Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

naivu

Mie mi se pare contraproductiva inversunarea cu care unii vor sa scoata mai mult din contractul pt SF TgMures-TgNeamt. S-au platit 17mil pt o lucrare de 170mil, indiferent ce scrie in contractul acela nu vom primi SF complet pe toata lungimea la 1/10 din cost!!! Fiecare luna, saptamana sau zi cu care s-a lungit contractul asta, a fost o luna, saptamana sau zi cu care se intarzie licitatea completarii SF si in final inaugurarea integrala a A8 (adica a segmentelor mai putin acoperite de SF-ul predat, gen Tulghes-PoianaLargului).
Iarasi mi se pare contraproductiva dorinta de sanctionare a firmei Acciona; interesul nostru nu este sa ne razboim cu ei prin instante, este ca ei sa-si faca treaba pe celelalte proiecte castigate, este ca ei sa ne scuteasca de o noua licitatie pt SF-ul pe cei cativa km dintre A3-A8 lasati special "in aer" de fosta guvernare.

Fred

E o incalcare de contract, pana la urma, daca cineva s-a angajat ca face o anumita treaba pe o anumita suma si nu a facut-o nu e treaba noastra sa gasim justificari ca suma era prea mica. Da, situatia nu e deloc roza, dar cineva trebuie sa dea socoteala si compania respectiva aparent a calcat rau de tot pe bec, indiferent cine a pus becul acolo.

hvm

^
Asa este. Problema mea e alta. N-as vrea sa ne razboim  câțiva ani prin instante cu A8 blocata ca să descoperim ca de fapt de vina a fost executivul sau conducerea CNAIR din acea perioada. și deja avem experienta ca ei n-au plătit niciodată....

Cei de acu au posibilitatea de a merge la război ( și a bloca totul pe câțiva ani (vezi toate procesele pe care le-am avut în special LD2) sau sa găsească soluții, sa facă înțelegeri șamd...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

#2898
+1@hvm
@fred, omeneste e sa ne gandim daca au facut sau nu treaba de 17mil, nu cum putem sa-i strangem cu usa ca sa ne faca treaba de 170mil la o zecime de pret! Pe langa timp pierdut si zero rezultate vom avea si karma negativa!
Eu unul cred ca, la limita, eram mai castigati daca prin februarie le dadeam toti banii fara sa le mai cerem nici un SF si licitam de atunci un SF nou. Acum e jumatatea lui august, aproape septembrie, si nu am auzit sa fie macar in pregatire nici licitatiile de executie pt capete, nici licitatia pt completare SF; in continuare segmentele montane nu sunt nici macar la zero, sunt la minus. Si tu vrei sa mai pierdem timpul poate mai stoarcem ceva dintr-un contract facut "parca" pt a bloca A8 si dupa 2020!
LE: ideala era o renegociere de contract in ian-feb: sa continue doar pe TgNeamt-Leghin si Acatari-TgMure si in doua saptamani sa faca un rezumat la ce facusera pe restul si sa-l predea. Ei s-ar fi concentrat pe ceva util, noi am fi licitat de atunci completarea de SF, iar acum am fi putut avea deja contract pt noul SF plus licitatii de executie in derulare pt capete.

Fred

#2899
Cand e vorba de un contract nu exista notiunea de "omeneste", ci de litera contractului. Cand cineva castiga o licitatie nu e o treaba de 170 de milioane facuta pe 17 milioane, e o lucrare pe care ei cred ca o pot face cu 17 milioane si atunci beneficiarul cere sa fie facuta complet pentru banii ceruti.

Daca te duci in service pentru o reparatie, ti se da un deviz de 1000 de lei si peste o saptamana iei masina nereparata, zici ca "omeneste" esti de acord ca cei din service nu ti-au facut cu 1000 de lei o lucrare de 10.000 de lei ... care lucrare de 10.000, ca ei in deviz au zis ca e doar de 1000. Da, stiu ca teoretic poti sa intrebi in alte 3 unitati de service si daca ceilalti 3 zic ca ar costa 10.000 atunci devizul asta nu prea e bun, dar nu e bine sa mergem in nici una din extreme, in special in cea cu "am platit doar 17 mil, e normal sa accept sa se livreze doar 10% din ce e contractat".

