Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

shamanu

au gasit o gaura de 20m si au zis sa profite. Mie nu mi se pare ok sa tai o localitate decat daca chiar nu ai avea alternative... ceea ce ai. Eu unul nu ma asteptam la asta.
https://www.google.ro/maps/@47.2317932,27.4995044,389m/data=!3m1!1e3

b1

Eu zic că la Iași se putea și mai bine și să facă traseul mai drept, nu să le tremure mâinile... :). Concret:


Și opțional:


Până la urmă dacă acele curbe au fost gândite ca șoferii să nu adoarmă la volan ar fi putut să le facă mult mai line sau chiar să le elimine, având în vedre că mașinile devin din ce în ce mai tehnologizate ;)
Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

danpandrea


b1

Varianta finală poate să difere cu mult față de traseele studiate, ele fiind orientative. Ex: autostrada Pașcani - Suceava.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

VictorC

^^^ Vezi că în articol sunt mai multe detalii: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25116335-autostradaa8-unirii-traseu-final-autostrada-targu-neamt-iasi-ungheni-harta-interactiva-modificari-noduri-rutiere-2021.htm

Cele 5 variante studiate sunt atașate, dar atașat mai este și planul de ansamblu pentru VARIANTA finală care a reieșit după AMC1 (o combinație între variantelele studiate pe cele trei sectoare).


ovideatza

#3035
Turbogiratia parca era parte din A7.
Poate au mai optimizat la tuneluri, viaducte, etc.

Ar fi fost bun nod la Rediu langa padurea Marzesti, ar fi foarte folosit. Poate ulterior.


Le: le plansa apare si drum legatura. Nu pe harta interactiva.
Iuhuuu- drum legatura cu VO actuala! Asta a rezultat din consultarea organizata.


Ps: oare drumurile de legatura vor face parte din proiectul A8 sau vor fi separate?

Allex

Turbogiratia este intre autostrazile A7 si A8 dar ca sa te dai jos de pe A la Pascani trebuie sa folosesti alt nod. Defapt noduri, dupa parerea mea, si anume, nodul de pe A8 la sud de oras si nodul de pe A7 la vest de oras. Adica cum e prevazut acum.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

hvm

Sincer mie mi se pare overkill sa ai turbogiratia aia intre A7 si A8, si in mai putin de 1km ai nodul pentru iesirea in sudul Pascani-ului care da intr-un drum judetean.

De banii aia mai bine punea o trompeta dubla pe partea de est a pascaniului la nodul de pe A7 care e la doar 3.5KM de turbogiratie. Eu unul n-as iesi prin nodul de pe A8 si s amerg 3.5km pe judetean cand pot sa merg direct pe A8 si sa ies in DN la mai putin de 500m de intrarea in Pascani.

Oricum ar fi de la Nodul A7 daca trebuie sa mergi spre Targu frumos ai mai putin de trecut prin oras decat daca vii pe DJ, iar calitatea drumului eu zic ca e mai buna (ai un drum 2+2 comprativ cu DJ-ul care e 1+1 - chiar daca pe DN ai ocupata o banda de cei partati pe stanga dreapta, eu tot pe ala l-as folosi....)

pe de alta parte partea de la Letcani la Ungheni a fost optimizata foarte mult si e mult mai dreapta. Singura chestie e ca o sa fie acolo 1km de autostrada care trece practic printre case pe un petic lat de 18m parca pe prima jumatate si 40 pe al doilea. Eventual probabil o sa il exproprieze cele doua case din sudul drumului si sa fie si acolo 40 m latime traseul expropriat. Subscriu ca acolo ar fi trebuit sa fie un nod care sa ocoleasca casele pe langa padurice, insa probabil configuratia terenului si panta care urmeaza spre NE nu permite o subtraversare si o sa fie nevoie de o supratraversare urmand ca acel nod sa fie facut mai tarziu.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

Sa inteleg ca sunt sanse pt traseul rosu? WOW!  :gj:
Adica aici, unde avem dealuri mergem atat de drept (pt ca acele curbe nu se pun), in schimb pe valea Siretului mergem pe 3 carari...

