Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Eu numai vă zic, că pe mediu orice breșă în legislația existentă ce ar permite scoaterea unor categorii de rezervații din protecție sau construirea în ele va fi exploatată ca precedent de alții, cu scopuri nu neapărat nobile.
În plus, este și legislația europeană care apără aceste zone.
Ele sunt declarate - cu excepția SCI/SPA (Natura 2000) - majoritatea de decenii bune, nu de ieri de azi.
Este oarecum trist să aud aici păreri de genul dă-i să meargă, fără niciun fel de întrebări.

paullie

^^ Colega nu doar tie ti se pare ca orice alta varianta decât cea pe la Sud de Vânatori-neamt rupe mai mult din ariile protejate.
https://maps.eea.europa.eu/wab/ProtectedSites_EUNIS/?find=184061

GeorgeS

Traseul mutat pe valea Nemtisorului poate rezolva problema legala, nu si cea reala si asta cu costuri suplimentare nu de neglijat cred. Valea nu era prea larga (vorbesc din amintiri...).
Daca muti A8 intre TgNt si Pipirig la nord de DN15B nu vad cum ajuti zimbrii sau ursii decat pe hartie. Am citit un studiu din US care spunea ca de fapt Parcurile Nationale (din US/Ca) asa cum sunt gandite acum sunt prea mici (comparati cu ce avem noi) si ca in timp duce la probleme genetice ce afecteaza populatia de ursi. Ei propuneau crearea unui coridor care sa coboare continuu din Jasper (Ca) pina in Yellowstone (US).
Revenind la zimbrii nostri, un prieten imi trimisese acum cativa ani un video cu zimbri salbatici mergand prin satul Mitocul Balan. Se pare ca programul de reintroducere a zimbrului in Carpati functioneaza. Odata cu cresterea numarului (din ce am inteles sunt vreo 20 nascuti in salbaticie), zimbrii vor fi siliti sa migreze spre nord. Se vor lovi de doua culoare succesive DN15B si A8. IMHO, daca tot s-a hotarat pt traseu prin zona asta, A8 ar trebui sa utilizeze culoarul DN15B pt minim impact. Poate chiar sa il inlocuiasca complet acolo unde este posibil. In plus, garduri la marginea padurii si "tunelele pt ursi" ar trebui sa fie la ordinea zilei.
Cred ca este clar pentru toti, ca de vreme ce noi nici macar nu vorbim de tunele nu va exista prea repede trecere peste Carpati, oricare ar fi ei. Asta da timp ca A8 sa fie gandita cum trebuie si fara graba. Cum am stat fara A pana acum, se mai poate sta cativa ani, dar sa fie treaba facuta cum trebuie.

cove_adrian

Astazi OUG 105/2020 de completare a Legii 291/2018 a fost modificata cu un articol unic.
Propunerea a trecut de Senat, prima camera sesizata, si merge la Camera Deputatilor - for decizional.

Propunerea apartine Comisiei de Transporturi si Infrastructura din Senat si prevede urmatorul articol:
art. 1 - Termenul/Termenele pentru finalizarea efectiva a constructiei, receptionarea si deschiderea circulatiei pe cele doua tronsoane de autostrada sunt 31 decembrie 2024 pentru tronsonul Ungheni-Iasi-Tg. Neamt, respectiv, 31 decembrie 2026 pentru tronsonul Tg. Mures-Tg. Neamt."

