News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RaduG

FB Cătălin Urtoi

QuoteAutostrada A8
De mai bine de două săptămâni am transmis prin doamna deputat Monica Berescu de la PLUS Iași un set de zece întrebări pentru Ministrul Transporturilor, în legătură cu evoluția viitoare a proiectului Autostrăzii Unirii - A8.
Din păcate până azi, marți 22 Iunie 2021, ora 23.20, nu am primit nici un răspuns.
Așa cum am procedat de fiecare dată în astfel de situații, m-am urcat în această seară în tren și am luat drumul Bucureștiului.
Programul de mâine:
1. CNAIR
2. Ministerul Transporturilor
3. Jaspers
4. Parlament - Comisia Transporturi
Aici se va discuta despre asumarea clară a unor termene finale de execuție pentru cele două tronsoane de pe A8.
Propunerea mea este următoarea:
TRONSONUL TG.MUREȘ - TG.NEAMT
- Sectoarele Tg.Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin - Tg.Neamt - Pașcani - finalizare 2026 conform program asumat prin PNRR.
- Sectorul Miercurea Nirajului - Leghin (sectorul de munte, 150 km) - finalizare până în 2030, conform MPGT. În baza actualului contract, Studiul de Fezabilitate de pe acest sector va fi predat pe 7 August 2021, dată de la care se poate iniția pregătirea licitației de Proiectare +Execuție (Fidic Galben)
TRONSONUL TG.NEAMT - IAȘI - UNGHENI
- Sectorul Pașcani - Lețcani (aprox 68 km) finalizare până în 2026. Acest sector se află în acest moment în etapa de SF+Proiect și are termen finalizare conform contract, Iunie 2023 (Fidic Roșu). Poate fi finanțat din POT.
- Sectorul Lețcani - Ungheni (aprox. 45 km) finalizare în perioada 2026 - 2027. Acest sector se află în etapa de SF +Proiect și are termen finalizare conform contract, Iunie 2023 (Fidic Roșu). Aici trebuie ținut cont și de conexiunea acestui sector de autostradă cu viitorul spital Regional de Urgență, care conform promisiunilor asumate de toată clasa politică va fi finalizat în 2027.
- Podul de la Ungheni, peste râul Prut - finalizare până în 2026.
Voi reveni mâine cu alte informații.


naivu

Dacă se lansează licitația de proiectare și execuție la sectorul Miercurea Nirajului - Leghin (sectorul de munte, 150 km) pe baza studiul de Fezabilitate de pe acest sector care va fi predat pe 7 August 2021, ... se blochează tot proiectul  :).
Pt secțiunea de munte trebuie licitat un nou SF pe o sumă acoperitoare pt toate forajele geologice necesare, altfel vor fi probleme mari și la licitație și la execuție!

RaduG

FB Cătălin Urtoi

QuoteAcum câteva minute s-a votat în Comisia Transporturi de la Camera Deputaților un amendament la Legea 291/2018 - Legea Autostrăzii Unirii.
Acum va merge la Camera Deputaților, cameră decizională, pentru votul final.
Odată cu acest amendament votat azi în Comisie, oricine va veni la Guvernare va trebui să respecte termenele de finalizare etapizat a autostrăzii în perioada 2026 - 2030, asta dacă va trece și de Camera Deputaților.
Menționez că amendamentul a fost inițiat de către deputatul Vasile Toma cu consultarea noastră.
Iată cum a fost votul în Comisie:
- 7 voturi împotrivă - USR PLUS și PNL
- 4 abțineri
- 13 voturi pentru - PSD - AUR - UDMR
Din arcul guvernamental, doar UDMR a votat pentru termene finale la Autostrada Unirii - A8.
Sper ca la votul din plen, politicienii USR PLUS și PNL să-și revină!
Moldova are nevoie de A8!
EU personal voi merge până la capăt pentru acest proiect, alături de colegii de la asociația ÎMPREUNĂ PENTRU A8, colegii de la PARTIDUL ÎMPREUNĂ PENTRU MOLDOVA și toți moldovenii și românii care își doresc autostrăzi în Moldova și în România.
P. S. Înregistrarea cu intervenția mea la Comisie o găsiți pe site-ul Camerei Deputaților.
Pentru cârcotași menționez că la Comisie am ajuns în urma invitației venite din partea domnului deputat Vasile Toma.

Video: https://www.facebook.com/100003203405254/videos/3945553995561342/

pest1969

Incep sa devina obositoare aceste interventii demagogice legate de A8.
Problema e ca pot face un deserviciu proiectului.

Bachus01

Fumigenă sau incompetența.  Cam aici o putem încadra. Poate ne explica respectivul cum vom putea avea finalizată zona montată pana in 2026-2030 cand nici SF gata nu avem  avem minim 1 an pana iese AM , 1-2 licitația,  1-2 ani proiectarea,  4-5 execuția si o marjă de 1-2 ani probleme birocratice.  Capetele da , sunt sanse reale pana in 2030 , zona montată sanse 0 . Sa numai vb de SF ul de pe zona montană .

