Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#2985
Quote from: alexV on September 16, 2021, 11:33:33 PM
Bistrita - Suceava are SF in lucru, firma Explan. Ei zic ca va fi greu de justificat, cifrele de trafic sunt mici spre foarte mici.
Cu alte cuvinte, nici proiectantul nu crede ca va fi construit. Sry. E amuzat intr-un fel ca vor livra un sf de cea mai buna calitate, foraje geo pe bune, ridicare topo pe tot traseul culoar de 200m, nu retin densitatea punctelor.

Explan e pe Bistrița - Vatra Dornei. Vatra Dornei - Suceava e o asociere cu Acciona.

Mă întreb cum o justifica/a justificat Acciona pe A8, la cifrele de trafic de acolo.

Mulțumim pentru informații!

ValiCatargiu

Cunosc atât de bine toate trecerile peste Carpați din Moldova că pot să-mi dau cu părerea. Din Botoșani (cu populație mai mare ca Suceava) nu e nici un deranj dacă de la Dumbrăveni coborâm pe A7 la Moțca apoi pe A8 spre Tg Neamț - Gheorgheni - Tg Mureș. Sucevenii pot face la fel. Sunt de accord cu autostrada nordului și cu A13, dar să fie făcută după A8 ca să nu diluăm resursele și energia existentă. A8 rezolvă și problema băcăoanilor, sucevenilor, botosanenilor care au treabă la Iași. A7 combinat cu A8 rezolvă oarecum o etapă de dezvoltare a Moldovei.

dacianova

Eu zic că degeaba vă agitați care autostradă (A8, A13 sau A14) ar trebui făcută prima.
Ia uitați ce a postat Cătălin Urtoi pe Facebook:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4194926997290706&id=100003203405254

GAC

Discutiile de genul A8 vs A13 vs DX nordului nu sunt constructive...
In momentul de fata, lucrurile sunt mai avansate pentru A8. Mai mult, A8 se racordeaza in A3, care in vreo 3 ani va fi gata in linii mari (mai putin tunelul Meses). Scopul unei autostrazi este sa te conecteze de lumea civilizata, functie pe care o va indeplini A3 relativ curand.
Asa cum A1 prezinta valori ridicate de trafic, asa se va intampla si cu A3 in 3-4 ani.
Asa cum A1 conecteaza Muntenia de Ardeal via Valea Oltului, asa A3+A8 vor conecta Moldova si Ardealul peste Carpati (ca de continuarea A3 spre Fagaras de la Tg. Mures inca nici nu putem discuta).
De asemenea, de la Pascani pana la Suceava, Bacau respectiv Iasi sunt intre 60-70 Km, deci daca vrem un portal facil catre civilizatie, A8 este pozitionata cel mai bine pentru a deservi cel mai bine toate cele 3 centre urbane majore ale Moldovei, iar A7 va facilita transferul traficului catre A8 prin nodul de la Pascani.
In ceea ce priveste celelalte 2 alternative, s-a tot invederat ca nu ne va ajunge bugetul alocat de UE pentru infrastructura.
As vrea sa pun intrebarea altfel: A fost vreodata un caz in care reprezentantii Romaniei s-au dus la Brussel cu SF + AM + PT bine facute si au fost refuzati?
Problema bugetului este o falsa problema. Daca vom avea temele bine facute, cele 2 miliarde (suma vehiculata) se vor transforma usor 4-5 miliarde, daca nu chiar mai bine, incat sa facem si A8 si A13 si DX (A) Nordului pana in 2030. Pana la urma, aceste miliarde se vor duce preponderent tot catre marile firme de constructii cu sedii in tarile dezvoltate din UE. Banuiala mea este ca marile firme de constructii vor face ele lobby ca proiectele noastre de infrastructura sa primeasca bani suplimentari. Noi trebuie sa facem temeinic documentatia... restul vine de la sine.

razvan96

QuotePana la urma, aceste miliarde se vor duce preponderent tot catre marile firme de constructii cu sedii in tarile dezvoltate din UE.