Sper doar sa nu ramana traseul albastru, pentru ca ocolul ala de la Iasi strica tot ce e pana acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

#3039
Da, traseul rosu de pe harta Hotnews.
Pe plansa PDF e mai detaliat, inclusiv drumurile de legatura. Acolo este cu verde:




Completare deficiente:

- lipsa nod cu DJ 282 in zona Rediu/Breazu
- lipsa nod cu DN28A pentru directia Pascani
- tronsonul 2 as fi preferat sa includa nodul cu DN28B de la Tg. Frumos. E tronsonul critic pt zona si nu as vrea sa existe sanse sa fie "muzeu" pana se face tronsonul 1.

Dar cele 2 noduri cred ca sunt strict de importanta locala. Ar trebui insa abordate ca "viitor" si lucrurile facute in asa fel incat CJ ulterior sa le poata face cu deranj minim.

RaduG

FB Covăsnianu Adrian

Quote❗Punct de vedere vis-a-vis de alternativele de traseu ale Autostrazii A8 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶-𝗜𝗮𝘀𝗶-𝗧𝗴. 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁!❗
Ca urmare a zecilor de solicitări, telefoane și mesaje pe care le-am primit in această perioadă vis-a-vis de traseul autostrăzii A8, doresc a veni cu o serie de informații publice pentru comunitatea ieșeană! 
În această perioadă de profundă criza sanitară și politică încearcă să își facă loc (cu greu!) și subiectul autostrăzii A8!
Conform unor informații apărute în presă centrală și locală a stârnit interes traseul sectorului de autostradă A8 - Ungheni-Iași-Tg. Neamț!
Precizez încă de la început faptul că 𝗡𝗨 𝗘𝗦𝗧𝗘 𝗗𝗘𝗙𝗜𝗡𝗜𝗧𝗜𝗩𝗔𝗧 traseul pe sectorul Ungheni-Iași-Tg. Neamț ci doar ne aflăm în etapa de AMC (Analiză Multicriterială) aferentă Studiului de Fezabilitate. Suntem într-o etapă în care se analizează mai multe variante de traseu, iar alternativele proiectantului Consitrans se află în analiză la CNAIR S.A. și în atenția experților Jaspers.
Zona cea mai sensibilă este în apropierea Iașului, respectiv subsectorul 𝙇𝙚𝙩̗𝙘𝙖𝙣𝙞-𝙐𝙣𝙜𝙝𝙚𝙣𝙞 (km 62 - km 91+900 m) care reprezintă ocolirea aglomerării Iași la profil de drum rapid! Însă ca urmare a extinderii haotice a țesutului urban, a evitării suprapunerii cu ariile naturale protejate (acolo unde a fost posibil!) și a descărcărilor de trafic prin noduri rutiere, inserarea culoarului tehnic de autostradă se dovedește un demers destul de dificil!
Cele mai sensibile zone sunt la următoarele poziții kilometrice:
➡satul Bogonos km 64-km 65
➡satul Breazu km 70 - km72
➡satul Cilibiu km 84- km 86
În aceste areale ca urmare a constrângerilor identificate pe traseu la nivelul solului, autostrada se intersectează cu loturi cu construcții existente și propuse.
Față de varianta din SF ediția 2011 traseul A8 a translat către sud fiind justificat și de:
a) conectivitatea A8 cu aeroportul Iași
b) legătura la Spitalul Regional de Urgență Iași
c) conexiunea cu podul de la Ungheni în zona uat Golăiești
d) conectivitatea cu Varianta Ocolitoare Iași-Est.
Propunerea aceasta, fiind cea mai scurtă dintre variante (92 km), prezintă avantaje de accesibilitate nete dinspre orașul Iași dar creează o serie de inconveniente față de locuitorii din zona periurbană.
În Caietul de Sarcini elaborat în 2020 s-a preîntâmpinat o asemenea situație, motiv pentru care contractul de Proiectare (Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic de Execuție) prevede și Proiectul pentru Autorizarea Demolării.
Soluțiile din păcate sunt constrânse de geografia locală și implică:
▶ "ridicarea" liniei roșii dinspre Moțca pentru a scădea costurile lucrărilor de artă pe tot tronsonul de 92 km
▶ minimizarea/reducerea impactului A8 in zona de suprapunere cu constructii existente/autorizate în zona Bogonos printr-un viaduct impresionant (diferența de nivel mare între Dealul Coroiului și Dealul Horincea)
▶ salvarea zonei de locuințe colective din zona Breazu necesită o lucrarea de artă impresionantă de tipul unui tunel considerabil
▶ în zona Cilibiu fiind zona de contact între culoarul Prutului și versanții înalți ai Câmpiei Colinare a Jijiei determină o energie de relief de peste 120-130 m. Pentru a sacrifica Pădurea Icușeni (rezervație naturală de tip forestier de interes național) și a minimiza impactul asupra construcțiilor existente se impune o lucrare de artă mixtă de tip tunel + viaduct. 
▶ necesitatea unui dialog 𝗥𝗘𝗔𝗟 cu autoritățile și comunitățile locale pentru a informa și cuantifica aceste situații.
În urma dialogului cu autoritățile locale traseul autostrăzii mai poate suferi mici corecții însă zona de la nord de Iași implică soluții tehnice majore cu costuri corespunzătoare în etapa de execuție!
#a8














