Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 18 Guests are viewing this topic.

zuma80

Ce relevanta are?
Cine vine dinsrpe Budapesta (Austria, Slovenia, Italia, etc..) nu merg prin Polonia sa ajunga la Chisinau/Odesa.
Pentru A6!

naivu

^^ Cele doua proiecte mi se par mai degraba complementare decat concurente!

ANDREY92


cove_adrian

Astazi ar trebui sa ajunga CdS la Directia de Achizitii de la CNAIR pt Ungheni-Iasi-Tg. Neamt (~ 96-100 km). Speram ca in aceasta saptamana sa fie si publicat pe SICAP.
Valoarea contractului de Proiectare Completa (Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic de Executie) va fi de 1% din investitie (conform MPGT).
Termenul e de 27 luni (18 luni SF+3 luni pt PAC + 6 luni pt PTE).

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

horatiu.cosma

Deci vor fi 3 acorduri de mediu până la urmă, Tg.Mureș-Tg. Neamț, Tg.Neamț-Iași-Ungheni și podul peste Prut?

cove_adrian

Quote from: horatiu.cosma on July 27, 2020, 11:20:20 AM
Deci vor fi 3 acorduri de mediu până la urmă, Tg.Mureș-Tg. Neamț, Tg.Neamț-Iași-Ungheni și podul peste Prut?

Da!
1)Pt Tg. Mures-Tg. Neamt (SF) notificarea e depusa din iunie 2020 si au cerut completari. Saptamana asta ar trebui sa se depuna la ANPM completarile solicitate si sa continue procedura. Au fost unele chestiuni punctuale, alte aberante. Sa speram ca in 18-24 luni avem AM si pe Tg. Mures-Tg. Neamt. Avand in vedere ca nu suntem inca pe aceeasi lungime de unda cu toate organismele implicite cred ca va dura minim 2 ani de zile. Plus SEICA. Va fi "provocator".
2)Pe Tg Neamt-Iasi-Ungheni (SF+PT) sa speram ca prin nov-dec avem desemnat proiectantul si poate prin ian 2021 OIL pt SF. Poate prin ian 2022 se depune la APM (Iasi) notificare.
3)Pt podul de la Ungheni speram sa se ajunga la un consens cu fostul/actualul proiectant - S.C. Expert Proiect S.R.L. si sa se reia colaborarea si implicit sa se depuna Memoriul de Prezentare. Am solicitat si obtinut o extensie de timp de 6 luni de la APM Iasi (intre 20 iunie 2020 si 20 decembrie 2020) pentru depunerea documentelor solicitate de APM (inca) din 2017. Se va merge pe Legea 292/2018. Asta este! Am sperat ca mergem pe legislatia de mediu veche (ca doar procedura era inceputa din 2017).
Termen de obtinere a AM pt pod Ungheni : minim 12 luni, realist 18 luni. Dureaza 4 sezoane (12 luni) Evaluarea Adecvata de Mediu. Termen realist obtinere AM : dec 2021.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

ovideatza

Punctul 2 fara sa fie gat punctul 3, dpdv al mediului, se poate?

Adica pana nu iese aviz la pod, sau e sigur ca iese, se poate proiecta si depune ceva la mediu legat de TgN-Ungheni? Dupa cum arata calendarul prezentat, care cam sigur se mai si intarzie, cred ca asa vor si iesi lucrurile daca se merge mai departe cu podul fara sincope, ca licitatia pe TgN-Ungh. va dura.

