Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

hvm

^
Sa înțeleg ca ai informații pe surse ca în octombrie sau noiembrie avem SF-ul gata? Sau ce am inghitit pe nemestecate?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

elphax

cred ca se refera la aia cu prioritatile intre diverse autostrazi si traversati de munti Carpati

din ce imi amintes, pozitia API a fost de a spune realist ca nu se pot face toate trei, ca A8 va ramane mai la urma din pacate

Ionut

^ Exact. "Domnul" Catalin Urtoi a mintit public si a rastalmacit ce am declarat eu acum putin timp (cateva saptamani) in cadrul unei intalniri de progres pe A7 si A8. Ce am declarat eu, acolo la intalnire (si ce API a sustinut prin vocea mea dintotdeauna) este ca:

1. Romania nu poate (tehnic, capacitate administrativa CNAIR+ministere implicate, chiar ca putere de productie in piata - vedeti Aktor care nu gaseste utilaje sau turcii care nu gasesc terasamente) duce 3 traversari montane concomitent (PiSi2+3+4 plus CoBra plus Ditrau-Tg Neamt), adica vreo 80+50+120 = 250 km de A montana, full profile, in acelasi timp. (Basca, mai avem si alte drumuri de facut in timpul asta.)

2. Pentru ca ^1, Romania trebuie sa decida ce face mai intai. Si a decis: PiSi.

3. Intre CoBra si Ditrau-Tg Neamt, daca e sa stam stramb si sa gandim drept (nu invers, sa stam drept si sa gandim stramb), CoBora este prioritar (trafic, ROI, ce vreti voi, procedura/impact de mediu etc).

4. Inainte de a ne baga in munti pe Ditrau-Tg Neamt, TREBUIE incepute, cu prioritate (gen MAINE, acum), capetele Acatari-Ditrau si nod A7/A8 (zona Pascani)-Letcani.

5. Ditrau-Tg Neamt merita calculat, vazut, incercat, sistem semi-profil. Se face mai repede, e mai ieftin, si poate, cel putin teoretic, sa fie suprapus peste PiSi2+3 si/sau CoBra.

Asta a fost dintotdeauna pozitia API si a mea. Dar de la asta, si de la cata energie si nervi am bagat eu si API in A8, s-a ajuns la mizeriile si minciunile lui Urtoi aruncate gratuit. Si vor mai urma pentru ca, vorba lui Tataee, "cum se schimba unii-n curve nici nu-ti vine sa crezi".

voicul

Quote from: alecu26 on September 08, 2021, 09:04:37 PM
Momentan un singur utilaj de la Zublin. Nu prea mai sunt foreze disponibile in tara.

Astaldi, renumita pentru ca rezolva lucrurile prin santiere si pana la urma firma foarte mare, daca ei nu reusesc sa aduca decat 1 foreza in teren, ce spune asta?
Apropo ei vor 1000 de oameni in teren, dar dupa 4 luni de amanari, trebuia sa inceapa in Mai in mod normal, incep doar cu 250 sau 320 de oameni ... ce spune asta?

Cine crede sa se poate face mai mult decat se face acum, se minte singur cu sansa de dezamagire de 99% in viitorul apropiat si indepartat.
Ramane 1% pentru ca intradevar s-ar mai putea incepe inca 1 sau 2 santiere, dar de campie de preferat.

Deci: +1 pt Ionut si API/ pozitia de mai sus.


ciprebbe

Pai avem exemplul mult iubit de majoritatea de aici, UMB. Mai mult de atat nu poate! Angajeaza si da afara la greu pentru ca nu gaseste oameni. De salarii nu se pune problema la ei.
Atat putem acum in Romania si vedem ca nu vin de afara firme serioase care sa se bage in mocirla de la noi.
Si da ce a scris Ionut poate fi interpretat ca pozitie oficiala API, aici pe forum nu are rost sa ne mintim intre noi iar ce face Urtoi trebuie privit ca o chestiune politica, omul facandu-si partid.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

RazesIesean

#2930
^^^ @Ionut: Acum este mult mai clar dar trebuie sa apara si in presa ceea ce ai spus.
In legatura cu ROI nu sunt de acord sa fie acesta un criteriu pentru prioritizare. In ritmul acesta Moldova va ramane sub-dezvoltata (excluzand Iasul datorita IT-ului). Trafficul este de asemenea destul de mare avand in vedere ca Iasul este polul de dezvoltare a regiuni Nord-Est (judet cu populatie mai mare decat altele in care s-a dat buget cu duiumul). Sincer se ajunge din ce in ce mai mult la ceea ce zis Ioan Slavici ce a continuat curentul antiuniost din Moldova (Creanga si f multi scriitori).


