Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

asadar la DN13 au lasat Trompeta Dubla (desi mergea o tefla simpla).
Macart la DN13A au modificat in trompeta simpla (desi nici pe asta nu stiu cum o fac acolo intre linia CF, tarnava si padure)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RaduC

Nu mai exista posibilitatea de a ne implica in dezbaterea publica pentru acest proiect? Eu cred cu tarie ca exista aici pe forum vehiculate solutii mai elegante, atat dpdv ingineresc cat si de mediu, executie si costuri cu despagubirile.
Nodul trompetă dublă de la Acățari fiind unul din exemple

dr4qul4

La noi se pare ca nimic nu se poate schimba, dupa ce a fost desenat de "un expert".
Cred ca solutia este sa scapam de proiectantii comunisti. SI aici ii includ si pe cei de dupa 90 care inca mai au impresia ca autostrazile pot fi taxate prin statii fizice cu bariera.
Este inncredibil ca nici acum nu se pot face modificari. Si nu ma refer la proiecte pentru care avem deja licitatii indesfasurare, ci la proiecte la care SF-ul nu este inca finalizat iar Proiectarea nu a fost inceputa.
Incepem sa numaram realizarile? Cocoasa Focsani, V-ul (de la "vai de noi") de la Boita, Nodul din Padurea Petresi, si acum 3 pasaje si km de benzi de incadrare (sa ai ce ocoli) pentru un nod cu un DN cu 1 banda..
Mai urmeaza ocolul inutil de la Balcauti (Autostrada spre Siret) si circuitul de formula 1 de la Ploiesti (pt DX-ul de targoviste). Si sa vedem cate vor mai fi.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ultrasbz

Amplasarea catorva noduri mi se pare putin ciudata.

1) De exemplu nodul Tulghes, de fapt nu e la Tulghes ci in "UAT Grinties", probabil un pic dupa intrarea in jud. Neamt dinspre Harghita, cam in zona localitatii Bradu. Ar fi fost mai util sa fie chiar la Tulghes, unde se intersecteaza DN15 cu DJ127, sau chiar direct pe DJ127 un pic mai la sud. Cum zicea cineva, daca s-ar reabilita DJ127A Tulghes - Bicazu Ardelean ar fi o varianta de acces la autostrada si dinspre Piatra Neamt (mai ales in timpul constructiei pe masura ce se dau in trafic anumite portiuni), dar si dinspre autostrada catre zona turistica Cheile Bicazului - Lacul Rosu (25km). De la Bradu sunt 38km.

2) Nodul de la Pipirig nu stiu daca isi are rostul avand la 18km nod la Vanatori-Neamt. In schimb intre nodul Pipirig si nodul Tulghes/Bradu sunt 40km, si nicio iesire in zona turistica Ceahlau/Durau/Lac Bicaz/Poiana Largului.

marco_ms

^^^^
Nodul cu DN13A zice ca e pe raza UAT Sarateni, jud Mures deci dupa parerea mea ar fi cam aici:




Powered by API/PUM imgur uploader

Ca sa ajunga la DN va trebui un pod peste Tarnava si calea ferata.

Kimi

Nu merge sa deschid memoriul.

Scrie ceva de nodul A3/A8? Cum se va face si unde?

TeoH9

#2766
A picat site-ul :)

marco_ms

^^
Acum merge din nou linkul.
Referitor la nodul A3 - A8 nu zice cand si unde se va face. Scrie doar cum se va conecta A8 la A3(sectiunea la care lucreaza acum Strabag)
"În vederea realizării conexiunii dintre Autostrada A3 şi Autostrada A8 (Târgu Mureş – Târgu Neamţ) se va construi un drum de legătură de 2,390 km cu profil de autostradă, cu punct final în nodul rutier ce va descărca traficul către Târgu Mureş."

Kimi

Da, nu zice nimic concret de legatura A8 - A3. Probabil ca nu se mai vrea continuarea. :)
Dar in cazul in care totusi se va mai face vreodata continuarea A3 spre Fagaras, poate ca ar trebui sa regandim putin conexiunea A3/A8 si traseul de pe vremea Bechtel.



Varianta cu rosu de mai sus ar deservi mult mai bine zona si reduce "conflictul" cu A10. Se poate face chiar si DX, nu neaparat autostrada.