Imi doresc sa înceapă odata A8 sau A13 dar parca sunt satul de legi si fumigene

Kimi

Era o postare mai veche, parca de la MVA, cu progresele SFului pe tronsoane. Singurul ramas in urma (ca si inexistent) e Ditrau-Leghin. Pe restul s-au facut studii geo.

Capetele intra pe PNRR iar M. Nirajului - Ditrau pe POIM ma gandesc. Ar putea sa se apuce de el imediat dupa ce se preda SFul.
Ditrau - Leghin sa scoata direct actualizare SF + PT daca se poate sa nu o mai lungim.

vancouver

Ce imbecilitate sa-ti imaginezi ca poti sa faci o autostrada prin intermediul parlamentului. Inseamna ca nu intelegi rolul parlamentului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

#2827
Electoral ori ba, utilitatea respectivului a existat in sensul unei minime presiuni venite din teritoriu.

Dar din pacate momentan a luat-o câș...in loc sa puna presiune pe "ruperea unei noi pisici"  :lol: rapida dupa predarea documentatiei pt capete si relicitarea proiectare pe montan tot promoveaza nebunii din astea cu termene fixe prin lege.
Eu in locul lui as pune presiune punctuala:
- pe contractul de proiectare a Motca-pod Ungheni: sa urmareasca in timp real desfasurarea contractului, rapoarte de progres contract, etc. Ca acum are cu cine!
- finalizarea rezolvarii problemei de mediu cu podul de la Ungheni
- pe pre-pregatire licitatie pe capete - cand vine documentatia tehnica sa nu fie un timp mare intre predare si lansare licitatie. Se poate gandi de acum in CNAIR cum sa arate documentatia de atribuire.

Inteleg si rolul politicii, dar intre punctele "politice" n-ar strica strecurarea si unora tehnice de baza care sa asigurea cresterea gradului de maturitate a acestui proiect.

alexV

Urtoi strange capital politic pe seama proiectului. Deja omul e nociv proiectului.

Dam o lege ca pana in 2025 bunastarea fiecarui roman sa fie peste media UE? Se opune cineva ?

RazesIesean

Aici sunt intru-totul de acord ca domnul Urtoi este nociv pentru A8.
Eu sunt iesean si m-am saturat sa aud de cand eram student de autostrada A8 (trecerea Carpatilor) si acest lucru a fost cam in urma cu 13-14 ani.
Sincer macar cand mai vin anumiti politicieni pe la Iasi pentru capital de votare sa nu mai zica minciuni.
Iasul (forma corecta nu Iasiul) pana la urma este al doilea judet ca marine dupa numarul de persoane din Romania.

Dar deopotriva sunt si pro celor relatate.
Stim care este problema cu studiile (Fesabilitate, geo etc), fiind sub-licitate si totusi nu se incearca o urgentare a tronsoanelor critice: Letcani - Motca in primul rand.

Niste termene stabilite, pana la urma este vorba de project management. Marea majoritate dintre persoanele de pe forum au tinte bine stabilite la munca.
Stim ca celor de la stat (degeaba) le e frica de termene, dar daca aceste termene sunt fezabile si asumate atunci sa existe si sanctiuni.



~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

pest1969

Termenele sunt bune, dar nu ca parte a unor legi dedicate unor proiecte anume.
Legat de faptul ca A8 nu s-a facut pana acum...
Pitesti-Sibiu pare sa se nasca cel putin la fel de greu. A8 nu e o exceptie, e regula.
Despre alte traversari montane vorbim tot la viitor. 

MihaiS75

Am o întrebare, dacă A7 va trece prin Suceava pana la Siret, aceasta se va întâlni la un momentdat cu A8, însă știe undeva unde va fi nodul ?

hvm

^
Putin mai sud de Pascani. Vezi aici Bifeaza proiecte propuse in dreapta jos.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

MihaiS75

Am reușit, undeva prin Sodomeni. Mulțumesc frumos!

RaduG

#2834
https://moldovavreaautostrada.ro/monitorizare/propuneri-privind-varianta-axului-autostrazii-a8-in-vederea-asigurarii-conexiunii-la-viitorul-pod-de-peste-prut-la-aeroportul-international-iasi-si-spitalul-regional-de-urgenta


Quote
Propuneri privind variante de ax al Autostrazii A8 in vederea asigurarii conexiunii la viitorul Pod de peste Prut, la Aeroportul International Iasi si Spitalul Regional de Urgenta


In contextul in care Consitrans a castigat contractul pentru studiul de fezabilitate și incepe analiza cerințelor din caietul de sarcini, propunem urmatoarele variante pentru construirea conexiunii viitorului Pod de peste Prut, la Aeroportul International Iasi si Spitalul Regional de Urgenta.

