News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Nu mi se pare ok nici sa le plangem de mila celor care fac SF-ul si sa cerem sa li se dea mai multi bani.
Daca CNAIR a subestimat, ei de ce s-au prezentat?
Au contat de la inceput ca ajung la o "intelegere".
Din punctul meu de vedere asemenea comportamente ale privatilor ar trebui sanctionate. NU e ok, o fi CNAIR varza, dar tu ca privat daca te bagi cu capul in ceva stiind prea bine ca nu vor ajunge banii atunci ar trebui sa suporti consecintele de rigoare. Nu sa o lalai mult si bine in asteptarea vreunei solutii, cum vedem si la lucrari pe unele sectoare nu doar pe proiectari.

Eu as zice sa se puna presiune sa predea capetele + reziliere ulterioara (bineinteles cu penalitati de rigoare) + relicitare pe restul segmentelor pe care nu au fost in stare sa le faca.

Poate si o politica mai agresiva (in termenii contractuali, nu aiurea stil Cuc) a statului (CNAIR) ar duce la un comportament mai onorabil al ofertantilor la licitatii. Dar na, asta presupune competenta de cand se incepe documentatia de atribuire.

hvm

stii care e partea proasta? pe mine ca locuitor al moldovei nu ma ajuta cu nimic sa dam o lectie acestei companii si sa nu se gaseasca o solutie pentru livrarea a ceea ce s-a realizat pana acu. Sa nu uitam ca acest contract e totul sau nimic... sau se gaseste o solutie intermediara. Sunt deacord cu tine si as prefera totul, dar nu sunt deacord ca daca nu se poate totul ayunci mai bine nimic si sa nu se caute o solutie pentru a putea fi predat ce exista, platit ce s-a putut face, aplicat o amenda sau o alta forma de pedeapsa agreata de toata lumea, pentru ce nu s-a facut si pe viitor sa se creeze premisele unor contracte mai bune si mai clare pentru a putea prioritiza anumite sectoare si a le plati pe baza ecolutiei si pentru a se promova eficienta si nu delasarea.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ovideatza

pai nu nimic.
De banii pe care ii au sa livreze capetele la standarde ok de calitate. Sa poata fi licitate.
Apoi reziliere si relicitare pt SF pentru montan.
Daca primesti pe montan o frunzareala cum licitezi ulterior? Ajungem iar sa licitam proiecte imature care vor genera blocaje.
Vedem cazurile in care tot s-a sperat la cate o solutie salvatoare ca nu s-a intamplat decat sa se prelungeasca inevitabilul ani de zile.

hvm

#2658
Am zis eu sa se ofere o frunzareala? am zis ca acest contract din cate stiu este pe principiul totul sau nimic. Asa ca, desi ei au pregatit SF complet pe cateva sectoare, daca nu termina tot nu e considerata completa faza respectiva, si,  fara nici o intelegere, ei nu o sa vrea sa rezilieze si cel mai probabil o sa dea o frunzareala pentur celelalte sectoare pentru care nu mai au bani, ca sa nu li se interzica sa mai participe la alte licitatii. Si ori MT/CNAIR sta tare pe pozitie si zice: nu suntem deacord cu nici o intelegere post contract ori dati tot or reziliem, or ajungem unde spun si eu si tu: la intelegere sa nu fie tot, dar sa li se permita sa mai liciteze (or what ever they decide numai sa primim sf-ul pe bucatile pe car ee gata) si apoi se reliciteaza doar ce a ramas.

E posibil sa gresesc, dar daca am drepatate ei trebuie sa predea totul, iar daca este anulat contractul, nu se plateste nimic (plata e doar la finalizarea completa), iar CNAIR nu are dreptul sa foloseasca nimic in nici o licitatie, deci trebuie inceput de la 0.

Nu sunt in domeniu, dar cam asa am inteles eu. Cineva care cunoaste mai bine procedura si legea poate sa intervina. Sper sa ma insel si sa se poate folosi ce e gata si pentru restul sa se anuleze contractul asa cum spui tu fara nici o intelegere, dar ma tem ca nu se poate....