Tot de la M Nirajului eu as propune o legatura rapida 2+2 catre Ernei si mai departe catre centura Reghin, care sa ocoleasca localitatile.
Stiu ca exista deja esecul numit centura Tg Mures, dar proiectul acela nu ocoleste Tg Mures ci intra prin oras si Corunca. Si oricum eu nu il vad finalizat prea curand.

alecu26

Acolo la Sarateni trebuie bagata prin padure autostrada? Nu poate sa mearga spre marginea ei?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovicor

Sustin propunerea lui @Kimi. Mai mult, aceasta varianta ar lasa loc de conectare cu A Nordului undeva intre Bistrita si Beclean.

alecu26

În ceva studiu făcut în 1994 de IPTANA pentru Bechtel (da...citit bine) autostrada Brașov Cluj (ca doar atât sperau Americanii) cam pe acolo trecea. S-a renunțat la varianta pentru ca în anii 2003..2004 era proaspătă reabilitarea DN ului și de aceea s-a ales un culoar cât mai diferit. Acum după încă 20 de ani...nu mai e cazul. S-ar putea reveni la un culoar de genul asta pt A3
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Kimi

Quote from: alecu26 on May 12, 2021, 08:32:40 PM
S-ar putea reveni la un culoar de genul asta pt A3

Si cum facem sa trecem de stadiul de propunere? :)

Inteleg ca sunt proiecte urgente care trebuiau facute de mult timp: A1, A0, A7, A8, A10 dar mi se pare gresit sa ignoram complet restul zonelor care au si ele nevoie de infrastructura. Ok, recunosc, nu e nevoie de autostrada, dar macar un DX cu doua benzi pe sens.
De fapt, in afara de A0, A1, A2, A7, A8, A10 restul autostrazilor ar putea bine mersi sa fie DX, daca asa putem face mai multe deodata, fara sa asteptam sa fie gata prioritatile.

Sighisoara - Fagaras mai poate astepta, in schimb DX Reghin - Tg Mures - M. Nirajului - Sighisoara nu prea. Tg Mures nu are centura.

Propunerea completa cu nod mare pe A8, la M. Nirajului:


Hercule

@kimi: cu alte cuvinte tu propui cocoasa la Targu Mures. Probabil ca vazut la un zoom asa de mare nu pare o prostie, dar daca vezi traseul in ansambu (inclusiv Sighisoara-Cluj-chiar Brasov) ocolul e mare. Gandeste-te ca A3 a fost trasa tare si cam artificial inspre TgMs, ce vrei tu e accentuarea acestui ocol. Mai mult circulatia preponderenta dinspre Brasov e spre Cluj, ce ar insemna pentru tot traficul un ocol de 30 km ? (mai mic daca va fi gata A8)

Si as mai avea inca o sugestie, cand folosesti carioca pune macar harta + relief. S-ar vedea clar ca pe traseul cariocii tale e doar un deal si o vale spre deosebire de traseul initial care urmareste valea Santionana si valea satului Tirimioara. In fine, asa de dragul discutiei merge. Sper sa nu se construiasca asa. Tg Ms va ajunge ca Clujul care are o autostrada dar prea departe sa fie folosita de clujeni.
Deșteaptă-te române!

Kimi

#2774
Hai sa o luam pe rand.

1. Scopul principal este siguranta. Traseul ales ar scoate maximul de trafic din majoritatea localitatilor (Tg Mures, Reghin, Sighisoara, M Nirajului, Sg de Padure plus satele dintre ele). Aici ma refer la traficul de tranzit, in special de camioane.

2. Comparatia cu Cluj se potriveste si nu prea. Bechtel a mers prin Gilau ca era relieful mai usor. Rezultatul si utilitatea le stim dupa cum arata podul din Turda.

3. Da, relieful e mai dificil pe traseul propus de mine decat cel ales de Bechtel. Dar degeaba alegem relieful cel mai usor daca reduci utilitatea drumului. Traseul propus de mine are potentialul sa scoata din sate inclusiv traficul Reghin - Sovata/spre Moldova. Va fi mai lung traseul decat cel prin sate dar timpul va fi la fel. Repet, siguranta.

4. Despre ocol: traficul BV - CJ va merge prin Sibiu. Cei care merg in nord (MS, BN si mai departe) vor merge catre Sighisoara. Pe proiectele vechi intra tranzitul si prin Sighisoara dar si prin Tg Mures (fara centura). Asta nu e ocol?


Si apropo de cocoase si ocolisuri, las mai jos actuala centura TgM pentru camioane pentru traseul Bistrita - Brasov sau Reghin - Sighisoara:



40 de minute daca il faci cu masina mica in timpul zilei. Cat crezi ca ai face de la Ernei la M Nirajului pe ~20km de DX?  :)

Repet din nou, siguranta pe primul loc. Trebuie scos traficul de tranzit din cat mai multe localitati. (asta e scopul unui DX/A) Nu putem alege un traseu care sa ii avantajeze pe unii sau pe altii sau sa excluzi anumite zone doar pentru a-i scurta cuiva care merge odata la mare drumul cu 10 minute.