Acum vreo 10 ani am fost intr-un service in Bucuresti al unei marci japoneze. Mi-au zis ca lucrarea dureaza 40 de minute, asa ca am asteptat acolo sa o faca. Dupa 2 ore si 30 min au terminat, dar mi-au facturat 40 de minute de manopera, pentru ca japonezii au zis ca in atata timp trebuie facuta si atat au avut voie sa factureze. Crezi ca a fost ceva incorect?

mitsu

#2900
Ca idee:
Am mers recent prin Slovacia si Polonia, intre Svrčinovec (SK) si Milówka (PL) pe o portiune din autostrada D3 - drumul expres S1, care este doar half profile, pe o distanta de cca 26 de km, prin zona montana: https://goo.gl/maps/6Y4jbkFSgwqyx9En6.
Construita din start la latimea a trei benzi de circulatie, e marcata 1+1 benzi plus cate o mica banda de urgenta pe portiunile drepte, respectiv 2+1 alternativ cu 1+2 pe zonele de urcare/coborare, fara parapeti mediani, doar laterali, marcaj in general linie continua intre sensuri. O solutie excelenta pentru zona aceea, tinand cont de trafic si de dificultatea reliefului - oricum bland, fata de Ditrau - Tg Neamt. Dar, in mod clar, o consider singura solutie realista, realizabila si suportabila financiar pe acest tronson montan din A8. Si, pana nu se va ajunge la concluzia asta in mod oficial, consider ca orice promisiune despre construirea acestui tronson este doar amagire. Nu se vor construi 100 de km de autostrada full profile prin muntii aia in timpul vietii noastre, hai sa fim sinceri!

tom_sawyer

#2901
+1

Eu merg mai departe și îndrăznesc să spun că soluția asta ar trebui aplicată inclusiv pe capetele Tg. Neamț - Moțca și Tg. Mureș - Miercurea Nirajului, care vor fi scoase la licitație de execuție mai repede decât restul autostrăzii.

Adică aplicat de la început pe toată autostrada.

dr4qul4

si eu am mers acum 3 ani in Croatia pe acelasi gen de drum (B8). In tunele si pe viaducte era 1+1 (si pe mare parte din drum de altfel). Traficul fiind destul de scazut (dar mai ridicat decat ar fi fost la noi) nu am avut nici o problema sa merg in spatele tirurilor cu 90 km/h sau cu 100 in rest. Neavand intersectii si nici declivitati mari, nu am simtit vreun inconvenient fata de autostrada full profile.  Pentru ca si pe autostrazile din zonele de munte nu mergi cu mai mult de 110 km/h pt ca viteza cam pe acolo e limitata din cauza curbelor, viaductelor (unde scade la 80-100) si a tunelelor (60-80).

Ce mi s-a parut mult mai important este existenta unor benzi lungi de accelerare/decelerare la noduri, astfel incat cei care ies/intra sa nu perturbeze fluxul principal. Numai ca la  noi e exact pe dos (EX A10, unde avem un nod super scump, cu bretele cu 2 benzi extrem de lungi, care insa se termina din scurt in fluxul principal)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GAC

Daca pentru A8 avem lege si SF sa fie autostrada, acum e prea tarziu sa o dam la intors, chiar daca sectiunile mai dificile ar fi fost mult mai ieftin si rapid de executat daca ar fi fost in sistem 2+1.
Una peste alta, din motive demografice (emigratie masiva si imbatranirea populatiei) coroborate cu subdezvoltarea economica generalizata (nivel scazut de urbanizare), Romania va fi mereu cu PIB per capita cu mult sub media UE, prin urmare vom avea acces la mai multe instrumente structurale decat tarile mai dezvoltate.
Avand in vedere deficitele bugetare, cofinantarea UE la proiecte de infrastructura va contribui masiv la bugetul tarii, generand si multe locuri de munca si un motiv valid ca multi romani sa se intoarca.
In ceea ce priveste provocarea de natura tehnica, prefer sa fiu optimist si sa cred ca noua atitudine de la MT si CNAIR va atrage constructori seriosi, capabili sa duca la capat proiecte dificile. De asemenea, mai este si UMB, care peste vreo 3 ani va avea nevoie de noi fronturi de lucru. Lotul de pe A3 mi se pare cel mai dificil executat pana acum in Romania si cu siguranta va fi o experienta de invatare masiva care ii va pregati pentru tronsoanele montane de pe A8 si/sau A13.
Daca vrem sa vedem viitorul lui A8, trebuie sa ne uitam la modul cum va fi abordata A7. In mod particular, daca UMB va lua mai multe loturi de pe A7, cu siguranta ca va mai face investitii suplimentare in echipamente si implicit peste 3 ani, o sa mai aiba nevoie de un proiecte mare ca sa amortizeze acele echipamente.

