Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mitsu

#2625
Quote from: ddfab on February 03, 2021, 03:33:46 PM
^ inchipuie-ti ca din cele doua cai ale autostrazii se face doar una, pe care se circula in ambele sensuri, ca pe un DN, dar profilul drumului este de autostrada( curbe, declivitati) si evident, nu intra in localitati .

Eu as vedea acest tronson montan half profile pe o platforma cu o latime care sa permita trasarea a 3 benzi (a cate 3,5 m fiecare) in sistem 2+1 alternativ (2 benzi pe sens in urcare, 1 banda in coborare), mai ales ca e tronson de munte, iar camioanele vor merge incet la urcare.
Adica ar trebui sa aiba o latime de minim 12 m: 3,5 metri banda x 3, benzi de ghidaj de 0,25x2 si acostament de 0,5x2. Desi 13 ar fi ideal.

tudor

^
In Romania nu prea exista autostrazi montane, insa pe acolo pe unde exista, zonele in urcare au 3 benzi (adica una in plus pentru vehicule lente). Asa ca un "half profile" va fi in regim "2+1" acolo unde conteaza.

raresu

E de preferat oricand in zonele montane greu accesibile un "half-profile" 2+1 - bine semnalizat. Ramane vesnica dilema legata de proiectarea vs otptimizarea de costuri - mai ales daca vorbim de tuneluri, sau de mari viaducte / alte lucrari mari de inginerie.
Dar cu putina aplecare si ceva creativitate cred ca se pot face  lucruri minunate pentru trecerile montane din Carpati.
S-ar putea ca genul asta de solutie sa fie fezabila si pentru A13 / sau chiar pt COBra. Doar pt PiSi as marsa cu full profile din start!

marco_ms

Pentru ca tot se vorbea de noduri am si eu o intrebare. Nodurile A8 desenate pe harta proiectelor sunt din vreu-un studiu/proiect sau sunt puse doar asa cum crede cel care administreza harta ca vor fi? Cel putin nodul A8 - DN13A la Sovata e foarte ciudat. Bretelele nodului desenat au 3 traversari peste dn, 4 traversari peste cale ferata si de 2 ori peste un parau.
Din cauza ca acolo este si cale ferata poate ar fi mai bine ca nodul sa fie intre Sarateni si Sovata unde nu e asa inghesuiala.




Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

Si uite de ce eu nu pun deobicei nodurile pe harta pana nu avem plansele detaliate din SF.

Nodul a fost pus conform unei planse mari care cuprinde portiune dintre Targu Mures si Targu Neamt . Iti dai seama ca acolo abaterea e foarte mare deci pozitia nodului e aproximativa. Am pus mai mult pe harta doar ca sa nu mai tot intrebe lumea unde e nod pe A8.

dr4qul4

tu faci treaba buna. Acum ca unii nu sunt atenti, e treaba lor.
@marco, poti sa modifici si tu. Oricine o poate face in OSM.
Daca nu ai fi pus traseul, nu ar fi zis nimeni nimic, si ne-am fi trezit cu trompete duble tocmai bune de amplasat statii de taxare dupa planuri din anii 90
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

marco_ms

Am intrebat doar pentru ca nu stiam sa fi aparut vreo plansa cu nodul respectiv, dar nu eram sigur. Robert face o treaba buna cu harta si nu am avut nici o intentie sa-i bag de vina.

reed

Gasesc dubios amanarile astea.

Quote
PROIECTE PUBLICEAutostrada Iași – Tg Neamț: o nouă amânare în stabilirea proiectantului (a cincea)
Scris deIonuț ONOFREIPublicat în 05/03/2021SHARETWEET
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a amânat, din nou, luarea unei decizii în ceea ce privește licitația de proiectare a lucrărilor în cazul autostrăzii Ungheni – Iași – Tg Neamț, parte din autostrada A8. Contractul are o valoare estimată de peste 73 milioane lei.

Ultimul termen anunțat de CNAIR era 5 martie, dar, astăzi, a fost publicat în sistemul național de achiziții publice (SICAP) un nou termen: 19 martie. Termenul inițial pentru evaluarea ofertelor era 11 ianuarie, dar au fost mai multe amânări succesive.
Ofertele sunt în evaluarea CNAIR de peste trei luni – în tot acest timp, compania de autostrăzi nu a reușit să dea un verdict.

Amintim că, la această procedură, participă trei ofertanți: Consitrans SRL, asocierea Aduro Impex SRL – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata și asocierea SWS Engineering SPA – Metrans Engineering.

Surse neoficiale spun că ofertele asocierilor de firme ar fi fost respinse, iar prima șanse în adjudecarea contractului ar avea-o Consitrans SRL. Totuși, CNAIR și Consitrans, spun aceleași surse, încă discută anumiți termeni ai contractului, în condițiile în care unele aspecte inițiale nu mai sunt agreate de ambele părți.

Zilele trecute, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă spunea că contractul urmează să fie semnat la începutul lunii martie, după ce, în ianuarie, oferea asigurări că acest document va fi încheiat la începutul lunii februarie.

Durata contractului este de 25 de luni de la data de începere a Contractului, astfel:

Completarea/actualizarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate – 12 luni
Proiect Tehnic de Execuție, inclusiv DDE – 10 luni
Asistența Tehnica pentru obtinerea Finantarii si pentru contractarea Executiei Lucrarilor – 3 luni
Sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni are o lungime de 100 km și face parte din autostrada A8.
PROIECTE PUBLICEAutostrada Iași – Tg Neamț: o nouă amânare în stabilirea proiectantului (a cincea)
Scris deIonuț ONOFREIPublicat în 05/03/2021SHARETWEET
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a amânat, din nou, luarea unei decizii în ceea ce privește licitația de proiectare a lucrărilor în cazul autostrăzii Ungheni – Iași – Tg Neamț, parte din autostrada A8. Contractul are o valoare estimată de peste 73 milioane lei.

Ultimul termen anunțat de CNAIR era 5 martie, dar, astăzi, a fost publicat în sistemul național de achiziții publice (SICAP) un nou termen: 19 martie. Termenul inițial pentru evaluarea ofertelor era 11 ianuarie, dar au fost mai multe amânări succesive (citește AICI, AICI, AICI și AICI). Ofertele sunt în evaluarea CNAIR de peste trei luni – în tot acest timp, compania de autostrăzi nu a reușit să dea un verdict.

Amintim că, la această procedură, participă trei ofertanți: Consitrans SRL, asocierea Aduro Impex SRL – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata și asocierea SWS Engineering SPA – Metrans Engineering.

Surse neoficiale spun că ofertele asocierilor de firme ar fi fost respinse, iar prima șanse în adjudecarea contractului ar avea-o Consitrans SRL. Totuși, CNAIR și Consitrans, spun aceleași surse, încă discută anumiți termeni ai contractului, în condițiile în care unele aspecte inițiale nu mai sunt agreate de ambele părți.

Zilele trecute, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă spunea că contractul urmează să fie semnat la începutul lunii martie, după ce, în ianuarie, oferea asigurări că acest document va fi încheiat la începutul lunii februarie.

Durata contractului este de 25 de luni de la data de începere a Contractului, astfel:

Completarea/actualizarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate – 12 luni
Proiect Tehnic de Execuție, inclusiv DDE – 10 luni
Asistența Tehnica pentru obtinerea Finantarii si pentru contractarea Executiei Lucrarilor – 3 luni
Sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni are o lungime de 100 km și face parte din autostrada A8.


Licitația de proiectare a fost lansată în a doua jumătate a anului trecut. Ofertele au fost depuse în noiembrie 2020 – timp de peste trei luni, CNAIR nu a fost capabilă să stabilească un câștigător

https://apix.ro/autostrada-iasi-tg-neamt-o-noua-amanare-in-stabilirea-proiectantului-a-cincea/?fbclid=IwAR2rYB_2HCjiVy6cKRdqlusIdfDBtzB8muARcOaVYdNY9hSOmQPttvIFKeA


naivu

Daca nu-l numea pe @horatiu.cosma consilier, acum ne-ar fi putut explica cat de prost e scris caietul de sarcini si cat de in doi peri s-a raspuns la clarificari. Din pacate nu poate fi si la guvernare si in opozitie  :)!

TeoH9

E pacat ca nu mai contribuie Horatiu pe aici. Era tot timpul doza necesara de ratiune printre multe comentarii aprinse.

In ceea ce priveste atribuirea contractului, am citit pe undeva (nu mai stiu unde, cred ca pe FB la "impreuna pentru A8") ca MT si CNAIR doresc modificarea contractului si a solutiei tehnice, posibil ca dureaza mai mult deoarece vor sa impuna proiectantului o ierarhizare a portiunilor prioritare, sa le fie predate partial livrabilele, astfel incat sa liciteze acele portiuni care pot fi incluse in PNRR.

O alta explicatie ar fi sa nu proiecteze "OZN-uri", asa cum s-a exprimat ministrul Drula, ci sa fie o solutie de DX, half profile, sau ca benzile de autostrada sa fie la distanta de cativa metri pe partea grea de munte.

Vorba strabunicului meu: "om trăi, și om vedea" :)

NGC

"Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul "Autostrada Targu-Neamt – Iasi- Ungheni""

Quote from: NGC on February 08, 2021, 07:12:06 PM
Quote from: NGC on January 27, 2021, 11:09:32 AM
Vrabiutele spun ca in cursa a ramas doar CONSITRANS. ;)

Pana la "desemnat proiectantul pe acest tronson", mai trebuie sa treaca si eventualele contestatii de la faza de evaluare tehnica (plus DUAE). ;)

Nu au fost contestatii la faza de evaluare tehnica (plus DUAE), deci castigatorul este CONSITRANS, dar din ce stiu, inca se negociaza.

ovideatza

@TeoH9?

Care munte?
Se tot amana zona cu cel mai mare trafic, respectiv Iasi-viitoare A7.
Nu sectorul montan.

Daca vor sa mai salveze din prostiile clasice de licitatii de SF-uri prin negociere acum la contract e un lucru bun. Poate iese.

naivu

^scriptic IaPa nu e sector montan, dar chiar si sectoarele de deal pot face figuri. Daca incearca sa introduca un pic de flexibilitate acolo unde va fi nevoie nu e un lucru rau.
@TeoH9, daca reuseste sa puna in contract livrarea TgFrumos-Letcani mai devreme de 2024 si o plata partiala la livrarea partiala ca sa-i cointereseze, merita intradevar cateva luni de intarziere. E greu sa modifice o licitatie deja pornita cand si-a preluat mandatul; poate licitatiile care vor porni in mandatul lui nu vor mai suferi amanari.

dorel_cu_lopata

Nemuritorul Hanganu de la Consitrans si a lui oferta financiara pt. revizuirea studiului de fezab. pt. Targu-Neamt - Iasi - Ungheni.






elphax

ati uitat ca vorbim despre A8 - adica drumul din Romania care are cel mai puternic lobby "anti". se vor gasi probleme mai departe, vor aparea in continuare intarzieri si contre din toate directiile. va fi cea mai mare provocare pentru toate autoritarile care chiar doresc realizarea proiectului