Frustrarea mea e ca chiar si cele mai necesare portiuni Iasi-Pascani (trafic de doamne fereste: parca e iesirea din Militari catre A1) sunt intarziate.
Am facut un test acum vreo 4 ani cu masina de munca (turism) Iasi - Cluj cu viteza legala. Plecare din Iasi parcare de la Unirea pana Cluj centru 8 ore si 3 minute (pauza 30 minute) viteza media 63 km/ora si eram terminat de oboseala de parca eram batut.
Deci chiar si half profile si centuri ar fi mana cereasca atat pentru transport marfa cat si pentru cel personal.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

TibiV

@RazesIesean,

de data asta ai grait cu cap si nu ai mai aruncat cu acuzatii nefondate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

cred ca pentru toti este clar ca partea de campie a A8 combinata cu A7 ar aduce beneficii majore pentru Iasi si toata regiunea. poate mai mari  decat A8 complet daca ne raportam la pret.
ideile unora sau declaratiile politice nu ajuta de fiecare data. ba au mai dat si o lege cu efecte zero.
si cum spune Ionut, chiar daca am avea buget nelimitat pt autostrazi, nu ar fi capacitate de lucru

tom_sawyer

#2933
Stai liniștit că nu rămâne Moldova subdezvoltată că nu se face A8 montan. Se va face mai întâi A13 care e mult mai avansat ca proiectare și tot ce e la sud de Iași o să o ducă foarte bine.

Și se va vedea că A8 montan e opțiunea strategică greșită pe termen lung, față de autostrada/drumul nordului.

Moldova nu înseamnă numai Iașii.

naivu

^x7, 100% de acord cu punctele 1, 2, 5 si chiar 4, dar punctul 3 e discutabil.
Pro A8.montan: asa ar fi corect fata de Moldova (in caz contrar Muntenia ar avea prioritate pt doua treceri, PiSi+CoBra, inainte ca Moldova sa aiba macar una); din ce stiu, in MasterPlanul European A8 e in Ten T Core, CoBra doar in Ten T Comprehensive.
Pro Cobra: presiunea sociala si economica a Bucurestiului si Brasovului; proiectul este mai ieftin si mai putin dificil decat A8.montan; proiectul CoBra este deja cu 1-1,5ani mai avansat decat Ditrau-Leghin (il tinem la sertar pana sunt gata studiile geo pt celalalt?!)
Problema este ca deja se profita pt a incerca si prioritizarea A13 si ANordului in fata A8 si, pe cat posibil, chiar ingroparea proiectului!

dr4qul4

Cred ca am 7 ani de cand spun acelasi lucru: Nu avem resursele necesare sa facem A8. Si cand spun resurse nu ma refer la bani (nici din aia nu avem, dar aia e ultima grija).
Daca nu se insista aiurea "pe sentimentalisme" (autostrazile sunt investitii si astea se fac pe ROI) acum am fi putut avea Pascani-Iasi la acelasi nivel cu A7.

7 ani mai tarziu noua ne este frica sa facem o groapa cu capac (tunel cut&cover). Vrem sa trecem 140 km de munti (in acelasi timp cu alti 60 km), dar pana acum nu am reusit sa traversam nici cei mai mititei munti din tara :Mesesul sau un amarat de pinten din Poiana Rusca.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Si de fapt prioritizare CoBra vs A8.montan s-ar putea sa nu fie decat o discutie bizantina. Peste 2-3ani, daca vor fi in lucru PiSi2,3,4,5, "tunelurile pt ursi", A3 de la Nadaselu pana la Biharia (incl Tunelul Meses), A7 Ploiesti-Pascani plus Letcani-A7,  A13 Sibiu-Fagaras, A0Nord plus A0Sud3 si CraPi4, s-ar putea sa nu fie resurse nici pt CoBra nici pt A8.montan  :)

hvm

Ionut, sunt deacord cu tine in legatura cu afirmatia ca trebuia facuta ieri partea de campie fapt sustinut si de tine/Catalina/Horatiu/API, doar ca de cand s-a semnat contractul cu Acciona pentru A8 am fost uimit ca nimeni n-a zis nimic pana in August 2021 cand s-a semnat contractul pentru refacerea SF pentru ciotul de A3 intre nod TG Mures si nod A3/A8. Vorba vine nod, fiindca e de fapt o curba si nodul o sa fie facut sub trafic (ma refer la TG MS ca acolo sigur se continua pe cand A3/A8 nu se stie). Am mai zis ca nu inteleg de ce nu se include fiecare nod in ambele proiecte (cu valori licitate separat pentru a putea fi deduse din contractul celui care nu executa, dar atribuire la comun) cu mentinea ca nodul o sa fie executat cu prioritate de catre cei cu care se semneaza prima data si predat in cel mult 1 an de la OIL.  Nu e modificare greu de realizat in legislatie, si nu cred ca e ceva iesit din comun si ar fi in conflict cu reglementarile UE.

