Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

GAC

Sunt placut surprins de evolutia prezentata in cele 2 grafice. Macar stim ca de la Tg. Mures la Ditrau, precum si de la Motca la Tg. Neamt nu trebuie sa existe scuze. Pentru T1 S3 trebuie crescuta mobilizarea... dupa ce avem 92+23Km, consultantul de SF trebuie sa se gandeasca ce vrea sa faca in continuare.

raresu

#2731

Ar fi idealul idealurilor sa se livreze efectiv autostrada pana la Ditrau! pe PNNR, pana la final de 2026! O:-) O:-)
Daca vreti sa visam super-frumos propun sa ne "trezim" macar la Sovata, si asta numai daca se aliniaza toate planetele institutionale...

naivu

Nu m-as hazarda să intru in PNRR cu Sovata-Ditrau, majoritatea e traseu montan (f probabil și un tunel două) și nu garantez că ne incadram să terminăm până în 2026 si licitația și proiectarea și execuția.

cristi5

#2733
Oameni buni uitati-va de cand se pregateste PiSi. Si inca nu e gata licitatia pe loturile grele (2,3). Pai cum sa fie Sovata-Ditrau executata in 2026??

Si PNRRul asta nu e de cauciuc sa se intinda, exista niste limite. Multe din proiecte vor fi taiate de pe lista de Comisia Europeana.

hvm

Pe PNRR trebuie ceva ce trebuie finalizat pana in 2025. Daca SF se termina la finalul anului, cel mai devreme licitatia va fi gata probabil pe la finalul lui 2022. Adaugam 1 an proiectare si ajungem la finalul lui 2023 fara macar o lopata de pamant miscata.

Daca nu ma insel ar trebui sa avem gata 75% din proiect pana la finalul lui 2023 ca sa poata fi inclus in PNRR. Deci eu nu vad nici macar un cm de A8 facuta pe PNRR decat daca se schimba ceva in mod dramatic in ce priveste solutionarea contestatiilor.... ca sa nu dureze 1 an de zile ci 1-2 luni si se primeste SF cu Geo pe bucatile respective in 2-3 luni pentru a putea porni licitatia acum in loc de la anu...

si mai trebuie sa fie UMB sau POR sau Strabag la lucrari pentru a termine 75% pana in de 2023.

Zicea cineva ca trebuie sa se alinieze astrele. Tre sa fie niste astre tare aliniate ca sa vedem asta. Eu sunt tare sceptic ca se poate. Si pe deasupra mai trebuie ca la MT sa fie liniste si pace pana in 2024. Nici macar sa nu adie vantul schimbarii. Asta ca o astra in plus...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Kimi

Quote from: cristi5 on April 21, 2021, 09:51:38 AM
Oameni buni uitati-va de cand se pregateste PiSi. Si inca nu e gata licitatia pe loturile grele (2,3). Pai cum sa fie Sovata-Ditrau executata in 2026??
Nu poti compara PiSi 2 si 3 cu Sovata - Ditrau. Uite-te pe planse si pe relief.

Intre Sovata si Ditrau ai maxim 25km de relief ceva mai dificil care trece prin pasuni si paduri fara imobile pe traseu. Probabil ca vom "scapa" doar cu niste ecoducte. Restul pana la Ditrau e campie.

Archi

^ Te-ai uitat putin la harta inainte sa spui ca traseul e doar ceva mai dificil si trece doar prin pasuni si paduri? DN13B intre Sovata si Ditrau ajunge la 1280 de metri altitudine in pasul Bucin. Este chiar mai greu traseul decat cel de pe PiSi. Pe PiSi de bine de rau avem acces relativ ok pentru constructia autostrazii (Valea Topologului, Tara Lovistei, Valea Oltului toate ne ofera un front de lucru decent, cu drumuri locale agricole si forestiere deja existente). Aici suntem in no-man's land, numai organizarea santierului si accesului in punctele dificile dureaza minim un an aici. In alta ordine de idei nu este acceptabil sa ajungi cu o autostrada la peste 1000 de metri altitudine, deci sigur vom avea si tunel pe undeva. Cat dureaza constructia unui tunel s-a mai scris pe forum (aproximativ 1 an/km/etapa de constructie => la 4 etape mari in constructia unui tunel de 1 km acesta dureaza circa 4 ani)

GDC

@hvm, te rog un pic mai atent cu numerele, PNRR trebuie finalizat la sfârșit de 2026. Cât despre 75% până în 2023, asta e o noutate pentru mine și probabil mulţi alții, te rog pune și sursa de unde ai această informație.