Ca sa nu contrazic visele din capul unora cu banii de la UE care se multiplica, o sa ma rezum la a spune ca trebuie ales un nou presedinte al Turciei pentru ca aceasta fraza sa devina adevarata pe termen lung. :lol:

tom_sawyer

^^^ Pun aici pentru că aceste termene nu cred că au mai apărut pe undeva până acum:




Powered by API/PUM imgur uploader

ovideatza

1.De cand acest topic a devenit A8 vs rest of the world?
Poluati inutil topicul cu aceasta discutie periodic la cateva luni.
Cred mai bine va mutati pe A generale, aici ar trebui discutat doar despre A8.

2.
Quote from: qionescu1 on September 16, 2021, 10:04:39 PM
cand Moldova avea half profile aproape pana la Pascani/Iasi noi mergeam de la Cluj la Dej pe un drum nereabilitat

ce prostii spui aici? ca altfel nu stiu sa te intreb.
ce half-profile? Ca plec acumaia pe el mancand pamantul  :) :)
Ala de i se spune "Drumul mortii"? Din ala aveti si voi acum, deci avem toti autostrazi HP si nu stiam eu?
Asta cu noi vs voi iar nu are ce sa caute aici.

3. Nu mai preluati toate tampeniile de la Urtoi. Ca mai spicuim din ce mai zice e ok, dar termene din astea cu cate zile au mai ramas cred ca sunt de domeniul trecutului. Cate au mai ramas pana primim o documentatie care apoi e verificata, intoarsa, si iar numaram...hai totusi.

4. Poate va veni ziua cand din toate 3 strict pe sectorul montan vom avea macar investitiile punctuale cu impact maxim, adica acele inlocuiri de serpentine cu tunel/viaduct.
Adica sa avem niste omuleti la MT + CNIR care sa constientizeze si sa aplice solutii realizabile.

5. Oricat nu place cuiva A8, extremitatile se vor face pt ca nu conteaza ca se cheama A8, trebuie facute, se puteau chema si A1001.
Sectoarele montane vor mai dura macar 4-5 ani probabil la ambele (A8, A13)  proiectare+licitare, indiferent de stadiul de acum, indiferent care e ordinea intre proiectare si licitare.

6. SF pe DX nordului are o utilitate concreta: definirea centurilor oraselor-gatuire de pe traseu. Trebuia SF-ul asta facut acu 10 ani si apoi licitat punctual cate o centura.

Vlad94

Nu urmaresc prea atent topicul, dar nu vad niciun termen pentru SF-ul  tronsonului dintre Targu Neamt/Motca-Letcani.

mirceaeliade

daca te referi la TgNeamt-Iasi, ala are termen contractual in 2023

naivu

MT declara mai prin primăvară că au obținut promisiunea ca Letcani-Motca să fie predat mai devreme (dar nu rețin pt când).

qionescu1

Daca de traficul pe Bistrita-Suceava e mic, cum e cel de pe Tg Mures-Tg Neamt? Repet, actualmente volumele de trafic pe rutele de traversare a Carpaților Orientali sunt pe ceea ce se vrea A13 si A14. Pe traseul lui A8 cam bate vantul desi de la Tg Mures la Cluj e autostrada.  Observatia lui tom_sawyer e corecta.

Pe langa ceea ce am spus trebuie sa fim constienti ca A8 este un proiect relativ nou, din 1968 de cand s-au trasat autostrazile (si in mare parte traseele au ramas aprox aceleasi) A8 nu a existat nici macar la nivel de carioca pe harta. Nici atunci, nici mai mai tarziu traversarea muntilor nu a fost imaginata pe acolo. Oare de ce?   

RaduG

FB Infrastructura de transport din Romania https://www.facebook.com/groups/infrastructura.transport.ro/

