Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Cum ar fi sa se faca nodul asta, cu bretele cu 2 benzi pe sens si....intrare pe o banda care dispare si aia dupa 200m ca la Sebes  :lol:

Cel mai bun nod din tara este cel de la A4 X DN3. Daca bretele sunt scurte, nu conteaza ca sunt cu viteza mica, pierzi foarte putin timp si ai si timp sa citesti indicatoarele
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

C0ndu

Şi cum se rezolvă în turbion intersecţia deja existentă între DJ208L şi DC127 pe care o suprapune?!?

Deutschländer

Despre ce volume de trafic vorbim aici? In special directia Siret-Tg Mures, Siret-Iasi si Bacau-Tg Mures?
Nu exista un normativ  in RO unde este scris la ce volume de trafic, ce fel de nod este de folosit? Chiar nu inteleg pe ce baza fac aceste decizii, totusi e vorba de bani care trebuie justificate.

RazesIesean

#3018
Nu e vorba numai de valori de trafic, este vorba si de siguranta circulatiei. Bretele lungi ajuta mult la accelerare / deccelerare si sporirea sigurantei.
Una peste alta este intersectie de 2 autostrazi, care leaga sudul de nordul tarii in partea de est si cealalta Iasi - Tg. Mures pe directia Est-Vest.
Cel putin pe directia Iasi catre Suceava, Tg. Neamt, Neamt o sa fie valori mari de trafic in special turismului de weekend si de asemenea legaturii cu Rep. Moldova.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Xander

#3019
Poate ca e evident, dar o spun sa fie consemnat:
"Faptul ca o parte din nodurile existente sunt subdimensionate, nesigure, prost proiectate si cu limitari in ceea ce priveste terenul disponibil sau relieful, nu insemna ca nu putem invata din greseli si evolua."
Mi se pare ca retorica unora se duce in directia "sa moara si capra vecinului", ceea ce chiar nu mi se pare ok.

reed

O sa veniti in Moldova sa va dati pe nodul cu turbogiratie :lol: :lol: Aflam in 20 de ani ce o sa fie acolo oricum

hefaistos

Ar trebui sa vedem pana în 2026, ca e prins în PNRR. Teoretic.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Geri

#3023

‼️ PRINCIPALELE AUTOSTRĂZI ALE MOLDOVEI APUSENE ÎNCOTRO? ‼️
Sedință tehnică pe proiectele de infrastructură mare din Moldova!
Astăzi, 11.10.2021, la CNAIR în format videoconferință a avut loc ședința săptămânală la care participă proiectanții, CNAIR, membrii societății civile și diverși politicieni.

🚦II. Autostrada A8 Ungheni-Iași-Tg. Neamt.🚦

🚧a) podul de la Ungheni (1,1 km)🚧
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Procedura de obtinere a Acordului de Mediu este in desfășurare.
S-a depus SEA (Studiul de Evaluare Adecvată) actualizat la APM Iași. APM Iași analizează documentația și a solicitat punct de vedere de la ANANP. Am solicitat accelerarea procedurilor.
A apărut o sincopă ca urmare a îmbolnăvirii specialiștilor din APM Iași, astfel că se întârzie formularea unui răspuns asupra documentației predate. Trimestrul III al anului 2022 este perioada preconizată pentru obținerea Acordului de Mediu.
Ulterior către finalul anului 2022 se poate lansa licitația de Proiectare+Execuție.

🚧b) Ungheni-Iași-Tg. Neamț (100,14 km)🚧
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție
S-a finalizat săptămâna trecută campania de teren pentru deminare pe primii 32 de km respectiv sectorul 1 dintre Motca si Tg. Frumos.
Prin urmare continuă campania de teren pentru foraje geotehnice. Săptămâna aceasta se vor mobiliza pentru început 2 foreze. Ulterior după aprobarea temei de proiectare se intenționează a fi mobilizate încă 4 foreze pe teren. Dacă nu se crește ritmul campaniei de teren consider că se conturează deja primele elemente de întârziere.

🚧c) Tg. Neamț-Tg. Mureș (211 km)🚧
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Calendarul asumat cu CNAIR rămâne (încă!) în vigoare respectiv:
SF pe capete (Motca-Leghin+Tg. Mures-Miercurea Nirajului) in 10.2021
SF pe interior/între capete (Leghin-Miercurea Nirajului) in 12.2021
Acord de Mediu pe capete (Motca-Leghin+Tg. Mures-Miercurea Nirajului) in 03.2022
Acord de Mediu pe interior (Leghin-Miercurea Nirajului) in 07.2022
S-au primit rezultate de la laboratoare pentru studiile geotehnice realizate. Se continuă studiile geofizice pe zonele inaccesibile realizării studiilor geotehnice.
În același timp încep să se obțină Certificatele de Urbanism conform sectorizării pe care am stabilit-o în vara anului 2021! Cu alte cuvinte procedurile birocratice cunosc un reviriment!


sursa:
Moldova vrea Autostrada - care a preluat postarea de la Adrian Covasnianu ( postare initiala pe care nu o gasesc )
https://www.facebook.com/moldovavreaautostrada/posts/2051600281662377?__tn__=K-R

b1

Iar altă lege?! ???:

QuotePreşedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, legea care stabileşte ca termenul pentru finalizarea Autostrăzii Unirea să fie 31 decembrie 2030.

Actul normativ vizează aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2020 pentru completarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii.

Ordonanţa modifică şi completează Legea 291/2018 şi prevede că Autostrada Unirii are două tronsoane: Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi peste râul Prut în zona Ungheni.

,,Autostrada Unirii cuprinde două tronsoane de autostradă: Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi peste râul Prut în zona Ungheni", prevede legea.

Potrivit actului normativ, termenele pentru finalizarea efectivă a construcţiei, recepţionarea şi deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane de autostradă vor fi: 31 decembrie 2026, pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ, respectiv 31 decembrie 2030, pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ.

Termenul pentru finalizarea efectivă în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ, km 75+000 – km 95+000, şi a podului peste Prut la Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi 31 decembrie 2030.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Duta C

Se pare ca presedintele Klaus traieste in alta dimensiune,lume,atmosfera!! :(

alexandru_m

Eu sunt curios ce se intampla daca nu este gata autostrada pana la data aceea. E lege, deci va fi incalcata o lege. Cine si cum va fi pedepsit?

b1

Nimeni nu va fi pedepsit. Vor extinde termenul până în 2100... :)
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

danpandrea

HARTĂ INTERACTIVĂ - Trasul final pentru A8 Tg/ Neamț (DN2) - Iași - Ungheni:



Hotnews

elphax

intrebari pentru cine cunoaste zona si proiectul mai bine:
- capatul de la Ungheni, aparent pare mai buna dunga albastra ca nu trece peste asa multe fire de apa ? sau decizia a fost luata in favoarea padurii chiar daca va fi un pasaj mai lung?
- este prevazuta si o legatura rapida a aeroportului cu A ? pentru ca e aiurea sa intri in oras ca sa mergi la aeroport
- vad un nod la Pascani, dar nu are legatura cu A7, nu acolo era o prevazuta o turbogiratie mare ?