Powered by API/PUM imgur uploader

shamanu

toata tarasenia asta e pentru ca Consiliul Judetean/Primaria Iasi vrea sa uneasca toate margelele (Aeroport, Spital Regional, Pod Prut, etc) cu o singura ata. Eu nu pot sa imi dau seama cum s-au gandit ei sa puna spitalul regional acolo ci nu la Letcani. Pentru cine e spitalul asta 'regional'... pentru regiunea Republica Moldova? Drumul E58 e absolete... daca ne uitam pe harta e facut sa treaca prin Iasi (devine un drum local pe portiunea Valea Lupului -Vanatori), conexiunea normala ar fi Letcani -Vulturi... de ce vrem legatura cu E58? ca sa ce? Sa se descarce N-E Iasiului in autostrada, iar peste cativa km sa se descarce si partea de S-V in aceasi autostrada.  Toti primarii nu vor sa isi faca centuri... vor sa li se faca de la centru sub forma de autostrada...

florin.ciubotariu

#3042
S-a ajuns la varianta asta dupa ce:

14 Iulie
Consitrans sustine ca:


  • 35:30 - "Variantele 3 și 4 sunt defavorabile și dpdv a demolarilor și dpdv a lucrărilor, presupun niște lucrări mai complexe, inclusiv un număr de tuneluri mai mare fata de celelalte variante. Varianta mai plauzibilă este varianta albastra care are ca și lucrări, probabil, cel mai echilibrat traseu..."
  • 43:04 - Cea mai buna varianta? "La o prima analiza, albastru, și cu un drum de legatură către aeroport și spitalul regional."


30 Iulie
CJ trimite propunerea unui nod de legatura cu Axa Iasi - Suceava (DJ 282) intre Horlesti si Padurea Marzesti (traseul albastru)

"Nu în ultimul rând, autoritatea județeană vrea noduri rutiere ale autostrăzii cu drumul Iași – Suceava (drum în curs de modernizare) și centura Est (Schitu Duca – Ungheni), un drum în cazul căruia CNAIR urmează să lanseze o licitație pentru întocmirea de studii tehnice."


26 August
Sedinta intre primarul Mihai Chirica, CJ, Consitrans si CNAIR

"La solicitarea primarului Municipiului Iași, dl. Mihai Chirica, Consiliul Județean a găzduit ieri o ședință de lucru cu reprezentanți ai proiectantului Consitrans SRL și ai CNAIR în care s-a punctat posibilitatea localizării pe porțiunea dintre Podu Iloaiei și Lețcani din Autostrada A8 a unui punct de vămuire, fiind de așteptat ca transportul rutier de mărfuri să crească în anii următori după darea în folosință a autostrăzii.
Cu aceeași ocazie s-a trecut în revistă stadiul implementării solicitărilor făcute de reprezentanții administrației publice locale și județene în întâlnirile anterioare, primind asigurări din partea proiectantului că acestea sunt avute în vedere urmând a fi propuse, către CNAIR, soluții eficiente de conectare la autostradă în sensul solicitărilor formulate."

