Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

icristian

Nu e rau ca un ministru spune lucrurile pe nume.
Daca eu ma angajez sa-ti fac o casa la jumatate de pret fata de concurenta, asta nu inseamna ca pot sa-ti dau casa doar pe jumate pe motiv ca mi-ai dat prea putini bani.
Pana la urma ce scrie in contract ca livreaza asta trebuie sa faca.

Feri

Quote
Stadiul contractului de servicii "Revizuire/Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț"

Prestatorul a înaintat livrabilul Studiul de fezabilitate, încadrându-se în termenul contractual, respectiv data de 09.08.2021.

În vederea asigurării unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care să corespundă rigorilor de finanțare specifice accesării finanțării din Fonduri Europene Nerambursabile. CNAIR S.A a mobilizat resurse importante pentru analizarea livrabilului transmis, identificând și elaborând observații/clarificări atât din punct de vedere cantitativ, cât și calitativ, care au fost înaintate Prestatorului în data de 30.08.2021.

Pentru zona montană este necesară finalizarea investigațiilor geotehnice care vor sta la baza fundamentării soluțiilor tehnice propuse, cât și o reanalizare a soluțiilor prezentate în cadrul documentației transmise.

Astăzi, 31.08.2021, la sediul CNAIR, a avut loc ședința săptămânală de progres pentru proiectele de investiții derulate în regiunea Moldova, în cadrul căreia, pentru obiectivul Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, reprezentanții Companiei au solicitat Prestatorului completarea/revizuirea documentației transmise în cel mai scurt timp posibil, astfel încât finanțarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol.

Având în vedere propunerea finanțării segmentelor de capăt prin PNRR, pentru accelerare, s-a decis împărțirea autostrăzii pe tronsoane, astfel încât acestea să poată fi promovate prin contracte de tip proiectare și execuție.

Pentru aceste segmente, studiul geotehnic este avizat în cadrul CNAIR, urmând ca Prestatorul să retransmită Studiul de Fezabilitate revizuit până la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obținere a Acordului de mediu pentru secțiunile propuse a fi finanțate prin PNRR este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022.


http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/stadiul-contractului-de-servicii-

mirceaeliade

tocmai am vazut ca au impus termen pe capete oana in octombrie.  pana la urma, restul segmentelor, chiar daca ajung ani intregi prin instante nu e asa rau.  capetele sa fie scoase anul asta si e ok

horyatm

^^^ corect, dar dacă nu ar fi o casă, ci o școală sau o grădiniță problema ar asta altfel. În situația cu casa, îl influențează doar pe proprietar, pe când la o școală/grădiniță nu e doar proprietarul influențat (statul), ci și o populația. Nu poți soluționa o chestiune de ordine publică cu mecanisme de ordine privată. Aici nu trebuie tranșată problema în așa fel încât statul să iasă bine, ci populația. Fiindcă dacă avem o perspectivă mai largă prin întârzierea aceasta sunt o sumedenie de alte pierderi care vor fi imputabile tot statului.

Și ca să vin cu un exemplu clar, am putea asimila situația de la LD2 - tunelurile sau Sibiu - Orăștie lot 3. Cum e mai bine? Să ne chinuim pe un DN ca nu cumva ca statul să fie tras în piept (până la urmă s-a dovedit că statul a greșit) sau să avem un drum, fie el și cu probleme dar care totuși să salveze vieți. Problemele de ordin juridic se pot rezolva și după construcție. Important e să se facă. Și nu, nu sunt adeptul sintagmei scopul scuză mijloacele, dar uneori e nevoie să te adaptezi la situație și să alegi cea mai bună, optimă și rapidă soluție, pe logica se alege riscul cel mai mic pe termen lung, nu pe termen scurt.

razvan96

Mi se pare ca dramatizam cam mult, si noi nu avem motive, ca doar nu suntem niste mărunți intriganti politici de tipul Urtoi :) Ce s-a intamplat ieri este ceva ce se întâmplă in cam orice contract de SF, beneficiarul a formulat obiecții. Prestatorul va modifica si va preda din nou, se va reanaliza etc.

RazesIesean

#2915


Nu tin partea lui Urtoi dar in aceasta speta are dreptate. Eu ca iesean ma simt mintit de toti politicienii care declara ca totul e ok, dat fiindca este deja o intarziere de 7 luni pentru livrare.
Pe mine nu ma intereseaza ca au castigat cu pret de dumping, ma interseaza sa livreze ceea ce s-a cerut la calitatea ceruta.