QuoteCovasnianu Adrian shared a post.
Admin

  · 8 m  ·
‼ Informații despre Autostrada A8 ‼
✔ podul de la Ungheni (1,1 km) - Studiu de Fezabilitate în lucru
Procedura de mediu este în plină desfășurare și se lucrează la Studiu de Evaluare Adecvată de Mediu. O primă variantă a fost transmisă către APM Iași și urmează a fi analizată.
Termenul și calendarul pe care l-am stabilit rămâne în picioare: Acord de Mediu în 2022.
✔ Ungheni-Iași-Tg. Neamț (100,14 km) - Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic în lucru
Campania de forare geotehnică efectuată de CESTRIN se încheie săptămâna aceasta. Demarată la finele lunii iulie 2021, campania de forare geotehnică a avut rolul de a confirma informaţiile existente în studiul geotehnic elaborat în 2011, la etapa întocmirii primului studiu de fezabilitate. Această campanie ce a cuprins 9 foraje pe județul Iași reprezintă o premieră din partea CNAIR (cu ajutorul CESTRIN - instituție în subordine) care acordă o importanță aparte sectorului Ungheni-Iași-Tg. Neamț din Autostrada A8-Autostrada Unirii. După finalizarea campaniei de teren, CESTRIN va analiza forajele și în câteva săptămâni va realiza un raport al investigațiilor din teren.
Între timp proiectantul câștigător al licitației de Elaborare Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic va demara de săptămâna viitoare campania de foraje geotehnice pe secțiunea Tg. Frumos-Moțca. Vor fi circa 22 foraje de efectuat. Momentan se va mobiliza o foreză. Consider că pentru a lucra în manieră accelerată și a ne încadra în termenii contractuali (aprilie 2022 - finalizare Studiu de Fezabilitate) e nevoie de o mobilizare crescută!
✔ Tg. Mureș-Tg. Neamț (211 km) - Studiu de Fezabilitate în lucru
Studiul de Fezabilitate se află în plină corecție și completare conform angajamentului agreat între proiectant și beneficiar.
In contextul finantarii capetelor din sectorul montan al A8 prin PNRR s-au reluat procedurile administrative (alte Certificate de Urbanism, reconfirmarea unor avize, autorizatii, acorduri, procedură de mediu sectorizată etc.) intr-o maniera accelerată pentru a grăbi implementarea proiectului.
Calendar de implementare:
a) sfârșitul lunii octombrie 2021 - predare Studiu de Fezabilitate+Studiu Geotehnic pe sectoarele pe care le-am inclus in PNRR (Tg. Mures-Miercurea Nirajului + Moțca-Leghin).
b) luna decembrie 2021 - predare Studiu de Fezabilitate+Studiu Geotehnic (inclusiv cu rezultatele de la laborator) pe sectorul Leghin-Miercurea Nirajului. Unde nu s-au efectuat studiile geotehnice se vor indesi studiile geofizice.
c) martie 2022 - obtinere Acord de Mediu pe sectoarele incluse în PNRR 
d) iulie 2022 - obtinere Acord de Mediu pe sectorul Leghin-Miercurea Nirajului
e) 2022 - lansare licitatie de Proiectare+Executie
In cele 8 luni de mandat de Secretar de Stat la Ministerul Transporturilor m-am implicat alături de specialiștii din CNAIR/MT/ANPM/ANANP pentru a maturiza proiectul autostrăzii A8. S-au făcut pași procedurali (vizibili sau mai puțin vizibili, mult micromanagement, ședințe, telefoane, strategii de lucru), s-au depășit etape administrative, s-a negociat mult pentru ca în anul 2021 să ajungem să avem TOATĂ autostrada A8 în plină proiectare! După maturizarea proiectului A8 se vor putea lansa viitoarele licitații de EXECUȚIE!
#autostradaA8
#PNRR

tom_sawyer

Deci în 2022 lansăm proiectare+execuție, dar de fapt în 2021 e în plină proiectare. Și lansăm viitoarele licitații de EXECUTIE. Bun așa.

naivu

Quotepe sectorul Leghin-Miercurea Nirajului. Unde nu s-au efectuat studiile geotehnice se vor indesi studiile geofizice
Mă întreb dacă se va mai licita o completare la SF pe Leghin-Miercurea sau se prefigurează o soluție gen PiSi2/PiSi3/tunelul Meses: se pornește licitația de proiectare și execuție cu ce este (și probabil se lasă loc de suplimentare dacă se va întâmpla ca terenul "să nu fie de acord" cu proiectul realizat pe baza informațiilor geo lipsă din SF)?! Mă îndoiesc că se va răspunde clar înainte de iulie '22.

razvan96

Se va incepe o licitatie de proiectare si executie pe documentatia existenta, asta e foarte clar, riscul politic pentru oricine ar fi prea mare sa mai incerce o completare a documentatiei.