dr4qul4

chiar daca avem SF pt A full, asta nu inseamna ca nu se poate licita doar HP. Ba din contra, chiar daca licitezi HP, SF-ul tot pt autostra FP tb sa fie facut. Si atentie, nu vorbim de tot A8 ci doar de sectiunile grele si scumpe. Care sunt de peste 100km si vor costa minim 30 mil E/km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

De acord cu exemplul de mai sus, mai putin lipsa separarii fizice. Pun din nou exemplul din Suedia, cu tunel 1+1, in rest 2+1, cu schimbarea numarului de benzi in noduri: banda de accelerare e de fapt banda noua pe sensul de 2, in felul asta nu se largeste drumul in zona nodurilor.

https://goo.gl/maps/bYRTgGXNX5jCjPWc6

Chiar si SFul existent include un profil HP. Prost dar HP. L-am pus pe topic acum 3-4 ani cand a fost tot discutia HP.

Cred ca cine va incerca sa faca autostrada full-profile A8 la munte nu va gasi finantare si nu se va intampla nimic. Va ramane la stadiul de topic pe forum si de lege populista.

Nici pentru HP nu e sigur ca se vor gasi bani. Trebuie taiat din costuri la sange. 1+1 cu separare de sens pe toate portiunile f scumpe (tunel, viaduct). De-aia e asa pe HP in Croatia, Suedia... Si in rest zone de depasire (2+1)

Vorbim totusi de dublul lungimii PiSi pt trafic mult mai mic.

pentium10

SF RESPINS!
Azi a fost ședință la CNAIR cu autostrăzile Moldovei.
Acum la cald voi face referire doar la SF-ul de pe tronsonul Tg.Mureș - Tg.Neamt.

1. SF-ul a fost RESPINS atât din punct de vedere CANTITATIV, cât și CALITATIV de către CNAIR!
CNAIR a formulat mai multe observații, cuprinse într-un document de 27 pagini!

În aceste condiții asociația Împreună Pentru A8 a solicitat:
1. "Termen pentru finalizarea răspunsurilor" - Irinel Bucur
Răspunsul din partea celor de la Acciona a fost că până Luni, 6 Septembrie CNAIR va primi un termen concret.
2. "În cazul în care nu veți trata cu seriozitate finalizarea acestui SF, asociația noastră va depune o plângere penală la Parchetul General. Ceea ce fac firmele de proiectare în acest moment este sabotaj al unor proiecte din Moldova, proiecte care țin de siguranța națională " -  Ionel Apostol

De luni de zile, asociația noastră atrage atenția că proiectele Moldovei și în special A8 sunt în întârziere!
Nimeni nu a luat în serios intervențiile noastre, mai ales că noi veneam cu date clare de pe teren!
Au mai fost și alte discuții pe tema celorlalte proiecte.

https://www.facebook.com/urtoi.catalin/posts/4143345355782204
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

elphax

au dreptate sa fie suparati - pare-se ca s-a amanat cu 1 an predarea SF complet. asta dupa ce toti spuneau ca va fi gata
realist vorbind, era de asteptat - dar de ce nu s-a spus din timp? Acciona nu prea a mers in teren cu utilaje

altr

N-ar fi fost acceptabil SF-ul nici pentru capetele? Sau nu se putea face asa ceva?

mirceaeliade

care e worst case scenario?  ca vor sta in instante cu Acciona ani de zile timp in care nici nu vor putea drumul la alt SF sau PT?  nu e rau ca acum vreun an cineva din minister zicea ca s-au dat bani prea putini pt TgMs-TgNt?  Ca acum in instante Acciona pot spune ca au lucrat de cati bani au primit....