Propunerea 1(cyan)

Originea axului modificat este la cca. 6km de Nodul Popricani, traseul autostrazii se desfasoara pe raza comunei Golaesti, pe la Sud-estul localitatii Cotu lui Ivan, traverseaza drumul judetean DJ249 dupa care continua in paralel cu acesta pana la Nord-estul localitatii Golaesti, apoi urmand conexiunea cu Podul peste Prut in Cotul Bran.
Lungime acestui traseu este de cca. 13Km
Aceasta modificare de traseu reduce din lungimea axului vechi al autostrazii cca. 10km
Traseul autostrazii pe acest tronson s-ar desfasura in proportie de 80% intr-un profil de rambleu, eliminand din vechiul traseu cca. 2500 ml de poduri si 3700 ml de deblee foarte mari, economia de cost si timp de executie fiind semnificativa;
Zona de padure afectata fiind si ea mult redusa fata de cea peste care se suprapunea vechiul ax, cu aproximativ 80%;
Necesita proiectarea unui nou nod rutier pentru asigurarea conexiunii cu viitorul drum de acces la aeroport;
Conexiunea cu SRU va fi pastrata prin accesul la DN24 prin Nodul Popricani, drum national ce ar trebui modernizat la nivel de drum expres, iar din sudul localitatii Carlig acesta ar trebui sa urmeze un traseu de drum nou catre SRU si drumul existent din zona vestica  a Aeroportului Iasi;
Figura 1


Figura 2


Propunerea 2 (magenta)

Originea axului modificat este la Sud-estul localitatii Popricani, traseul autostrazii urcand spre Nord-vestul localitatii Cotu Morii iar mai apoi urmeaza paralel traseul raului jijia si a drumului judetean DJ249, pana la conexiunea cu Podul peste Prut in Cotul Bran(Fig. 3 si 4);
Lungimea acestui traseu este de cca. 22.3Km;
Aceasta modificare de traseu reduce din lungimea axului vechi al autostrazii cca. 2.5Km
Traseul autostrazii pe acest tronson s-ar desfasura in proportie de 80% intr-un profil de rambleu, eliminand din vechiul traseu un tunel de 2700ml, cca. 2800 ml de poduri si 4000 ml de deblee foarte mari, economia de cost si timp de executie fiind semnificativa;
Nodul Popricani impune o regeometrizare si chiar o relocare;
Accesul catre Aeroportul Iasi si SRU se va face pe DN24 ce va trebui modernizat la nivel de drum expres, iar din sudul localitatii Carlig acesta ar trebui sa urmeze un traseu de drum nou catre SRU si Aeroportul Iasi (Figura 5);
Figura 3


Figura 4


Propunerea 3 (galben)

Originea axului modificat este la cca. 6km de Nodul Popricani, traseul autostrazii se desfasoara pe raza comunei Golaesti, prin Nordul localitatii Cilibiu si Golaesti;
Lungimea acestui traseu este de cca. 10.5Km
Aceasta modificare de traseu reduce din lungimea axului vechi al autostrazii cca. 15km
Traseul autostrazii pe acest tronson s-ar desfasura in proportie de 80% intr-un profil de rambleu, eliminand din vechiul traseu cca. 2500 ml de poduri si 3700 ml de deblee foarte mari, economia de cost si timp de executie fiind semnificativa;
Necesita proiectarea unui nou nod rutier pentru asigurarea conexiunii cu viitorul drum de acces la aeroport;
Sunt prevazute doua drumuri noi de acces la autostrada A8 atat de la Aeroport cat si de la SRU, acestea putand prelua si rolul de varianta ocolitoare a Iasului pentru zona de Nord-Est;
Figura 5


Figura 6


Figura 7


Propunere privind accesul la SRU din A8

Din Nodul Popricani vor fi modernizati cca. 9km de drum national(DN24) la nivel de drum expres;
Din Sudul localitatii Carlig se propun cca. 4km de drum nou la nivel de drum expres catre SRU;
Din drumul de acces la SRU se poate realiza o conexiune cu zona de vest a Aeroportului Iasi printr-un viaduct ce va trece peste zona de agrement Ciric la o inaltime de cca. 50m;
Figura 8


Propunere conexiuni Aeroport, SRU, A8

Traseu albastru cca. 11.5 km conexiune autostrada A8 si Aeroportul Iasi prin zona de Nord-Est;
Traseu verde cca. 8.5 km conexiune intre zona Dancu – Holboca, drumul national DN28, Aeroportul Iasi si autostrada A8;
Traseu rosu cca. 4km conexiune intre DN24, SRU si drumul existent catre Aeroportul Iasi
Traseu galben cca. 4km conexiune intre DN24, SRU si Aeroportul Iasi, prin viaduct de cca. 50m inaltime si 1500 ml lungime;
Figura 9

1


2


3


4


5


6


7


8


9



Powered by API/PUM imgur uploader