Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

paullie

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.571/24.629/0

Kimi dupa cum vezi in link-ul de mai sus in Dec 2017 a fost reziliata cu Copisa VO TgM. De ce nu s-a reluat nimic pâna acum? Putem insira o mie de motive. Nu vad de ce s-ar accepta varianta propusa de tine.

1. Lungeste, asa cum s-a mai zis, inutil traseul aurostrazii
2. Totusi s-a facut vreo 35% din VO TgM.

Kimi

E bine ca avem pareri diferite dar haideti sa le si argumentam.


1. Cu cat anume lungeste traseul? Concret.

2. VO era un proiect electoral gandit prost, dovada fiind situatia in care e. Problema cu VO e ca nu scoate traficul de tranzit din oras, ci il baga in zona de sud a orasului + Corunca.

pentium10

Sa nu uitam ca VO Târgu Mureș e defapt o străduță. Ca va avea doar un singur sens, și e virajat tare fără banda de depășire.
Nu va fi 2x2.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

marco_ms

Sunt de acord ca ar trebui modificat traseul A3 Tg-Mures-Brasov mai spre est dar nici chiar pana la Miercurea Nirajului. Pentru cineva din Tg-Mures ar fi un ocol de 10-11km care nu isi are rostul. Poate ca nu par mult 10 km dar pt ruta Tg-Mures - Sighisoara e un plus de 20%. Din punctul meu de veder nodul ar trebui sa fie in zona Acatari. Continuarea inspre Reghin Bistrita daca va fi vreodata poate fi oriunde nu neaparat din acelasi nod. Am incercat pe harta sa fac o comparatie de treseu urmarind si relieful, sa treaca mai mult prin vai decat dintr-un deal in altul.




Powered by API/PUM imgur uploader

alin2pas

@Kimi: A și DX au rolul de a scoate traficul de tranzit din localități, dar indiferent cât de mult ne-am dori, trebuie să fim conștienți că nu avem resursele financiare pentru a împânzi țara cu drumuri de mare viteză, oricât am folosi fondurile naționale și europene. În multe locuri (în special în zone de deal și de munte) e suficient să găsim trasee noi pentru drumuri naționale care să evite pe cât posibil localitățile și să aibă două benzi pe urcare, iar unde e posibil și necesar să fie 2+1 și în zone plane. DN-urile pot fi construite fără atâtea restricții ca A și DX (raza curbelor, declivitate etc) și ar putea fi mult mai ieftine.
Și mie mi-ar place să avem peste tot doar A și DX, dar decât să merg 100 km pe A/DX (că atât putem face, din diverse motive: financiare, tehnice etc) și apoi 500 km pe DN cu 50-60 km/h prin localități pe mai mult de jumătate din distanță și 80 - 100 km/h pe restul, prefer să merg pe DN cu 80-100 km/h pe 90% din distanță, în afara localităților.

Hercule

@kimi: toata argumentarea ta se bazeaza pe o posibila extensie a A3 inspre Reghin. Fara aceasta estensie argumentarea ce o faci e zero. Extensia spre Reghin este necesara si se poate face oricand fara a avea vreo legatura cu A3, oriunde ar fi construita aceasta.

Din pacate mesajul tau e pe pagina cealalta, o sa fie cam greu de citit fara quote:

1. Siguranta e prioritara. Corect. Dar te referi la localitati de pe valea Muresului care se vor rezolva cu extinderea spre Reghin. Trecerea A3 pe la Miercurea Nirajului nu ajuta valea Muresului fara conectare la Ernei.

2. Comparatia cu Clujul e foarte corecta. Fac drumul Tg Mures - Cluj lunar si am putut observa situatia foarte clar. 99% din traficul spre Cluj (Mures-Alba-Sibiu) o ia prin Turda, autostrada e folosita doar de cei care vor sa ocoleasca Clujul. De ce? Din nodul A3/A10 ajungi in acelasi timp sau la capatul A3 la Gilau ori in Cluj prin Feleac. Din Gilau pana in Cluj poti face chiar si mai mult de o ora. Nu mai zic de faptul ca prin Gilau ai mai mult cu 23 de km decat prin Turda. Repet A3 nu ajuta clujeniii (decat prin scoaterea tranzitului din Cluj). In final, nu stiu daca voit sau nu, imi dai dreptate. Podul de la Turda e distrus pentru ca majoritatea merg prin Turda in loc sa ocoleasca prin Gilau. Dupa terminarea iesirii de la Martinesti traficul spre Cluj prin Feleac va creste.