EDIT: acu am sesizat nuanta a ceeas ce ai spus tu: sa liciteze de cati bani au acum capetele. Te referi la CNAIR? Presupun ca da. In cazul asta ce legatura are asta cu ce spuneam eu ca am impresia ca cei care fac SF-ul nu mai au bani sa il termine, si daca nu exista intelegere cu CNAIR sa rezilieze de comun acord, atunci nu o sa vedem nici un SF utilizabil la licitatii de execute pentru cat avem SF gata.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rocklee

ar fi un pas inainte daca sar putea scoate la licitatie sectoarele ...Targu Mures -Sovata si Targu Neamt -Motca ....ar fi ceva km de autostrada ...  :)

ovideatza

Am spus sa "livreze" nu sa "liciteze".
Adica sa termine in banii contractati capetele. Predau SF pentru capete.
Apoi spun ca nu mai pot si se reziliaza contractul.

In ce conditii si cum...asta e de departament juridic.

Kimi

Eu zic sa asteptam predarea, cel putin partiala, a SF-ului. De acolo putem propune ce loturi ar trebui licitate. Ideal ar fi cat mai multe. Ditrau - Leghin e cel mai greu. Pe restul trebuie insistat sa se liciteze cat mai mult, in functie de SF.

Apropo, care era termenul/termenele de predare a SF-ului?

altr


medicul de garda

E excelenta vestea ca e aproape gata proiectul pana la Sovata si ca se pregateste la modul serios pana la Ditrau! E exceptional ca sunt sanse reale sa liciteze bucata pana la Acatari anul acesta.
Dar eu am o mare dilema, A8 porneste cu vreo 4 km mai la est de santierul actual din A3, iar restul din A3 pana la nod face parte din tronsonul Tg Mures- Sighisoara, care e mort, si nu ar proiectul tehnic gata. Ce facem cu acei 3-4 km amarati ramasi din A3? Si cum va arata nodul cu A8, avand in vedere ca s-au schimbat complet prioritatile fata de cand a fost proiectat, A8 fiind pe o directie secundara cu bretele super chinuite...
Trust me, I'm an east-european doctor!

naivu

Cand s-a semnat contractul pt elaborarea SF se stia de mult ca TgM-Sighisoara se va face (mult) mai incolo. Era total ilogic ca SF-ul contractat sa nu porneasca din actualul santier Strabag!

SorinMS

Prin urmare trebuie să plece dintr-un nod, având în vedere drumul de legătură Tg. Mureș-A3, care acum e încă în construcție.

pest1969

E pe bune situatia raportata nu foarte clar de C. Urtoi, cum ca spaniolii care fac SF-ul pe Tg Mures-Tg Neamt vor sa abandoneze proiectul?

dr4qul4

E atat de greu de crezut? Nu aveti un deja-vu? Nu s-a intamplat la fel si pe PiSi?  Au facut doar ce era simplu, si au abandonat cand au dat de greu. Bineinteles ca au fost platiti pentru ce au facut.
Licitatiile astea exact asa sunt gandite: licitam mult la partile simple si foarte putin la zonele grele. Si mai apoi facem doar ce ne convine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TS30

Quote
✔️ A8
O piatră de hotar pentru Autostrada Unirii, sectorulul principal între Târgu Neamț - Iași - Ungheni: săptămâna aceasta se finalizează licitația și va fi desemnat câștigătorul pentru realizarea la cheie a etapei de proiectare pentru acest tronson.
Sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani va fi tratat cu prioritate - aici sperăm la o finalizare mai rapidă a proiectării, astfel încât să poată fi dată în lucru pentru execuție anticipat.
Îmi doresc să nu existe contestații și să putem semna contractul pentru proiectul tehnic al acestei investiții care este crucială nu doar pentru Moldova, ci și pentru întreaga țară.

@sursa Facebook Catalin Drula

hvm

@pest1969

Poti sa dai mai multe detalii? M-am uitat la el pe facebook dar n-am vazut ceva legat de acest lucru in primele cateva articole citite. Si eu cam tot aceasta am spus acu vreo saptamnaa cand a aparut stadiul lucrarilor, ca presupun ca au terminat banii si cel mai probabil o pun de o intelegere sa se rezilieze de comun acord, ori nu dau nimic... n-ar fi surprins sa fie asa.... Oricum deja e prea tarziu sa sa se faca altceva fara o intarziere de cel putin 3 ani. Relicitare, refacere SF....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici