News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

Sincer simt o oarecare bucurie rezervata.
SF-ul sa presupunem ca este facut corect / complet si nu vor exista adaugiri viitoare.
Acu pentru proiectarea si executia de unde fonduri si pentru restul tronsonului intre capacetele cuprinse in PNRR?
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

naivu

^^^Îmi doresc să n-am dreptate, dar cred că sunt lacune inclusiv între MNirajului și Sovata! Altfel, cu UDMR la guvernare, sigur intra tot TgMures-Ditrau pe PNRR.
^POIM

hvm

^^
de la bugetul MT pe baza suplimentarii de 8mld discutatea in programul de guvernare.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

altr

#2883
@hvm
Sigur, si eu am aceeasi parere.
Postarea mea refera ironic la siteul de stiri care nu mentioneaza problemele cu acest contract/predare, faptul ca acest SF este incomplet.

Dar sper ca macar portiunile care au SF facut normal in cadrul acestui contract (sper sa fie nu numai capetele, dar si alte portiuni, de ex. intre M.Nirajului - Sovata, sau macar Magherani - ca sa fie ocolit si M.Nirajului - , sau portiunea in zona Ditrau, etc.) sa fie scosi la licitatie cu executie in cel mai scurt timp posibil.

hvm

Sa dea domnul (si ca sa citez un clasic in viata     :lol: :lol: :lol: :lol: ) "si cu maicuta lui ca sa nu il lase singurel.......... La greu"    O:-)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

Acum ca se preda in sfarsit SF-ul incomplet, ordinea de prioritate ar fi:
- URGENT licitatie (proiectare+)executie Ungheni-Acatari, segment extrem de util care ar fi trebuit initiat de mult, in cadrul proiectului A3 CTurzii-TgMures
- URGENT licitatie completare SF MNirajului-Leghin, pentru segmentele din interiorul proiectului nu s-a facut nimic, abia lansarea acestei licitatii ar fi momentul t0, pana acum nu erau nici macar la zero, erau blocate de contractul prost aflat in derulare, erau la minus!
- ANUL ACESTA licitatie (proiectare+)executie macar Motca(DN2)-TgNeamt, chiar daca nu e f util, pt credibilitatea proiectului este esential sa demareze un santier si in Moldova!
- in masura in care SF-ul predat o va permite, Acatari-Ditrau (sau macar Sovata, de acolo conexiunea cu depresiunea Ciuc e asigurata de DN13B, drum fara localitati intr-o stare acceptabila).

hvm

Care Ungheni - Acatari? Ca s-au trezit ca nu are SF si s-a incheiat acu de curand. Acu de cateva zile s-a discutat cateva pagini mai incolo (sau doar acu a aparut stirea)? :lol:

Iar punctul doi cica e deja pe SEAP. Vezi pagina trecuta
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

#2887
Ungheni-Acatari, am auzit ca prin "inteligenta" celor care s-au ocupat de proiectele A3 si A8 sunt cativa km neacoperiti de SF pt care abia acum s-a gasit o solutie; asta nu inseamna ca nu e segmentul cel mai dorit si mai util dintre TgNeamt-TgMures!
Pe pagina trecuta era o gluma, daca esti sigur ca e pe SEAP da un link (ori de la SICAP ori de la CNAIR); chiar ar fi o veste buna!

hvm

am căscat și eu ochii mai bine și an văzut ca era doar o gluma a lui Altr......
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici


RazesIesean

Marea intrebare de acum in opinia mea e urmatoarea: Cat de bine e facut SF-ul pe tronsonul montan dat fiind pretul de dumping care a fost folosit la licitatie?
Macar pentru capetele care se doresc incluse in PNRR sa fie facut bine.

Pentru restul, sper sa nu am dreptate,  se va face o noua licitatie (care va duce terminarea acestei autostrazi probabil prin 2035-2037, cand va avea si al meu copil sansa sa aiba permis).
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