3. Revii la Reghin-Sovata, asta e alta poveste, vezi punctul 1 de mai sus.

4. Hai sa comparam mere cu mere. Odata terminate A10 si A3 (BV-TgMS) traficul va prefera A3 si nu va ocoli prin Sibiu. Eventual daca se va face A13, dar nici asa pentru ca avand 2 variante de autostrada care ajung in acelasi punct o preferi pe cea mai scurta. Daca se termina A10 si nu se face A3, ca sofer din Brasov care vreau sa ajung in Cluj m-as gandi ce prefer 168km pe DN13 sau 130km pe DN1. Ca in final prin Sibiu e cu 45km mai lung. Aici dai un exemplu clasic de whataboutism, care merge pana in clasa a V-a se accepta.

Pentru traficul Reghin - Sighisoara sa faca bine sa termine centura. Apoi mai vedem ce si cum.

Apropo de whatabout, hai sa-ti dau si eu un exemplu. Propun ca A3 sa mearga prin Baraolt - Odorhei - Praid si conectarea la A8 sa se faca la Sovata. Asa sunt localitati mai multe si mai mari deservite de autostrada.

Revenind la ultimul mesaj:
1. traseul pur A3 se lungeste cu 15 km. Pentru localnicii din TgMS accesul la autostrada se prelungeste cu 7 km (Acatari vs Miercurea Nirajului). Logic e ca A3 sa deserveasca mai bine cei 150.000 locuitori din TgMS decat cei 5.500 din Miercurea Nirajului. Accesul la A3 pentru TgMs s-ar lungi la 23 km.
2. VO e alta poveste. Buna-rea cum ar fi fost rezolva problema ocolului de care pomenesti.
Deșteaptă-te române!

Kimi

Eu nu inteleg de ce puneti accent pe distanta si nu pe timp. 10km de autostrada ii parcugi in 5-6 minute. Castigam 5-6 minute in plus ca sa excludem comunitati intregi de la accesul facil la autostrada/DX?

In judetul Mures sunt 10 orase (+ oficial Ungheni care nu prea e). Niciunul nu are centura. Zero. Iernut si Ludus s-au scos cu A3. Urmeaza Ungheni.
Cu traseul propus (cu tot cu A8) putem rezolva problema centurilor pentru inca 6. Deci scoatem traficul din 8 orase pe care le interconectam prin DX/A.

Cei din TgMures vor avea suficiente drumuri de legatura cu DX/A:
- zona Metro
- DN13 / Corunca
- DJ135 / Livezeni
- DX TGM - Ernei - M. Nirajului

Nu ai cum sa tragi A/DX prin centrul orasului. Mai ales ca s-a construit foarte mult in jurul orasului si oraselor in general iar satele alaturate sunt practic lipite de oras acum. Deci oricum vor fi cocoase. (vezi VO TgM  O:-) )

Hercule

Te rog explica cum ajung din Tg-Ms pe A3 la Miercurea Nirajului pe iesirile care le pomenesti. O sa vezi ca iti iese o prostie.

PS: aici e topicul A8, eu nu mai postez nimic aici pe acest subiect. Pentru mine e doar o joaca cu cariocile si exemplul clasic de piatra aruncata. Eu nu ma mai bag sa o scot.
Deșteaptă-te române!

alin2pas

Unul din motive pentru a evita lungirea A/DX pentru a ajuta mai multe localități ar putea fi chiar UE datorită politicii ,,verzi". Dacă scurtezi cu 20 minute drumul pentru 100 de mașini, în schimb pentru aceasta lungești cu 5 minute drumul pentru 1000 de mașini, în final va rezulta o poluare mai mare și e posibil ca UE să refuze finanțarea.

Hercule

Kimi, ti-am raspuns la doua mesaje de-ale tale unde punctai 1-4 si apoi 1-2. Pe forum nu e permisa citarea, daca citam si eu din mesajul tau se intelegea mai bine. Nu a fost mistocarie, dar daca atat intelegi e ok si asa. Observ ca te joci cu cariocile pe mai multe topicuri, sunt curios de unde esti. Daca nu esti din zona, lasa localnicii sa-si spuna ofurile. Asa e pe toate threadurile. Nici eu nu ma duc la A7 sa ma cert cu localnicii. Nici macar pe A8 la capatul celalalt nu-mi dau cu parerea.