Daca statul roman ar avea "coaie" s-ar judeca cu Acciona si cerute daune pana da faliment compania din Spania. Dar asa ii tot perie poate or livra ceva.
Iasi Tg Frumos a depasit ca si trafic multe dintre autostrazile ce ce construiesc in Transilvania, plus Iasul este primul judet (excluzand Ilfov cu Bucuresti) cu o populatie ce depaseste 1 Mio persoane.
Iar apoi cu declaratia cuiva de pe forum ca e mai important Ploiesti Brasov a aprins scanteile.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

cristi5

#2916
Confirm @razvan96. Am auzit si alti cunoscatori care interpreteaza la fel evenimentul.  De la banale observatii la proiectare s-a ajuns la "respins in intregime". Agitatia nu isi are rostul, cu atat mai putin cea politica.

elphax

pai na, daca au prelungit acordul de mediu pana in iulie '22, unii pot sa spuna ca practic se amana finalizarea SF pana in iulie, nu ?

razvan96

Era previzibil ca acordul de mediu va iesi mult mai tarziu, niciodată in termenele alea date contractual pe SF-uri nu e timp sa iasa si acordul de mediu. Pe A7 au iesit? Nu. Pe Pitesti-Sibiu? Nu. De ce am fi crezut ca se va intampla acum, pe un tronson cu probleme de mediu mai mari decat ce am avut pana acum?

A, ca politicienii trebuiau sa anunțe asta de acord, iar aici suntem in vechiul cerc vicios ipocrit: daca cineva da un termen realist, vin inginerii de tastatură sa se planga ca se întârzie proiectul. Se prefera soluția simplă care suna bine si care nu există decat in imaginația unora, iar asta intarzie in realitate si mai mult derularea (vezi PPP).

hvm

eu as vrea sa vad momentul in care se dau acum capetele sa se poata continua cu licitatia, si se dau proportional banii din proiectul complet, si apoi se cere restul: cat o fi pana e bun, altfel reziliere si adus in instanta. sa bage de la ei alte 5-10 milioane pentru sectorul montan ca apoisa nu mai faca pret de dumping..... dar mai intai sa se predea SF-ul pentru capete asa cum e...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

#2920
Conform cnair mai sus 9^, acordul de mediu pt capete va fi gata în martie, până atunci nu te ajută prea mult dacă predau capetele. Mai folositor mi se pare să ne predea mijlocul ca să demareze licitația de completare SF (tot nu cred că ceea ce vom obține de la Acciona, cu sau fără adus în instanță, va fi suficient pt licitația pt execuție). Am înțeles că le-am cerut să extindă SF-ul și pe cei câțiva km neacoperiti dinspre TgMures; bine că îi dăm în judecată, ca să nu mai pupăm nici măcar A3-Acațari!
LE: contractul cu Acciona e o mina antipersonal lasata de PSD ca sa blocheze A8 si dupa ce pleaca ei de la guvernare; nu stiu ce contine, dar daca mergem in instanta nu facem decat sa detonam bomba; se va bloca precum Fagaras-Brasov pe nu stiu cati ani!

NGC

#2921
^

Quote from: NGC on July 31, 2021, 10:10:01 AM
Sa mai adaugam si faptul ca luna asta au semnat in sfarsit cu ACCIONA pentru realizarea studiilor si proiectare pentru legatura A3 cu A8 langa Targu Mures (bucata lipsa).

Daca imi aduc bine aminte ce au transmis vrabiutele la vremea respectiva, este vorba despre un contract separat in valoare de vreo +/- 560.000 (560 mii) RON fara TVA.

naivu

#2922
@horatiu.cosma, ne poți spune ceva despre TgMures-TgNeamt și finalizarea SF de către Acciona (deocamdată totul pare gri)? S-a estimat o dată de la care s-ar putea începe pregătirea licitației pt capătul dinspre Acatari (inclusiv bucata lipsă necuprinsa în contractele SF pt A3 sau A8)? Dar pt capătul dinspre Moldova sau licitația pt completarea SF-ului pt zona dintre cele două capete? Crezi că e o idee acționarea în justiție dacă nu vor preda un SF complet pe toată lungimea?
După mine A8 este aproape un proiect de țară; după cum vom reuși sau nu să-l ducem la capăt va spune multe despre statul român! Cu mulțumiri anticipate!

RazesIesean

#2923
@Naivu eu sunt dezamagit de ceea ce inseamna implicarea atat a API cat si a factorilor de decizie in realizarea A8.
Dupa ce cineva din API a declarat ca Ploiesti-Brasov e prioritar fata de A8 pentru trecerea Carpatilor, cred ca si asta e pozitia officiala a API.
Avand in vedere ca se stia de mult de problema cu capacitatea Accionei de a livra un SF OK (datorita pretului de dumping licitat), nu a fost nici o pozitie officiala a MT / CNAIR ca se doreste o re-licitatie sau o presiune pe compania mama.

Am facut o promisiune sotiei ca daca o sa fie autostrada de la Oradea la Iasi, o sa revenim in Iasul natal. Cel mai probabil o sa ajung la pensie (inca 25 de ani pe meleaguri straine) si nu o sa fie o autostrada completa.

@Ionut: Eu sunt auditor (IATF, VDA 6.3) deci prim urmare folosesc doar informatiile ce imi sunt prezentate.
Ce se afla in spate si nu am access la acele lucruri nu pot sti.
Regula de baza in audit e: daca nu este scris nu exista. Deci pana la urma nu am vazut decat acum o pozitie a CNAIR cand mamaliga sta sa explodeze.

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Ionut

Aoleu ce de minciuni inghititi (inca!) nemestecate.