cuprinde signalistica (normativul de semnalizare rutiera, SR 1848) dar, in rest, PD162 e un document profesionist intocmit. Compara-l cu SR1848, standardul de signalistica, care e un talmes-balmes (si e facut deasupra AND/CNADNR, de organizatia care cica face standardele in Romania). Sau, mai grav, mizeria de normativ pentru drumuri expres...

In rest, dinozauri, CNADNR, complet de acord.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MNU

Multumesc de clarificare... nu stiam. De ce naiba nu au facut treceri de munti "etapizate" pana acum, in cazul asta?

Mor de inima cand vad camioane (impropriu numite tiruri) catarandu-se pe serpentine.

Ionut

Va rog sa continuam discutia pe topicul general de autostrazi. Strict A8 aici, multumesc! :cheers:

iulius

Un cost estimativ, prin licitatie pentru A Tg Mures-Pascani ( traversarea muntilor Orientali) ar depasi 1,5 miliarde de Euro?

alecu26

cati km vorbim? calculeaza cu un pret mediu de 10 milioane/km.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iulius

cca 200 km, asa ar avea si regiune Moldovei o deschidere spre Vest

alecu26

greu de tot. imposibil chiar.

75% din proiect, din astia 200 km tre sa-i calculezi cu minim 10 mil euro/km.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iulius

pacat, ca 1 miliard s-au cam dus pe apa sambetei din fondurile 2007-2013, puteau fi utilizati pe n proiecte, dar asta e, birocratia din tara noastra, totusi sper in continuare ca se va realiza si aceasta autostrada, candva, ( 5-10 ani), si asteptam si Master Planul de Transport FINAL, APROBAT de CE si atunci vom vedea proiectele primare pentru tara noastra!!!

alecu26

proiectul facut acu 2-3 ani de AECOM/INOCSA nu era SF? nu se putea folosi pentru licitatie?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#326
SEARCH CORPORATION a facut SF-ul pentru Targu Mures - Ditrau.
IPTANA a facut SF-ul pentru Ditrau - Targu Neamt.
INOCSA a facut SF-ul pentru Targu Neamt - Ungheni.

dr4qul4

cei 200 de km vor costa spre 2 mld . nu au cum sa se apropie nici macar de 1,5. Relieful este mai greu decat pe Pitesti-Sibiu, si de 2 ori mai lung.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

#328
Daca este cineva interesat, aici gasiti o parte din analizele economice din cele 3 SF-uri de mai sus care se vor actualiza acum.
Pentru a nu ocupa spatiu prea mult in pagina, pentru ca SF-urile oricum se vor actualiza, pun direct link-urile catre imagini.

Targu Mures - Ditrau

Deviz general



Ditrau - Targu Neamt

Deviz general



Targu Neamt - Ungheni

Deviz general


Deviz tronson 1


Deviz tronson 2


Deviz tronson 3


alecu26

si de ce nu s-ar putea utiliza aceste SF-uri? sau doar acum dupa Master Plan se poate?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).