Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

paullie

Aoleu iar Consitrans? Sa mor daca nu o iasa din SF ca A8 e mai bine sa o faci pe Marte  :lol:

TibiV

Posibil...
Însă doar dacă marțienii nu vor cere o cocoașă, că poate se dezvoltă planeta... Și MT le aprobă.
Depinde cine câștigă mandatul la Consiliul Județean Marte....

Mai bine facem A7 prin Venus... Eminescu ar fi incantat!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

Era mai demult o discutie cum ca podul de la UngheniPrut s-ar putea sa nu primeasca AM pe locatia actuala, sa trebuiasca gasit alt amplasament si sa afecteze utilitatea SF-ului proaspat licitat. Stie cineva, s-a mai avansat cu AM-ul pt pod?

rocklee


GAC

Daca este sa raportez 4,707 ml executati la cei 11,579 planificati, rezulta 40.65%. Daca luam in calcul ca nu au intrat pe teren din prima zi si ca au lucrat cea mai mare parte a timpului cu 1 utilaj, ipotetic, daca mai vin cateva utilaje ar putea sa termine cu o intarziere rezonabila, hai sa spunem la incaputul sezonului rece.
La modul cel mai sincer, imaginile si constatarile ar trebui trimise la Acciona.
Acum cativa ani mi s-a reabilitat blocul. Muncitorii au lasat o mizerie de nedescris. Intr-o zi, am facut niste poze si le-am trimis in atentia conducerii companiei respective. Vreau sa va zic, ca a doua zi, cand m-am intors de la lucru, era totul luna.
Daca este sa fac un calcul, si impart pretul de 15 milioane la 11,579 ml planificati, reiese un pret de 1,295 lei pe ml forat, in conditiile in care mostra are un diametru mic. Bine, calculul nu este chiar corect, pentru ca mai sunt si alte lucruri de facut, dar aceste foraje sunt temelia proiectului. Vad pe net ca pretul la foraje este pe undeva intre 100-200 ml. Deci ramane loc destul pentru celelalte lucrari, precum si pentru o marja generoasa de profit.
In extremis, chiar de-ar fi sa-si stranga jucariile si sa plece, tot pot termina jumatate de lucrare si tot putem pune mana pe niste sute de milioane din fonduri nerambursabile.

altr

Acciona este o companie proasta, cu lucrari si contracte dubioase si in Spania, asa am auzit.
Deci, nu cred ca contactarea firmei-mama ar ajuta ceva. Mai ales, ca ministrul Drula a vorbit deja si cu ambasadorul Spaniei, iar si cu Ministrul Afacerilor Externe din Spania despre acest subiect - fara niciun rezultat vizibil.

naivu

Contractul cu Acciona a fost un contract prost inca din momentul pornirii licitatiei, indiferent cine ar fi castigat ar fi fost, datorita sumei insuficiente prevazute, tot un contract care nu ar fi putut plati un SF profesionist pe toata lungimea traseului. Contractul asta trebuie incheiat cat mai curand, amiabil de preferinta, licitat executia pe capete (sau unde va fi SF-ul gata) si relicitat SF+PT pe restul; orice altceva e pierdere de timp!

hvm

^p
Legat de partea amiabila eu sper cu toata fiinta mea sa fie amiabila ca altfel nu mai vedem nimic din A8 pentru urmatorii minim 5-6 ani: 2 ani judecata pentru rezilierea contractului, 6 luni relicitare (minim) 12-18 luni contestatii - 2-3 ani SF. si deja aut rect 5-6 ani. De acu cautat fonduri care s-ar putea sa nu mai existe la nivel european decat daca cineva aproba la nivel national. Si daca totul merge snur inca luni licitatie, in vairanta de ghinion ar dura pe putin 18-24 luni. si uite asa ajungem la 6-8 ani.

Eu sper sa nu se trezeasca nimeni sa dea un exemplu folosindu-se de A8, decat daca acest exemplu este atunci cand se reliciteaza documentatia pentru o noua licitatie... pentru finalizarea SF0ului pe zonele neatacate
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

GAC

M-am uitat putin peste financiarele Acciona la 2019 si nu pot spune ca este la fel de grav ca la Straco (fac aceasta comparatie avand in vedere stadiul lucrarii de 30%, pretul de atribuire 50% din estimarea oficiala si primele semne de tuse ale motorului).
Acciona (filiala din Romania) a avut profit (112,000 RON in 2019); capitalizarea pare cat decat ok (chiar daca equity este negativ), intrucat capitalizarea cu datorie reflecta preferinta companiei mama (nu indatorarea efectiva); cifra de afaceri de 10 mln RON si cel mai important creante de 12 mln RON. Singurul lucru ingrijorator este numar mediu de angajati: 8.