Inca o data, propunerea ce ai facut-o e o prostie, motivata printr-un drum potential Miercurea Nirajului - Reghin, drum care nu exista in nici un plan prezent sau trecut.

PS am facut drumurile de care vorbesti de sute de ori, nu ma trimite pe ele ca stiu ce vorbesc.
Deșteaptă-te române!

Kimi

Tocmai ca sunt din zona. Si ma intereseaza direct A8 si o parte din A7 pentru ca merg des in Moldova.

Ca tu nu ai pretentii sa locuiesti intr-o tara civilizata cu infrastructura si te multumesti cu drumuri facute dupa idei de acum 20 de ani e problema ta.
Eu am pretentii maxime de cand cu noua conducere de la MT. Si nu vad problema in a mi le expune.
Ma deranjeaza in schimb postacii care urla in stanga si in dreapta ca totul e o prostie si ca spera sa nu se faca nimic, ba mai mult, vin si cu mistocarii.

dr4qul4

doar ca voi vorbiti de A3. Mai exact despre bucata care nu apare in master plan. Sau in orice alt plan.
Atentie, nu spun ca nu e nevoie de bucata asta, spun doar ca e u ultimul proiect de pe lista. Sau mai bine zis e total in afara listei. Ar trebui sa schimbati topicul, pentru ca propunerile sa fie acolo unde ar trebui sa fie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

StefanCelMare

@Kimi, Măi, ca membru vechi, sfatul meu e să nu iei treaba atat de serios. Când expui o idee, vei primi feedback. O parte din feedback e util, alte părți sunt poate doar opinii.
Să încercăm să fim toleranți cu critica constructiva si sa criticam constructiv.
Recunosc că și eu când văd traseul desenat de tine, cred că se poate mai bine. Asta nu înseamnă să nu argumentezi, dar ține cont că A si DX se fac pe alte criterii decât ce credem unul sau altul (mai ales optimizări pentru traficul de marfă).

Hercule

Acum se explica de ce vrei spre Miercurea Nirajului. Prin curte daca se poate, nu? Da-i naibii pe fraierii care trebuie sa ocoleasca. Inteleg ca mai ai ceva interese si in zona Bistrita-Dej-Cluj-Baia Mare, si acolo ai o propunere cel putin suspecta.

- Daca tu consideri ca tara civilizata are infrastructura cum vrei tu personal, te inseli. Deasemenea te mai inseli si cand zici ca drumurile sunt facute dupa idei de acum 20 de ani. Ideile sunt de acum 60 de ani. E pe undeva postata harta IPTANA din ~1960, si ce sa vezi, se cam respecta aceleasi trasee. De ce? Pentru ca aglomerarile urbane sunt aceleasi si directiile de deplasare sunt identice.
- Daca ai pretentii de la MT te rog sa le trimiti direct la minister. Aici pe forum se discuta din pasiune, nimeni nu ia nici o decizie. Tu ai dreptul sa iti expui ideile, eu nu pot contesta asta. In schimb eu am dreptul sa iti combat idea. Pacat ca te superi daca te contrazice cineva. Asta nu intelege nici qionescu1 cu al lui DX(4) Turda-Dej.
- Arata-mi unde am urlat in stanga si dreapta ca "totul e o prostie si sa nu se faca nimic". Am spus ca ideea ta e o prostie si as vrea ca aceasta sa nu se realizeze. In rest ma bucur de avantul recent pentru infrastructura si admir devotiunea si angajamentul unora care din pasiune au ajuns sa aiba un cuvantde spus in societatea civila si MT. Adica API, PUM si reprezentantii lor. (mai admir si rabdarea, de aceea nu mai continui discutia  :) )
Deșteaptă-te române!

marco_ms

Acum ca ne-am lamurit cu nodul A8-A3 care nu se va face prea curand sa revenim la A8.
Un lucru interesant din memoriul pentru acordul de mediu e sectiunea de tuneluri. Sunt propuse in total 49 de tuneluri din care 28 bidirectionale si 21 unidirectionale.
Doua dintre ele sunt intre M. Nirajului si Sovata, unul de 700m si unul de 400m. Probabil ca asta e principalul motiv pt care in prima faza e propusa doar sectiunea Tg. Mures - M. Nirajului.