Locatia podului din cate am inteles ramane fixa totusi.

naivu

Mie tot mi-e frica sa nu mute podul pe motiv de mediu si sa nu se foloseasca de asta ca sa saboteze si punctul 2)

taifun7993

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/demnitarii-au-planuri-mari-cu-infrastructura-tarii-cum-ar-trebui-sa-arate-autostrazile-unirii-si-moldovei.html

4 miliarde de euro 310 km nu e cam mult

140 km cu 6 milioane km = 840 de milioane de euro Iasi Targu Neamt

100 km cu 8 milioane km = 800 de milioane de euro Acatari Ditrau

80,90 km cu 12,14 milioane de euro = 1 miliard 260 milioane euro Ditrau Targu Neamt

alin2pas

Frumoase declarații înainte de alegeri, eu aștept să văd ce se va face după cele două rânduri de alegeri.

horatiu.cosma

În SF-ul din 2010 estimarea era de vreo 9 miliarde de euro. Probabil e o valoare mult supra-estimată, dar cred că 4 miliarde de euro e mult subdimensionat. PiSi de 3 ori mai scurtă și de vreo 2 ori mai ușoară costă 3,3 miliarde de euro.

mirceaeliade

A8 nu e prioritara: deocamdata trecerea Carpatilor prin A1 si A3 cam se tinteste (optimist)  2027.  "Din planul proiectelor de investiţii publice prioritare a căror finanțare ar urma să înceapă anul viitor a dispărut și Autostrada Unirii - A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni."

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24218441-cand-vor-gata-fapt-autostrazile-comarnic-brasov-sibiu-pitesti-ludovic-orban-spunea-ianuarie-5-ani-dar-planul-schimbat-acum-autostrada-unirii-nu-apare-planul-marilor-investitii-finantat-anul-viitor.htm?cfathp

alin2pas

Oricum, termenul de 5 ani pentru finalizarea PiSi și CoBra era mult prea optimist. Cât despre faptul că se uită de A8, e o mare greșeală. Până acum, o mare parte din fondurile europene dedicate infrastructurii au fost pierdute, iar altele vor fi pierdute la sfârșitul actualului exercițiu financiar. Lucrul pe cât mai multe tronsoane care pot fi finanțate prin fonduri europene ar putea crește gradul de absorbție al acestor fonduri. În urma pandemiei de COVID-19, vom putea beneficia de fonduri europene mult mai mari decât cele la care ne așteptam și cu condiții de acordare mult mai flexibile. E cea mai mare oportunitate care ni se oferă pentru a investi în drumuri, căi ferate și spitale performante. S-a tot spus că A7 și A8 sunt necesare, avem un masterplan, pentru A8 avem și o lege, dacă nu putem asigura acum banii pentru cofinanțare, vom putea să asigurăm pe viitor finanțarea integrală pentru construcție?
Au apărut afirmații ale unor lideri politici că sunt bani pentru creșterea alocațiilor și a pensiilor, că UE ne dă 70 de miliarde de euro. Sunt zone în țară precum Rovinari, Motru, Călan, Valea Jiului (zone monoindustriale unde activitatea industrială s-a redus foarte mult) sau multe zone din Moldova de unde tineretul pleacă în masă datorită lipsei de locuri de muncă. Dacă acum vom cheltui toți banii disponibili pentru pensii și salarii și vom neglija investițiile, peste 10 - 20 de ani nu va avea cine să ne plătească pensiile. Pentru cine nu speră să mai trăiască până atunci, nu va fi însă o problemă, dar pentru ceilalți?
A8 este o autostradă la care construcția pune numeroase probleme, sunt munții de traversat, sunt probleme de mediu care trebuie rezolvate, dar dacă amânăm construcția autostrăzii, se rezolvă oare aceste probleme de la sine? Ce facem, așteptăm până vor fi erodați Carpații Orientali de vânt și ploi, poate se vor transforma în câmpie?

pasadia

Lansezi atatea supozitii dar ignori pe cea mai evidenta: incapacitatea CNAIR de a derula in paralel mai multe proiecte majore de investitii.

naivu

^^^Am citit articolul de pe hotnews si mi s-a parut destul de dezlanat, nu e semnat de Victor Cozmei; nu mi se pare o sursa destul de buna, daca intradevar se scotea A8 de pe lista am fi aflat de la @cove_adrian!