Orice ar fi, ma gandesc ca nu ar strica un OUG si pentru companiile care se arunca cu capul inainte si castiga proiecte la preturi nerealiste, ca pe urma sa realizeze ca nu se potriveste socoteala de acasa cu cea de pe teren... ca sa ramana romanii, iar de caruta.

Oricum, "Acciona" locala este un demers strict speculativ, dar daca respectivii ar primi un "ban" pe vreo 5 ani, macar altii pe potriva lor ar veni la licitatii cu mai multa tragere de inima, sau nu ar mai veni deloc.

In extremis, ma gandesc ca si daca ar fi sa ne lase cu "curu in balta", CNAIR nu ar putea sa termine SF-ul in regie proprie? Daca ar merge domnul Drula + doamna Ionita la Fac. de Geologie si la Universitatea de Constructii si ar cere ajutorul, oare nu s-ar gasi cativa oameni de isprava care sa puna bazele unui departament de studii de fezabilitate in cadrul CNAIR/MT? Iar pe langa acesti oameni de isprava ar putea sa invete meserie zeci de studenti, in practica... si astfel, am avea si costuri cu personalul mai mici, dar si viitori specialisti care sa-si fi inceput cariera cu dreptul.
Sunt convins ca sunt multi studenti dispusi sa lucreze pe sume infime, doar sa invete de la cei mai buni si sa poata si pregati o disertatie originala folosind date concrete din teren.

TVlad

Acciona e implicata si in proiectul de reconstructie a podului feroviar de la Gradistea cu demolarea inutila a garii Comana.

hvm

@GAG
nu esti primul care a sugerat aceasta solutie, si nici al doilea si nici al treilea... S-a propus de multe ori. Si bineinteles ca s-ar putea, si cred ca ar fi mai de calitate decat ceea ce avem acum, dar totusi acei cativa profesori cu experienta trebuie platiti, si nu cu salariu mediu pe economie ca sa iti dea un SF de calitate supervizand studenti....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

@GAC, e vorba in primul rand de realizarea unui set complet de foraje geologice pe vreo 200km de sector montan, iar acestea nu se pot face cu 17mln, indiferent ca le face Acciona sau CNAIR in regie proprie (sau Zana Maseluță a proiectelor de infrastructura  :)).
Increderea ca un departament de SF la CNAIR/MT ar fi o solutie mai buna decat selectarea unei firme de proiectare prin licitatie nu e sustinuta de experienta (nici in Romania nici in alta parte). Exista FIDIC-urile care insumeaza experienta internationala a tuturor celor care au reusit sa construiasca ceva, hai sa le dam o sansa!

GAC

Fara indoiala ca o firma specializata care sa faca o treaba de calitate la un pret acoperitor e cea mai buna solutie, dar pentru A8, portita PNRR va mai fi deschisa doar o perioada limitata de timp. De aceea, in acest caz miza este cu totul alta. Iar un plan B cu regie proprie MT/CNAIR sustinuti de specialisti in domeniu din universitatile de profil ar putea salva miliardele de EUR pe care sigur le-am pierde daca ar fi sa relicitam. Intradevar MT/CNAIR ar trebui sa faca rost de 20-30 mil EUR pana la vara, dar pe urma vin miliarde, precum si o dezvoltare accentuata in zona Moldovei. Asa ca merita acest pariu, intrucat upside-ul depaseste cu mult downside-ul (in acest context, la proiectul Tg. Mures-Tg. Neamt - nu generalizam).

naivu

#2698
^din cate am inteles, la PNRR ce nu se inaugureaza pana in 2026 nu se mai deconteaza! Nu ai cum sa termini in urmatorii 5 ani toate sectiunile din A8 (pe sectoarele montane numai executia efectiva ar dura 5 ani; deja 2-3 din cei 5 ani ar fi necesari doar pt completarea SF+PT, indiferent cine se va ocupa in continuare, daca mai adaugam doua licitatii mai ramane ...).
In PNRR se vor putea baga cel mult Ungheni-Sovata, TgNeamt-Motca si, la limita, TgFrumos-Letcani (si asta doar daca stim sa vorbim cu Acciona si Consitrans  :)).

milo1981

Autostrada ,,Unirii" A8: A fost semnat contractul pentru proiectarea tronsonului Tg. Neamț - Iași - Ungheni

QuoteContractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru cei circa 100 de km din ,,Autostrada Unirii" A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni a fost semnat de către Compania de Autostrăzi. Contractul de circa 59 de milioane de lei a fost semnat cu Consitrans, iar termenul contractual este de 25 de luni. Ministrul Transporturilor a declarat însă în repetate rânduri că dorește finalizarea unor porțiuni înainte pentru a le scoate la licitația de execuție mai devreme.

Sursa: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24720191-autostrada-unirii-a8-neamt-iasi-ungheni-contract-semnat-proiectare-studiu-fezabilitate-consitrans.htm
autoMinder - aplicație de management a parcului auto