Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

marco_ms

^
Ar fi vreo 12 km de autostrada plus nodurile de la capete

rocklee


altr

Catalin Drula pe Facebook:
QuoteAm avut o întâlnire foarte productivă cu doamnele comisar Adina Vălean și Margrethe Vestager. Le mulțumesc amândurora pentru sprijinul acordat priorităților României din domeniul transporturilor și, cu precădere, proiectelor ce le dorim finanțate prin PNRR.
Am discutat aplicat despre:
+ Autostrada A7: Ploiești - Pașcani;
+ Autostrada A8: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin - Pașcani;
+ Autostrada A3: Nădășelu - Poarta Sălajului;
+ Autostrada A1: Margina - Holdea.
Sunt proiecte mature și adaptate vremurilor noastre, prevăzute cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare.
Infrastructura din România are nevoie urgentă de dezvoltare modernă și echitabilă între regiuni, iar PNRR este o sursă vitală de finanțare pentru țara noastră.
Privesc cu încredere către finalizarea negocierilor dintre România și Comisia Europeană și mărturisesc că sunt nerăbdător să ne apucăm de construit.


Mi se pare ca M.Nirajului-Sovata nu este inclusa in acest plan, nu prea inteleg de ce.

pasadia

Leghin - Pascani? Adica exact sectorul care ar intersecta parcul natural Vanatori Neamt? Nu stiu de ce, dar eu as fi zis ca exact acel sector va fi ultimul avizat si construit - oricum ar fi foarte trist daca se alege Tg. Neamt cu centura sub forma de autostrada dar Tg. Frumos - Letcani va fi tot pe actualul DN28.

florin74

#2749
Din motive de bani si timp in principal. Ca PNRR nu e un sac fara fund pe rutier si trebuie terminat pana in 2026. Si asa sa zicem merci ca a acceptat Comisia sa includem si ceva pe rutier.... 
Tg Frumos Letcani abia acum au semnat contractul pe PT... Doar nu iti imaginezi ca o sa fie gata in 2026 drumul.

Intelegeti ca sunt niste restrictii de timp si buget. Nu merge N+3..Sfarsit 2026 si gata. Si rutierul nu se incadreaza deloc in obiectivele programului gandit de Comisie. Tocmai am citit ca se discuta modalitati de taxare la nivelul UE pe rutier (poluant) si noi cerem bani de autostrazi fara numar.
Nevoia e mare, dar va trebui acoperita din fondurile europene clasice (care pentru componenta rutiera vor inregistra o scadere, cat si o contributie mai mare a statului roman) sau fonduri bugetare. Si la cum arata bugetul si cat de dornici sunt politicienii sa reformeze sistemul fiscal pentru a creste veniturile la bugetul de stat (unde avem un gap de minim 5-6% fata de urmatorul in clasament) eu zic sa ne temperam asteptarile.

hvm

^^
Ei uite ca a fost acceptata si promovata ideea de a avea A plecand de la Leghin si nu de la Humulesti. De la Humulesti nu ar avea nici un sens. Dar ce nu inteleg eu e cum de pana la Pascani? Adica se prioritizeaza Motca - Pascani in dauna TgMisto - Letcani? Parca asa declara @Cutter acu ceva vreme atunci cand se semna contractul. Chiar ar fi dezamagitor. Sau poate se refera doar la Leghin - Motca... Oricum ar fi o sa creasca traficul pe la Poiana largului destul de mult si o sa genereze o presiune sustinuta pentru continuarea A8 prin munti si pana la Miercurea Nirajului.

Pe de alta parte daca se face A7 pana la Pascani, eu cred ca e util si sa se faca legatura pe A de la Pascani la DN2 in prim plan si apoi sa se continue pana la Iasi cand e gata SF-ul.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Kimi

Nu va creste semnificativ traficul doar pentru ca se face pana la M Nirajului. Daca se face pana la Ditrau, da, clar. Atunci trebuie neaparat reabilitat drumul judetean dintre Ditrau si Tulghes. Eventual chiar si grabit un mini-lot care ar ocoli Tulghesul.