pentium10

#2891
Ședința șoc astăzi la CNAIR!
   Proiectantul care executa SF-ul pe sectorul Tg Neamț - Tg Mureș de pe autostrada A8, firma Acciona din Spania, a demonstrat încă odată ca nu merita respectul societății civile din Moldova.  Astăzi, la ședința săptămânală organizata la sediul CNAIR, distinșii "sefi" de la Acciona nu au catadicsit sa fie prezenți, motivând ca toată lumea este plecata în concediu.
   În nota generala de aroganță, "băieții" au transmis doua stick-uri la ora 13.00 cu documentația SF.
  Pana la următoarea sedinta  CNAIR va verifica acest SF din punct de vedere cantitativ. Compania și-a asumat ca în 20 de zile sa facă  receptia întregului SF și din punct de vedere calitativ. . Exista MARI rezerve din partea CNAIR  și a  Asociației Împreună pentru A8 asupra calității acestui SF.
Despre finantare încă nu se poate discuta. Acest subiect se afla în curtea USR PLUS - PNL - UDMR.
A7 - avem probleme serioase pe sectoarele Focșani - Bacău, Bacău- Pașcani. Din cauza celor doi proiectanți , CONSITRANS și ACCIONA ,  exista riscul ca pana la sfârșitul acestui an sa nu poată fi lansata licitația de execuție. Pe sectorul Pașcani - Suceava - Siret, săptămâna viitoare vor începe studiile geo(cu doua utilaje).
A13-se afla de mai mult timp în AMC2 (analiza multicriteriala)
#ÎmpreunăpentruA8
#ÎmpreunăpentruA7
#ÎmpreunăpentruA13
#ÎMPREUNĂPENTRUMOLDOVA!

https://www.facebook.com/ionel.apostol/posts/10216231192127236
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

naivu

Pt.sectoarele dificile cred că se pot folosi doar AMC-urile, dat fiind cerințele de mediu (presupun că AM nu e nici măcar la jumătate) mă aștept la ceva modificări de soluții tehnice, iar studiul geo e mai mult ca sigur la zero. Nu aș trece la licitație fără completare SF! Se poate încerca fără, dar riscă să piardă niște ani, să nu meargă și să revină la completare SF.

ovideatza

Pai e treaba celor din CNAIR sa faca receptia calitativa a documentatiei.
Daca nu e buna, nu accepta in integral documentatia. Accepta doar capetele (Daca or fi bune) si pe montan nu accepta, nu platesc si reliciteaza.

Aici eu nu cred ca e o idee buna sa se scoata la licitatie pe modelul "clasic" deja "completare SF si elaborare Proiect TEhnic".
Ar trebui probabil doar completare SF.
Mi s-ar parea normal ca segmentul montan sa fie scos la proiectare si executie, avand in vedere complexitatea si nevoia de a putea aborda din punct de vedere al unui consortiu unitar proiectant+constructor segmentele.

RaduG

FB Cătălin Urtoi

QuoteÎn săptămâna care tocmai s-a încheiat, Moldova a primit o nouă palmă în legătură cu Autostrada A8, mai exact tronsonul Tg.Mureș - Tg.Neamt.
Nu știu cui folosește, dar am constatat un comportament cu mănuși atât din partea actualului Ministru al Transporturilor, cât și a celor din CNAIR.
Depunerea SF-ului de către firma spaniolă ACCIONA a fost un întreg bâlci.
1. În primul rând depunerea nu s-a făcut așa cum prevede contractul, adică documentație scrisă și nu doar pe stick.
2. Conducerea filialei ACCIONA în România nu a fost prezentă la această predare și au transmis printr-un inginer angajat că au plecat în concediu.
3. Acest reprezentant ACCIONA prezent în on-line la ședință nu a fost deloc pregătit pe subiectul predării SF-ului, el neputând răspunde la întrebările puse de cei prezenți în sală sau în on-line.
4. Asociația ÎMPREUNĂ PENTRU A8 prezentă în sală cu trei reprezentanți, respectiv Ionel Apostol, Cătălin Urtoi și Irinel Bucur (sediul CNAIR - București) a solicitat celor din CNAIR și MT să ceară explicații clare în legătură cu această sfidare a autorităților române în legătură cu acest contract.
5. Să sperăm că atât CNAIR cât și MT vor lua măsuri urgente prin care această firmă să finalizeze cu profesionalism obligațiile asumate.
6. Solicităm celor din MT și CNAIR ca până la finalizarea contractelor conform documentatiei semnate și asumate pentru A8 și A7, firma spaniolă să nu mai fie acceptată la alte licitații de SF, Proiectare sau Execuție pe teritoriul României!
Orice compromis în acest sens ne arată o înțelegere tacită, dacă nu chiar dubioasă între instituțiile statului și firma spaniolă, situație care aduce mari prejudicii economiei românești și în mod special regiunii Moldova.
Considerăm că aceste proiecte țin de SIGURANȚA NAȚIONALĂ, iar cei vinovați de cheltuirea banului public și întârzierea predării unor astfel de proiecte trebuie să răspundă!
P. S. Vă rog să distribuiți această postare. Populația regiunii Moldova trebuie să afle adevărul despre evoluția proiectului Autostrăzii Unirii - A8.
Vă mulțumesc!





Powered by API/PUM imgur uploader