Mai exista varianta ca a durat negocierea cu Acciona 6 luni si abia cand sa fie predat SF-ul pentru restul s-a putut semna cu ei.... discutiile ca au ramas fara bani sunt din februarie si ca nu o sa fie predat nimic pentru A8 montan, si deocamdata nimic nu ne arata ca n-ar fi asa...

In alta ordine de idei, daca chiar se dorea constructia A8 inclusiv partea montana, ar fi fost frumos sa auzim de un proiect de OUG inceput de MT anul acesta prin care se aproba posibilitatea de a construi cele doua sensuri ale A pe platforme diferite aflate la altitudini diferite si sa se aplice si pentru proiectele in desfasurare.... Eu unul n-am auzit de asa ceva.

Pe de alta parte si mie mi se pare mai ok A nordului + A13 decat A8 insa tot asa consider ca toate aceste variante ar fi necesare intr-un interval de timp de 10-15 ani pe langa A1, A3 si A6. Deocamdata daca tot am inceput A8, ar trebui continuat cu ea macar in zona de campie, insa in afara de declaratii ca se doreste, nu vad nici o declaratie care sa spuna in mod concret ce s-a facut in aceasta directie.... Totusi a fost introdusa pe PNRR o parte din ea, speram chiar sa fie realizata acea bucata fiindca este extrem de necesara. Insa eu tot ma gandesc ca ceea o sa fie singura bucata care va fi realizata din aceasta A8. .

Totusi sa se faca.. ca mie imi pare ca nu prea se doreste sa se faca nimic...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

parerea mea de >2 bani: cred ca A8 va fi autostrada cu cele mai mari sanse sa se ia bani Europeni pentru ea.  A14 e mult prea fantezista chiar si pt EU, iar A13 nu e chiar be axa spre Estul EU.  A8 poate sa motiveze ca duce la dezvoltarea Parteneriatului Estic.  oricum tare mi-e ca nu o sa mai fie foarte multi bani europeni pe autostrazile noastre la cat de chinuie sa motiveze PNRRul

cristi5

#2939
@Ionut eu cred ca pana la utilaje, materiale si alte chestii consumatoare de resurse, la A8 montan trebuie lucrat din greu la pregatire, planificare, fazare. Mai e muuult pana la utilaje si materiale.

Problema e mult mai complicata decat PiSi, nu numai pt ca e distanta mai mare ci si pt ca trebuie vazut exact care e standardul la care se poate totusi face ceva fezabil si in ce ordine trebuie facute lucrurile ca sa fie cat de cat util chiar daca nu e gata 100%, pt ca proiectul se va intinde pe decenii.

Personal as lua zonele unde DNul sau DJul paralel e in serpentine si le-as construi intai pe alea. De ce iau in calcul DJ? Pt ca nu e trafic: spre deosebire de A1 Sebes-Sibiu sau A10 sau DX12, in cazul A8 drumurile existente nu sunt sufocate de trafic decat in niste puncte critice. Eventual declarata DN portiunea respectiva de DJ, si preluata de CNAIR

- DN13A Sarateni - DJ135  Magherani (5km)



- pasul Bucin, in loc de DN13B (vreo 25km)



- Ditrau-Hagota, in loc de DJ127, cam 15km



- Poiana Largului - Leghin in loc de DN15B (25km). In Petru Voda nu are serpentine dar trebuie evitata localitatea lunga



Sigur, cota proiectului A8 e mai sus in unele capete, trebuie cautate locuri propice de conectare.

In felul asta ajung la un proiect mai putin masiv si care ar economisi cel mai mult timp pt soferi. Plus eventual portiunile usoare de platou din zona Ditrau, pt evitat localitati, si fireste zona TgMures.

Plus calculat clar cat ar economisi un HP de 13m 2+1 cu 1+1 (si separare de sens) la structuri.

Asta ar fi faza 1. Faza 2 ar interconecta segmentele fazei 1.



Powered by API/PUM imgur uploader