15 Septembrie
Se preda AMC1 de catre Consitrans

5 Octombrie
Termenul maxim pentru analiza AMC1 de catre CNAIR

19 Octombrie
HotNews publica traseul final stabilit pentru tronsonul Tg. Neamt - Iasi - Letcani conform informatiilor obtinute de la CNAIR


Nu inteleg cum e posibil ca dintr-o data sa se aleaga traseul verde in locul celui albastru iar persoanele care participa la sedintele de progres de la CNAIR sa nu zica nimic. Ce s-a intamplat in cele doua saptamani? Trebuia sa vina HotNews sa ceara informatii de la CNAIR?

MCI

"‼️ 𝐀𝐔𝐓𝐎𝐒𝐓𝐑𝐀̆𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐌𝐎𝐋𝐃𝐎𝐕𝐄𝐈, 𝐈̂𝐍𝐂𝐎𝐓𝐑𝐎? ‼️
Sedinta tehnica pe proiectele de infrastructură mare din Moldova!
Azi, 25.10.2021, la CNAIR în format videoconferință a avut loc ședința săptămânală la care participă proiectanții, CNAIR, membrii societății civile și diverși politicieni.

🚦𝐈𝐈𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟖 𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢-𝐈𝐚𝐬̦𝐢-𝐓𝐠. 𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭.🚦
🚧𝑎) 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖 (1,1 𝑘𝑚)🚧
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Procedura de obtinere a Acordului de Mediu este in desfășurare.
S-a depus SEA (Studiul de Evaluare Adecvată) + (RIM) Raport de Impact Asupra Mediului la APM Iași. Urmează dezbaterea publică în luna noiembrie posibil în mediul on-line.
Trimestrul III al anului 2022 este perioada preconizată pentru obținerea Acordului de Mediu. Acest termen poate fi onorat DOAR dacă toate instituțiile publice implicate vor lucra pro-activ în interesul maturizării, avizării și SUSȚINERII acestui proiect de infrastructură rutieră majoră.
Ulterior către finalul anului 2022 dacă se va obține Acordul de Mediu și finaliza Studiul de Fezabilitate se va putea lansa licitația de Proiectare+Execuție.

🚧𝑏) 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖-𝐼𝑎𝑠̦𝑖-𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦ (100,14 𝑘𝑚)🚧
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție
Campania de teren continuă cu studiile geotehnice și topografice.  Îmi mențin rezerva că termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) si nu doar 25 luni!
Ca urmare a publicării în mass-media a propunerilor de trasee conform etapei în care ne aflăm, au apărut discuții aprinse pe sectorul Lețcani-Vânători-Ungheni. Deși au fost purtate discuții cu u.a.t.-urile traseele propuse se suprapun cu imobile existente. Urmează o nouă rundă de discuții la nivelul Prefecturii Iași cu autoritățile locale.

🚧𝑐) 𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦-𝑇𝑔. 𝑀𝑢𝑟𝑒𝑠̦ (211 𝑘𝑚)🚧
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Calendar actualizat:
astăzi, 25.10.2021 s-a predat SF pe capete (Moțca-Leghin + Tg. Mureș-Miercurea Nirajului.
Urmează finalizarea SF pe interior/între capete (Leghin-Miercurea Nirajului) in 07.12.2021
obtinere Acord de Mediu pe capete (Motca-Leghin+Tg. Mures-Miercurea Nirajului) in 03.2022
Acord de Mediu pe interior (Leghin-Miercurea Nirajului) in 07.2022
Au inceput sa se reobțină Certificatele de Urbanism conform sectorizării proiectului impus de capetele incluse în PNRR. "

Sursa: FB Covasnianu Adrian


naivu

Predarea SF pe TgM-MNirajului e o veste buna; intrebare: acei cativa km lipsa intre capatul lotului Strabag de pe A3 si capatul contractului pt elaborare SF A8.montan or fi cuprinsi acolo?!