În rest total de acord că până la Ditrău nu prea se poate până la sfârșit de 2026 nici cu mama astrelor aliniate. Până la Sovata în schimb s-ar putea și cred că aici e important să se facă tot posibilul.

razvan96

De fapt procentul era de 70% si nu se refera la gradul de exceutie ci la procentul din valoarea totala a finantarii din PNRR pentru care contractele de executie trebuie semnate pana la 31.12.2022. Restul de maximum 30% trebuie sa aiba contractele de executie semnate pana la 31.12.2023.

hvm

Mentiunea era din amintiri de aici de pe forum fiindca nu am mai gasit postul. Multumesc @razvan96 pentru clarificare. Imi cer scuze pentru greseala cu 2025, ma refeream la 2026.

Asta inseamna ca de fapt nu conteaza cand e gata daca e inainte dec 2026, iar contractul a fost semnat inainte de 2022. Nu cred ca dorim sa inghesuim tot e cei 30%, fiindca vom face doar 30%

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

GAC

Avand in vedere contrastul strident intre UMB, PORR si Strabag pe de-o parte si Pizza si Aktor de pe cealalta parte, viteza de executie depinde de vointa constructorului si de "pasarea" beneficiarului.
Daca vom avea in vara SF-urile pana la Ditrau, se pot organiza licitatiile. Daca instantele vor prioritiza respectivele dosare, vom putea semna pana la anu.
Astfel: un contract 6 luni proiectare + 30 executie si ajungem frumos in 2025 cu proiectul terminat. Cat despre comparatia cu PiSi 2 si 3, acele termene au fost data in era pre-UMB; in era autoritatilor indolente care aveau nevoie de 5 ani sa mute 3 stalpi.
Cat despre tuneluri, Bulgarii au inceput la Zhelenitsa in Oct. 2019 si mai au puti sa strapunga, ca finalizarea sa fie la inceputul anului viitor. Vorbim de un tunel de 2 Km (2 tuburi). Deci se poate bine mersi in 2 ani si jumatate.
Prin urmare, acest PNRR este o oportunitate. Nu neg ca executia mai rapida va costa mai mult, dar daca pretul de referinta va fi atractiv, va exista interes. De asemenea, timpul de executie scurt va descuraja antreprenorii neseriosi.
Daca UMB a putut termina proiectarea in cateva luni, nu vad niciun motiv pentru care un consortiu cu multa experienta nu ar putea aceeasi performanta. In ceea ce priveste executia, asa cum turcii isi aduc oameni din Turcia, nu vad de ce nu ar aduce si acei antreprenori oameni calificati din tarile lor, ca sa lucreze in 2-3 schimburi.
Tot ceea ce trebuie este crescuta capacitatea administrativa: cu 100 de oameni capabili in pozitii cheie poti sa faci ce nu s-a facut in 3 decenii.
It's a long shot, but long shots pay off best

razvan96

Va rog eu, revenim la realitate? Procedura de mediu abia a început, memoriul tehnic de prezentare abia a ajuns la CNAIR, iar sansele sa avem licitații inainte macar de dezbaterea publica a RIM sunt 0, nu se va repeta situatia de pe PiSi 1 si 5. Deci, exceptând vreo minune, nu începe nicio licitatie anul ăsta.

naivu

#2742
^Hai măcar TgM-Acatari că e scurt (si dorit)!

hvm

^
Legat de TgMs - Acatari stiu ca s-a mai intrebat, dar nu tin minte sa fi vazut raspuns: Bucata de la nod TgMs la Nod A3-A8 e inclus in SF de A8?

Asta e cam intrebare de baraj, fiindca daca raspunsul e nu (si nu vad cum ar putea sa fie asa o scapare) ne putem linisti cu sperantele...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rocklee

Cati km are Târgu Mureș_ Acatari....
??? :o
.