Eu inteleg ca sunt limitari prin PNRR, si ca jucam la sigur cu M Nirajului si Leghin. Dar daca nu se scot la licitatie cat mai curand tronsoanele pana la Ditrau, unde SFul e avansat, indiferent pe ce program de finantare, as fi dezamagit. Eu sper in continuare ca A8 ramane o prioritate maxima pentru actuala echipa. Ne-am cam saturat de cioturi de A la campie.

LefMarius

Conform declarațiilor lui Drula, vin cu următoarele update-uri: A8: Tg Mureș-Iași-Ungheni.

Vineri încep activitățile de proiectare (SF+PT). Peste 2 ani vom avea un proiect matur, care poate fi scos direct la licitație pentru execuția lucrărilor, așa cum avem astăzi pentru A7. Drumul pentru A8 e ireversibil.
Reprezint infrastructura! Alătura-te printr-un click!
https://bit.ly/3uQoizJ

endre.kemenes

^
parca zicea si ca cele doua capete vor intra in PNRR si asta inseamna ca vreo 30-40 de km din A8 vor fi gata pana in 2026. (minim)

razvan96

^ Mie mi se pare ca ai pus problema un pic gresit, nu o lua personal, doar ma folosesc de comentariul asta pentru a demonta o idee foarte intalnita in ultima vreme. :D  Desi atat Parlamentul in legislatura trecuta, cat si politicianul-activist Urtoi incearca sa acrediteze ideea asta, o autostrada nu se construieste pana la un anumit moment pentru ca asa scrie intr-un document (in cazul de fata PNRR). Daca proiectele din PNRR trebuiau terminate pana la 31 decembrie 2022 si se gasea un ametit sa puna segmentele respective de autostrada, nu inseamna ca putem deduce ca segmentele respective s-ar fi terminat pana in decembrie 2022. Daca ar fi logica asta valabila, punem 3000 de kilometri de autostrazi in PNRR si zicem ca in 2026 vom avea aproape 4000 de kilometri, ca daca i-am pus acolo inseamna ca se vor termina de construit pana atunci :D. Ingineria nu tine cont de astfel de constrangeri.

In cazul de fata, vom avea sub 5 ani, daca e sa luam ca reper august 2026 pentru finalizarea PNRR, pentru loturile respective. In conditiile in care fara AM nu incep licitatii, as paria ca timpul va fi si mai scurt de fapt, iar licitatiile vor incepe in 2022. Deci 4 ani si jumatate, in mod optimist. Timp in care trebuie organizata o licitatie, desemnat un castigator, rezolvate eventuale contestatii, facuta proiectarea si apoi executia. E posibil? Da, daca se aliniaza planetele ca pe Centura Bacau, unde sa nu uitam ca primul contract esuat a determinat macar rezolvarea PT-ului si a multor probleme birocratice inainte de semnarea celui de-al doilea. Dar va fi strans.

Geri

#2755
QuoteCompania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere:

🟣 Azi, 06.05.2021, conducerea CNAIR S.A. a avut o întâlnire cu reprezentanții conducerii societății Acciona Ingineria, David Madrigal Diez și Carlos Galvez Leon, pentru a analiza stadiul proiectelor derulate în România, și în special al Autostrăzii Unirii (A8).

🟣 În cadrul întânirii, directorul societății Acciona Ingineria a reasigurat managementul CNAIR ca termenele asumate anterior în ceea ce privește finalizarea activității de proiectare și elaborare a studiului de fezabilitate pentru secțiunea Târgu Mureș-Târgu Neamț vor fi respectate, manifestându-și totodată interesul în realizarea acestui obiectiv de ordin strategic strategic pentru România.

De pe pagina de facebook a CNAIR
https://www.facebook.com/cnadnr/?ref=py_c

Ionut

Un comunicat de presă care nu zice nimic.

ultrasbz

"Memoriu de prezentare – Autostrada Targu Mures –Targu Neamt"

link

Mersul trenurilor

^^ din memoriu reiese ca nu avem niciun nod la Acatari

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures