Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

klax187

Credeti ca sectiunea Tg. Mures - M. Nirajului ar fi sufiecienta pentru a muta culoarul de deplasare de pe Valea Muresului pe ruta Sovata - Gheorgheni?

In conditiile in care Tg Mures - Reghin - Toplita e drum "tzipla" (cu o exceptie de ~1 km la Brancovenesti) iar M. Nirajului - Gheorgheni e mult mai virajat si mai ingust (din cate stiu eu).

Kimi

^probabil ca cei care vin dinspre Turda pe A3 vor continua spre Sovata decat sa treaca prin TGM si prin Reghin. Cand va ajunge A8 la Ditrau eu zic ca se vor schimba complet lucrurile.

Quote from: StefanCelMare on May 13, 2021, 03:01:16 PM
@Kimi, Măi, ca membru vechi, sfatul meu e să nu iei treaba atat de serios. Când expui o idee, vei primi feedback. O parte din feedback e util, alte părți sunt poate doar opinii.
Să încercăm să fim toleranți cu critica constructiva si sa criticam constructiv.
Recunosc că și eu când văd traseul desenat de tine, cred că se poate mai bine. Asta nu înseamnă să nu argumentezi, dar ține cont că A si DX se fac pe alte criterii decât ce credem unul sau altul (mai ales optimizări pentru traficul de marfă).
Nu am avut in minte optimizarea timpilor pentru transportatori. Am avut in minte strict siguranta rutiera prin scoaterea traficului de tranzit  din cat mai multe localitati (in special traficul greu).
VO TgM cu 1+1 care baga traficul prin sudul orasului nu rezolva problema. Centura nu trebuie sa intre deloc prin localitati, altfel nu e centura.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/drumul-din-romania-pe-care-soferii-isi-risca-zilnic-viata-momentul-incredibil-in-care-o-masina-intra-intr-o-gura-de-canal.html
Degeaba ai 2+2 daca trece prin mijlocul satului.

Hercule

@klax 187: in nici un caz. Pentru a ajunge din depresiunea Giurgeului (Gheorgheni-Ditrau-Toplita) ca sa ajungi la Targu Mures ai 2 variante:

1. DN15 Toplita-Reghin-Targu Mures - drum pe valea Muresului fara urcari/coborari. Drumul e lat si "tzipla" dupa cum zici si tu.

2. DN13B Gheorgheni-Praid - drum foarte virajat, destul de spart. Trece prin pasul Bucin iarna sunt probleme, se mai si blocheaza (aprox 1260m altitudine) +
    DN13A Praid-Sovata-Sarateni - drum ok +
    DJ135 Sarateni-Magherani-Miercurea Nirajului - drum reabilitatat recent dar ingust si trece printr-o multime de sate. Urca abrupt un deal cu diferenta de nivel de 270m. Iarna nu am fost, dar ultima ninsoare a fost pe la mijlocul lunii aprilie 2021.

Din cele de mai sus, raspunsul este evident. Daca, in concediu fiind, cu un autoturism te-ai mai incumeta sa faci traseul 2 asa de placerea de a mai vedea locuri noi, in nici un caz transportatorii nu vor alege aceasta varianta. De aceea pentru a avea cat de cat utilitate, A8 trebuie dus pana cel putin la Sovata.
Deșteaptă-te române!

Xenos

Nu pricep sincer bucatile astea mici, Tg Mures - Miercurea Nirajului si Leghin (!) - Targu Neamt, unde sunt doar 16 km. Sunt doar actiuni de PR. Mai bine mai lucreaza nitel la proiecte si scot Tg Mures - Sovata si la Targu Neamt un lot de minim 30 km.

tudor

^
Si pana acum s-a facut PR: "Vom face toata autostrada! Facem si o lege pentru asta daca trebuie. Avem deja contract(e). Lucram!"
Acum doar s-a schimbat doar strategia: "Care e timpul cel mai scurt in care putem si termina ceva? Cat si unde se poate face in timpul cel mai scurt?"


