Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

hvm

^
Una e sa te pricepi, alta este sa ai in portofoliu, si cred ca UMB nu se poate lauda cu nici un tunel.... cel putin eu n-am gasit....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

gicu

Referitor la drumuri MN-Sovata, cel direct care iese în Sărățeni este bun, insa este virajat și trece peste un deal. Ca și alternativă e bun doar pentru autoturisme.

naivu

Și dacă era până la Sovata, se întreba de ce nu e până la Ditrau  :) (recunosc totuși că, fără prelungirea la Sovata, Acatari-MNirajului este drum de interes comunal în regim de autostradă :lol:).
Eu nu aș zice încă "hop" nici pt segmentele incluse în PNRR! L-am auzit acum vreo două săptămâni pe Cătălin Drulă zicând că a vorbit la ambasada Spaniei ca să fie predat SF-ul. Ceea ce nu e un lucru rău dar mie îmi sugerează că nu se înțelege încă cu OBRA cum să încheie contractul în curs și că predarea SF-ului pe segmentele din PNRR poate să întârzie à la long!
Cât despre SF pt MNiraj-Sovata va fi gata după ce se termină actualul contract+licitație contract completare SF+completare SF de către noul câștigător.

Raducu Popa

Subscriu la ceea ce a scris Gicu. Are multe curbe dar ca timp am iesit mai bine pe aceasta varianta decat prin Balauseri

shamanu

de la Iasi la Cluj fac 6 ore (mers ilegal!) si asta cand nu e dezastru la Podu Iloaiei... deci orice km care ar descongestiona ruta ar fi de ajutor.
In opinia mea cel mai de ajutor ar fi o ocolire a Tg Neamt+Humulesti, acolo mi se pare ca pierd cel mai mult.
Si cand te uiti cati km sunt de fapt... te iei de cap... e jignitor dea dreptul

hvm

Socrul meu a venit acu 2 saptamani din Leipzig pana la Husi. Timpii au fost cam aceeasi cu ce da google.  Link catre harta de mai jos.

Orice km de autostrada e absolut necesar asa ca fie ca se foloseste doar local pana la prelungire, altfel nu pot construi tot dintr-o bucata.....






Powered by API/PUM imgur uploader
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

altr

A fost publicat PNRR-ul, am cautat niste detalii despre A8.
Atasez graficul de implementare. Se vede, ca se va construi doua sectoare: Tg. Mures - M. Nirajului si Leghin - Tg. Neamt. Ambele au ca termen de finalizare anul 2025.








Powered by API/PUM imgur uploader

Hercule

In sfarsit un document oficial care e placut ochiului. Chit ca e facut in Excel. Pacat ca n-are diacritice.
Revenind la subiect, dupa cum s-a mai spus, pana la Miercurea Nirajului nu e cine stie ce chestie. Ar merge daca mai astepti maxim 1 an pana la finalizarea bucatii pt Sovata. Altfel nu prea va fi folosita. Oricum, ca localnic, eu m-as bucura si cu atat.
Deșteaptă-te române!

alin2pas

Bucata dintre Miercurea Nirajului și Sovata probabil se poate începe simultan (sau cu o mică întârziere) cu cea până în Miercurea Nirajului, dar nu cred că e posibil să fie finalizată până la sfârșitul lui 2026, deci va fi realizată din alte fonduri.

altr

^
Exact, dar e posibil ca ar trebui si un tunel acolo, ceea ce ar insemna intarzieri majore (probabil faptul pentru care nu a fost inclus in PNRR).

naivu

M-am cam dezumflat, speram la lansarea licitatiilor pe cele doua bucati de A8 in vara asta  :(. Si mai jalnic este ca cel mai mult se pare ca se va sta nu dupa proiectant ci dupa autorizatia de mediu!

vancouver

E o greseala sa se astepte dupa acordul de mediu. PiSi 1 (adica Sibiu - Boita) a fost pornit inainte sa fie gata AM, de aia e asa de avansata. Ca altfel abia acum era la etapa de licitatie, la fel ca PiSi 2+3.

Mai ales ca discutam de capate, unde nu ar trebuie sa apara probleme de modificari grave.

Stiu ca Lugoj-Deva lot cu tunele s-a impotmolit din acest motiv, dar acolo s-a schimbat efectiv legea in timpul licitatiei si - cum functionarii nostri fac pipi in pantaloni - nu s-a putut compune un document justificativ, care sa explice de ce in acest caz trebuie facuta o exceptie de la regula si suplimentat contractul cu Salini cu mai mult de 15%. La nevoie se putea face o lege, care sa reglementeze strict situatia asta, in care un proiect are modificari, pentru ca au aparut modificari ale legii pe durata licitatiei.


Deci ar fi o imensa greseala sa se astepte AM pentru licitatie. Trebuie doar o clauza, prin care statul poate rezilia contractul, daca AM este respins complet si irevocabil. Si ca lucrarile in teren nu au voie sa inceapa decat dupa ce va exista AM (ceea ce e de la sine inteles, pentru ca AM este conditie pentru AC). Si ca eventuale lucrari pregatitoare (realizarea unor documente, planificari, etc) vor fi platite, daca s-au facut. Dar in mod normal nu e cazul. AM probabil va veni in 2022, poate in vara. Pana atunci nu vor fi gata licitatiile. Dar trebuie sa fie avansate.

Nu putem avansa, daca nu apasam pedala de acceleratie la alt nivel decat pana acum!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

#2817
+1 pt initiativa cu AM, din pacate e iunie si din 14 puncte doar 2-3 sunt 100%. Si fara sa astepte dupa AM, tot nu demareaza licitatia prea curand (si inca nu stim cate surprize asteapta dupa colt!) :(
LE: capetele de A8 chiar sunt niste obiective pt care ar trebui apasata pedala de acceleratie; in primul rand pt a compensa, dpdv imagine si mesaj, lunga perioada in care s-a apasat, mai pe fata sau mai pe ascuns, frâna.

hvm

@Vancouver:
Asa cum acelasi legislativ a emis in decurs de 3 ani doua legi (le-as spune aberante) tot asa se putea legifera tot prin lege fie o derogare de la limita de 15% puncutal si sa se continue tunelul. Dar nu s-a vrut. A fost doar gargara.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul