Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

shamanu

Zice ca la Rediu-Breazu (in nordul Iasiului vor fi cca. 100 de imobile/locuinte expropriate)... asta inafara de numarul locuintelor impactate. Observ totusi ca pentru prima oara (cel putin pt mine) se mentioneaza de un tunel
https://drive.google.com/file/d/17jL7BQQAZhoZqM2P6AH190O_tlvzJNQl/view?fbclid=IwAR3wpTqgfSO5pWIaJf6xHn75h5fpBTGyWvS6sc_dy5RwuHCs55of1NVBDW4
https://drive.google.com/file/d/1vPgM8f4VGfGHmsiAqIdyim29MrQjL8gC/view?fbclid=IwAR2vaYM4wORykriM-V4rXqoTkT7Yhk4xG2a1UVnDQEVRNkRnhf01ZawtAN0

dr4qul4

imobil poate fi si un teren. Nu trebuie neaparat sa fie o casa!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shamanu

de aia am scris asa... textul e de genul
"2. Proiectul va implica exproprierea a minim 100 de locuinte individuale[...]"
... deci imobile banuiesc ca mai multe (adica terenuri + locuinte)

hvm

Dupa ce am vazut schita cu zona care ar trebui expropriata si cat de mult trebuie si peste ce terenuri trece, imi dau seama ca o sa avem autostrada pe acolo doar daca se face tunel..... ca pe traseul acesta nu cred din pacate ca o sa se aprobe/miste nimic in urmatoarii 3-5 ani....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

survola

Eu mereu vă spun că nu e loc de autostrăzi, mai ales în Moldova. Le blochează dezvoltarea, fraților!

ovideatza

Acesta e rezultatul proiectarii sub orice critica din trecut.
Ca daca aveam culoarul ok din vechiul SF+ blocat culoarul + exproprieri nu aveam acum aceasta discutie.

Acum stam si ne certam...

hvm

Nu ma cert cu nimeni, insa pot spune cu o confidenta de 95% ca daca asta ramane culoarul, nu o sa ajungem la spitalul regional pe autostrada ci prin oras in urmatorii 20 ani. Sau poate deloc. Mai tineti minte discutia de la Miercurea Nirajului ca nu vor sa treaca autostrada la 400m de case (zona intravilana) ci sa urce pe dealuri. Astia cer acum sa nu treaca prin centrul satului fix printre case ci sa mearga macar pe la vreo 8-1000 de metri mai incolo daca nu ma inles eu gresit. Dar asta o sa genereze o cocoasa de vreo 2-3 km.. Insa da intr-o alta zone de interes si mai mare...


Nu ma intelegeti gresit, imi foloseste si la pensie autostrada, dar parca as vrea sa o folosesc pana atunci. Poate chiar inaitne de a intra copilul la scoala ca sa o facem din PNNR.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ovideatza

#3067
Treaba cu certatul nu era vorba de tine, vorbeam in general, noi ca si oameni, toti cei interesati.

E aiurea si pt cei afectati, trebuie si ei intelesi. Majoritatea caselor de acolo sunt din ultimii 10 ani.
E normal ca ei sa se intrebe de ce au fost lasati sa construiasca si sa fie revoltati. Si e vina statului in general pt aceasta situatie. Daca nu exista nici un plan anterior mai intelegeam dar cand s-au platit bani pe un SF bun de sters praful pe el si acum dupa ani de zile se schimba solutia major...

Noi (Eu si tu) nefiind afectati de aceasta situatie spre exemplu ne pozitionam pro traseu din motive evidente. Altii insa afectati trebuie sa afle totusi daca nu exista si alte variante care sa le reduca la minimum disconfortul.
E aiurea sa tai asa o localitate in doua, trebuie sa recunoastem. Ca sa ajungi la un consens trebuie sa li se prezinte de ce e asa si nu altfel, argumentat.
Si macar ar trebui sa reiasa din aceste discutii ca cei care nu sunt expropriati sa fie protejati prin masuri maximale de reducere a poluarii fonice. Dar asta poate va fi la momentul acordului de mediu.

ps: parca era un link de conectare la dezbatere in presa. pare ca a disparut subit...

Kimi

Avem planse actualizate cu nodul Leghin? Sunt curios unde va fi exact pana la urma.

Uitandu-ma peste noduri mi se pare ca Motca - Pascani trebuia inclus si el in contractul aditional cu Acciona. Vom avea capetele A8 si A7 in licitatie cu un posibil gol inutil de cativa km intre ele care va lasa traficul greu prin Motca.

dr4qul4

Nici mie nu mi se pare ok sa tai o localitate in 2, daca traseul actual este unul mai nou de 5-7 ani.
La Focsani am ocolit campul si aici daramam case noi. Cred ca ne plac extremele..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shamanu

Mie nu mi-e clar cand au fost publice variantele... eu am auzit prima oara in iulie. Pana atunci stiam doar de harta de pe prima pagina a topicului

hvm

Acolo se construieste in momentul asta. Nasul fiului are casa fix langa traseul de expropriere. In spatele lui pe unde e zona aia de 200 m de expropriat se construiesc cateva case si stiu niste discutii prin care in continuare urmau sa fie blocuri. :)

Sincer si mie mi se pare aiurea ca trece fix prin mijlocul satului, cand putea sa ocoleasca satul si paduricea pe la nord cu o oarecare cocoasa si putea fi facut si un nod acolo...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Probabil dimensiunea cocoaselor este data de numarul de votanti si "cojones" politic ai primarului.

Focsani: oras cu multi votanti, primar "smecher" -> cocoasa mare in plin camp, sa nu deranjam papadiile....
Rediu: comuna cu putini votanti, primar "amarat" -> nu se poate cocoasa nici daca autostrada taie localitatea in doua, prin 100 de locuinte...

Logic, nu?
Logica "a la romanica"...  :(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

mai poti adauga la lista ta:
Focsani - foarte multi fraieri vor ocoli pe acolo
Rediu - majoritatea se vor da jos la Letcani pentru ca traficul spre R Moldova va fi mult sub cel spre Iasi.
De 3X logic
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Sa nu ai surprize cu traficul spre R.Moldova.... sau ti se pare ca de la Letcani la Holboca traficul e mai lejer prin Iasi decat pe A8? :)