naivu

#2795
@Xenos, este foarte important să se înceapă ceva din A8 și din ceea ce se începe este f important ca o parte să fie în Moldova, altfel nu va mai crede nimeni că se face și s-ar putea chiar să se blocheze proiectul!
Motca-TgNeamt(Leghin) și MNiraj-Acatari au o utilitate scăzută, dar Acatari-TgMures(mai degrabă UngheniMures) ar face conexiunea A3-DN13 si ar ajuta direcția dominanta de trafic să ocolească TgMures.
Proiectul A8 demarează greu pt că până în noiembrie 2019 a fost sabotat la greu:
- podul de la Ungheni Prut, făcut proiect în zonă protejată dar nu s-a demarat obținerea AM
- Iași-Pașcani blocat într-o licitație PPP fără nici o bază și fără nici un orizont, care LEGAL nu s-a putut anula peste noapte
- UngheniPrut-TgNeamt se licita elaborarea a două SF+PTuri care se intersectau în zona Iași ului, care LEGAL nu s-au putut anula oricum
- TgNeamt-TgMures o elaborare de SF+PT atribuită la 1/10 din costul necesar pt un proiect profesionist, la care nu putem aștepta decât capetele și care a avut rolul de a bloca obținerea unui SF+PT fezabil
Pe scurt, în noiembrie 2019 nu s-a pornit nici măcar de la zero; s-a pornit de la minus. Pt a ajunge la zero, pe Iași-TgNeamt s-a pierdut un an, pe TgNeamt-TgMures se vor pierde doi!

adiarc

ajuta f mult tronsonul dinspre Tg.Mures..asadar e f bine ca se face si cu siguranță e mai bine decât nimicul etern de pana acum...si in Moldova...nu cunosc utilitatea tronsonului dar presiunea va creste enorm dupa inaugurarea capătului din Moldova
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovicor

Daca de la M. Nirajului spre est nu l-au prins in PNRR e , probabil, pentru ca intrevad riscul de-a nu-l termina pana la scadenta PNRR 2026. Asta nu inseamna ca nu vor grabi demararea lui pe POIM.

qionescu1

@hercule
Ba cred ca inteleg. Singurul lucru suparator sunt doar ca cei care contesta in afara cifrelor si fara a raspunde vreunul la intrebarile ridicate vizavi de prioritizare. Intrebari punctuale de altfel si cat se poate de clare si corelate.  Apoi daca tot vorbim de traseele IPTANA 1960 si ceva mai recente chiar, da se cam respecta vechile trasee cu o exceptie: A8 care nu exista!

RaduG


altr

Aici suntem din nou... Si oare unde sa treaca autostraza? Mai ales acum, in faza de studii, cum sa se modifice traseul?

gsimon

Am si eu o intrebare, dupa potentiala finalizare a nodului Miercurea Nirajului (PNRR stuff) care sunt rutele de luat in calcul pentru directia EV?
1. DJ 135
2. DJ 135A

Pentru ca mai ales la traficul greu nu vad niciun castig sa mergi pe autostrada pana la Miercurea Nirajului, ca sa ce? Sa te bagi pe judete?  :(
Asa cu a mentionat si colegul mai sus, mi s-ar parea mai cu sens pana la Praid/Sovata. (rute spre Gheorgheni si spre Odorhei)

Sunt asa complexe eventualele lucrari intre Miercurea Nirajului si Sovata sau care ar fi particularitatea?




Powered by API/PUM imgur uploader

ovicor

Doar SF-ul sa fie gata, AM si ce-o mai fi, pot sa liciteze imediat pana la Sovata pe POIM, pot merge in paralel si sa se termine si acel tronson cu un decalaj nu prea mare.

hvm

^
Daca am inteles bine, in SF se prefigureaza doua bucatele de tunel (asa de vreo 400m) pe portiunea MN - Sovata.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

la tunel de 400m lungime cred ca pana si UMB se pricepe