Nu comentez termenele extrem de fanteziste/foarte, foarte, foarte optimiste ci merg mai departe si zic doar atat: se incearca dezgroparea numita PPP!
Punct. Orice comentariu este de prisos! Chiar daca nu avem nici macar incarcat pe SICAP CdS pe Ungheni-Iasi-Tg. Neamt pt etapa de proiectare, se arunca cu termene clare pentru deschiderea circulatiei!
Vedem ce se va intampla la camera decizionala la Camera Deputatilor.




http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

pest1969

Deci majoritatea PSD din Senat pleaca de la premiza ca ei nu vor fi la guvernare in urmatorii 6 ani?
Ca altfel nu-mi explic ideea asta traznita de a pune termene de finalizare intr-o lege.
Bine, nu e singura explicatie.

horatiu.cosma

^^
Ce treabă are PPP-ul cu acea modificare din lege?

cove_adrian


Legea 291/2018.
Art. 2. -
Obiectivul de investiții Autostrada Unirii se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe și din fonduri europene nerambursabile și/sau prin parteneriat public/privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanțare comunicat de Ministerul Transporturilor.

"Baietii" o pregatesc....
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

ciprebbe

#2362
La termenele alea, pt darea in circulatie mai trebuie pus minim inca 10 ani :) Pariu pe ce vreti voi.

A3 Transilvania - 17 ani nu e gata nici 30%
A10                  - 7 ani - relief mai usor - nu e gata nici 50%
A1                    -  Ioi Doamne .... nu e gata nici in 5 ani
CoBra               - pregatit PPP de vre-o 3 ori  0 executie

#satulDEpovesti
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

laszlo.robert

Nu ne mai facem bine niciodată, 5 ani pentru dublă trecere a Carpaților  Orientali, oamenii aceștia ce au în cap ?
Sunt membri în comisia de transport. Iar cu PPP ,tot încearcă, bănuiesc că s-a cam golit punguta cu doi bani si trebuie umplutură de undeva.

ghrt

Posibil să vină alegerile în toamnă şi pregătesc poveşti.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

OT: nu am urmarit inceputurile proiectului asa ca intreb pe cei mai vechi. Cine a venit prima data cu ideea unei autostrazi care sa treaca Carpatii Orientali direct in dreptul Iasilor (mai mult sau mai putin pe traseul A8 de acum)? A fost o initiativa din partea romana (stat sau societate civila) sau din partea UE? Din cate am inteles, master planul dinainte de 1989 prevedea, peste Carpatii Orientali, autostrada pe Suceava-Bistrita si Bacau-Brasov!

pasadia

Verestoy Attila și Relu Fenechiu.
Serios vorbind, ideea e a românilor, studiată printr-un SPF fabricat prin 2007 și pus deja de vreo 2 ori aici, SPF care pleca de la presupunerea că Autostrada Transilvania va fi executata de Bechtel in baza planurilor din 2003 și propunerea legarea spre Moldova plecând din punctul de inflexiune al traseului (adică de unde traseul Bechtel pleca spre sud, spre Sighișoara / Făgăraș).

În hârtiile europene a apărut, cu surle și trâmbițe, în 2012 (era parcă Năzare ministru transporturilor, MRU prim-ministru, și atunci a fost o renegociere a coridoarelor Ten-T).
Dar mno, poate știu eu greșit și mă corectează cineva. ;)

naivu


zuma80

Daca facem un exercitiu de imaginatie cu A13 fara A8 o sa avem o tara intreaga ce ajunge sa treaca in Ungaria pe la Nadlac, apoi mai departe da intr-un M5 destul de sufocat.
Cu A8 si A7 prevad ca de la Braila spre nord, se va prefera ruta A8-A3 cu iesire pe la Bors apoi continuare pe M3 o autostrada mai libera decat M5, deci clar mai avantajos pentru Moldova.
Si eu de la Bucuresti, cu A10 si A3 (Campia Turzii - Bors) gata, o sa prefer aceasta ruta pana la Budapesta decat A1 Nadlac - Budapesta.
Cu aceasta expunere nu incerc sa exclud A13, dar ordinea importantei autostrazilor, dpmdv, care trec muntii cred ca este: A1, A8, A3, A6, A13.
Pentru A6!

dr4qul4

Ai luat in calcul ca, pana la momentul finalizarii A8, sunt sanse ca Ucraina sa faca un drum rapid ( >100kmh) intre Lvov si Cernauti ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist