Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Feri

De pe FB @cove_adrian:
Quote
1. Sectorul montan (Tg. Mures-Ditrau-Tg. Neamt)
Ieri, 16.04.2021, proiectantul general al celor 211 km dintre Tg. Mures-Tg. Neamt (sectorul montan) a depus la CNAIR Studiul de Fezabilitate (SF) si Memoriul de prezentare pentru procedura de obtinere a Acordului de Mediu (AM).
Cu acesti pasi concreti sectorul montan din autostrada A8 avanseaza in etapele de analiză si avizare mai complexe.

2. Ungheni-Iași-Tg Neamt (100,14 km)
Contractul de proiectare completă este semnat si Ordinul de Incepere a Lucrarilor va fi emis saptamana viitoare in 20.04.2021.

3. Podul de la Ungheni (1 km)
S-au rezolvat recent procedurile administrative si contractuale astfel ca etapele pentru obtinerea Acordului de Mediu continua. Am convenit (inca de anul trecut când eram consilier onorific al MT) cu Agentia de Protectie a Mediului Iasi un calendar de implementare pe care il monitorizam periodic.
https://www.facebook.com/CovasnianuAdrian2021/posts/138030701614319

cristi5

Urmariti site-ul ANPM, o sa apara memoriul tehnic acolo. Probabim vom primi curand si noi datele, in noua practica a transparentei.

survola

La sectorul 2 este vorba de Ordinul de Incepere a Lucrarilor de proiectare, nu?

cristi5

#2718
Da. Cei din comunitatile moldovene de autostrazi vor sa vada AMC ca dupa aia sa intre utilajele pt studii geo in teren

azenis112


altr

Se stie ceva mai concret despre sectorul montan?

Ma refer daca la unele sectiuni lucrarea este mai avansata (de ex. Tg. Mures - M.Nirajului/Sovata)?

cristi5

Un activist pe Fb ca raspuns la postare

Quote
Cum s-a depus SF pe sectorul montan cand sunt sectoare unde studiile geo sunt la 11% sau chiar 0% pe portiunile cele mai dificile?

Cine si-a asumat semnarea raportului fara a avea studiile exacte din teren? Nu vrem ca atunci cand se va construi sa vedem ca o ia la vale pt ca datele din calculator ale celebrei autoritati nu corespund realitatii din teren!

De asemenea, va rog sa ne spuneti clar, concis si transant:
La punctul 1, documentatia, adica SF-ul, s-a depus complet?

La punctul 2 apreciem daca saptamana urmatoare se emite ordinul de incepere a lucrarilor si speram sa se treaca rapid prin amc1 si 2 ca sa vedem utilaje (de studii geotehnice, nota mea) la lucru in teren.

athosga

Quote
1. Sectorul montan (Tg. Mures-Ditrau-Tg. Neamt)
Ieri, 16.04.2021, proiectantul general al celor 211 km dintre Tg. Mures-Tg. Neamt (sectorul montan) a depus la CNAIR Studiul de Fezabilitate (SF) si Memoriul de prezentare pentru procedura de obtinere a Acordului de Mediu (AM).

Asta inseamna ca este stabilit traseul? Eventual mai multe variante concrete? Daca da, unde am putea sa gasim informatii? Mersi.

Kimi

Mie imi miroase a intelegere. Oricum nu aveau bani/de gand sa faca studii pe sectiunile montane grele, asa ca au predat anticipat SFul pe capete ca sa nu mai piarda vremea pana in iulie sau august cand era termenul limita.
Era de asteptat sa fie un SF incomplet. E bine totusi ca vor sa grabeasca sectoarele mai accesibile, s-a pierdut destul timp.

Va rog sa ma contraziceti daca e cazul.  :)

hvm

^
Daca n-a spus nimic Robert sau Cristi inseamna ca nu este inca un traseu stabilit sau planificat ca altfel se primea notificare si la API din cate am inteles din discutiile pe celelalte proiecte in lucru...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

RaduG

FB Moldova vrea Autostradă
,,O estimare MVA a stadiului existent al tronsonului montan al A8, pe subtronsoanele Tg-Mures-Ditrau si Ditrau-Tg-Neamt.
Precizam ca aceasta estimare este facuta pe baza evaluarilor noastre in conformitate cu informatiile detinute la acest moment de catre Asociatia "Moldova Vrea Autostrada" si nu reprezinta punctul de vedere oficial al CNAIR sau Acciona.
Precizam ca am atras atentia asupra intarzierilor in derularea contractului ACCIONA-CNAIR pentru sectorul montan al A8, intarzieri care au potentialul de a deveni riscuri majore pentru finantarea unor portiuni din A8 prin PNRR,
Consideram ca este necesar ca prestatorul sa constientizeze la randul sau acest aspect, iar MVA va monitoriza in continuare atent situatia inclusiv prin vizite in teren, si va informa atat publicul larg cat si beneficiarul CNAIR."







https://www.facebook.com/moldovavreaautostrada/posts/1917365858419154

Kimi

#2726
Eu unul ma asteptam sa fie mult mai rau (incomplet).
Acum am sperante ca vor licita TgMs - Ditrau (~100km) si Leghin - Motca (~38km). Mai raman vreo 73km de zona montana, unde, deocamdata, traficul e lejer. Acolo probabil ca vor actualiza SF + PT la un moment dat.

Hai cu licitatiile ca ne-am saturat.

ovicor

Dar MVA si-a facut iluzii ca toate tronsoanele vor intra pe PNRR?! Eu m-as multumi cu cele care sunt terminabile la scadenta PNRR!

naivu

@kimi, nu avem de ce sa te contrazicem, dat fiind suma de la care a pornit licitatia si experienta cu elaborarea SF-ului de pe PiSi, era clar ca nu se putea obtine SF complet decat pe capete; cu cat mai repede cu atat mai bine. Mai cred ca s-a stabilit si traseul (chiar daca mai pot apare modificari punctuale).
Din ce prezinta MVA, ma ingrijoreaza ca nici macar capetele nu sunt la 100%; eu sper ca dupa receptia SF-ului sa se poata trece la licitatia de proiectare si executie; daca si pt capete va fi nevoie de o relicitare pt completarea diferentelor de foraje+geo+SF (sau chiar daca se apuca CNAIR/DRDP sa completeze diferenta in regie proprie) se mai intarzie un an (pe putin)!

altr

Aceste estimari par mult mai bune decat estimarile (ma rog, asteptarile) mele.

Daca studiile pe T1 si T2S4 vor fi finalizate, ar insemna ~92km + ~23km. Ar fi ideal, ca inceput, sa fim sinceri, nici n-am asteptat mai mult.

Singura parte "vulnerabila" din T1 este Sectorul 3, CNAIR ar trebui sa face ceva acolo.